Aihe: Liikaa mökää?
1 2
Guitarfreak
13.06.2003 20:08:20 (muokattu 13.06.2003 20:09:02)
Nykyisissä vahvistimissa on mukana innovaatio nimeltään voluuminappula.

No huh!! uskomatonta!!! en oo ennen huomannutkaan! Vois lukee manuaalin... mut ei ihan vielä... siitä vaffarista ei tuu vielä savua...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Olli S.
18.07.2003 21:03:24

Sanopa muuta. Mallintava tai pienitehoinen putkikombo + keinokuorma lienevät käyttökelpoisimmat ratkaisut.
En tiedä tosta yammustasi, mutta itellä on Fenderin mallinta, jossa on antoteho 60w ja 12" elementti. Se kaipaa kyllä jonkun verran volumea ennen kuin antaa parhaat saundit tulee pihalle. Silloin ääntä on jo sen verran, että on siinä vanhemmilla kestämistä :)
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
LaXu
18.07.2003 21:13:07
En tiedä tosta yammustasi, mutta itellä on Fenderin mallinta, jossa on antoteho 60w ja 12" elementti. Se kaipaa kyllä jonkun verran volumea ennen kuin antaa parhaat saundit tulee pihalle. Silloin ääntä on jo sen verran, että on siinä vanhemmilla kestämistä :)

Juu, enhän minäkään millään ihan hyshys-volyymeilla soita. Ääntä lähtee 80W 1x12 combosta sen verran, että jos haluaa jotain sanoa on parasta huutaa. Volaa ei kuitenkaan ole niin paljon, että pidemmälläkään soittorupeamalla alkaisi tuntumaan korvissa jos siinä 1-3m päässä vahvistimesta pyörii soittaessa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Olli S.
18.07.2003 21:25:39

Juu, enhän minäkään millään ihan hyshys-volyymeilla soita. Ääntä lähtee 80W 1x12 combosta sen verran, että jos haluaa jotain sanoa on parasta huutaa. Volaa ei kuitenkaan ole niin paljon, että pidemmälläkään soittorupeamalla alkaisi tuntumaan korvissa jos siinä 1-3m päässä vahvistimesta pyörii soittaessa.

Totta, mutta varmaan kokemuksesta tiedät miltä se kuulostaa viereiseissä huoneessa, joten kyllä se kerrostalossa luultavasti herättäis vähän huomiota.
LaXu
18.07.2003 21:35:23
Totta, mutta varmaan kokemuksesta tiedät miltä se kuulostaa viereiseissä huoneessa, joten kyllä se kerrostalossa luultavasti herättäis vähän huomiota.

Voipi olla. Riippuu varmasti pitkälti miten hyvin kerrostalossa huoneistot on yleensäkin äänieristetty ja millainen on huoneistojen rakenne yleensä. Itse asun nykyään omakotitalossa joten naapurit eivät ole ongelma, omat korvat vaan eivät suuresti tykkää kovaa luukuttamisesta pidemmän päälle. :)
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Olli S.
18.07.2003 21:40:09

Voipi olla. Riippuu varmasti pitkälti miten hyvin kerrostalossa huoneistot on yleensäkin äänieristetty ja millainen on huoneistojen rakenne yleensä. Itse asun nykyään omakotitalossa joten naapurit eivät ole ongelma, omat korvat vaan eivät suuresti tykkää kovaa luukuttamisesta pidemmän päälle. :)

Olen itse myös samassa tilanteessa ja onnellinen siitä.
sihvoh
21.07.2003 01:09:44
..noista vähäwattisissa putkivahvistimissa käytetyistä EL84:sista ja 6V6:sista kun ei tunnu rankempia soundeja lähtevän erityisen hyvin ja muutenkin niiden ominaisuudet ovat yleensä hyvin rajoittuneet (luokkaa volume ja tone..efektiluuppia ei monessa

Itselleni tuli myös vähän aikaa sitten tarve saada putkivahvistin kerrostalokäyttöön ja nimenomaan päädyin siihen että se pitää olla tuollainen pienitehoinen. Se mitä ominaisuuksia siitä sitten lopulta löytyy on itsestä kiinni kun päätin rakentaa itse :-) AX84 projekteissa on monta kytkentää ja netistä löytyvät lähes kaikkien pikkuvahvarien kytkennät joita voipi käyttää pohjana...

Efektiluuppi on aika simppeli asia kuten EQ säädötkin... jos moisia ei ole niin aika helppohan ne on lisätä jos tarvitsee.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Aki
30.07.2003 00:14:54

... Ja Sundown on ratkaissut asian vallan fiksusti "Governor" -potikalla, joka on pääteputkien yhteydessä oleva jarru. Toimii melko fiksusti, ja jotain tuontyylistä vaimenninta olen Omaan Blues Deluxeen asentamassa myöskin. Ei tartte hakea volumenupikan kohtaa 0.7:n ja 0.85:n välillä, ja saa cleania kanavaakin auottua kunnolla.

-Aki.
Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o)
vekku
30.07.2003 00:18:33
HAHASHAH ostakaa omakotitalo.. ja iso niiku ERÄILLÄ. täällä saa vapaasti luukuttaa vehjettä ku vehjettä!
joo ei, tänään ei taas näemmä onnistu mikään..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)