Aihe: Muuntaja Bossin efekteille
1 2 3 4
PekkaM
15.08.2003 08:03:34
Kannattaa ostaa joku vähän järeempi muuntaja ja sille jakopiuha. Itselläni on Ibanezin 500mA muuntaja ja viisihaarainen johto, ostin nuo siitä pienestä kaupasta Musamaailmaa vastapäätä. Ei maksanut liikaa ja virtaa on riittänyt samanaikaisesti ainakin seuraaviin: SansAmp GT2, BOSS PH-3, BOSS BF-3, BOSS AC-2, BOSS DD-3.

(kunhan testasin, ei ne kauniilta päällekkäin kuulostaneet)
Insane Kane
15.08.2003 08:53:52
Bossin Compurat ainakin tarvii tuon ACA muuntajan.
PSA= 9V/200mA
ACA=9V/300mA
Vitusti säröä perkele!!!
Fortune
15.08.2003 09:56:08
Bossin Compurat ainakin tarvii tuon ACA muuntajan.
PSA= 9V/200mA
ACA=9V/300mA

Eikös ACA:n jännite ole kuitenkin korkeampi 12,3V?

Eihän muuten olisi mitään järkeä käyttää eri muuntajaa, jos jännite on sama mutta virrantarve suurempi.

Ainakin Voodoo Labin Pedal Powerin esittelyssä ACA:n jännitteeksi sanotaan 12,3V:

http://www.custom-sounds.com/pedpow.html
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Keke Urlaub
15.08.2003 10:44:08

Ostin tuohon big muffiini tuollaisen "stabilized ac/dc adaptor"-nimisen muuntajahässäkän, siinä on jännitettä 12V asti ja 1A. Ulostuloja on kolme, eli tuollainen 9V nepparipää, sitten tuollainen nelipäinen vaikka-mihin-sopiva ja sitten joku yleispää joka ilmeisesti sopii esim. bossin efekteihin. Maksoi 21e...
Happy with what you have to be happy with.
Insane Kane
15.08.2003 12:35:31
Eikös ACA:n jännite ole kuitenkin korkeampi 12,3V?

Eihän muuten olisi mitään järkeä käyttää eri muuntajaa, jos jännite on sama mutta virrantarve suurempi.

Ainakin Voodoo Labin Pedal Powerin esittelyssä ACA:n jännitteeksi sanotaan 12,3V:

Meinasin notta Bossin muuntajissa lukee noin, mutta pitää vielä tarkastaa
Vitusti säröä perkele!!!
v.z. dean
15.08.2003 13:02:12

Itse ostin 1 amperin muuntajan (Kärkkäiseltä 11,90e) ja hyvin on toiminut. Kannattaa pitää huoli, että muuntaja on reguloitu. Jaksaa varmasti potkia TU-2:n, CryBaby:n ja ODB-3:n kanssa.

Jatkokysymys: Onko siitä mitään haittaa jos ajan Muffia em. pedaalien tapaan muuntajalla (9V DC)? Muffissa (Russia) ei ole varsinaista liitäntää muuntajalle, vaan se neppari. Mitä mieltä olette saundipolitiikasta? Monet sanoo, että Fuzzit kuulostavat parhaalta (tietynlaisilla) paristoilla. Itse en ole vielä kerennyt muuntajaa kokeilemaan ja muuntajaan neppariadapteri puuttuu..
KooAa
15.08.2003 13:52:39
Ostin Ibanezin AC509 adapterin josta maksoin 30 euroa, varmaan halvemmallakin olis vastaavan saanut etsimällä. Samalla ostin Ibanezin DC3 haaroitusjohdon, 14 euroa, jolla saan samasta muuntajasta 3:lle efektille sähköt. Tällä hetkellä käytän sitä ainoastaan Boss RV-3:n kanssa joka oikeasti vaatisi sen PCA:n mukamas.

AC509 on 500 mA:n laite ja PCA 200:n. Tasasähkössä (tai vaihtosähkössä) ei ylimääräisellä muuntajan tehoilla ole mitään merkitystä kunhan volttimäärä ja napaisuus on oikein. Ts. haarajohtoa käyttäessäni on minun ensin varmistuttava että kaikissa efekteissä on sama napaisuus kuin muuntajassa. Muuntajan myyjän mukaan asian on niin että eri efekteissä on eri napaisuuksia mitä kyllä ihmettelin suuresti. Ei siinä kuluttajaa ainakaan ole ajateltu ...
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Fortune
15.08.2003 14:19:50

Jatkokysymys: Onko siitä mitään haittaa jos ajan Muffia em. pedaalien tapaan muuntajalla (9V DC)?

Ei ole haittaa, kunhan tosiaan pidät huolen jännitteestä.

Muffissa (Russia) ei ole varsinaista liitäntää muuntajalle, vaan se neppari. Mitä mieltä olette saundipolitiikasta?

Mielipiteitä on yhtä monta kuin vastaajaa. Teoriassa ei pitäisi olla mitään eroa, mutta kyllä jotkin pedaalit toimivat selkeästi paremmin esim. vähän käytetyillä paristoilla tms.

Kysy Eric Johnsonilta lisää ahdistuksen paikkoja :)
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Keefster
15.08.2003 14:52:53
Monet sanoo, että Fuzzit kuulostavat parhaalta (tietynlaisilla) paristoilla.

Joku "nulkunpissijä" saattaa kuulla eroa soundissa kun käytetään ruskohiili(?) paristoja. Futsit (ainakin germaniumtransistori) tosiaan kuullostaa paremmalta/erilaiselta vähänkäytetyllä paristolla tahi jos on muuntaja (Voodoo lab Pedalpower 2) jossa pääsee vaikuttamaan volttimäärään.
Tulin kun melkein kutsuttiin !
FoN
15.08.2003 15:23:03 (muokattu 15.08.2003 20:34:08)
Alkaa kyllä vähitellen tämä muuntaja-show kyllästyttää.
Mistä ihmiset on ostaneet pedalpowerinsa ja millaisin hinnoin?
T-kaupan valikoimista näyttäisi elämää helpottava
kapistus puuttuvan täysin.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
vekku
15.08.2003 18:19:56
omisyan MASCOT merkkisen 150mA 9V DC muuntajan(hinta noin 45e) ja voin kyllä suositella kaikille jotka tarvivat useammalle kuin yhdelle pedaalille, itse olen jakanut ton viidelle. Reilun virran määrän lisäksi kyseessä on hyvin laadukas muuntaja. Omistin ennen halvemman muuntajan joka aiheutti pieniä säröilyjä soundissa mutta tää mascotti pelittää aika unelmasti. jos jotaki kiinnostaa niin kysykää reseptiä tollaseen viis päiseen, kyseessä on hyvin yksinkertainen kolvaus operaatio. maksaa yhteensä noin 40-60e kaikkine osineen.
joo ei, tänään ei taas näemmä onnistu mikään..
Gypsy
15.08.2003 18:24:21
Ostakaa se voodoo labin pedal power. Ei noitten muuntajien kanssa kukaan jaksa leikkiä. Ja siitä pedal poweristahan saa aca ja psa bosseille sun muille virrat ja on hiljanen ja siinä on jopa se, että pedaalin saa kuulostaan siltä kun siinä olis patteri käytössä
makoskela
15.08.2003 19:15:45
omistan MASCOT merkkisen 150mA 9V DC muuntajan(hinta noin 45e) ja voin kyllä suositella kaikille jotka tarvivat useammalle kuin yhdelle pedaalille, itse olen jakanut ton viidelle. Reilun virran määrän lisäksi kyseessä on hyvin laadukas muuntaja´.

Samma här. Mulla on jaettu kuuteen. Ja hyvin toimii.
To live is to buy guitars...
mathias
15.08.2003 22:48:45
Minulla 5 pedaalin tarpeet tyydytää Ibanezin AC-109, ja wahin hoitelee Bossin PSA-230P. Ja ihan kivasti ja häiriöttömästi on toiminut.

Gypsy: Ostakaa se voodoo labin pedal power.

Paljonko noin suurinpiirtein tuo maksaisi?
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Gypsy
15.08.2003 22:53:12 (muokattu 15.08.2003 22:53:59)
Paljonko noin suurinpiirtein tuo maksaisi?

299 se tais olla, euroissa. Mutta kato sitä ja ihmettele. Ei oo paha hinta

mathias
15.08.2003 23:05:14

Jospa tässä joskus tulevaisuudessa heittäisi nykyisillä muuntajilla vesilintua, ja hankkisi tuon. Siinä tuntuu todellakin olevan kaikki tarvittava. Ja enemmänkin.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Fortune
16.08.2003 11:22:42
omisyan MASCOT merkkisen 150mA 9V DC muuntajan(hinta noin 45e) ja voin kyllä suositella kaikille jotka tarvivat useammalle kuin yhdelle pedaalille, itse olen jakanut ton viidelle. Reilun virran määrän lisäksi kyseessä on hyvin laadukas muuntaja.

Ööh, onko kyseessä kuitenkin 1500 mA eli 1,5A muuntaja? Ei tuo 150 milliampeeria nyt niin "reilu" virta ole :)
Fortune
16.08.2003 11:23:43

Siis onhan tuo ihan törkeän hintainen. Ei siinä mitään niin ihmeellistä ole, etteikö 9V ja 12V Mascotit ajaisi samaa asiaa.

Mutta, mielipiteet ovat kuin persreikiä...
Tompsi
16.08.2003 15:33:48
Siis onhan tuo ihan törkeän hintainen. Ei siinä mitään niin ihmeellistä ole, etteikö 9V ja 12V Mascotit ajaisi samaa asiaa.

Mutta, mielipiteet ovat kuin persreikiä...

Vähän sama maku suussa, yhdellä 20€ muuntajalla ja fiksusti juonitulla pedaalilaudalla ne minunkin 10+ pedaaliani toimivat tuhatta ja sataa. Tuota "tyhjän pariston simulointia" sillä ei kyllä saa mutta onko se nyt yli 200€ väärti?
Bluesmies
17.08.2003 13:54:03
Ostakaa 1 pedaali boostiksi ja sillä siisti. Loput säröt hoitakaa kaapista tai kitaran volumepotikalla (vrt. esim. joe perry, srv, keith richards, bb king ym). Ei tartte muuntajien kanssa koheltaa.
Kitara on tyhmä!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)