Aihe: Rocktron Replitone 2x12 Combo
1 2
I.S.S
08.08.2003 16:48:50
Siinä on noiden efektiloopin ja midiliitäntöjen lisäksi kuuloke/direct recording ulostulo, sekä kaksi lisäkaiutin liitäntää. Sain omani tänään, en oo kyl hirveesti päässy testaamaan, oma kitara kun on vielä kustomoitavana. Vahvistin tuli itseasiassa jo toissapäivänä, mutta en voinut kuitata sitä, koska mitään maksuilmoitusta ei ollut tullut. Soitin UPS:iin ja sain tietää, että maksu pitää suorittaa tilisiirtona (maksutapana oli kyllä Cash on delivery), tälläisestä tilisiirrosta ei kyllä ollut missään mitään mainintaa. Eli ei kannata panikoida jos mitään maksuilmoitusta ei tule, puhelin vaan kuoraan niin asia hoituu.
PIM
08.08.2003 19:07:09
Yleisenä vinkkinä että kannatta pyytää aina vastaanottajan pankkitilin IBAN-numero ja pankin SWIFT-koodi, joita tarvitaan EU-maksussa, joka taas maksaa saman kuin kotimainen tilisiirto. Muuten tilisiirrosta joutuu pulittamaan muistaakseni vähintään 6 euroa.
Uutta tavaraa myynnissä. Alvarez strato, Fenix strato, Fenix Les Paul, putkikombo.
bubi
08.08.2003 19:12:58
Siinä on noiden efektiloopin ja midiliitäntöjen lisäksi kuuloke/direct recording ulostulo, sekä kaksi lisäkaiutin liitäntää. Sain omani tänään, en oo kyl hirveesti päässy testaamaan, oma kitara kun on vielä kustomoitavana. Vahvistin tuli itseasiassa jo toissapäivänä, mutta en voinut kuitata sitä, koska mitään maksuilmoitusta ei ollut tullut. Soitin UPS:iin ja sain tietää, että maksu pitää suorittaa tilisiirtona (maksutapana oli kyllä Cash on delivery), tälläisestä tilisiirrosta ei kyllä ollut missään mitään mainintaa. Eli ei kannata panikoida jos mitään maksuilmoitusta ei tule, puhelin vaan kuoraan niin asia hoituu.

Koska olet suorittanut tilauksen?? olet ilmeisesti tilannut ennemmin kuin minä...mulle tavara oli saapunut keskiviikkona UPSiin. soittivat sieltä, maksoin UPS:n tilille rahat torstaina. Kun maksu näkyy niillä, niin paketti lähtee samantien jos lähettää maksukuiteista kopion sähköpostilla.. Maanantaina pitäis kone olla täälä pohjanmaalla
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
PIM
08.08.2003 19:47:31
Eikö tuota olisi voinu maksaa etukäteen suoraan myyjän tilille niin olisi säästynyt moiselta hässäkältä?
Uutta tavaraa myynnissä. Alvarez strato, Fenix strato, Fenix Les Paul, putkikombo.
I.S.S
08.08.2003 22:20:52
Tilasin sen viime viikolla en muista päivää. Miulle ei kukaan vaan ilmottanu, et paketti oli saapunu suomeen. Ihme homma et ne raahas sen kotiovelle asti vaik en ollu mitään vielä maksua suorittanu, hyvä homma sen puoleen et sainpahan tietää et paketti oli tullu suomeen. Kaipa sen ois suoraankin saanut maksettua, mut eipä tullut tilaushetkellä mieleen.
bubi
09.08.2003 00:28:47
Eikö tuota olisi voinu maksaa etukäteen suoraan myyjän tilille niin olisi säästynyt moiselta hässäkältä?

Mieluummin maksan suomalaiselle firmalle rahat tilille, kuin jollekin ulkomaiselle minulle tuntemattomalle firmalle, siinä vasta hässäkää ruveta saksaksi sönkkäämään jos on jotain ongelmia, kuin selvittää ongelmat suomeksi. =) eikä mitään ylimääräisiä ulkomaan tilisiirtomaksuja ym. mistä oli puhetta. Eikä sinä mitään propleemaa mun mielestä ole, jos mulle soitetaan että tavara saapunut, maksa tilille, paketti tuodaan kotiovelle. tää on mun mielipide.. tosin tavara ei ole vielä saapunut kotiovelle, joten muodostan sitten vasta lopullisen mielipiteen toimituksesta..heh =)
PIM
09.08.2003 10:46:01
Reilun parinkymmenen tilisiirron veteraanina;) voin sanoa että siinä ei ole mitään hässäkkä ja nykyään se maksaa ihan saman kuin kotimainen tilisiirtokin ja on aivan yhtä helppo tehdä nettipankin kautta kuin vastaava suomalainen transaktio.
Crackis
09.08.2003 16:31:49
Siinä on noiden efektiloopin ja midiliitäntöjen lisäksi kuuloke/direct recording ulostulo, sekä kaksi lisäkaiutin liitäntää.

Monenko ohmin kuorman tuo sitten vaatii lisäkaapilta?
wilo
10.08.2003 16:02:40 (muokattu 10.08.2003 19:28:35)
Jep, lisäänpä oman kirjoitukseni lusikkasoppaan. (?)
Tilasin moisen värkin viime viikon torstaina klo 16 jotain, tämän threadin inspiroimana. Tällä viikolla keskiviikkona soitti upsin kaveri, sovittiin että tuo iltapäivällä paketin kotiin ja luovutus tapahtui käteistä vastaan. Helppoa.

Ensivaikutelmaltaan laite on aika hyvänkin kuuloinen, kunnon soundit avautuvat tosin vasta kuulokkeilla tai vähän luukuttamalla. Etupaneelin säätimet ovat vähän kehnoja, katsotaan olisiko tietokoneella soundien editoinnista hyötyä kunhan saan toisen midipiuhan (vaatii kaksi midipiuhaa toimiakseen).
Laitan laitearvioihin tarkemman selvityksen jahka tässä ajatukseni ensin ruodin.

Manuskan mukaan lisäkaappien kuorman pitäis olla ainakin 8 ohmia per kanava. Tämähän on trankkuvahvistin, eli ei välttämättä niin tarkka kuorman suhteen, liiallista lämpenemistä tosin varmasti esiintyisi liian pienillä kaiutinkuormilla.

- wilo

edit: ja laitearvio löytyy http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=156
bubi
13.08.2003 09:40:08 (muokattu 14.08.2003 10:55:16)
Täytyy kyllä kompata wiloa tossa laite arvostelussa, mutta mutta:
- Kokeilin kädellä "takaapäin" =) kaiuttimien kartioita pienellä volyymillä ja kyllä kummatkin potkivat kun sahasin E:tä megasäröllä. Eli mulla ilmeisesti toimii kummatkin elementit pienellä volyymilla.. en tiedä sitten...

perkeleen kovaääninen se on, Mastervolumen pystyy avaamaan korkeintaa ykköselle kotioloissa (1-10), Kanavan levelsäädön pitää olla koko ajan alle puolivälin. Tehoja on trankuksi eniten mitä olen koskaan kokeillut.. Loistavat helposti "löytyvät" cleanit, pienellä ruuuvaamisella. Hevisärötkin löytyy TRASH Ja MEGA GAIN asetuksista, hieman kovemmalla ruuvaamisella. mielestäni säröjen laatu, jos voidaan asettaa niin... vaikea verrrata.. PODin ja PODXT:n välimaastoon. Toki vasta olen kerennyt muutaman tunnin soittamaan, joten lopullisen mielipiteeni muodostanen myöhemmin... =) mielestäni laadukkaat efektit, Delayn saa muuten kaikkien efektien päälle, mutta muita efektejä ei saa sekoitettua keskenään. Paremmat kuin perus line6PODissa. Jos joku häluaa kevyen=helppo roudaus(alle30g), tehoja mielettömästi ja bändivahvistimeen haluaa satsata 367€, niin ei voi hirveän hukkaan mennä tässä tapauksessa... kotioloihin kyllä ottaisin ennemmin jälkiviisaana 1x12 vahvistimen..
I.S.S
13.08.2003 15:26:53
Kyllä molemmat kajarit tuntuvat minullakin toimivan korvia särkemättä, kuulokeliitännässäkin oli stereoääni päällä hiljaisillakin voluumeilla. Muuten oli hyvä arvostelu.
wilo
13.08.2003 15:37:30 (muokattu 13.08.2003 15:46:57)
- Kokeilin kädellä "takaapäin" =) kaiuttimien kartioita pienellä volyymillä ja kyllä kummatkin potkivat kun sahasin E:tä megasäröllä. Eli mulla ilmeisesti toimii kummatkin elementit pienellä volyymilla.. en tiedä sitten...

Jaa-a, oisko sitten erilainen laite aivan? Mulla eron kyllä kuulee (en olekaan kokeillut, tuntuuko se =) kun laittaa pään vahvistimen lähelle. Selvästi hiljempaa kuuluu oikeasta kaiuttimesta. Samoin tämä ilmenee myöskin kuulokkeilla hiljaa kuunneltaessa - tosin normaalilla kuunteluvoimakkuudella eroa ei käytännössä huomaa.

Hormoonisentraalista löytyy tällasta tietoa: (siellähän tunnetusti on aina kaikki oikeassa.. =)
http://www.harmony-central.com/Guit … Data/Rocktron/Replitone_212-01.html
"The amp is a 100w combo with two separate amplifiers for each speaker. Problem is, it's a cascade amp setup. So one speaker is always louder than the other. You can't tell as much when the amp is cranked, but the right speaker (facing you) is inaudible at lower volumes. "

Mitähän se tuo cascade oikein tarkalleen ottaen tarkoittaa..? Itte tulkitsin sen niin, että vasta siinä vaiheessa kun päättäri puskee sen verran tehoa että ensimmäinen kaiutin liikkuu kepeästi, alkaa tehoa "vuotaa" yli toisellekin kaiuttimelle.
Mutta mites se sitten vois olla stereo? Eipä tuossa mun rocktronissa ainakaan ole kuin yksi päätemuuntajan kela, jotenki olen kuvitellut että niitäkin tarttis kaksi että saisi stereoääntä ulos. Vai voisko muka olla tavallaan tuplalanka toisiopuolen käämissä.. molemmille kanaville omansa? Kuulokkeilla soittaessa kaiun ja muut efektit kyllä selvästi tunnistaa stereoksi. Ja tosiaan, kyllähän esim. delayn panoroinnin vaikutuksen ilman luureja kovemmalla soitellessa selvästi huomasinkin.

Juu, ja semmosta, että nyt alkuviikosta vielä kotosalla soitellessa huomasin, että kyllä pienelläkin volalla hyvä saundi lähtee, pitää vain siirtää vahvistin tarpeeksi kauas. Ehkä se on tällaisen isompikokoisen ominaisuus? Toisaalta huomasin, että vahvistimen takana reilun metrin päässä istuen soitellessani saundi oli todella mainio! Hehe =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)