Mulla LC15 r oli ensikosketus putkivehkeeseen. Kaiku ei ollut mikään oikein hyvä mutta se toimi :) Itse vaihdoin laneystä orangen tiny terroriin ja ero oli huomattavan iso, ilman kaikuakin. Soittelen pääasiassa rokkia / poppia. Väittäisin kyllä että kannattais ostaa joku uraltone/orange ja hankkia puoli-ilmainen kaappi jossa joku kohtuuhyvä elementti ja soitella sillä. Parempi hinta/laatu-suhde kuin jossain LC15 r jossa optiona se huono elementti. Kannattais testata nämä muut halvat putkinupit myös. (esim. Epiphone ja Harley Benton ). Yllättävän hyviä vaihtoehtoja löytyy nykyään markkinoilla, ja uskon kyllä että laney jää kakkoseks soundeiltaan näihin muihin halpiksiin verrattuna. kalamies#56 >-)))> |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 186 päivää vanhaan ketjuun! :) Oli pakko.. Ei taida riittää bändisoittoon, vaikka onkin putkivehe? :( Harmi, sillä olen kokeillut tätä isoveljeä LC30:stä ja ainakin itseeni kolahti. Olis mahdollisuus vaihtaa tollanen LC15 tuohon omaan trunkkuun .. Kyllähän se mikitettynä menis mutq ei oo mikkiä :| |
Rootteri: Huom! Olet kirjoittamassa yli 186 päivää vanhaan ketjuun! :) Oli pakko.. Ei taida riittää bändisoittoon, vaikka onkin putkivehe? :( Harmi, sillä olen kokeillut tätä isoveljeä LC30:stä ja ainakin itseeni kolahti. Olis mahdollisuus vaihtaa tollanen LC15 tuohon omaan trunkkuun .. Kyllähän se mikitettynä menis mutq ei oo mikkiä :| Riippuu ihan bändisoitosta. Itse olen omalla lc15r:llä muutamat rokkitreenit vetänyt ja pysyin matkassa vaikka toisella kitaristilla oli marsun 4x12 stack. Metakkaa tuosta lähtee paljon noin pieneksi. Varsinkaan kaapin kanssa bänditouhut ei ole ongelma. Vanhimmissa malleissa oli HH:n elementti, joka oli huono. Muutaman vuoden ovat käyttäneet Celestion Tube 10:a, joka on valmistajan halpissarjaa. Itse en tykännyt vahvarin säröstä, joten pistin etuasteen putket uusiksi (valvon tuubit 50 luvulta) ja äänimaailma muuttui paljon paremmaksi. Alkuperäiset oli TAD:n putket. Itse käytän vahvarin edessä TS808/TS9 poksia, joka soveltuu tämä vahvarin buustaamiseen mainiosti. Tuon tube 10:n jos päivittää saa kamppeesta varmasti korkeammatkin kriteerit täyttävää soundia. Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit... |