Aihe: Multiefekti vai tavallinen?
1 2
Master of reality
01.07.2003 18:48:16
No on kyllä hintaa!! onko se muka nyt niin erityinen?
Fortune
01.07.2003 18:49:37
No on kyllä hintaa!! onko se muka nyt niin erityinen?

Sen saa jokainen päättää itse. Vintage ei ole järjellistä touhua läheskään aina.
Soittakaa Arkanoid!
Kun peli on jo menetetty.
gitarisat
02.07.2003 19:08:44
Haluaisin tässä vähän neuvoja. Tarvitsisin (tai oikeastan haluasin jonkilaisen efektin) Delay, Flanger, Särö. siinä muutamia. Olisiko parempi hankkia multiefekti, jossa on kaikki kerralla vai tavallinen efektipedaali ja panostaa yhteen efektiin . Multiefekti tulisi ehkä halvemmaksi jos haluaa monta efektiä, mutta laadusta en tiedä. Multiefekti voisi kyllä toimia samalla footswitchina koska vahvistimeeni ei saa footswitch- pedaalia. Anyway, haluaisinkin nyt kysyä teiltä neuvoja ja kokemuksia.

Minulla on Korg Toneworks AX1500G multiefekti, jollaisen saa nykyään tietääkseni alle 300 eurolla. Kaiut ja chorukset ovat oikein hyviä pedaalin hintaan nähden, Wahia käytän vähän ja siihen käyttöön pedaalin wah riittää. Muita efektejä en oikeastaan juuri käytäkään. Lisäksi pedaalista löytyy vahvistin- ja kaiutinmallinnuksia, joita sietää kuulokkeiden kanssa reenaillessa. Säröt eivät ole mielestäni kovin erikoisia, mutta eihän sitä yleensä tarvikkaan kuin yhden hyvän ja sellaisen olen siitä kyllä saanut. Suurimman miinuksen tuo pedaali saa siitä, että jalkakytkimet ovat liian lähellä toisiaan ja niitä painaa helposti useampaa kerralla vaikkei ole tarkoitus. Suosittelen kuitenkin tutustumaan.

Multiefekti on siinä mielessä kätevä että yhdellä painalluksella saa vaihdettua vaikka puhtaasta soundista, jossa on hieman chorusta, soolosoundiin, jossa on säröä ja echo-reverb -yhdistelmäkaiku. Toisaalta ainakin tuota korgia voi käyttää myös yksittäisten pedaalien tavoin niin halutessaan.

Kannattaa tietenkin myös huomioida, että suurin osa soundista tulee kitarasta ja vahvistimesta, eli hifi-efektit menevät osittain hukkaan, jos kitara ja vahvistin eivät ole kovan luokan pelejä.
-kepusilmä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)