Aihe: Tällaista mikkiä haen.
1 2
JMzz
18.05.2003 12:09:26

Mielestäni EMG-85:ssa on parempi soundi kuin EMG-81:ssä, tummempi ei niin treble ja sopii sekä tallaan että kaulaan Että siinä sulle:)

*repii hiuksiaan* Te teette tuon tahallanne. Mastertoneja ja 85:ia... ei puutu enää kuin B. Lawrencet ja kumppanit niin oon tasan samassa tilanteessa kuin viikko sitten jolloin rupesin mikkkejä kattelemaan. Ois se hienoo kun olis joku liike jossa on vaikka sama kitara eri mikeillä x 40
sitten toinen kitara (eri puuta erityyppinen) taas mikkien vaihdoilla x 40 yms... huooh!.. SUURTA toiveajattelua.
-
LaXu
18.05.2003 13:11:47

Itse asiassa mulla ei ole vielä kyseistä mikkiä mutta kaverilla on Les Paulissa tallassa tuo SPA ja kaulassa VHO ja kuulostaa ainakin erittäin hyvältä.

Hintaa taisi tulla yhteensä (tulleineen ja kuljetuksineen)jotain 200 Euron luokkaa noille molemmille mikeille koska tällä hetkellä mikeissä on 30 % alennus.

T:Zulo

Hoo, tuohan on mielenkiintoista. Meinasin lykätä EMG85/60 kombon yhteen skebaan, mutta ehkä pitääkin hommata parit Mastertonet. Tiedätkö kauanko kaverillasi kesti saada nuo mikit Australiasta Suomeen?
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
hanipai
18.05.2003 13:13:42 (muokattu 18.05.2003 13:21:15)

Hoo, tuohan on mielenkiintoista. Meinasin lykätä EMG85/60 kombon yhteen skebaan, mutta ehkä pitääkin hommata parit Mastertonet. Tiedätkö kauanko kaverillasi kesti saada nuo mikit Australiasta Suomeen?

Kiva yhdistelmä on myös tallassa DiMarzion Tonezone ja kaulassa Dimarzion Paf pro:)
Oon muuten vaihdellut nyt muutaman päivän 81:sen ja 85:sen paikkoja ja päätynyt tällaiseen tulokseen:
81 tallassa 85 kaulassa: mikit kuulostavat melko erilaisilta verrattuna 85 tallassa 81 kaulassa, jossa mikit aika samantyyppisiä. Kaulassa 85 on aika tumma ja tallassa 81 aika hento ja treble. En oikein tiedä, 85 tuntuu ainakin hyvältä kaulassa, mutta tallassa vois ehkä olla joku muu. Ehdotuksia? Mulla tuli sellanen ongelma aktiivimikkien myötä, että kun kopauttaa bodya vaikka ihan tappingillä vetäis, niin mikit reagoi siihen bodyn värähtelyyn. Onko neuvoa tollaseen ongelmaan? On käynyt myös mielessä vaihtaa takasin passiiveihin, mutta saas nähä.
zulo
18.05.2003 14:29:59
Tiedätkö kauanko kaverillasi kesti saada nuo mikit Australiasta Suomeen?

Viikossa tulivat.

T:Zulo
hanipai
18.05.2003 15:43:47

Oon miettinyt itse kans tota 85/60 yhdistelmää, oisko parempi kuin 85/81? MInkä takia olisit tollasen yhdistelmän laittanut? Muuten jos jollain on 60:stä niin kertoisko mielipiteitään siitä?Olis kiva kokeilla sellastakin.
LaXu
18.05.2003 20:28:19

Oon miettinyt itse kans tota 85/60 yhdistelmää, oisko parempi kuin 85/81? MInkä takia olisit tollasen yhdistelmän laittanut? Muuten jos jollain on 60:stä niin kertoisko mielipiteitään siitä?Olis kiva kokeilla sellastakin.

EMG:n mikeistä kun ei ole juuri kokemusta, niin pelkkien kuulopuheiden perusteella pitää mennä. Tuota 81:sta väitettiin vähän semmoiseksi treblesahaksi, kun taas 85 olisi vähän pehmeämpisoundinen ja jykevämpi. 60 taas olisi tullut kaulamikiksi, koska en kaulaankaan halua mitään erityisen kirkassoundista mikkiä. Näillä näkymin tilaan kyllä Mastertonet itselleni.
85423321
19.05.2003 00:03:17
Mikä oli se mikki, josta kerran selitit jotain, LaXu? Kuulemma hieman kuin JB, mutta enemmän bassoa. Ei siis Custom, vaan joku toinen.
"Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!" -?
LaXu
19.05.2003 00:08:22
Mikä oli se mikki, josta kerran selitit jotain, LaXu? Kuulemma hieman kuin JB, mutta enemmän bassoa. Ei siis Custom, vaan joku toinen.

Nimen omaan Custom. Tosin siinä ei ole sitä JB:n ylämiddlepiikkiä, mutta mainio erottelevuus, kuten JB:ssakin. En tiedä olenko jostain muustakin mikistä haastellut noin, ei ainakaan nyt tule mieleen.
liipotin
20.05.2003 14:19:00
Mastertonen mikit ovat kyllä parhaimmat millä olen soittanut. Soitin aiemmin EMG81/85 setillä monta vuotta ja kyllästyin siihen steriiliin ja ohueen soundiin. Sitten testasin muutamia passiivimikkejä ja ei oikeen kolahtanut.

Joku aika sitten törmäsin tuohon Mastertoneen ja meilattuani Tonylle päädyin tilaamaan SPA2.5V ja vHO:n kaulamikiksi. Ovat uskomattoman hyvät mikit. Eivät kierrä juuri nimeksikään ja soundi on täydellinen ainakin mulle.

Voin suositella hyvin mielin, loistavaa palvelua ja nopea toimitus(tuli perille viikossa).

t.Mikko
Fingolfin
20.05.2003 16:12:55

Joku aika sitten törmäsin tuohon Mastertoneen ja meilattuani Tonylle päädyin tilaamaan SPA2.5V ja vHO:n kaulamikiksi. Ovat uskomattoman hyvät mikit. Eivät kierrä juuri nimeksikään ja soundi on täydellinen ainakin mulle.

Voin suositella hyvin mielin, loistavaa palvelua ja nopea toimitus(tuli perille viikossa).

t.Mikko

Mukana tuli tietysti kaikki tarvittavat nippelit ja nupikat ja ohjeet, vai?
Strength and Honor
liipotin
20.05.2003 16:24:34

Mukana tuli tietysti kaikki tarvittavat nippelit ja nupikat ja ohjeet, vai?

Jep, potikat, jakki, patteriliitin ja hyvät ohjeet. Tosin potikat on lyhytvartiset eli pitkävartiset potikat pitää hankkia itse, jos semmoisia tarvitsee.

Mikko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)