Aihe: Akustinen sähkökitaran rinnalle
1 2
re infecta
27.06.2003 11:15:50
Luulin kuitenkin että alkuperäinen kysyjä halusi jonkun kapeakaulaisen teräskielisen kitaran (Acustic). Itselläni on myös Ibanezin Dreadnought kopio joka osoittautuu mainioksi retkikitaraksi. Sekään ei maksanut paljoo..

Minkäs verran sitten maksoi? Mitä muita kapeakaulaisia, teräskiel. kitaroita osaat suositella ja hintoja vielä?
Olen taikuri! Kaiken minkä laitan suuhuni, muuttuu paskaksi.
Congi
27.06.2003 12:33:29 (muokattu 27.06.2003 12:51:07)
Sanotaan näin että jos retkikitaran haluat niin suosittelen lämpimästi laminoituja peruskitaroita (ne kestää). Ibanez:in PF sarjan kitarat ovat mukavia. Huttuselta ja levytukusta saa. Maksaa uutena (mallista riippuen) 150-200 euroa. Huttunen myy noita näköjään 150 Eurolla, eiköhän nuo hinnat saa tinkimällä lähemmäksi tuonne 100 euroon. Fenderit valmistavat myös samanlaisia kitaroita samaan hintaan. Yamahalla on myös muutama malli jotka edustavat samaa sarjaa. Jos todellakin haluat päästä alle 100:lla eurolla niin ainoa paikka lienee Hellas-Piano jossa myydään vastaavanlaisia 89 Eurolla. Itse suosittelisin Ibanez:ia. Itselläni on täys virheetön Iba. Kantava ääni ja helpposoittoinen. Maksoi 1600 Ruotsin Kruunua.

Edit: Siis nimeenomaan teräskielisiä. Klassisilla (nylon) on taas oma maailmansa.
Sleeper
27.06.2003 12:41:33
Taitaa olla kyseessä soololoven puute. Kaikissa kokeilemissani soololovettomissa klassisissa alkaa runko 12. nauhan kohdalta.

Mulla on loveton 20.nauhainen ja koppakin alkaa vasta 14.nauhan kohdalla. Teräskielinen tosin.

Ja minun mielestä kannattaa satsata kerralla se 200 € tai enemmänkin akustiseen, jos ei ihan aloittelija ole. Ja teräskielisestä lähtee munakkaampi saundi.
Avoid infinity? Are you for real?
Swan
27.06.2003 13:37:19
Mulla on loveton 20.nauhainen ja koppakin alkaa vasta 14.nauhan kohdalla. Teräskielinen tosin.

Ja minun mielestä kannattaa satsata kerralla se 200 € tai enemmänkin akustiseen, jos ei ihan aloittelija ole. Ja teräskielisestä lähtee munakkaampi saundi.

Teräskielisissä tuo rakenne onkin hieman erilainen kuin klassisissa. Niissä totta tosiaan on parempi saundi, mutta jäykkien teräslankojen kanssa soitto on hankalampaa kuin joustavien nailonkielten kanssa. Tässä nyt taas voidaan sanoa, että tilanne korjaantuu sormivoimien kasvatuksella, mutta niille, jotka joko eivät jaksa harjoitella tai ovat vasta-alkajia, nailonkielistä kitaraa sopii harkita (nimim. kokemusta on viiden vuoden takaa).
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
Quu
27.06.2003 16:11:50

Tämä ei nyt oikeen tähän liity, mutta itse kun etsin akustista niin löysin Seagull S6+ Folkin 350e (käytetty) Se on Handmade in Canada ja todella hyvä soittaa.
re infecta
27.06.2003 23:15:56
Meni tuo "kalliimman" Yamahan kaupat puihin. Ei kukaan olisi halukas myymään omaa hyväkuntoista C-40:stänsä?
Olen taikuri! Kaiken minkä laitan suuhuni, muuttuu paskaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)