![]() 18.07.2003 12:40:56 | |
---|---|
Hei, opettele lainaamaan ;) Niin, kaverilta kitara pitkäaikaislainaan. Ei tarvi ostaa omaa. Hoho. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". --Martin Luther King, Jr. | |
![]() 18.07.2003 12:48:46 | |
Niin, kaverilta kitara pitkäaikaislainaan. Ei tarvi ostaa omaa. Hoho. Siitä tulikin mieleeni, että pitäisi saada Les Paul jostain lainaan 25.-26.7. ajalle, kun menin myymään tuon RG:ni ja keikka koputtaa ovelle :) Minäkö huono ajoittaja? "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias Auta köyhää, osta Talman, katso tori. | |
![]() 18.07.2003 13:11:12 | |
Jeah. Paljon on kaikenlaisia ehdoteltu ja luulen, että koossa alkaa olemaan valikoima, josta löytyisi HÄN ;) Pientä koontaa mainituista: Schecterit käyn tsekaamassa ilman muuta. Etenkin toi C-1 plussa kiinnostaa ainakin näin paperilla. Siihen jotkut mieltymysten mukaiset laatumikit niin voisi olla hyvinkin siinä. Btw, bojot arvostelusta Absoluto !! Maverickeista en löytänyt nopasti maahantuojaa. Onko jollain tiedossa, missä näitä voisi katsastaa? Toi ESP (H-1000) näytti myös asialliselta. Hieman kalliimpi, mutta näytti olevan sitten esim. mikit jo valmiiksi mallillaan eli testaukseen menee myös. Näitä löytynee musamaailmasta? Ibanez PGM. Mikä ihmeen pgm...*ahaa*...Paul Gilbert Model. Kolmea mallia, joista kaksi kiinteällä tallalla. Juuri tuossa floikallisessa näyttäisi olevan tuo pari milliä wizardia paksumpi kaula (wizard II), mutta sitten taas ensimmäisessä kiinteätallaisessa (PGM 800) on wizardi, joka RG:tä testatessa tuntui jo turhan tikulta. Toinen kiinteätallainen on sitten ilmeisesti tehty ensimmäistä hiukan "vähempi vauhtiseksi" talman muotoillulla kaulalla ja medium nauhoilla. Harmittavasti menee noi ominaisuudet ristiin näiden kolmen mallin välillä. Wolfgangeja on joskus miettinyt, mutta ei ole sopivaa osunu kohdalle. Pitänee myös testata, jos jostain vain löytää. Tuosta tilutuskepiksi sopivuudesta en ole lukemani perusteella tosin aivan varma. Tämä lähinnä riffin artikkelin perusteella, jossa joskus verrattiin Eddien spekseihin tehtyjä Music Mania (EVH-model) ja sitten Peaveyn Wolfgangia vastakkain. Keppejä luonnehdittiin yllättävän perinne henkisiksi 'ei-niin-tikku' kauloineen ja medium nauhoineen ja tuntumineen, huomioiden kuka niiden vaatimukset on sanellu. Noh, tämäkin näkökulma selviää kokeilemalla. Ibanez JS2000. No tällä näyttää ainakin hintaa löytyvän. Ja joku spesiaali tallaratkaisu..hmm..öh. Yleisesti ottaen täytyy sanoa tähän väliin, että hiukan karsastan näitä kaikenmaailman signature series hommia, kun se nimi tuntuu tuovan satasia lisää hintaan verrattaessa muihin vastaavan ominaisuuksien ei-nimi malleihin. No, jos toimivat tosiaan rahansa edestä niin ei siinä mitään... Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
![]() 18.07.2003 13:13:53 | |
Hehkuttelin tuossa juuri ESP-threadissa LTD H-1000:a. Menee ainakin uutena tonnin budjetin yli, mutta ESP/LTD:llä on kyllä hieman edullisempiakin malleja joita saa ilman floikkaa. Hinta/laatusuhde kohdallaan. Ei välttämäti...mulla olis yksi upouusi zipale myytävänä :) Hinta on 999E. Mukaan saa myös uuden ESPin Deluxe Series kovan casen, + 101E. Etusijalla ostajat, joille kelpaa kummatkin. | |
![]() 18.07.2003 13:14:17 (muokattu 18.07.2003 13:14:26) | |
Schecterit käyn tsekaamassa ilman muuta. Etenkin toi C-1 plussa kiinnostaa ainakin näin paperilla. Siihen jotkut mieltymysten mukaiset laatumikit niin voisi olla hyvinkin siinä. C-1 Classic -mallissahan on Seymour Duncanin JB ja Jazz -mikit tehdasasenteisena, jos se "villiviini"-otelautakuviointi ei häiritse. Minua häiritsi liikaa. Hintaluokka alle 1300e "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias Auta köyhää, osta Talman, katso tori. | |
![]() 18.07.2003 13:17:29 | |
C-1 Classic -mallissahan on Seymour Duncanin JB ja Jazz -mikit tehdasasenteisena, jos se "villiviini"-otelautakuviointi ei häiritse. Minua häiritsi liikaa. Hintaluokka alle 1300e Jep. Sama homma mulla eli köynnökset häiritsee myös.... Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
![]() 18.07.2003 13:30:35 | |
Siinä on ohut kaula, mutta ei ihan yhtä ohut ku jotkut wizardit. Muistelisin että jossain luki jotain 2mm paksumpi? No nopea kaula kuitenkin. Mistä tää ohut kaula= nopea kaula yleistys tulee? jenkeistä vai? vai onko Ibanezin jo 80-luvulla alkanut proganda tehnyt tehtävänsä? Itselläni ei ole mitään ohuita kaula vastaan itse asiassa pidän Ibanezin WizardŽ:in profiilia ihan onnistuneena kuten myös Korealais-Englantilaisten Ibanez wannabe merkinkin (maailman ohuin tehdaskaula) soitettavana, mutta missä näkyy luvattu nopeus...? Pienen totuttelun jälkeen nämä litteän profiilin omaavat kaulat on helppo soittoisia pidemmät välit otelaudalla menee kuin vettä vaan, mutta nopeus ei kasva luvatulla tavalla. Nopeus joka on tärkein ja elementti kitaran soitossa ja se myös erottaa hyvät kitaristit huonoista, ei siis kasva pelkästään kaulan avulla? Ilmeisesti nämä kitaravalmistajat on keksineet nimetä nämä kaulat sen mukaan kuinka nopeasti ne tarvitsevat kaularaudan säätöä. | |
![]() 18.07.2003 13:33:02 | |
Mistä tää ohut kaula= nopea kaula yleistys tulee? jenkeistä vai? vai onko Ibanezin jo 80-luvulla alkanut proganda tehnyt tehtävänsä? Itselläni ei ole mitään ohuita kaula vastaan itse asiassa pidän Ibanezin WizardŽ:in profiilia ihan onnistuneena kuten myös Korealais-Englantilaisten Ibanez wannabe merkinkin (maailman ohuin tehdaskaula) soitettavana, mutta missä näkyy luvattu nopeus...? Pienen totuttelun jälkeen nämä litteän profiilin omaavat kaulat on helppo soittoisia pidemmät välit otelaudalla menee kuin vettä vaan, mutta nopeus ei kasva luvatulla tavalla. Nopeus joka on tärkein ja elementti kitaran soitossa ja se myös erottaa hyvät kitaristit huonoista, ei siis kasva pelkästään kaulan avulla? Ilmeisesti nämä kitaravalmistajat on keksineet nimetä nämä kaulat sen mukaan kuinka nopeasti ne tarvitsevat kaularaudan säätöä. En muuten suosittele vauhdin käyttöä kitaraa soittaessa tai muutenkaan. | |
![]() 18.07.2003 13:41:22 | |
Mistä tää ohut kaula= nopea kaula yleistys tulee? jenkeistä vai? vai onko Ibanezin jo 80-luvulla alkanut proganda tehnyt tehtävänsä? Deathless on aivan oikeassa, ei tuolla ohuudella mitään suurta merkitystä ole. Enemmän vaikuttaa esimerkiksi se miten kitara on säädetty ja mihin on tottunut. (Turhaa)hypetystä. Jos pitäisi nopea tilusoolo äänittää valitsisin kepin joka kaulaprofiili on 59' rounded eli mallia "halko" monen mielestä. Siihen olen tottunut. Ja "kokoelmasta" kuitenkin löytyy mm. custom shop Jackson "nopealla kaulalla". HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. | |
![]() 18.07.2003 13:46:17 | |
Itselläni on useita sähkökitaroita, ja oman kokemukseni mukaan sellainen hardrock/progrock -soitanta, jossa on paljon legatolikkejä, sweeppejä ja täppingiä, sujuu parhaiten juuri litteäkaulaisella RG Iballa. En minä mitään nuotteja laske tai sooloja kellota, mutta lyhyesti saattaisin itsekin viitata keskustelussa tuon tyyliseen soitton juuri "nopeana" soittona. Siis ... hieman yksinkertaistaen olen ainakin itse sitä mieltä että nopia soitto käy jouhevammin kitaralla, jonka kaulaprofiili on litteä. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". --Martin Luther King, Jr. | |
![]() 18.07.2003 13:52:59 | |
Siis ... hieman yksinkertaistaen olen ainakin itse sitä mieltä että nopia soitto käy jouhevammin kitaralla, jonka kaulaprofiili on litteä. Niinhän minä sanoin, tottumis/makuasia. Mutta tuo millien laskeminen ja sen perusteella kaulan nopeuden määrittäminen on kyllä aika huuhaata. Enemmän siihen mm. kielet, säädöt ja jo mainittu tottuminen vaikuttaa. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. | |
![]() 18.07.2003 13:54:43 | |
Ibanez PGM. ... Harmittavasti menee noi ominaisuudet ristiin näiden kolmen mallin välillä. Ymmärrän pointtisi. Se malli, jonka perään minä haikailen, on uusi PGM 301: http://www.paulgilbert.com/Ibanez_PGM301.html Jos nyt ymmärisin oikein, niin tuossa on kiinteä talla ja hieman paksumpi kaula kuin RG:ssä. Mutta tuota ei vielä Suomessa saa. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". --Martin Luther King, Jr. | |
![]() 18.07.2003 13:55:53 | |
Mutta tuo millien laskeminen ja sen perusteella kaulan nopeuden määrittäminen on kyllä aika huuhaata. No niin on, totta. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". --Martin Luther King, Jr. | |
![]() 18.07.2003 13:57:56 | |
Mistä tää ohut kaula= nopea kaula yleistys tulee? jenkeistä vai? Ööh..kokemuksen kautta ? Jostain kumman syystä useimmilla tilukitarakitarasahnkarihevi kavereilla on kohtuu ohut kaulaisia kitaroita eikä mitään halkoja. Kyllä noi juoksukset taittuu vaan helpommin ohut kaulaisella, jonka huomaan esim. tuota hiukan tuhdimpaa LP:tä soittaessa. Noh, se on kitara paikallaan muissa jutuissa, joka antaa virikkeitä yllin kyllin taas toisenlaiseen soitantaan kuin tilutteluun. Ja hyvä näin... Itselläni ei ole mitään ohuita kaula vastaan itse asiassa pidän Ibanezin WizardŽ:in profiilia ihan onnistuneena kuten myös Korealais-Englantilaisten Ibanez wannabe merkinkin (maailman ohuin tehdaskaula) soitettavana, mutta missä näkyy luvattu nopeus...? Pienen totuttelun jälkeen nämä litteän profiilin omaavat kaulat on helppo soittoisia pidemmät välit otelaudalla menee kuin vettä vaan, mutta nopeus ei kasva luvatulla tavalla. Hah, jotenkin nämä on vaan niin hauskaa luettavaa. "Kun mainoksessa sanottiin, että ostamalla tämän superstaran miljoonan maksavan XXX kitaran pystyt kitaroimaan, kuten hän. Ja nyt on soittanu kitaraa jo kolme kuukautta ei mitään. Kui noi olla..." HOHO! Ei kai ohuen kaulan omistaminen sun tekniikkaa paranna kuin korkeintaan motivoimalla harjoittelemaan enemmän kaikenmaailman lirutuksia ja lurituksia. Nopeus joka on tärkein ja elementti kitaran soitossa ja se myös erottaa hyvät kitaristit huonoista, ei siis kasva pelkästään kaulan avulla? Ei kai tämä kaveri ole tosissaan...toivottavasti ei... Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
![]() 18.07.2003 14:03:03 | |
Siis ... hieman yksinkertaistaen olen ainakin itse sitä mieltä että nopia soitto käy jouhevammin kitaralla, jonka kaulaprofiili on litteä. Itselläni taas nopea soitto kulkee parhaiten pyöreän ja litteän välimuodolla, luultavasti tottumus kysymys. Ihan litteillä kauloilla käsi taas tuntuu jännittyvän enemmän. | |
![]() 18.07.2003 14:05:31 | |
Ööh..kokemuksen kautta ? Jostain kumman syystä useimmilla tilukitarakitarasahnkarihevi kavereilla on kohtuu ohut kaulaisia kitaroita eikä mitään halkoja. Kyllä noi juoksukset taittuu vaan helpommin ohut kaulaisella, jonka huomaan esim. tuota hiukan tuhdimpaa LP:tä soittaessa. Noh, se on kitara paikallaan muissa jutuissa, joka antaa virikkeitä yllin kyllin taas toisenlaiseen soitantaan kuin tilutteluun. Ja hyvä näin... Hah, jotenkin nämä on vaan niin hauskaa luettavaa. "Kun mainoksessa sanottiin, että ostamalla tämän superstaran miljoonan maksavan XXX kitaran pystyt kitaroimaan, kuten hän. Ja nyt on soittanu kitaraa jo kolme kuukautta ei mitään. Kui noi olla..." HOHO! Ei kai ohuen kaulan omistaminen sun tekniikkaa paranna kuin korkeintaan motivoimalla harjoittelemaan enemmän kaikenmaailman lirutuksia ja lurituksia. Ei kai tämä kaveri ole tosissaan...toivottavasti ei... En ihan niin paljon kuin sinä :) | |
![]() 18.07.2003 14:06:15 (muokattu 18.07.2003 14:18:22) | |
Niinhän minä sanoin, tottumis/makuasia. Mutta tuo millien laskeminen ja sen perusteella kaulan nopeuden määrittäminen on kyllä aika huuhaata. Enemmän siihen mm. kielet, säädöt ja jo mainittu tottuminen vaikuttaa. Jep, tämä on totta. Tottumiskysymyksiä myös. Enkä noita millejä vain paperilla katso ja niistä päätä vaan kokeilen kaikkia käytännössä ennen lopullista tuomiota. Mutta monia ibanezeja testattuani ja niiden kesken lukuja vertaamalla saa kyllä aika hyvin suuntaa. Ja 'toiminta paperilla' meni ainakin testaamissani hyvin pitkälle käsi kädessä myös todellisen tuntuman kanssa. Ensin testasin, sitten myöhemmin katsoin speksejä. Eli nimenomaan näin päin. Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
![]() 18.07.2003 14:21:51 | |
Ymmärrän pointtisi. Se malli, jonka perään minä haikailen, on uusi PGM 301: http://www.paulgilbert.com/Ibanez_PGM301.html Jos nyt ymmärisin oikein, niin tuossa on kiinteä talla ja hieman paksumpi kaula kuin RG:ssä. Mutta tuota ei vielä Suomessa saa. Ai kappas. Just noita kolmea vanhempaa mallia katsoessa tuli mieleen, että tuosta yhdestä, kun saisi floikan mäkeen niin sitten sekin voisi olla asiallinen. Ja sehän olisi just tämä uusi PGM301. Kyllähän tuollekin mielenkiintoa olisi, jos vain saatavuutta löytyisi. Tsemppiä Ibanezin markkinointi.. Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
![]() 18.07.2003 14:29:20 | |
Eiköhän nopeus ole kiinni enemmän soittajasta kuin kaulasta. Ei ole minusta Wylden Zakkilla ainakaan nopeudesta puutetta, vaikka lespalla soittaakin. Jos mokasin jossain kohtaa niin korjatkaa ihmeessä. Tosimies ei käy paskalla. | |
![]() 18.07.2003 14:53:19 (muokattu 18.07.2003 14:53:30) | |
Eiköhän nopeus ole kiinni enemmän soittajasta kuin kaulasta. Ei ole minusta Wylden Zakkilla ainakaan nopeudesta puutetta, vaikka lespalla soittaakin. Jos mokasin jossain kohtaa niin korjatkaa ihmeessä. Et mokannut. Eli kuka milläkin skeballa ja missäkin musatyylissä tuntee olevansa ns. kotonaan ja mihin on tottunut. Sehän se tärkeintä ja siinä se. Mä vaan satun olemaan enemmän kotonani hevimeiningissä tuon tyylisellä kitaralla. Perinteisemmässä rokkibändissä turvaudun 95% lespaan ja humppa hommissa stratoon. Niiden soundimaailma ja tuntuma vain toimii _MULLA_ noissa parhaiten. Ja soittelen toki joissain biisiemme sooloissa lespallakin nopeita juoksutuksia, mutta jos voin valita puhtaampaan hevimeininkiin kokonaan oman kepin niin kyllä tohon kallistun. Ja unohtakaa nyt tuohon NOPEUS / KAULA sanoihin takertuminen. Yritin vain kuvailla yleistyyliltä minkälaista kitaraa haen, mutta joitain tuntuu häiritsevän jonkin kitaran ominaisuuden rinnastaminen tietynlaiseen soittoon ja fiiliksiin. Vaikea selittää omia mieltymyksiä aina riittävän ympäripyöreästi ettei joku tartu sivulauseeseen. Että sellaista tällä kertaa sitten.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)