Aihe: Kitarapuumateriaaleista..
1 2
Solex
23.07.2003 14:41:32
Minua taas on aina kummastuttanut että mitä tämä halvemmissa kitaroissa käytetty agathis käytännössä on?
Älä keskity tekemään historiaa, vaan lue sitä!
LaXu
23.07.2003 15:05:41 (muokattu 23.07.2003 15:07:49)
Minua taas on aina kummastuttanut että mitä tämä halvemmissa kitaroissa käytetty agathis käytännössä on?

Joku aasialainen männyn tapainen puu se käsittääkseni on. Kenties se on edullista ja helposti saatavaa, joten se sopii halpoihin kitaroihin hyvin.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
mathias
23.07.2003 19:01:32

Agathis on kaukoidän vastine poppelille. Tähän loppuivat minun tiedot.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
fox
23.07.2003 20:34:05

Joku aasialainen männyn tapainen puu se käsittääkseni on. Kenties se on edullista ja helposti saatavaa, joten se sopii halpoihin kitaroihin hyvin.

Tällainen käsitys mullakin on agathiksesta.. Voin tosin olla väärässäkin. Muita hienoja kitarapuita on mm. zebrawood runkona ja siihen pau ferro- kaula.. Onhan noita, varsinkin nykyään kun on joutunut soitinpuunhankinta hakemaan korvaavia puulaatuja esim. ruusupuulle. Katselin tuossa jotain Guitar xxxx:ä lehteä niin siellä oli soitinpuista juttua ja sellaisia puuaineksia joista en ollu kuulu puhuttavankaan, esim. taperyva, ambay guasa ynnä muita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)