Aihe: Nyt loppu line6-syrjintä!!
1 2 3 4 5
sihvoh
03.09.2003 18:47:25
Mulle kelpaa sekä Line6 että putkivahvistin joten taidan olla radikaali :-) Jos on molemmat niin silloinhan tappelusta putoaa pohja pois. Jokainen saa soittaa millä tykkää, joten miksi niistä on aina pakko kinata tyyliin mun isä voittaa sun isän ?
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Dumb
03.09.2003 19:07:16

Mulle kelpaa sekä Line6 että putkivahvistin joten taidan olla radikaali :-) Jos on molemmat niin silloinhan tappelusta putoaa pohja pois.

Niin, onhan mullakin toi Mesan Studio Preamp, joka on putkipeli, joten molempi parempi. Normaalikäytössä Line6 ajaa Mesan edelle lähinnä siitä syystä, ettei Mesasta saa sellaista särösoundia kuin haluan. Studiossa tuo on sitten taas ihan loistava laite ja tuo oman lisänsä PODien soundin sekaan.
Fingolfin
03.09.2003 19:19:41
Muita mallinnuksia tulee käytettyä sitten harvemmin ja niistäkin lähinnä vain Modern Hi-Gain #1:stä sekä Brit Hi-Gain #1:stä. Eli monipuolisuus ei ole mulle tärkeintä vaan hyvä soundi.

Minkä nupin soundia tuo Modern Hi-Gain vastaa?
Ja myös minulle hyvä soundi on se tärkeä asia, monipuolisuudella haistatan pitkät. Itseasiassa olen niin tylsä jamppa, etten käytä kuin yhtä soundia.
Strength and Honor
Dumb
03.09.2003 19:40:34

Täytyy luntata manuaalista... hmm... Soldanon X88R putkietunen näyttäisi olevan.
Niskamies
03.09.2003 19:42:15
voi vitsi auto on kiva keksintö, mutta enhän mä semmosell voi ajaa ku on keksitty sata vuotta sitten.
Miten seiskakielisellä soitetaan barreja? -Sillä soitetaan Kornii.
paksu
03.09.2003 20:31:28
kyllä ne on markkinat, mitkä luo meille asiakkaille tarpeita. ja hyvä niin ,jokaiselle pitää olla jotain. on hieno asia, että on mallistoja mistä valita. ja asiakas päättää soittaako putkella vai trankulla. ja esim. joskus tuo rahakin ratkaisee. ja kyllähän se ladakin on hyvä auto vai mitä?
Jani The Rock
03.09.2003 20:32:32

Eihän tässä ole vielä päästy niitten syrjinnässä edes kunnon alkuun.
"I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch
Jii
03.09.2003 20:49:53
5 vuoden kokemuksen syvärintaääni:

Line6 ei ole putkivahvistin. Se ei pärjää rinnakkain verrattaessa putkivahvistimelle eikä varmaan vielä vuosiin tule pärjäämäänkään.

Mietin, että Line6 on ainakin kehittänyt hyvän liikeidean. Vähän väliä pystytään tuomaan markkinoille uusi vehje, joka tekee jotain paremmin kuin saman sarjan edeltäjä. En ole paljon Line6:silla soittanut, niin en osaa sanoa, paranevatko mallinnukset koko ajan, mutta tälle pohjalle olen rakentanut ajatuksen, joka minua vaivaa.

Hieman kyynisenä ajattelen, että tuoko esimerkiksi juuri Line6 parasta mallinnustaan heti markkinoillekaan. Nykyisellä idealla kauppa käy hyvin ja ihmiset voivat ostaa päivityksiä ja muuta saman tuotteen yhteyteen. Jos paras malli, mitä osataan tehdä, tuotaisiin heti markkinoille, myisi se varmasti paljon, mutta onko se silti yhtä kannattavaa kuin nykyinen meininki?

Entäs, jos niillä jo on SE VAHVISTIN. Ne ei vaan kerro sitä vielä muille. Hii, vainoharhaa. 8-)
PIM
03.09.2003 22:14:37
Kyllä sitä täällä naureskellaan kun jossain Lähi-Idässä ihmiset tappaa toisiaa uskonasioiden vuoksi, mutta se ei yhtään naurata että täällä mallintava vs. putki keskustelua käydään yleensä samalla menttaliteetilla. Putkiuskovaisten tuntuu olevan vaikeaa sulattaa sitä että joku voi olla tyytyväinen mallintavastaan lähtevään soundiin ja myös se tosiasia että myös putkitekniikalla on saatu aikaan paskoja vahvistimia kautta maailman sivu tuntuu olevan täysin sivuseikka ja unohtuu monilta kun aletaan paasaamaan putkien autuaaksi tekevästä mystiikasta.

Jos puhutaan pelkästään kitaravahvistimen perustehtävästä eli kitaran signaalin vahvistamisesta ja muokkaamisesta kuulijaa miellyttävään suuntaan niin mulle ainakin on yks ja sama syntyykö se soundi putkien hehkuessa vai bittien viuhuessa kun vaan se innostaa soittamaan ja tuntuu ja soundaa omaan korvaan hyvältä. Ainakaan tähän päivään mennessä mulla ei ole ollut ongelmia saada irti omaa korvaa miellyttäviä soundeja sen paremmin Yamahan mallintavasta kuin vintage marsuistakaan.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
askomiko
03.09.2003 22:16:49
Mallinnuksella saa aikaan parempaa, mitä nyt kaupoissa on... No, kyllä ne joskus jotain parempaa saa tehtyä. Sitten kun POD kuulostaa siltä ilmaisplugarilta niin ostan kaksi.
maelstorm
03.09.2003 23:52:49
ei line6 pelkästään 50-luvun putkisäröä mallinna. mä olen todella tyytyväinen siihen, oon siitä löytänyt "mun juttuni".. enkä mielellää lähtis hankkimaan autenttista peliä kun sitten pitäs ne kaikki efektitkin keksiä jostain, ja noi linen efektit kun riittää mulle ihan hyvin niin mikäs tässä on ollessa?

p.s. anteeksi olen huono ihminen tykkään soittaa line6:lla.
p.p.s. a.n.t.e.e.x.i.

oikeesti pahoillani kaikest.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Ossi
04.09.2003 00:27:33

Kiitos Kaikkivaltiaalle, ettei näitä asioita ole tarvinnut omakohtaisesti pohtia enää pitkään aikaan.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
noteride
04.09.2003 00:29:32

Tuskin minkään...
Prowleri
04.09.2003 01:12:01
Mielestäni mallitavilla on kuitenkin pari hyvääkin käyttötarkoitusta, esimerkiksi ne sopivat hyvinkin nuorelle soittajalle joka hakee omaa saundiaan, silloin on hyvä että on vahvistin josta voi lyhyellä varoitusajalla taikoa esiin erilaisia saundeja, jos sitten alkaakin tuntua että ei se Korn-saundi välttämättä olekaan se oma juttu - ja sitten kun huomaa diggailevansa jotain saundia niin voi hankkia paremmat vehkeet siihen.

Toinen puoli on sitten pitempään soittaneella eri saundien hakeminen, tai jos vaikkapa löytää itsensä bändistä joka coveroi sekä Smashing Pumpkinsia että John Fogertyä ja pitää nopeasti vaihtaa überfuzzista rautalankasaundeihin, tälläisenä 'Leathermanina' nimittäin eihän sekään oikeita kaluja korvaa mutta kyllä sillä aina yhden kitaran fiksaa!
-K-
04.09.2003 01:29:28 (muokattu 04.09.2003 01:35:30)
Monipuolisuus ja hinta ovat juuri mallintavien etuna, itselleni mallintava on juuri tällä hetkellä se parempi vaihtoehto koska tulee soiteltua paljon erilaisia juttuja monella eri kitaralla. Bändin kanssa mallinnuksien käyttö rajoittui pariin puhtaaseen ja 2-4:ään säröön (yksikään putkinuppi mitä olen kokeillut ei ole pysty tarjoamaan yhtä laajaa särömaailmaa, se joka ajatteli mainita mesan roadkingin niin saa pitää mölyt mahassaan ja käydä ostamassa sen minulle)

Räkissäni on tällä hetkellä putkea ja tietokonetta. Jonkun putkietusen ostan varmaan tässä joskus kun vaan ensin keksin mitä siltä haen ja mitä olen siitä valmis maksamaan. Tietysti räkkimaailmakaan ei luo sitä putkisoundia aidoimmillaan koska onhan siinä ne osatkin erikseen. Myös se että kaikkea pystyy ohjaamaan midillä tuntuu tärkeältä, varsinkin keikkailtaessa.

..Ja jos nyt ruvetaan puhumaan Kornin soundista niin ihmeenpä vähän ovat pojat mallintavia käyttäneet. Flextone II HD:ä käyttivät kai hetken mutta yleensä kummallakin on n. 4 putkinuppia keikalla Mesaa, diezeliä ... Soittihan Head minun käsittääkseni ensimmäisellä levyllä JCM 900:lla

..Ainiin unohdin mainostaa puktivärkkejä.. putkivermeillä soittaessa kuulee paremmin omat sormensa ja plektran käytön olet enemmän ns. yhtä soundisi kanssa. ...Putkivehkeet eivät kuitenkaan sovi oikeastaan kuin treenikämpälle ( jos siis halutaan 4x12" soundia) ja ylläpitäminenkin kirpaisee lompakkoa kerran parissa vuodessa. Ja mikä itselläni johti viimeisen täysputkivehkeeni myyntiin oli se että se toimi hyvin erilailla eri kitaroideni kanssa jos päästiin jollain kepillä ihanne soundiin saattoi se olla toisella kepillä mahdotonta liian tehokkaiden mikkien takia.
Ei suotta elämys.
Jaffe
04.09.2003 08:28:41
no tuota... itse olin line6 flextoneII "onnellinen omistaja" reilun kuukauden ja se oikeestaan riitti. Soundit oli kyllä ihan kivat, mutta enpä ollut ennemmin nähny niin epävarmaa vaffistinta. Volume levelit tippui yhtäkkiä, toki nousi takaisin kun vaihtoi kanavaa...
lopullinen niitti ole sitten se kun kesken kaiken katosi kaikki asetukset 4 kanavasta. flex kantoon ja marsu tilalle.

kotikäytössä ihan kiva, mutta ei treeni / keikka käyttöön epävakautensa takia.

tää oli sitte vain mielipide ;)
Keppi
04.09.2003 08:36:44 (muokattu 04.09.2003 08:57:56)
ei line6 pelkästään 50-luvun putkisäröä mallinna. mä olen todella tyytyväinen siihen, oon siitä löytänyt "mun juttuni".. enkä mielellää lähtis hankkimaan autenttista peliä kun sitten pitäs ne kaikki efektitkin keksiä jostain, ja noi linen efektit kun riittää mulle ihan hyvin niin mikäs tässä on ollessa?

p.s. anteeksi olen huono ihminen tykkään soittaa line6:lla.
p.p.s. a.n.t.e.e.x.i.

oikeesti pahoillani kaikest.

Just tätä minä tarkoitin!!

Minkä takia ollaan marttyyreitä, kun omat vehkeet ei jonkun toisen mielestä ookkaan hyviä?!?!
Mitä hiton väliä sillä millä laitteilla soitat...vaan miten sinä soitat! Se on just se asia, ett soundi lähtee sieltä sormista, mitä täälläkin hirveesti mainostetaa, mutt kuinkahan moni sen nyt sitt oikeesti käytännössä ymmärtää?

Monilla tuntuu olevan se ajatus, ett kun ei olekkaan MesaBoogieta, nii sitt on "tyydyttävä"Lineen. Minä en itse pidä Boogiesta juuri lainkaan. Minä tiedän kyllä, miks ihmiset sellaisia halajaa...ja se on ihan ok, mutt mua se soundi ei niin paljon viehätä. Eikä minun mielestä ihminen, jolla on MesaBoogie ole yhtään sen parempi ihminen. Tästä syystä en varmaan itsekkään oo niin innostunu tosta Linestä, toisin ku monet täällä.

Itseasiassa mietin, ett ei oo loppuenlopuks kovin montaa sen tyyppistä vahvistinta, mistä minä tykkään...jos puhutaan uusista markkinoille tulleista styrkkareista. Näitä reissue malleja on tietysti, mutt ei niitäkään oikeestaa voi pitää uuden mallisina. Ei mulle se, ett vahvistin on jostain 60-luvulta ole mikään pakkomielle, muttaku uusia samantyylisiä styrkkareita ei vaan oikeen hirveesti tehdä. On oikeestaan kaks sellasta "uutta" mallia ja toisen näistä omistan itsekkin...ja molemmat näistä on vielä kohtalaisen halpoja.

Eli vielä kerran. Mulla ei oo enää Lineä sen takia, koska tykkään nykyään soitella enempi puhtailla tai kevyillä säröillä ja Linen vaihtoehdot tällärintamalla ei miellyttäneet mua...verrattaessa putkistyrkkariin. MesaBoogie/Marshall osastot oli tosi hyviä siinä, mutt katsoin tarpeelliseksi luopua näistä "herkuista" ja vaihtaa ne sellaiseen vehkeeseen, missä on loistava...perussoundi. Pedaaleilla sitt saa vähän samantyylistä säröosastoo, ku Linessä. Ei niin monipuolista, mutt olen silti paljon tyytyväisempi nykyään.

En minä lähde yhdeltäkään keikalta pois sentakia, ett siellä jollain kitaristilla on Line 6 vahvistin;)
Juuup!
Uforomeo
04.09.2003 09:08:44
Sitäpaitsi kyllähän noi line6set näyttää kelpaavan monille ammattimuusikoille

Ottamatta aiheeseen kantaa täytyy offtopic hengessä se sanoa, että monet ammattimuusikot ovat paljon vähemmän perehtyneitä laite/soundipuoleen, kun mitä esim. monet muusikoiden.netin käyttäjät :D

Tiedättekö millä nimellä kutsutaan niitä tyyppejä ketkä osaa käyttää laitteita mutta ei tiedä sävellyspuolesta hirveästi? Roudareiksi :D

(mulle aivan sama mitä soundeja muut haluaa, ite en tarvitse efektejä ja muita, putkisärö riittää).
Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back
Keppi
04.09.2003 09:35:28
Ottamatta aiheeseen kantaa täytyy offtopic hengessä se sanoa, että monet ammattimuusikot ovat paljon vähemmän perehtyneitä laite/soundipuoleen, kun mitä esim. monet muusikoiden.netin käyttäjät :D

Tiedättekö millä nimellä kutsutaan niitä tyyppejä ketkä osaa käyttää laitteita mutta ei tiedä sävellyspuolesta hirveästi? Roudareiksi :D

(mulle aivan sama mitä soundeja muut haluaa, ite en tarvitse efektejä ja muita, putkisärö riittää).

Olen kanssasi hieman samoilla linjoilla. Just sillon itselläni ei ollu bändiä tai bändi oli telakalla...niin piti olla kaikenmaailman sälää. Sillon sitä mietti, ett pitäs olla parempi styrkkari ja efektejä. Sitt taas ku oli bändissä, niin ei noitten perään sillätavalla haikaile....eikä mieti, soittaako sitä täydellisellä soundilla vai ei. Muutenkaan ei yksinkertaisesti ole aikaa etsiä mitään soundeja. Sillon soitaa sillä, mikä sattuu olemaan...ja on ihan tyytyväinen siihen. Ei se ole niin oleellista.

Tuossamielessä putkistyrkkarit on just hyviä. Niistä löytyy se loistava perussoundi ja se toimii jokapaikassa...jopa ilman mitään efektejä tai lisälaitteita.
Juuup!
PIM
04.09.2003 10:07:32
Tuossamielessä putkistyrkkarit on just hyviä. Niistä löytyy se loistava perussoundi ja se toimii jokapaikassa...jopa ilman mitään efektejä tai lisälaitteita.

Aivan samaa voi kyllä sanoa Yamahan DG sarjan mallintavista. Noita mallintaviakin on niin moneen lähtöön niin että pakkoko sitä on valita sellainen mitä ei osaa käyttää?
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)