Aihe: Putkivahvistimen Stand-by
1 2
Kossu
05.06.2003 12:36:27
Ai hitto kun nauratti: "omituinen voipaperikampaa muistuttava löysän plörisevä saundi".

Nerokasta!

Ei naurattanut silloin, sain kuulla siitä Sipparin baarissa kerran jos toisenkin.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
hemmo
05.06.2003 12:47:02

Ei naurattanut silloin, sain kuulla siitä Sipparin baarissa kerran jos toisenkin.

Tarkoitin elävästi muotoiltua kielikuvaa, en saundia.
Lisää säröä, pyydän!
kivi
05.06.2003 12:58:31
Tieto on kotoisin Equaliz-studion omistajalta, mikä sen hemmon nimi nyt sitten olikaan.)

Hämäläinen.

soitteli kaikille tutuille hirveällä kiirellä kysellen Classicia ja säröpedaaleita lainaksi, koska Otran kamat olivat unohtuneet (!!!) keikalle Ruotsiin.

En mä tiennyt että ruotsissa järjestetään keikkoja kanikonttoreissakin;-)

Niin ne salat tulee julki, muistan nähneeni erään treenikämpän seinällä julisteen jossa oli kuva Marsun pinosta ja teksti: "This is your brain" ja sen alla kuva Peaveysta varustettuna tekstillä: "This is your brain on drugs"
, mutta senkin voi titenkin käsittää monella lailla vaikka tämä kämpän haltija taitaakin olla nykyisin absolutisti, vai kuinka?

Toisinaan, joskus. Ei ihan juuri näinä päivinä, eli kyllä vaikkapa oluelle voidaan mennä.

Mainio juliste, muuten.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Kossu
05.06.2003 15:19:31 (muokattu 05.06.2003 15:25:07)
Hämäläinen.

En mä tiennyt että ruotsissa järjestetään keikkoja kanikonttoreissakin;-)

Toisinaan, joskus. Ei ihan juuri näinä päivinä, eli kyllä vaikkapa oluelle voidaan mennä.

Totta Hämäläinenhän se oli, oliko Radio Flies äänitetty Equaliz studiolla, kyllä Psychot siellä jotain teki koska olen kuunnellut siellä varastossa ollutta moniraitakakkua omien äänittelyjen tauolla.

Jaa että Peavey oli kanikonttorissa, no se on kyllä oikeastaan uskottavampi versio, mutta Classicia ne joka tapauksessa kyseli.

Oluelle mikäpä ettei, vaimokin kyseli että mikset sinä enää tee muuta kuin töitä.
hemmo
05.06.2003 15:36:17

Oluelle mikäpä ettei, vaimokin kyseli että mikset sinä enää tee muuta kuin töitä.

Jospa hää tarkoitti, ettet ole koskaan kotona. Siinä tapauksessa oluelle lähtö on yhtä huono ratkaisu, mut joo mennään vaan perjantaina.
Lisää säröä, pyydän!
kastei
05.06.2003 19:57:12
Stand by kytkintä ei tarvita jos on vahvistimessa on putki tasasuuntaaja, kuten Vox ac-30:ssä. Tasuriputki lämpiää hitaasti kaikkien putkien tavoin ja päästää virtaa lävitse vasta muutamien kyymmenien sekuntien päästä. Elikkä automaattinen stand by...

Ai jaa, mä ihmettelinkin mikä ihmeen ruskea tötsä siinä putkien vieressä oikein on, mut se onkin ilmeisesti toi tasasuuntaaja.

Ja sit Kossulle ja muille vielä: sen olen kyllä huomannut että tästä vehkeestä on turha mitään järisyttävää hi-gain- tai laulavaa liidisärösoundia hakea, mutta puhdas soundi on ihan mun makuuni, sopivan kirkas ja vanhanaikainen. Mutta miten ihmeessä Kivi on saanut hankittua samanlaisen 300 markalla ???
kivi
05.06.2003 19:59:09
miten ihmeessä Kivi on saanut hankittua samanlaisen 300 markalla ???

Amigon pubinpuolelta, samaan pöytään sattuneelta eläkkeelle siirtyneeltä punk-kitaristilta.

Eikun taksiin ja hakemaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kastei
05.06.2003 20:15:34
Amigon pubinpuolelta, samaan pöytään sattuneelta eläkkeelle siirtyneeltä punk-kitaristilta.

Eikun taksiin ja hakemaan.

No prkl, munkin pitää sit isona ruveta liikkumaan muusikkopiireissä, jos ei muuten niin tällaisten kauppojen toivossa :-)

Vanhemmasta viestistä:
Toisaalta, oman Classicini hyvään soundiin saattaa olla osasyynä, että olen poistanut sen teräväkulmaisen ääntä huonontavan logon, ne ääntä huonontavat alumiinilistat, pronssivärjännyt etupaneelin ja vaihtanut etukankaan kultaiseen.

Myös mun vahvistimesta on se ällö Peavey-merkki jäänyt johonkin matkan varrelle, mut paskainen vanha etukangas on tallella. Mistä tota kultaista etukangasta saa? Entä miten toi pronssivärjäys oikein vaikuttaa soundiin? Ootko laittanu alumiinilistojen tilalle mitään?
hemmo
05.06.2003 20:23:44

No prkl, munkin pitää sit isona ruveta liikkumaan muusikkopiireissä, jos ei muuten niin tällaisten kauppojen toivossa

No kivellä on normaalia aikaansaavampana ollu tavista parempi flaksi soittokamojen suhteen, siis takavuosina.
Nyttemmin kaikkien huippudiilit näyttää olevan aika tiukassa.

Entä miten toi pronssivärjäys oikein vaikuttaa soundiin?

Hmm, tosta ei oo hi-end-pöhköys kovin kaukana.
Lisää säröä, pyydän!
Aardfather
05.06.2003 22:33:50
Hmm, tosta ei oo hi-end-pöhköys kovin kaukana.

Ai miten niin kovin kaukana? Sanoisin että toi ylittää jopa senkin. 8-P

- Aardfather
kivi
06.06.2003 08:39:20
No kivellä on normaalia aikaansaavampana ollu tavista parempi flaksi soittokamojen suhteen, siis takavuosina.
Nyttemmin kaikkien huippudiilit näyttää olevan aika tiukassa.

Niin, kyllä. Takavuosina en olis ikinä maksanut 250 euroa Hiwattin 4x12"-kaapista vintage30:illä, ja tämä ei oo sarkasmia tai ironiaa. Vaan fakta. Nyt maksoin, että sain myös Dan Armstrong 60:ni (=Ampeg V2 eq:lla) alle kunnollisen kokoisen kaapin.

Toisaalta, jos mulla olis edelleen hinku ostella alle 4000 markan Gibsoneita, niin kyllähän niitä vastaan kävelee. Ei vaan oo talolainaisella ihan oikeasti varaa ostaa paljon mitään; ja toisaalta ne kamat jotka mua tällä hetkellä kiinnostaa, eivät paljon käytettynä kävele.

Mutta joo, yleinen hintataso on noussut jonniin verran; mutta kyllä mun mielestä tyhmä on myös (ja varsinkin) se joka pyytää eikä se joka maksaa. Tuossa totutetaan väärille urille.

Toisaalta, 1957 Stratocaster maksoi amerikassakin koulutetun työmiehen kahden kuukauden palkan. Onko nykyään kalliimpi vai halvempi?
(Handsome Dick Manitoba)    
hemmo
06.06.2003 11:46:43

Mutta joo, yleinen hintataso on noussut jonniin verran; mutta kyllä mun mielestä tyhmä on myös (ja varsinkin) se joka pyytää eikä se joka maksaa. Tuossa totutetaan väärille urille.

Aivan, huonojenkin musavehkeiden hinnannousu on kummallista ja usein hintapyynnön takana on vain se, että laite on vanha ja sitä ei enää valmisteta. Näitä täysin ylimitoitettuja hintoja näkee liian usein ja lähinnä ne naurattaa.

Toisaalta, 1957 Stratocaster maksoi amerikassakin koulutetun työmiehen kahden kuukauden palkan. Onko nykyään kalliimpi vai halvempi?

Oliko se hinta tuolloin jotain 200-220 dollaria?
Eli jos vastaava amerikassa valmistettu hyvälaatuinen skitta maksaa nykyisin alle 2.000 euroa, niin pystyn kyllä ostamaan sen yhden kuukauden nettopalkallani. Eri asia, että haluanko ostaa.
Lisää säröä, pyydän!
Walrus
06.06.2003 12:46:01
Uusissa Vox AC30:ssä tuo Stand by kytkin kuitenkin on, tavallaan siis turhaan...tai voihan sen avulla lämmittää putkia vähän kauemmin.

Ei ole turhaan ku nykyisin käytetään puolijohde-tasasuuntaajia. Tuokin muuten vaikuttaa jonkin verran vahvistimen soundiin kummalla tekniikalla tasasuuntaaja on toteutettu.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Kossu
06.06.2003 13:22:18
Ja sit Kossulle ja muille vielä: sen olen kyllä huomannut että tästä vehkeestä on turha mitään järisyttävää hi-gain- tai laulavaa liidisärösoundia hakea, mutta puhdas soundi on ihan mun makuuni, sopivan kirkas ja vanhanaikainen. Mutta miten ihmeessä Kivi on saanut hankittua samanlaisen 300 markalla ???

Kyllä se vahvistimen paikan täyttää, kantrin soittajat käyttävät niitä aika runsaasti jopa aivan huipputasolla.

Kivi on kyllä klassinen löytöjensä kanssa, minulle on käynyt hyvä sauma vain kerran eläissäni. Olin musiikkiliikkessä samaan aikaan kun kaveri oli menettämässä luottotietojaan ja sain myymäläpäällikön kanssa tehdyn neuvottelun jälkeen itselleni Aidon Amerikan Telecasterin ja laukun 1250 markalla, kaverin luottotiedot säilyivät, myyjän piikkiin ei tullut luottotapiota ja minä sain kelpo Telen.

Yrittäkää pojat samaa Thomannilla.
PeeJii
06.06.2003 13:56:44 (muokattu 06.06.2003 13:58:37)
Ei ole turhaan ku nykyisin käytetään puolijohde-tasasuuntaajia. Tuokin muuten vaikuttaa jonkin verran vahvistimen soundiin kummalla tekniikalla tasasuuntaaja on toteutettu.

Niin jos tuosta Voxista (AC-30) puhut niin uusissa malleissa on putkitasuri (ainakin v.1993 alkaen kun Vox siirtyi Korgin alaisuuteen). Sitä ennen niitä kyllä tehtiin jossakin vaiheessa puolijohdetasurilla. Se oli sitä Voxin huonoa aikaa...nykymallia pidetään parhaimpana sitten JMI-kauden.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)