Aihe: Kumpaa suosittelet bluesvääntöön; Stratoa vai LP:tä?
1 2
ICE
19.08.2003 13:01:34
Ihan hyviä vastauksia teikäläisiltä.

Tämä Leso ja Strato kysymys näyttää olevan iänikuinen kysymys kitaristipiireissä. Itse kyllä tykkään soitella Stratocasteria puhtailla soundeilla.
LP:stä tulee sen verran pehmeä ja "paksu" soundi, että se sopiikin jo mun mielestä vähän "raskaampaan" bluesiin.

Onkos kukaan teistä kokeillut TECH21 vahvistimia? Kyllä tulee aika herkulliset soundit ku soittaa jenkkistartoa Tech21:n kautta..
- sideburns forever -
PJS
19.08.2003 17:42:35

MInä sanoisin että kysymys on pitkältikin makuasia :)

Itse vastaan, että stratocaster, kosksa minulla itselläni on sellainen. ELi puolueetonta vastausta on turha odottaa.

Itse olen mieltynyt siihen, että strato on sähkökitaraksi valtavan monipuolinen, siitä löytyy saundi melkein joka tarpeeseen, tarvittaessa tallaan voi lyödä HUmbuckerin jolloin saundi maailmaa saa tarpeen tullen ryyditettyä raskaammankin musiikin tarpeisiin. Itse soittelen OMaa Fenkkuani Fenderin vahvistimen läpi ja juuri tällä kitara yhdistelmällä löytyy juuri sellaiset hienot VIntage blues saundit joita löydämme kaikesta hyvästä musiikista, myös puhtaiden saundien puolesta laitteistoni pelaa kuin häkä.

Toisaalta JOku lepakko vois olla hauska sellaseen raskaampaan kamaan, mutta mitään hienoa Dire Straits/Mark ja strato saundia sillä ei saa tekemälläkään ja siksi LP häviää mun vertailussa strtolle 6-0
Elämme enigmaattisia aikoja...
Sammakko
19.08.2003 18:03:16 (muokattu 19.08.2003 18:04:45)

Itse vastaan, että stratocaster, kosksa minulla itselläni on sellainen. ELi puolueetonta vastausta on turha odottaa.

Vastaan strato. Istelläni on molemmat. Tosin strato on parempi. En kylläkään ostanu stratoa sen takia että siitä sais bluusaundit vaan diggaan straton rososuudesta. Tosin seuraava skeba tulee varmaan olemaan lespa tai sg.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
mongoloidi
19.08.2003 18:24:54
Kyllä se lespa alkaa painamaan isommallakin kaverilla.
Hyvä keino on leveä hihna...

Totta,Itselläni on LesPo ja Strato,ja välillä tuntuu,että tuohon Lespoon tarttee painonnostovyön.
Itse olen enemmän straton puolella,mutta makuasiahan tuo on.
Suosittelisin siis,että valitset sen kumpi kuulostaa korvissas(tai rahapussissas) paremmalta.

Kannattaa testata ennen kuin ostaa mitään.
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
Gypsy
19.08.2003 18:29:12
ja välillä tuntuu,että tuohon Lespoon tarttee painonnostovyön.

Onhan niitä kevyitäkin les pauleja mutta tuntuu suurin osa noista standardeista olevan niitä painavia. Mun reissuet tuntuu puolet kevyemmiltä kun jotkut standard les paulit mitä oon testannu, Ja vaikka täällä mitä väitetään, niin useesti noi painavimmat les paulit on niitä mitkä kaikista huonoiten soi
mongoloidi
19.08.2003 18:34:18
Onhan niitä kevyitäkin les pauleja mutta tuntuu suurin osa noista standardeista olevan niitä painavia. Mun reissuet tuntuu puolet kevyemmiltä kun jotkut standard les paulit mitä oon testannu, Ja vaikka täällä mitä väitetään, niin useesti noi painavimmat les paulit on niitä mitkä kaikista huonoiten soi

Mun LesPo on 70-luvulta.
Mahdollinen syy painavuuteen?
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
Sammakko
19.08.2003 18:35:12

En tajuu tota painosta puhumista. En koskaan ees kiinnitä huomiota kitarassa painoon. Vitun vässykkä urpot jotka eivät jaksa kitaraa pidellä.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Gypsy
19.08.2003 18:39:04 (muokattu 19.08.2003 18:49:41)
En tajuu tota painosta puhumista. En koskaan ees kiinnitä huomiota kitarassa painoon. Vitun vässykkä urpot jotka eivät jaksa kitaraa pidellä.

Äläs ny. Et usko miten paljon jotkut les paulit painaa. Niillä painavilla ei kaikki pysty soittaan kokonaista keikkaa ja jos pystyykin niin joillain tulee sitten hermostollisia vaurioita olkapäihin ja kaikennäkösiä hermon puristumia. Ja niin kun käy niin sitten ei välttämättä pysty kunnolla ikinä edes kevyellä kitaralla soittaan

Niin, ja kuvittele jos jollain naisilla menee kevyen käsilaukun kantamisesta olkapää paskaks niin mitä sitten painava kitara tekee. Ja onko se sitten hauskaa kun hermot menee paskaks ja käsi menee siihen kuntoon, että parin kilon nostaminen saattaa olla ylivoimasta

Mun LesPo on 70-luvulta.
Mahdollinen syy painavuuteen?

En nyt tiiä kuinka painava sun lespauli on, mutta kyllä ne tuntuu tosi monet ei-70 luvun paulitkin painavia olevan. Ihan liikaa noita painavia les pauleja on ollu 80 ja 90 luvullakin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)