![]() 24.08.2003 08:07:28 | |
---|---|
eli mitä mä tosta bluespojan puheesta sain selvää niin kitaristin täytyy olla virtuoosi ennen ku sen voi ottaa esikuvakseen. :) silakka :/#/: | |
![]() 24.08.2003 09:21:15 | |
omasta mielestä taisin alottaa tämän keskustelun saadakseni selville mitä kamoja laiho käyttää, enkä sitä että miten paska toni wirtanen on... ;) | |
![]() 24.08.2003 09:22:03 | |
tähän tämä aina menee täällä muusikoiden.netissä kun kitaristeista puhutaan... | |
![]() 24.08.2003 11:21:12 | |
Bluesmies: Elikkäs miten ihmeessä toni wirtanen voi olla soittajaesikuva?? Kyllä mä sen ymmärrän, jos se oli säveltäjä- tai laulajaesikuva, mutta soittajaesikuva??? Ihan sillä tavalla, että tykkään miehen tyylistä soittaa ja se on ollut yksi suurimmista vaikuttajista omassa soitossani. Ja kyllä, arvostan miestä myös biisintekijänä. Bluesmies: Mun mielestä sen soitto ei ole millään tavalla poikkeavaa tai millään tavalla ihmeellistä tai millään tavalla mitään. Eihän niillä ole edes pahemmin sooloja... eikö lähes joka biisissä oo sellanen näppäily säkeistö ja sitten vitossointu ränttätänttäkertosäe? Pitäisikö soiton sitten olla jotain maailmaa mullistavaa, että sitä voisi arvostaa? Sooloja löytyy kyllä, mutta minua ei haittaisi yhtään, vaikkei löytyisikään! Esim. KoRnilla ei ole ensimmäistäkään sooloa biiseissään ja diggaan Headin ja Munkyn soitosta aivan älyttömästi! Ja mitä tuohon biisien rakenteeseen tulee, niin tolta pohjalta nuo omankin bändini biisit monesti menee. Boge: eli mitä mä tosta bluespojan puheesta sain selvää niin kitaristin täytyy olla virtuoosi ennen ku sen voi ottaa esikuvakseen. Näin minäkin asian käsitin. No, meitä on niin moneen junaan... Ja ketjun aloittajalle pahoittelut! | |
![]() 24.08.2003 12:46:29 | |
no se nyt on oikeestaan nyt aivavn sama mitä kukakin tänne kirjottelee... ;) sain tuola alussa jo vastauksen suurinpiirtein... :) tämän vois vaikka ylläpito tuhota pois... | |
![]() 24.08.2003 15:43:11 | |
No niin lapset taas riitelee.. ESPLTD kitaroiden kaulaprofiili on huomattavasti paksumpi kuin Jaskojen vastaava. Olen soittanut M-sarjan, KH-sarjan LTD:llä ja "oikeilla" japsi-esp:llä. Kaula on paljon pyöreämpi ja stratotyylisempi kuin litteämmillä profiileilla varustetut jaskat ja esim. ibanezit. Omistan ESP M-102:n ja kaula on aivan tikku. Sellanen litteäksi hiottu sieltä takaa. Ei todellakaan mikään stratotyyppinen. Vetää ohuudessa vertaa Ibanezin hevikepeille. Jossain Jaskan Dinkyssäkin on paljon paksumpi kaula. | |
![]() 24.08.2003 17:11:06 | |
Mulla on M-302 (neckthru) ja ei se mikään halko ole. Liian ohut kaula on vähän... liian ohut. Back to the 80's | |
![]() 24.08.2003 18:22:06 (muokattu 24.08.2003 18:23:27) | |
Jos nyt Bluesmies rauhoittuisit ja palaisit taas kyselemään mikä vahvistin kannattaisi ostaa :P Joo joo bluesdevillepoika, kai sitä nyt vähän saa väsyneenä avautua. edit: Ja kaikille toni_wirtanen_kommentille vittuuntuneille: En nyt jaksa enää jauhaa tästä aiheesta, enkä kirjottaa enää mielipiteitäni, vaikka niitä riittäisi. Antakaa vaikka kostoksi jokainen mulle miinus. Eikä sen ollu tarkotus olla vittuilua, ainoastaan mielenkiinnosta kysyin. Kitara on tyhmä!! | |
![]() 24.08.2003 18:50:55 (muokattu 24.08.2003 18:51:54) | |
Ei miinuksia, nörtit jakelee miinuksia. Onkos miinukset niinkun virtuaalinen turpaanveto? Niinkun nörtin kosto viimesenpäälle? | |
![]() 24.08.2003 19:02:27 | |
Eikö siinä puhuttu kitaroista? Ei saakeli, jacksonit ei kyllä ole kitaroita... Miks ihmeessä "bluesmiesten" pitää tulla edes keskustelemaan laihon kamoista jos ne ei teitä kuitenkaan kiinnosta? aina pitää vaan julistaa että miten paska Jackson on. minäkin voin sitten varmaan sanoa että ei fenderit ole kitaroita , sinä et tietenkään voi ymmärtää jacksonin hevikeppejä koska soitat bluussia? | |
![]() 24.08.2003 22:44:36 | |
Ja kaikille toni_wirtanen_kommentille vittuuntuneille: En nyt jaksa enää jauhaa tästä aiheesta, enkä kirjottaa enää mielipiteitäni, vaikka niitä riittäisi. Antakaa vaikka kostoksi jokainen mulle miinus. Eikä sen ollu tarkotus olla vittuilua, ainoastaan mielenkiinnosta kysyin. En minä siitä vittuuntunut, mutta ihmettelen vain sun näkökantaasi joihinkin asioihin (esim. tuo, että pitäisi olla "virtuoosi", jotta voisi pitää esikuvana ym.). Ja ei, miinusta en sinulle tuosta antanut enkä anna. Mutta! Nyt lopetetaan tämän aiheen vatvominen tässä ketjussa (mieluusti kokonaan) kun asia ei tähän kuulu! | |
![]() 25.08.2003 10:09:43 | |
ei oikeen taho riittää nuo 30 wattisen vahvarin säröt.. :( No osta hyvä mies säröpedaali tai useampi. 30 wattia, ainakin putkivehkeessä, riittää todella pitkälle. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 25.08.2003 11:48:19 | |
no niitähän tässä oon ettiny... että jos jollain olis myynnissä hyvä särö niin voisin olla kiinnostunu ostaan... ja senhän pitäis olla semmonen, että sais vähän tommosia laihon tyylisiä saundeja irti... ja eikä kovin kallis... | |
![]() 25.08.2003 11:52:05 | |
riffissä oli juttu laihosta, ja siinä sanottiin että sillä oli pelkkä wahi ja kanavanvaihtaja. lukekaa ite Hymiö taisi unohtua tai sitten sinulla on todella vakavia luetunymmärtämisongelmia :) Mies joka ei koskaan hyväksy mitään | |
![]() 25.08.2003 11:54:35 | |
fortune elikkä mitäs sillä sitten oli? ne kamat siis... | |
![]() 25.08.2003 11:58:54 | |
fortune elikkä mitäs sillä sitten oli? ne kamat siis... Lehti on kotona ja se kuva oli kyllä huono, mutta jokin etunen ja pääte olivat räkissä ja efektoinnit tehtiin miksaajan toimesta, siellä räkissä oli ainakin TC:n tuotteita (G-force muistaakseni ainakin). Ja Laiholla siis oli jaloissaan keikalla vain kanavanvaihdin ja wah, ennen midipedaali mutta se oli pöllitty silloin kitaroiden yhteydessä. Tekstissä kamoista ei tainnut tarkemmin olla mitään. Hakekaa kirjastosta se lehti ja kurkkikaa suurennuslasilla, en ole niin hyvin perillä niistä eri etus- ja päätemalleista eri merkkien kesken, että uskaltaisin sanoa mitään. Mies joka ei koskaan hyväksy mitään | |
![]() 25.08.2003 14:28:43 | |
Samaisessa tekstissä (tai sitten jossain muussa) Laiho taisi ylpeänä esitellä kitaraansa jotenkin seuraavasti: "Joo, tässä ei oo kaulamikkiä ollenkaan kun en mä käytä sellasta. Niin ja tästä tallamikistä lähtee säröä vaikka vahvistimessa ei ois potkua paljon paskaakaan, puhdasta saundia tällä ei saa ollenkaan." Niin, monipuolisuus kunniaan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 25.08.2003 14:30:53 (muokattu 25.08.2003 14:39:17) | |
Niin, monipuolisuus kunniaan. Tai pikemminkin: Niin, jokaiseen hommaan siihen sopivat työkalut. EDIT: Ja eihän Foxin Hameristakaan puhdasta soundia saanut, mutta se X2N:n luoma "fuzz" oli kyllä herkkua, varsinkin Orangen läpi ja E-bow:lla. Eli monipuolisuus saavutetaan erilaisilla soittimilla, ei kompromissikepeillä tee mitn :) Mies joka ei koskaan hyväksy mitään | |
![]() 25.08.2003 14:34:53 | |
Kerran olin seuraamassa erästä klinikkaa jossa Laiho yritti ruuvata kamoistaan mahdollisimman puhtaan saundin. Puhtaimmat saundit muistuttivat lähinnä rokki säröä. Sillon sillä oli muistaakseni räkissä joku Lee Jacksonin etunen ja pääte. En muista oliko mitään efektejä. | |
![]() 25.08.2003 17:04:56 | |
Lehti on kotona ja se kuva oli kyllä huono, mutta jokin etunen ja pääte olivat räkissä ja efektoinnit tehtiin miksaajan toimesta, siellä räkissä oli ainakin TC:n tuotteita (G-force muistaakseni ainakin). Ja Laiholla siis oli jaloissaan keikalla vain kanavanvaihdin ja wah, ennen midipedaali mutta se oli pöllitty silloin kitaroiden yhteydessä. Tekstissä kamoista ei tainnut tarkemmin olla mitään. Hakekaa kirjastosta se lehti ja kurkkikaa suurennuslasilla, en ole niin hyvin perillä niistä eri etus- ja päätemalleista eri merkkien kesken, että uskaltaisin sanoa mitään. Eihän siellä mitään kanavanvaihtajasta puhuttu. Ja tässä loput kamat: Lee Jackson etunen, Rocktron intellifex, Engl pääte (2x50w) Marshall JCM900 kaappi, ja joku Wah-pedaali. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)