Anarkiapurilainen 19.05.2003 13:16:25 | |
---|
Jos kerran V-Ampin omistat hommaa vaikka käytetyt halvat kotistereot ja laita Vamppi menemään AUXiin. Mallintavien soundit kuulostavat paremmilta kokoaluekaiuttimien kuin kitarakaappien kautta, koska V-Ampit, PODit sun muut mallintavat sitä ääntä mikä lähtee mikitetystä kitaravahvistimesta. Jos laittaa kaappimallinnukset pois päältä ja laatikon efektilenkkiin/power amp iniin voi saada jonkinlaiset soundit aikaiseksi, mutta niistä tuntuu puuttuvan jotain, mitä soundista stereoiden tai kuulokkeiden kautta soitettaessa löytyy. Ainakin omalla kohdalla POD on toiminut paremmin treeneissä PA:n kuin Valvestaten efektilenkin kautta. Tosin kerran keikalla kitaristi veti PODin Fenderin Hot Rod Devillen putkipäätteeseen high gain-säröjä varten ja se toimi, mutta poikkeus vahvistaa säännön. Turha maksaa paskasta trankkuvahvarista, jos suurin osa sen ominaisuuksista ohitetaan ja korvataan V-Ampin mallinnuksilla. "Free your mind and your ass will follow" |
maggot 19.05.2003 13:17:25 | |
---|
Tuntuvat vain liian tehokkailta. Tämä tulisi kuitenkin vain kotikäyttöön ja asun kerrostalossa, joten 40W:sta ei ole iloa. Niin mäki, onneksi ei oo vielä tullu valituksia (koputtaa puuta), eli mulla on toi studio pro 112 (uudempi malli), lähinnä ehdotin sen takia, et jos joskus intoudut jossain bändissä veivaamaan niin tollasella reilu 50 wattisella styrkkarilla pystyy sitäkin tekemään huoletta.. Ja onneksi niissä on toi volume namiska.. ; )
"reality is a very fragile thing after all..." |
re infecta 19.05.2003 13:26:49 (muokattu 19.05.2003 13:33:14) | |
---|
Jos kerran V-Ampin omistat hommaa vaikka käytetyt halvat kotistereot ja laita Vamppi menemään AUXiin. Ajaisiko saman asian, jos kytkee vampin tietokoneen äänikorttin line-iniin ja ääni ulos tietokonekaiuttimista (Logitech Z-340 2.1)? Turha maksaa paskasta trankkuvahvarista, jos suurin osa sen ominaisuuksista ohitetaan ja korvataan V-Ampin mallinnuksilla. Hmm...haastelet fiksuja, kuomaseni :) Saisiko olla putki- vai trankku? Luulenpa että trankku, jos nyt combon olen ostamassa. Tuo kotistereoidea voisi olla edullisempi ja ilmeisesti lopputulos olisi vähintään yhtä hyvä kuin 15W:n trankkucombolla. I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
JuSu 19.05.2003 13:54:22 | |
---|
Ajaisiko saman asian, jos kytkee vampin tietokoneen äänikorttin line-iniin ja ääni ulos tietokonekaiuttimista (Logitech Z-340 2.1)? Jätä se tietokone siitä välistä, ja kytke ne tietokonekaiuttimet suoraan V-Ampiin. Tuo kotistereoidea voisi olla edullisempi ja ilmeisesti lopputulos olisi vähintään yhtä hyvä kuin 15W:n trankkucombolla. No juu. Itse olen kuitenkin kypsynyt soittelemaan stereoiden kautta, kun kuitenkin kotona on kiva treenailla juttuja levyjen bändikämppä-äänitysten kera, ja enkä saa stereoista ulos molempia yhtäaikaa (siis kitaraa ja CD:tä). Yksi mielestäni ihan hyvä vaihtoehto V-Ampin kaveriksi olisi pieni aktiivimonitori (joka siis on oikeastaan vain päätevahvistin ja kokoaluekaiutin hassun muotoisessa lootassa). Sille löytyy kyllä käyttöä vaikka joskus liittyisit bändiinkin, esim. laulumonitorina tms. Thomannilta löytyy esim. tällainen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_tbox_ma_82_prodinfo.html JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
re infecta 19.05.2003 14:02:29 | |
---|
enkä saa stereoista ulos molempia yhtäaikaa (siis kitaraa ja CD:tä). V-Amp 2:ssa on ainakin Aux-in, johon saa esimerkiksi kiinni esimerkiksi cd-soittimen tai rumpukoneen. I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
JuSu 19.05.2003 14:05:11 | |
---|
V-Amp 2:ssa on ainakin Aux-in, johon saa esimerkiksi kiinni esimerkiksi cd-soittimen tai rumpukoneen. Totta. V-Ampilla siis onnistuu. Mutta mulla onkin kotona Yamaha DG-Stomp, jossa ei moista Aux-in -liitäntää ole. JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
re infecta 19.05.2003 14:13:27 | |
---|
Jätä se tietokone siitä välistä, ja kytke ne tietokonekaiuttimet suoraan V-Ampiin. Näinköhän V-Ampin kuulokeliitännässä riittää tehoja noihin kajareiden, kun välissä ei ole äänikorttia? Setissä siis kaksi pientä kaiutinta ja subbari. I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
JuSu 19.05.2003 14:19:43 | |
---|
Näinköhän V-Ampin kuulokeliitännässä riittää tehoja noihin kajareiden, kun välissä ei ole äänikorttia? Setissä siis kaksi pientä kaiutinta ja subbari. Onhan ne aktiivikaiuttimet? Ainakin itse oon toisinaan soitellut kytkemällä tietsikan aktiiviset paskakaiuttimet DG Stompin kuulokeliitäntään ja ihan hyvin toimii, soundi nyt on mitä on... JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Zammy 19.05.2003 14:20:03 | |
---|
Itse käytän tietokoneen "mikseriä" hyväkseni. Eli Kochin Pedaltone on kytketty äänikorttiin ja musiikkia soitan sitten tietokoneen kautta ja perus Soundblasterin ohjelmallisella mikserillä näiden äänenvoimakkuuksia voi säädellä. Ja koko roska menee sitten ulos stereoiden vahvistettavaksi. Ehkä ei soundillisesti aivan paras ratkaisu, mutta kotioloissa erittäin välttävä ratkaisu. |
re infecta 19.05.2003 14:30:33 | |
---|
Onhan ne aktiivikaiuttimet? Siis jos aktiivikaiuttimilla tarkoitetaan sitä, että kajareissa on oma virtalähde, niin kyllä ovat. I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
JuSu 19.05.2003 14:32:36 | |
---|
Siis jos aktiivikaiuttimilla tarkoitetaan sitä, että kajareissa on oma virtalähde, niin kyllä ovat. No juu. Niissä kaiuttmissa on oma vahvistin, eli ne on vähän niinkuin yllämainittu aktiivimonitorikin. Kyllä pitäisi toimia ihan hyvin, kun törkkäset nuo kiinnin V-Ampin kuulokeliitäntään. JuSu
re infecta 20.05.2003 10:30:58 | |
---|
Miksi kaiuttimet pitää kytkeä suoraan V-Ampiin eikä kierrättää äänikortin kautta? Jos ääni kulkisi äänikortin line-inin kautta tietokoneen kaiuttimiin, voisin soitella kitaraa mp3:sten päälle ja lisäksi tietokoneessa cd-rom hoitaisi cd-soittimen virkaa näppärästi. I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
PIM 20.05.2003 10:44:44 | |
---|
Miksi kaiuttimet pitää kytkeä suoraan V-Ampiin eikä kierrättää äänikortin kautta? Jos ääni kulkisi äänikortin line-inin kautta tietokoneen kaiuttimiin, voisin soitella kitaraa mp3:sten päälle ja lisäksi tietokoneessa cd-rom hoitaisi cd-soittimen virkaa näppärästi. Riippuen äänikortista tässä skenariossa saattaa mukaan kuvaan astua kaikkeen digitaaliseen äänenkäsittelyyn liittyvä latenssina tunnettu vitsaus eli huonolla äänikortilla aika siitä kun näppää kielen soimaan siihen kun ääni alkaa kuulua kaiuttimista voi kestää soittotuntuman kannalta ikävän pitkään. Jo itse Vampissa latenssia aiheutuu jokunen millisekunti ja siihen äänikortin latenssit päälle niin kymmenesosasekuntien viive on varsin mahdollista. Jos äänikortissa on ns. zero-latency-monitoring systeemi eli inputiin tuleva signaali reititetään suoraan outputeihin kulkematta tietokoneen keskusyksikön kautta niin tätä ongelmaa ei pitäisi olla. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
re infecta 20.05.2003 11:04:36 (muokattu 20.05.2003 11:04:47) | |
---|
Riippuen äänikortista tässä skenariossa saattaa mukaan kuvaan astua kaikkeen digitaaliseen äänenkäsittelyyn liittyvä latenssina tunnettu vitsaus eli huonolla äänikortilla... Äänikorttina SB Live! 5.1 PCI. Tämähän on äänikorttimaailman edullisimmasta päästä. Eli tämän kautta latenssi olisi melko korkea?
I'm a crosscut saw, baby drag me across your log! |
Zammy 20.05.2003 11:49:11 | |
---|
Minulla on äänikorttina perus Soundblaster, onkohan se malliltaan PCI128... Ja aivan hyvin toimii, en mä ainakaan pysty erottamaan mitään viivettä. Toimii! |
BlackD 20.05.2003 12:04:44 (muokattu 20.05.2003 12:08:36) | |
---|
Minulla on äänikorttina perus Soundblaster, onkohan se malliltaan PCI128... Ja aivan hyvin toimii, en mä ainakaan pysty erottamaan mitään viivettä. Toimii! SB PCI128 vaikuttaa kyllä erittäin laadukkaalta kortilta, vaikka olikin jo pari vuotta sitten pirun halpa. Itsellä menee Pod Pro line innin kautta koneeseen, ja monitorit on sitten kiinni äänikortissa. Saa kaikki kätevästi samoihin kajareihin, mp3:set, cd:t, pelit ja kitaran. Eikä oo yhtään havaittavaa viivettä, tiedän kyllä millaista se on, kun olen softapohjaisilla "mallintajilla" leikkinyt. Kuitenkin jostain syystä takaraivoa kolkuttaa ajatus oikeasta mikseristä.. gas.. EDIT: Ja ihan aiheeseenkin voisin jotain kirjoitella, mietiskelin eilen josko hommaisin sen kitaran päätevahvistimen (kaappi on jo) että pääsen uuden pändin reeneihin.. Sitten keksin Behringerin KX1200 -kiipparicombon, mallinnusvehkeitähän kannattaa jonkin "puhtaan" vahvarin lävitse vedellä. Kaikenlisäksi tämä on Thomannilla Hot Deals -tuote, eli siinä on 30pv palautusoikeus :) Ajattelin piruuttani tilata ja testata miten tämä yhdistelmä pelais, hintaakin on vain 315e. Ellei lähikauppa sitten suostu tilaamaan moista testattavaksi. |
Tabaluka 20.05.2003 12:34:30 | |
---|
Mulla ois myynnis Peavey Blazer 158 15W puhdas särö kanava , madollisuus modern tai vintage mode , kaiku , CD player in , headphones in , eli 15w kompo oikein hyvä vehe , maksaa thomannis 158e ja myyn sen 120e:llä. vahvistin on täysin kunnossa. hyvät säädöt , riittää bänditreeneihin. |
BlackD 20.05.2003 15:11:34 | |
---|
Mulla ois myynnis Peavey Blazer 158 15W puhdas särö kanava , madollisuus modern tai vintage mode , kaiku , CD player in , headphones in , eli 15w kompo oikein hyvä vehe , maksaa thomannis 158e ja myyn sen 120e:llä. vahvistin on täysin kunnossa. hyvät säädöt , riittää bänditreeneihin. Tekisi melkein mieli ostaa tämä ylihinnoiteltu Blazer vain sen takia, että se mukamas riittää bänditreeneihin. Täytyy olla jokin erikoispainos tai tehtaan virhe, nimittäin kaikki muut vastaavat eivät riitä lähellekkään, puhumatta soundista.. Ja ettei kukaan vedä hernettä nenään, niin kaikki ovat tietenkin minun subjektiivisia mielipiteitäni. |
Mika K 20.05.2003 15:18:12 | |
---|
Joo taitaa olla aika turha toivo, että 15W transistorivahvistin riittää bändikäyttöön. Kerran tuli kokeiltua samanmoisella Cratella rumpalin kanssa ja homma loppui hyvin pian siihen, että en enää uskaltanut vääntää lisää hanikkaa. Volume oli jo pitkälti yli kello kahdentoista ja soundi yhtä puuroa. Onneksi olen jo tuostakin vehkeestä päässyt eroon : ) |
JuSu 20.05.2003 15:18:48 | |
---|
Tekisi melkein mieli ostaa tämä ylihinnoiteltu Blazer vain sen takia, että se mukamas riittää bänditreeneihin. Täytyy olla jokin erikoispainos tai tehtaan virhe, nimittäin kaikki muut vastaavat eivät riitä lähellekkään, puhumatta soundista.. Ja ettei kukaan vedä hernettä nenään, niin kaikki ovat tietenkin minun subjektiivisia mielipiteitäni. Meinasin puuttua samaan, mutta toisaalta, bändejä on niin kovin monenlaisia. 15 W riittää oivasti, jos komppipuolta hoidetaan rumpujen sijasta vaikkapa marakasseilla... =) Noh, saattaapi tuo erittäin kevytkätisen rumpalin kanssa riittääkin. Soundi on sitten ihan toinen juttu, kuten totesitkin. JuSu