Aihe: Tokain ja muiden valmistajien kolme-kolme-vitoset
1 2
Fortune
08.09.2003 00:45:54
Menit sit myymään sen marsun päätteen pois?

Vaihdoin, sain rahnaa.

Mä tässä vähän ajattelin että jos siirtyis kokonaan räkkipelleilyyn ja möis nupin poies ja ostais ADA:n kaveriksi Mesan 20/20-päätteen. Mmm... chocolate, ei kun GAS...

Minä en vain tykännyt oikein noiden Marsun EL84:sten soundista yhdistettynä tuohon Mesan etuseen, liian kirkkaaksi vetivät soinnin. Rocktron toistaa etusen soundin tasaisemmin ja passaa minulle paremmin.

Testaa ihmeessä ennen ostoa, Mesa voi toki kuulostaa erilaiselta vaikka siinäkin on EL84:set.

Räkkipelleily on kivaa, pitäisi vain saada pienempi räkki kun on ilmaa siellä.
Jormaz
08.09.2003 00:51:28
Räkkipelleily on kivaa, pitäisi vain saada pienempi räkki kun on ilmaa siellä.

Ainakin olisi hyvä syy ostaa räkkiroinaa, saisi räkin täyteen. Mä tässä juuri mietin että 6U on minimi, toistaiseksi on käytössä itse rakennettu räkki, tai paremminkin teline. Räkkilaitteita on vasta 3 mutta GAS ei tunne armoa. Se siitä kompaktiudesta sitten kun on 12 Unittia täynnä paskaa ;)
Back to the 80's
Ossi
08.09.2003 10:20:35

Eikös Ossi ollut jonkun pienen modauksen tehnyt noihin kytkentöihin siinä kepissään? Mun on jo vähän aikaa pitänyt kysellä siitä, että mikä oli tuo johtojen juoton juoni?

Kopsaan ja editoin tähän Braindamagelle taannoin lähettämääni pikaviestiä:

"Mulla on se ES-60 eli korealaista valmistetta oleva sunbursti värkki. En ole tullut vertailleeksi tätä originaaliin Gibsoniin, mutta mielestäni kitarassa on oiva ja botnekas soundi. Ei ole tullut edes mikkien vaihtaminen mieleen.

Ainoa pieni miinus on virityskoneisto, joka on löysähkö ja kannattaa ehkä vaihtaa laadukkaampaan ajan kanssa. Niin, ja volumepotikat oli kytketty vähän hassusti ja pistivät volumea kitarasta tiputettaessa soundin tumpuksi mutta tuosta selvisi kädenkäänteessä pienellä kolvauksella."

Siis "johtojen juoni" oli siinä, että mikkien "kuumat" johdot oli kytketty volumepotikoiden keskinastaan eli liukuun. Vaihdoin volumepotikan juotoskorvakkeissa mikkien ulostulon ja potikalta mikkivalitsimelle menevien johtojen paikat keskenään. Originaalikytkennällä volumea kitarasta tiputettaessa hävisivät diskantit ja soundi meni tuhnuksi, mutta vaiva korjaantui tuolla pienellä hommalla.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)