Aihe: Tokai tunnistusta
1 2 3
mattim
12.04.2012 06:36:18

rheinone: Tokai Firebird, sarjanumero C0920##. Onko kyseessä Koreassa vai Kiinassa valmistettu peli?

En saanut Tokai Registryn tiedoista mitään tolkkua juuri tähän.

C-alkuiset sarjanumerot ovat tavallisesti olleet kiinan tuotantoa.
7atu
12.04.2012 07:09:37

mattim: C-alkuiset sarjanumerot ovat tavallisesti olleet kiinan tuotantoa.

Näin minäkin muistelisin...
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Gabe
12.04.2012 09:04:14
Hyödyllinen ketju! :) Tokaita myydessä pitäis jotenkin tehdä selvä ero mallien välille. Niinkin ESP esimerkiksi, on ESP ja ESP LTD
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Wradlin
12.04.2012 10:30:04
Gabe: Hyödyllinen ketju! :) Tokaita myydessä pitäis jotenkin tehdä selvä ero mallien välille. Niinkin ESP esimerkiksi, on ESP ja ESP LTD

Miksi ihmeessä? Tilanne on mainitsemallasi LTD:llä kuitenkin vähän eri kun se on nimellisesti oma merkkinsä. Eipä niihin halpoihin Gibsoneihinkaan laitella eri logoja kuin kalliimpiin, joten miksi Tokain pitäisi sotkea oma linjansa?
rheinone
12.04.2012 10:45:39 (muokattu 12.04.2012 10:54:23)
mattim: C-alkuiset sarjanumerot ovat tavallisesti olleet kiinan tuotantoa.

Mä en nyt haekaan sitä mitä tavallisesti ovat olleet, vaan eksaktia tietoa.

1. Tokai Registyn mukaan

"Current Made In Korea (MIK) models have serial numbers that start with a letter (A, B, C, etc)..." .
http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-gibson.html

2. Ja tuolla käyttäjä jacco väittää että

"MIK start with a single letter (don't know about the early models and last models though, the latter are said to start with double letters too, like MIC), MIC starts with double letters."
http://www.mylespaul.com/forums/oth … 9-tokai-serial-number-question.html

Jos näin olisi asian laita, C0920## olisi Korean tuotantoa ja esimerkiksi CH0808#### Kiinan tuotantoa.

Tokai Registryn tieto vaikuttaa kohtuullisen luotettavalta, mutta jälkimmäiselle teorialle en löytänyt vahvistusta muualta, joten voi olla ihan jaccon omasta päästä lähtöisin.

Kommentteja?
p130
12.04.2012 10:59:52

rheinone: Mä en nyt haekaan sitä mitä ovat olleet, vaan eksaktia tietoa.

Tokai Registyn mukaan

"Current Made In Korea (MIK) models have serial numbers that start with a letter (A, B, C, etc)..." .

Ja tuolla käyttäjä jacco väittää että

"MIK start with a single letter (don't know about the early models and last models though, the latter are said to start with double letters too, like MIC), MIC starts with double letters."
http://www.mylespaul.com/forums/oth … 9-tokai-serial-number-question.html

Jos näin olisi asian laita, C0920## olisi Korean tuotantoa ja esimerkiksi CH0808#### Kiinan tuotantoa.

Tokai Registryn tieto vaikuttaa kohtuullisen luotettavalta, mutta jälkimmäiselle teorialle en löytänyt vahvistusta muualta, joten voi olla ihan jaccon omasta päästä lähtöisin.

Kommentteja?

Lintu sitten lensi teille pikku neuvottelulla?

Korealaisten yhden kirjaimen alun (jossakin on ollut arvuuttelua, että sen perusteella selviäisi valmistusvuosi) osaa meikäläinenkin vahvistaa. Kiinalaisista ei mitään aavistusta. Niistä pääsee varmaan parhaiten jyvälle käymällä väijymässä Musamaailmassa, mitä siellä olevissa on ja surffaamalla vaikka eBayta ja vastaavia etsimällä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
rheinone
12.04.2012 11:09:51
p130: Lintu sitten lensi teille pikku neuvottelulla?

Eiku vielä kauppaa tässä hierotaan.

Korealaisten yhden kirjaimen alun (jossakin on ollut arvuuttelua, että sen perusteella selviäisi valmistusvuosi) osaa meikäläinenkin vahvistaa.

Minkä perusteella osaat vahvistaa? Onko sulle tullut joku tällainen case henkilökohtaisesti vastaan, vai...?

Kiinalaisista ei mitään aavistusta. Niistä pääsee varmaan parhaiten jyvälle käymällä väijymässä Musamaailmassa, mitä siellä olevissa on ja surffaamalla vaikka eBayta ja vastaavia etsimällä...

Ajattelin soittaa Musamaailmaan, jos ne vaikka viittis tsiigaa minkälaisia sarjanumeroita niillä roikkuu seinällä.

Lähinnä mua tietysti kiinnostaa onko Kiinan tuotannosta koskaan tuupattu ulos noita yhden kirjaimen alun sarjanumeroita.
fox
12.04.2012 11:13:56

rheinone:
Lähinnä mua tietysti kiinnostaa onko Kiinan tuotannosta koskaan tuupattu ulos noita yhden kirjaimen alun sarjanumeroita.

Oletko katellu myös Japanaxe-foorumilta?

http://forum.japanaxe.com/phpBB3/viewforum.php?f=16

Toisaalta tuo "yhden - kahden kirjaimen" systeemihän on käytössä sanotaan vaikka Epiphonella, joten miksipä ei?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
p130
12.04.2012 11:21:58

rheinone: Eiku vielä kauppaa tässä hierotaan.

Hierominen on parasta :)

Minkä perusteella osaat vahvistaa? Onko sulle tullut joku tällainen case henkilökohtaisesti vastaan, vai...?

Sen verran on tullut tuksujen kanssa puljattua, että tuosta on vahva tuntuma.

Ajattelin soittaa Musamaailmaan, jos ne vaikka viittis tsiigaa minkälaisia sarjanumeroita niillä roikkuu seinällä.

Mitataan asiakaspalvelu!

Idän ihmeissä voi olla mitä vaan... foxin linkki mahtaisi olla hyödyllinen. Esimerkiksi ensimmäisiä Korean Love Rockejakaan ei erota päältäpäin japseista muusta kuin sarjanumeron puutteesta. Voi jäädä linnun kotipesä loppupeleissä aukottomasti varmistamatta...
MikaHekkanen
12.04.2012 11:25:49
rheinone: Eiku vielä kauppaa tässä hierotaan.

Toivottavasti tärppää, palan halusta päästä kokeilemaan tuota ;D
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
salovja2
12.04.2012 11:31:29

Love Rock Les Paul (Made in Korea) vm:t 2000-2008 ei ole sarjanumeroa missään.
"Made in Korea" teksti lavassa lakan alla. ikää on aika mahdoton arvioida.

-Sitten tuotanto Kiinaan 2008- ja sarjanumerointi otettiin käyttöön.
Gibson Joe Bonamassa Les Paul Studio-11 Epiphone Zakk Wylde Custom Les Paul AI-08 Musicman Stingray -79 Vox Pathfinder 10 + Boss ME-25
rheinone
12.04.2012 11:31:38 (muokattu 12.04.2012 11:34:24)
p130: Mitataan asiakaspalvelu!

Musamaailman Juki kertoi että heillä on hyllyssä sekä yhdellä että kahdella kirjaimella alkavia Kiinan sarjanumeroita. Sanoi aika vakuuttavalla äänenpainolla että C092028 on kiinalainen, vaikka väitin vastaan ja kerroin Tokai Registryn höpinöistä.
p130
12.04.2012 11:35:04 (muokattu 12.04.2012 11:35:39)

rheinone: Musamaailman Juki kertoi että heillä on hyllyssä sekä yhdellä että kahdella kirjaimella alkavia Kiinan sarjanumeroita. Sanoi aika vakuuttavalla äänenpainolla että C092028 on kiinalainen.

Palvelu siis toimii!

Kai diilerillä on keskivertokamarunkkaria parempaa tietoa tai ainakin perstuntumaa. Uskotaan mitä sanotaan...
rheinone
12.04.2012 11:43:57
fox: Oletko katellu myös Japanaxe-foorumilta?

http://forum.japanaxe.com/phpBB3/viewforum.php?f=16

Tää on mulle ihan uus foorumi. Täytyy keittää ensin kaffet ja sitten ruveta kahlaamaan.

Toisaalta tuo "yhden - kahden kirjaimen" systeemihän on käytössä sanotaan vaikka Epiphonella, joten miksipä ei?

Loogista! ... ei siis ole Toksun juttu.
rheinone
12.04.2012 11:46:39
MikaHekkanen: Toivottavasti tärppää, palan halusta päästä kokeilemaan tuota ;D

Kaupat on nyt alustavasti sovittu. Eli pääset luukuttamaan Linnulla kunhan myyjä palaa keikkareissultaan himaan.
fox
12.04.2012 11:52:30

rheinone: Tää on mulle ihan uus foorumi. Täytyy keittää ensin kaffet ja sitten ruveta kahlaamaan.

Juu, kyllähän itämaan-skebojen harrastajilla on lukuisia "salatuita" foorumeita.. ;)

Loogista! ... ei siis ole Toksun juttu.

Tuli juu tuo mieleen ihan ensimmäisenä. Tokaistahan mulla ei sen suuremmin oo havaintoa.. =)
Epiphöönin systeemillä sai eroteltua nuo tehtaatkin, mikä kullosenkin kitaran oli valmistanut. Samoilla systeemeillä meni myös Hoshino/Ibanesi jotain 1987 jälkeen..
Siis se ensimmäinen kirjain (tai kirjainyhdistelmä) oli valmistustehtaan identifioimiseksi. Aikasemminhan esmerkiks Ibanezilla eka kirjain sarjanumerossa oli se kuukausi, jolloin kitara oli tehty..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rheinone
12.04.2012 11:54:14 (muokattu 12.04.2012 11:54:46)
salovja2: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-gibson.html

Love Rock Les Paul (Made in Korea) vm:t 2000-2008 ei ole sarjanumeroa missään.
"Made in Korea" teksti lavassa lakan alla. ikää on aika mahdoton arvioida.

-Sitten tuotanto Kiinaan 2008- ja sarjanumerointi otettiin käyttöön.

Oon vissiin aika puusilmä kun en löydä kirjoittamaasi tietoa laittamasi linkin takaa ollenkaan.
Illu
12.04.2012 12:04:44
rheinone: Oon vissiin aika puusilmä kun en löydä kirjoittamaasi tietoa laittamasi linkin takaa ollenkaan.

Mut jotenkin noin se menee/meni, japsi Love Rockeissa on sarjanumerot, korealaisissa ei ollut, korealaisessa stratossa taasen oli, mutta japsissa ei... Melko selkeää.. Nyttemmin asiat ovat kai muuttuneet noista ajoista, tosin tehden asiasta entistäkin "selkeämmän" :D
Gabe
12.04.2012 12:12:36
Wradlin: Miksi ihmeessä? Tilanne on mainitsemallasi LTD:llä kuitenkin vähän eri kun se on nimellisesti oma merkkinsä. Eipä niihin halpoihin Gibsoneihinkaan laitella eri logoja kuin kalliimpiin, joten miksi Tokain pitäisi sotkea oma linjansa?

Ainakin itse arvostan Japanin tuotokset korkeammalle kuin Koreassa valmistetut. Ja jos olisi jokin maininta valmistusmaasta niin kauppoja tehdessä (ainakin jos ei pääse paikanpäälle katselemaan ) olisi helpompi tehdä ostoksia. Fender saattaa olla parempi esimerkki, niissä lukee joka kitarassa onko Meksiko, Japani vai USA.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
rheinone
12.04.2012 12:13:17 (muokattu 12.04.2012 12:14:24)
Illu: Mut jotenkin noin se menee/meni, japsi Love Rockeissa on sarjanumerot, korealaisissa ei ollut, korealaisessa stratossa taasen oli, mutta japsissa ei... Melko selkeää.. Nyttemmin asiat ovat kai muuttuneet noista ajoista, tosin tehden asiasta entistäkin "selkeämmän" :D

Voi mooses. Olis se kyl kiva että nää dokumentoitais johonkin fiksusti, eikä ainakaan pidettäis mitään höpöpuheita framilla niinkuin on asian laita tolla linkatulla Tokai Registryn sivulla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)