![]() 18.01.2005 18:25:18 (muokattu 18.01.2005 18:33:16) | |
---|---|
Mulla on tollanen S540 LTD: http://kitara.kaappi.net/s540/index.htm . Väri on tietääkseni SOL (Stained Oil), varma en ole. Kitara on muistaakseni tehty -94 japanissa, LTD viittaa ilmeisesti johonkin erikoismalliin (otelaudassa sharktooth-inlay). Tästä kuvasta näkee muuten hyvin lankun paksuuden: http://kitara.kaappi.net/s540/sivukuva.jpg . Lankku on yhdestä kappaleesta veistetty mahonkinen ja kaula vaahterainen, niin ikään yhdestä kappaleesta. Otelauta on ruusupuuta. Kaula on kai ohuinta ibanezin sorttia, wizard jotakin. Mikit ovat QM:t (Quantum), talla Lo-Pro Edge ja kaulaliitos vieläpä uudempaa AANJ-tyyppiä. Kaiken kaikkiaan oikein hyvä paketti. Kitara on mahdottoman kevyt, mutta ohuen kaulan ansiosta ei lainkaan kaulapainoinen. Sointi on erittäin kirkas, mutta ei liian pistävä tai läpitunkeva. Kitara soi akustisesti hyvin voimakkaasti, päättelin sen johtuvan ohuesta rungosta, joka pääsee värisemään helpommin kuin paksumpi. Tämä tosin teoriassa syö hieman sustainia, väitetään. Hyvin tuntuu joka tapauksessa soivan. Vakiomikit alnico-magneeteilla tuntuvat toimivan oikein hyvin ainakin tässä mahonkilankussa, erottelevuutta löytyy myös kaulamikillä. Vaikka sanotaankin, että QM-mikit ovat paremmat kuin V7 ja V8, eivät ne silti välttämättä kuulostaisi rg:ssä paremmalta kuin V-mikit. Saundiin kun vaikuttaa niin paljon S-sarjalaisen luonnostaan kirkas sointi. Sama juttu on myös Parkerin Fly-kitaroissa, niihinkin suunniteltu mikki Dimarzio X2N kuulostaa RG:ssä aivan liian tummalta. Mun mielestä on aikamoisen hyvä kitara. Ohut lankku on tosi mukavan tuntuinen, eikä paina juuri mitään. Kitarassa tuntuukin olevan puuta siellä, missä sitä tarvitaan, mutta muualla (esim. sarvet) mahdollisimman vähän. Suosittelen kokeilemaan, itte päädyin tähän RG:n ja JS:n sijaan. Edit: Soundillisesti S on mahonkibodynsa ansiosta ehkä hieman lämpimämmän kuuloinen kuin RG Mulla on vähän erilaisia kokemuksia. Suurempi vaikutus saundiin tuntuis olevan S:n muotoilulla, mikä tekee siitä kirkassaundisemman kuin useimmista RG:stä. Muuten, uusissa S:ssä on Edgen sijaan ZR-talla. On kuulemma todella mainio vekotin. Siinä kun on mm. D-tuner drop d -virityksiä varten ja vastajousi; kitara ei mene pahasti epävireeseen, vaikka yksi kieli katkeaisi. | |
![]() 18.01.2005 18:45:38 (muokattu 18.01.2005 18:53:44) | |
Mulla on tollanen S540 LTD: http://kitara.kaappi.net/s540/index.htm . Väri on tietääkseni SOL (Stained Oil), varma en ole. Kitara on muistaakseni tehty -94 japanissa, LTD viittaa ilmeisesti johonkin erikoismalliin (otelaudassa sharktooth-inlay). Tästä kuvasta näkee muuten hyvin lankun paksuuden: http://kitara.kaappi.net/s540/sivukuva.jpg . Lankku on yhdestä kappaleesta veistetty mahonkinen ja kaula vaahterainen, niin ikään yhdestä kappaleesta. Otelauta on ruusupuuta. Kaula on kai ohuinta ibanezin sorttia, wizard jotakin. Mikit ovat QM:t (Quantum), talla Lo-Pro Edge ja kaulaliitos vieläpä uudempaa AANJ-tyyppiä. Kaiken kaikkiaan oikein hyvä paketti. Kitara on mahdottoman kevyt, mutta ohuen kaulan ansiosta ei lainkaan kaulapainoinen. Sointi on erittäin kirkas, mutta ei liian pistävä tai läpitunkeva. Kitara soi akustisesti hyvin voimakkaasti, päättelin sen johtuvan ohuesta rungosta, joka pääsee värisemään helpommin kuin paksumpi. Tämä tosin teoriassa syö hieman sustainia, väitetään. Hyvin tuntuu joka tapauksessa soivan. Vakiomikit alnico-magneeteilla tuntuvat toimivan oikein hyvin ainakin tässä mahonkilankussa, erottelevuutta löytyy myös kaulamikillä. Vaikka sanotaankin, että QM-mikit ovat paremmat kuin V7 ja V8, eivät ne silti välttämättä kuulostaisi rg:ssä paremmalta kuin V-mikit. Saundiin kun vaikuttaa niin paljon S-sarjalaisen luonnostaan kirkas sointi. Sama juttu on myös Parkerin Fly-kitaroissa, niihinkin suunniteltu mikki Dimarzio X2N kuulostaa RG:ssä aivan liian tummalta. Mun mielestä on aikamoisen hyvä kitara. Ohut lankku on tosi mukavan tuntuinen, eikä paina juuri mitään. Kitarassa tuntuukin olevan puuta siellä, missä sitä tarvitaan, mutta muualla (esim. sarvet) mahdollisimman vähän. Suosittelen kokeilemaan, itte päädyin tähän RG:n ja JS:n sijaan. Edit: Mulla on vähän erilaisia kokemuksia. Suurempi vaikutus saundiin tuntuis olevan S:n muotoilulla, mikä tekee siitä kirkassaundisemman kuin useimmista RG:stä. Muuten, uusissa S:ssä on Edgen sijaan ZR-talla. On kuulemma todella mainio vekotin. Siinä kun on mm. D-tuner drop d -virityksiä varten ja vastajousi; kitara ei mene pahasti epävireeseen, vaikka yksi kieli katkeaisi. On kyllä hyvän näkönen toi sun skittas. Tollasia ei vaan löydy mistään paitsi neon värisenä:( Hintakin on kai aika korkea. Tai löytyy http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … mp;ssPageName=WDVW#ebayphotohosting Nur Deutschland Ilmeisesti tuo S470 on myös ihan hyvä skitta, vaikkei made in Japan olekaan? Carpe Diem | |
![]() 18.01.2005 19:23:00 | |
Vakiomikit alnico-magneeteilla tuntuvat toimivan oikein hyvin ainakin tässä mahonkilankussa, erottelevuutta löytyy myös kaulamikillä. Minun muistaakseni Iban uudessa esitteessä sanotaa quantumien olevan keraamisilla magneeteilla... Might be wrong though... ken tietää varmasti, kertokoon. Joka tapauksessa oma kokemus ässästä on mitä mainioin. Olen S540:sellä (FM, myös kaulassa!!) soitellut 8v., enkä varmaankaan tule siitä luopumaan ikänä. | |
![]() 18.01.2005 21:30:31 | |
Mulla taas on S570wnsol ns. ykköskitarana. Mä ensisijaisesti suosittelen että hankit Japanilaisen mieluummin kuin Korealaisen. Vaikka molemmat ovatkin kauko-idässä niin erot ovat laadullisesti huimat. Itse pidän Japanissa tehtyjä kitaroita vähintään yhtä laadukkaina kuin jenkkiläisiä. Itse en niinkään pitänyt noista tehdasasenteisista V-sarjan mikeistä, enkä ole koskaan pitänyt QM-sarjan mikeistäkään. Tällä hetkellä kiinni ovat Dimarzion Tone zone tallassa ja Air Norton kaulassa ja hyvin pelaa. Vaikka lankku on ohut niin tallaan uskaltaa hyvin laittaa jymäkänkin hevimikin, mm. Seymour Duncanin Duncan distortion on todella hyvä valinta jos nämä vakiomikit eivät pidemmän päälle miellytä. S on hyvä valinta saundillisesti koska ohut mahonkilankku on saundiltaan hyvin tukeva ja siinä toimii hyvin niin humpparit kuin yksikelaisetkin mikit. Jos tuntuu kädessä hyvältä niin kannattaa hankkia. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 | |
![]() 18.01.2005 21:50:07 | |
Minun muistaakseni Iban uudessa esitteessä sanotaa quantumien olevan keraamisilla magneeteilla... Might be wrong though... ken tietää varmasti, kertokoon. Joka tapauksessa oma kokemus ässästä on mitä mainioin. Olen S540:sellä (FM, myös kaulassa!!) soitellut 8v., enkä varmaankaan tule siitä luopumaan ikänä. Hmm, voipi muuten ollakin. Ainakin yksikelainen QMS-keskimikki on alnico-magneeteilla. Mulla se ei tosin ole edes käytössä. | |
![]() 18.01.2005 22:01:34 (muokattu 18.01.2005 22:02:07) | |
Löysin Iban katalogin, jonka mukaan Qm1 ja Qm2 on keraamisia ja Qms on alnico V. Että näin tällä kertaa | |
![]() 18.01.2005 22:42:21 | |
Omistan SZ520:n, hyvä keppi, en edes tiedä paremmasta. I Ride on My Elements, Towards the Stars Unseen | |
![]() 18.01.2005 22:52:34 | |
Omistan SZ520:n, hyvä keppi, en edes tiedä paremmasta. Kaula varmaan aika paksu? Verrattuna Wizardeihin ainakin. Carpe Diem | |
![]() 18.01.2005 23:10:20 (muokattu 18.01.2005 23:12:19) | |
Kaula varmaan aika paksu? Verrattuna Wizardeihin ainakin. Ei nyt kovin paksu tuonluontoiseksi kepiksi. Itse omistan SZ 320:n joka on ihan mukava keppi hintaiskseen,varsinkin mikinvaihdon jälkeen, Opethia tuolla lähinnä soittelen. Ainoat ostettavat SZ:t ovat mielestäni SZ320 ja SZ1220 prestige koska niissä ei ole sitä törkeää inlayta. Mikkiswitchi on imho aika kökkö ja puu soundi on aika ontohko (?). EDIT: 25" scale on ihan mukava ja huomattavasti miellyttävämpi kaula kuin PRS CE-22:ssa mikä minulla oli ennen tuon ostamista kokeiltavana. Ei suotta elämys. | |
![]() 18.01.2005 23:13:48 | |
en edes tiedä paremmasta. Tahatonta komiikkaa ;)... Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN. | |
![]() 18.01.2005 23:29:01 | |
Se piti vielä mainita tuosta Ibanezin Korea-sekoilusta, että jos kitaran lavassa lukee sarjanumeron edessä C, niin tällöin kitaran valmistaja on Cort eikä suinkaan Ibanez. Jos kirjaimena on S niin tällöin valmistaja on ei enempää eikä vähempää kuin Samick... Jos siis haluaa Ibanezin eikä vain Ibanezin logolla varustetun Cortin tai Samickin, niin tällöin joutuu ostamaan made in Japan-kitaran. Ibanez näet käyttää Cortia ja Samickia alihankkijoinaan halpiksia valmistamaan. Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN. | |
![]() 19.01.2005 00:24:07 (muokattu 19.01.2005 00:28:07) | |
Jos siis haluaa Ibanezin eikä vain Ibanezin logolla varustetun Cortin tai Samickin, niin tällöin joutuu ostamaan made in Japan-kitaran. Ibanez näet käyttää Cortia ja Samickia alihankkijoinaan halpiksia valmistamaan. Kyllä minä pidän muissakin kuin hoshino gakki groupin omistuksessa olevissa tehtaissa valmistettuja ibanezeja ihan oikeina ibanezeina. Eikä se ole mun mielestä mikään huonon laadun tae. Nykyiset omat kaksi ibanezia ovat japanilaisia, mutta on minulla ollut yksi korealainenkin, cortin tehtaalla tehty. Täytyy myöntää, että paremmin se oli tehty kuin lähes samanlainen japanissa tehty - lankkukin parempaa matskua. Hinta suunnilleen sama, japanilainen 2 vuotta vanhempi. Kitarat olivat talman tc530 (japani) http://kitara.kaappi.net/talman530/index.htm ja talman tc630 (korea) http://kitara.kaappi.net/talman630/index.htm . Edit: kuvissa tc530 on itse asiassa modattu - asennettu emg sa-setti ja muuta ekstraa. Alkuperäinen varustelu oli vielä karumpi ja kitara rumempi =) | |
![]() 20.01.2005 23:40:01 (muokattu 20.01.2005 23:41:15) | |
Tietääkös joku, että onko S470DX:ssä samanlainen kaulaliitos kuin RG620:ssä. Se on mielestäni todella hyvä ja kaula myös. Oon miettinyt joko ESP LTD H-400:sta tai Ibanez S470DX:ää enkä oo vielä tullut hullua hurskaammaks. Kumpi ois laadukkaampi. LTD on ainakin kalliimpi jonkin verran ja tuossahan ei ole floikkaa vaan kiinteä. Kuitenkin hyviä kokemuksia Iboista. Hinnassa melkein 100e eroa, jos ostaa bargainsilta. Ehkäpä Levytukkukin myis suht halvalla? Carpe Diem | |
![]() 20.01.2005 23:46:07 | |
Se piti vielä mainita tuosta Ibanezin Korea-sekoilusta, että jos kitaran lavassa lukee sarjanumeron edessä C, niin tällöin kitaran valmistaja on Cort eikä suinkaan Ibanez. Jos kirjaimena on S niin tällöin valmistaja on ei enempää eikä vähempää kuin Samick... Jos siis haluaa Ibanezin eikä vain Ibanezin logolla varustetun Cortin tai Samickin, niin tällöin joutuu ostamaan made in Japan-kitaran. Ibanez näet käyttää Cortia ja Samickia alihankkijoinaan halpiksia valmistamaan. Ei ne kitaraa kummempia nuo Koreemmatkaan ole.. Sellanen juttu tuohon vielä, että yleensä, jos markkinatilanne antaa myöten, kuulemma Cortin tehdas tekee USA kitarat ja Samick Eurooppaan.. Lisää kirjainkoodia vielä, siis siitä ensimmäisestä kirjaimesta, F =Fujigen, T =Terada ja I =Iida.. Terada taitaa olla pois pelistä, Ibanetsifoorumilla oli juttua joskus jostain tulipalosta tms.. Onko kukaan muuten tuota ZeroResistance- vibravatkutinta kokeillut? Pidän sitä mielenkiintoisena, vaikken noista paljo mitään ymmärräkään.. | |
![]() 21.01.2005 00:15:14 | |
Itsellä on kaksi SZtaa. Korealainen MMM1 ja Japsi SZ1220. Pirun hyviä keppejä ja voisin jopa sanoa, että MMM1 on noista kahdesta parempi. Paskat mikit molemmissa tosin. Kaulat on kyl sopivan paksut ja kitara soi mun mielestä hyvin. Ei se PRS ole, mutta pirun hyvä se on silti! | |
![]() 21.01.2005 18:24:26 | |
Tietääkös joku, että onko S470DX:ssä samanlainen kaulaliitos kuin RG620:ssä. Se on mielestäni todella hyvä ja kaula myös. Oon miettinyt joko ESP LTD H-400:sta tai Ibanez S470DX:ää enkä oo vielä tullut hullua hurskaammaks. Kumpi ois laadukkaampi. LTD on ainakin kalliimpi jonkin verran ja tuossahan ei ole floikkaa vaan kiinteä. Kuitenkin hyviä kokemuksia Iboista. Hinnassa melkein 100e eroa, jos ostaa bargainsilta. Ehkäpä Levytukkukin myis suht halvalla? Carpe Diem | |
![]() 21.01.2005 19:07:38 | |
Käykääs kattoon uudet kepit. Usa sivuilta. Kaks uutta SZtaa. Joista toinen on muutettu sz1220 ja toinen halpis sz. Ja uus hieno Baritone AX. | |
![]() 21.01.2005 20:01:53 (muokattu 21.01.2005 20:07:22) | |
Käykääs kattoon uudet kepit. Usa sivuilta. Kaks uutta SZtaa. Joista toinen on muutettu sz1220 ja toinen halpis sz. Ja uus hieno Baritone AX. Näkyi olevan kaarevakantisia RGA-mallejakin tulossa. Tämä http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RGA121 vaikuttaa aika hyvältä, ja saattaa olla aika halpakin vielä. Edit: Hoh, eipäs olekaan halpa, listahinta 1200$ http://www.ibanezrules.com/namm/2005/rg_rga_prestige.htm Edit2: Nii joo, tässähän nimenomaan ei haluta RG:tä :D Tai sitten ei. | |
![]() 21.01.2005 20:28:29 | |
Minä kans odottelin noita Ibanezin namm'05 malleja. Thomannin sivuilla olikin jo kuvia ja hintoja muutama päivä sitten. Ei suotta elämys. | |
![]() 21.01.2005 20:31:00 | |
Noista uusista tuo RGA321 oli ainoa, joka kiinnosti, mutta listahinnan perusteella se tulee olemaan ihan liian kallis täällä päin. Taidan tästä lähtien katsella korkeintaan käytettyjä Ibanezeja, ja niistäkin lähinnä Artisteja ym. wanhoja malleja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)