Aihe: Fenderin vahvistimet?
1 2 3
PuNkKi
09.08.2003 23:30:24
Niihän se hieman on... trankku on aina trankku ja
putki on aina putki... eikä se seeprakaan niistä
raidoistaan pääse... vai mikä elukka nyt olikaan...

ja liittypäs taas hyvin aiheeseen...

anteeksi:)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Player
09.08.2003 23:55:36
Mut eiks trankkujenki säröt kuulosta sillon korvassa hyvältä jos et oo ikinä soittanu putkistyrkkarilla?
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
PuNkKi
09.08.2003 23:57:05 (muokattu 09.08.2003 23:57:34)
Mut eiks trankkujenki säröt kuulosta sillon korvassa hyvältä jos et oo ikinä soittanu putkistyrkkarilla?

riippuu varmaa aika paljon trankusta... mut kyl kai se
noinkin on jooh... mä nyt en ees paljo huomaa onks
putki vai trankku vai joku myy kysees... :)

EDIT: paitsi et kyl se putki rokkaa ;)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Walrus
10.08.2003 02:55:31
Jos haluaa Fender-tyylisen vahvistimen 1/3 hintaan niin kannattaa ostaa joku vanha Music Man:in kombo :) Leo nekin on suunnitellu ja ne on vielä huomattavasti kestävämpiä ku vanhat Fenderit. Mää hommasin just Music Man 212HD kombon ja se muistuttaa ominaisuuksiltaan ja soundiltaan hyvin paljon Fenderin Twin reverb:iä. Ainut suurempi ero on etuasteessa sillä musarissa se on hoidettu transistoreilla, pääteasteessa on sitten putket eli laite on hybridi. On muuten saakelin äänekäs vahvistin ja headroomia on loputtomiin, rankempaa säröä joutuu tosin hakemaan pedaaleista.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
zorro
10.08.2003 10:40:24
mitäs luulette että onko tuo Behringer GX210 Ultratwin hyvä..?
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Player
10.08.2003 11:02:34
Ootko käyny kattomassa BEHRINGERin vahvistimet - jutun?
Onhan se houkutteleva ainakin hintansa suhteen ja sitä astetta suuremmassa mallissa on Jensenin speakerit niinkuin kalliimmissa fendereissä, mut niit jenseneitäkin on kuulemma monenlaisia.
Shaft
10.08.2003 12:00:14
Jos haluaa Fender-tyylisen vahvistimen 1/3 hintaan niin kannattaa ostaa joku vanha Music Man:in kombo :) Leo nekin on suunnitellu ja ne on vielä huomattavasti kestävämpiä ku vanhat Fenderit.

Käsittääkseni Musarin vahvistimet eivät olleet Leon suunnitelemia, vaikka hän niihin aikoihin olikin yhtiössä. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että ne ovat aliarvostettuja vehkeitä. Musarit ovat aikamoisia tankkeja, ja oikein säädettynä soundikin on erittäin hyvä.
Player
10.08.2003 17:40:58
Saaks noit Music Maneja ostettua uutena? Katoin T-kaupasta ja siellä ei näyttäny Music Maneja olevan.
Shaft
10.08.2003 22:39:29
Saaks noit Music Maneja ostettua uutena? Katoin T-kaupasta ja siellä ei näyttäny Music Maneja olevan.

Vahvistimien tuotanto taisi loppua 1984. Eli ei saa uutena lukuunottamatta joitakin 2000-luvulla esiteltyjä bassovahvistimia.
Jani The Rock
11.08.2003 10:15:00

Muuten millasta musaa tää Vicious wankers tekee tai teki ?
Meinaan kiinnostaa tietää minkälaista musaa tolla deluxe 90 vahvarilla pystyypi soittelemaan

Wankers aloitti ihan HC-punkkina, mutta siitä mentiin sitten rokkenrollin suuntaan aika vahvasti, kahdelta viimeiseltä levyltä löytyy jopa rautalanka- ja kantrivaikutteita aina banjoa myöten. Tai enpä tiedä voiko tuota viimeistä juttua sanoa levyksi, ei sitä taidettu koskaan laittaa myyntiin...

Vesku ei ole koskaan soittanut Fenderin Deluxe 90:llä. Fenderin vahvistimista hänellä on Wankersin aikana ollut Roc Pro 700 ja Hot Rod Deluxe. Roc Prohan on hybridikone ja Hot Rod täysputkipeli. Meitsillä on tuo Dyna-Touch sarjan Stage 160 keikkavahvarina, kirjoitin siitä arvionkin tänne (löytyy artikkeleista). Niin ja Princetonilla ja Deluxe 90:llä on kyllä muitakin eroja kuin mitä täällä mainittiin. Princetonissa ei ole puhtaalla kanavalla ollenkaan middle-säätöä (ainakaan digitaaliefektittömässä mallissa). Lisäksi Deluxessa on laadukkaampi kaiutin sekä kaksi särökanavaa Princetonin yhden sijaan. Olen muuten soittanut jotkut treenit tuollaisella Princetonilla ja teho ei riittänyt ainakaan mulle. Että kyllä tuota Deluxea suosittelisin noista kahdesta.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
Player
11.08.2003 11:24:14 (muokattu 11.08.2003 11:25:23)
Aalright, eli deluxe olis kannattavampi hankinta ku princetoni mut onks tää deluxe sitte taas parempi ku marsun mg100dfx? Ja mitä ohmit on ja onks niitten lukumäärällä merkitystä?
EDIT: Onks toi deluxe sopiva peli kotikäyttöön?
Player
11.08.2003 13:16:34
Muuten kannattaaks kotikäyttöön ostaa trankku-,putki-,hybridi- vaiko mallintavavahvistin?
PJS
11.08.2003 16:18:04

Mulla on Fender Performer 1000 100W -hybridi, eli etusessa ilmeisesti 1 Putkilo. Ja hyvin on pelittänyt sen 4 vuotta ku mulla on se ollu. Kliinit varsinkin on aivan erinomaiset, säröpuoli riittää sellaseen blues/perinne rock saundiin mutta mitään kovin rankkaa en ole siitä saanut ja se särö on sellanen fenderistisen honottava, kombon avoselkäisyys vaikuttaa asiaan tietysti aika lailla. Suunnitelmissa olis hankkia ton kaveriks joku särötin nii sais vähän tuhdimmatkin särösaundit vaihtoehdoiksi.

Kun satun nyt omistamaan vielä sen Fender Stratocasterinkin, niin on kyllä pakko kompata keijoa sinä, että fenderin tuotteet pelaa loistavasti yhteen.
Elämme enigmaattisia aikoja...
Jani The Rock
11.08.2003 16:19:06

Kyllä mä ainakin tykkään enempi noista Fenkuista kuin Marshalleista, mutta se niiden keskinäinen paremmuus riippuu aikalailla siitäkin, minkä tyylistä meininkiä soittaa. Ja aina kannattaa kokeilla ja vertailla itse, ja ehdottomasti omalla kitaralla. Ja tosiaan vaihtoehtoja on aika paljon muitakin... Kotikäyttöön suosittelisin noista varmaan trankkua tai hybridiä, jos soittaa paljon erityylistä kamaa eikä sana "mallintava" aiheuta näppylöitä niin joku mallinnusvehjekin on varmaan ihan hyvä valinta. Joku sähkötekniikan haltsaava osaa varmaan selittää ton ohmijutun huomattavasti tyhjentävämmin kuin mä...
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
Player
13.09.2003 22:21:05
Toi deluxe 90 ni onks kenelläkään kokemuksia siitä? Ei niillä säröillä niin paljo välii oo - pedaalit on keksitty mut mimmonen toi muuten on?
Asmi
15.09.2003 12:28:56
Mun eka vahvistin oli just frontman15r ja sanonpa vaan että huonompaa saa ettiä. Pikkuvahvareista kotikäyttöön hyviä on ainaki marshallit (löytyy ihan kohtuu hyvää säröä ja cleaniki on ok. Mutta mietippä tätä vaihtoehtoa http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153996.html. Oranget on ainaki arvostettuja. Ite en oo kokeillu, mutta kehuvat kovasti ja ainaki The Crashin Teemu Brunila vaihto Orangeen joskus viime vuonna...
...Aatos lentää, mie en...
Player
15.09.2003 16:32:17 (muokattu 15.09.2003 16:32:48)
Oon miettiny et joku 100 wattinen vois olla hyvä, siin ainaki sitte riitäis tehot jos joskus bändin laittas pystyyn.
EDIT: Mikä olis mahdollisimman monipuolinen vahvistin?
Vilppu
15.09.2003 17:21:29
100 w putki vai transistorivahvistimessa? Harvempi ihminen tarvii 100w putkivahvistinta muuhun kuin ikkunoiden hajoittamiseen, mutta transistoripelien suhteen ollaan vielä aivan järkevässä kokoluokassa. Tuollaisella 30-40 w putkipelillä pärjää treeni ja keikkakäytössä vielä aivan loistavasti (vrt. Fenderin Hot Rod Deluxessa on 40 w). Niitä pystyy sitten luukuttamaankin ilman että palokunta tulee paikalle. Enemmän tehoa = usein myös enemmän painoa, tekee roudaamisen inhottavaksi.

Jos monipuolista vahvistinta etsit, niin kannattaa katsoa hyvien & monipuolisten puhtaiden soundien perään. Säröjä saa aina haettua purkeista, hyviä puhtaita soundeja ei. Esim. Fenderin Twiniä on kehuttu monipuoliseksi, ja onhan se omanlaisensa legenda (tehoakin on se 100 w, painoa sitten n. 36 kg ;-), Mesan Mark IV suunniteltiin mahdollisimman monipuoliseksi vahvistimeksi, jne. Eli tarkennatko vähän, minkälaista vahvistinta haet? Jotenkin on vain sellainen olo, että Mesa Mk IV ei ollut ihan se vastaus mitä olisit halunnut ;-)

Oon miettiny et joku 100 wattinen vois olla hyvä, siin ainaki sitte riitäis tehot jos joskus bändin laittas pystyyn.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
superfly
15.09.2003 17:26:52

Mulla ei ole ikinä 30 wattinen putkivahvistin edes puolella teholla vaikka soitellaan tosi lujakätisen rumpalin kanssa. Silti meinaa korvat repeytyä irti päästä.
Harppu on alaston piano
Player
15.09.2003 18:11:00
Eli tarkennatko vähän, minkälaista vahvistinta haet? Jotenkin on vain sellainen olo, että Mesa Mk IV ei ollut ihan se vastaus mitä olisit halunnut ;-)

Noi mesat on liian kalliita, vahvistimeen oon ajatellu sijottaa 500-700 euroa ja oon katellu siis 100 wattisia trankkuja, lähinnä fenderin deluxe 90 (okei, se ei oo 100 wattinen) ja sitte marsun mg100dfx:ää ja mg250dfx:ää. Löytyyks muilta (tunnetuilta) valmistajilta sitte hyviä pelejä joissa olis hyvät kliinit ja edes jonkunlaiset säröt?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)