Aihe: Jazz III
1 2 3 4 5
pwallin
18.04.2003 12:11:32 (muokattu 18.04.2003 12:15:36)

Kaveri taas sanoi sen kuluvan ajan myötä pyöreeksi. Mutta kokeileppa 3 mm stubbya. Sitä ei saa kulumaan kirveelläkään. Tai no ehkä kirveellä kenties...

Kyllä on mulla ainakin kulunut ihan normaalisoitossa. Ei se nyt mitään timanttia sentään ole vaikka kilahtaakin yhtä ikävästi kieliin. Tai no enhän minä millään timantilla olekaan soittanut joten kilahtaako se edes?
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Grapevine
18.04.2003 14:26:26
Minä käytän Stubbya, sitä paksuinta. Komppaaminen on kyllä hankalaa, varsinkin jos on paksut kielet. Meinaa koko ajan lähteä käsistä.

Vaan enpä sitä käytäkään muuten kuin soolo-osuuksien soittamiseen.

Vaihdat sitten kesken biisin komppiplekun stubbyyn soolon ajaksi?
Crackis
18.04.2003 18:18:18
Tietääkö kukaan mistä noita nimenomaan XL-SERIES:jä enää saa? Kaupoissa kertovat että valmistus lopetettu.. Tiedä sitten...

Thomannilla noita näyttää olevan. Mutta eipä tuosta kyllä nyt niin suurta apua taida olla jos ei ole muuta tilattavaa sieltä.
MacGyver
18.04.2003 18:40:48

Thomannilla noita näyttää olevan. Mutta eipä tuosta kyllä nyt niin suurta apua taida olla jos ei ole muuta tilattavaa sieltä.

Ja helvetin kalliita ovat, melkein 90 senttiä zibale. (5,30 6 kpl pussi)

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
paulinho
18.04.2003 20:30:18
Jep, Jazz 3 plektrat ovat hyviä. Ainakin omasta mielestäni. Tuolla Jyväskylän musiikki kaupassa, oliki se nyt Musapörssi vai mikä, niin oli noita punaisia XL:liä 70 centillä. Tai jotain sinne päin kuitenkin.
Fingolfin
18.04.2003 21:27:15
Mitäs käytännön eroa noilla punaisilla ja mustilla Jazz III:lla on? Muuta kuin väri.
Strength and Honor
Etuquli
19.04.2003 05:25:18
kyllähän Jazz 3:t täytyy olla kunnon plekuja kun aleksi laihokin niitä on käyttänyt... :D
Joskus teininä olen sellasen aleksilta käteeni saanut...
Herra Rapu
19.04.2003 11:50:36

kyllähän Jazz 3:t täytyy olla kunnon plekuja kun aleksi laihokin niitä on käyttänyt... :D

mä käytänkin vihreitä plekuja kun Hetfieldilta semmosen oon saanu..
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
Grapevine
19.04.2003 13:52:00

mä käytänkin vihreitä plekuja kun Hetfieldilta semmosen oon saanu..

Ai sellanen Tortexin triangle?
Swan
19.04.2003 15:04:26 (muokattu 19.04.2003 15:05:01)
Mitäs käytännön eroa noilla punaisilla ja mustilla Jazz III:lla on? Muuta kuin väri.

Musta on jäykempi ja siinä on karhea pinta, kun taas punainen on pehmeämpää materiaalia ja sileäpintainen. Ihan hyviä plektroja molemmat. Ovatkin sitten vakioplekujani...
"Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai
Majesty
19.04.2003 21:43:44
Hah, minen osaa enää edes soittaa muulla kuin Jazz III:lla !!!
The one that I get the most these days is, "Hey dude, did anyone ever tell you that you look like Tommy Lee." For which my stock response is, "Yeah, but I have better taste in women and a bigger penis." - Steve Vai -
FoN
22.04.2003 22:40:27
Täällä on kunnon hehkutusta meneillään:)
Liitynpä itsekin joukkoon ja kehun mokamaa.
Kokeilunhaluisille, mutta vielä etsiville voin
suositella Tampereen Soitinkeskusta. Ostin
juuri 25kipaleen pussin XL:iä 0,7e/kipale, josta
sai vielä tingattua pari euroa sekä TeckPickin kaupanpäälle.
Toivottavasti noilla nyt pärjää edes vuoden.

Mutta mitä ihmiset ovat mieltä tuosta TeckPickistä?
Kyseessähän on se kullanvärinen, metallinen, kolmireikäinen
kapistus. Soundi on kyllä huomattavasti hiljaisempi ja
pehmeämpi kuin Jazzeilla, mutta jotenkin tarkat tilulilut
tuntuvat soljuvan sillä varsin sulavasti.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
BaariMikko
23.04.2003 00:56:35

Vaihdat sitten kesken biisin komppiplekun stubbyyn soolon ajaksi?

Pyhä yksinkertaisuus...

jos biisissä on vähän tai ei ollenkaan varsinaisia komppiosuuksia, saatan käyttää Stubbya. Tai jos vedän narulle leadit erikseen.
I'll follow the sun...
monotone
23.04.2003 15:11:20

Musta on jäykempi ja siinä on karhea pinta, kun taas punainen on pehmeämpää materiaalia ja sileäpintainen. Ihan hyviä plektroja molemmat. Ovatkin sitten vakioplekujani...

Ai jaa. Minusta näiden kahden ainoa ero on väri.
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
Swan
23.04.2003 15:25:25

Ai jaa. Minusta näiden kahden ainoa ero on väri.

Vertaa itse tarkemmin, niin huomaat selkeät erot...
"Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai
Muhvinssi
23.04.2003 17:04:37
Itse en käytä muita kuin Jazz ykösiä. Ne on parempia kuin jazz kolmoset koska niissä on pyöreä pää.
Imper
23.04.2003 20:35:52

Ja helvetin kalliita ovat, melkein 90 senttiä zibale. (5,30 6 kpl pussi)

-MacGyver

Jaa, no taidankin siirtyä sitten johonkin muuhun malliin. Ottaa vähän pussin päälle tuollaiset hinnat meinaaaaa.
Everyone is a per-son
Progressiveland
24.04.2003 01:49:40

meikkikselläkin on laihiksen pleku
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
ForSakeN
24.04.2003 10:44:34

Jazz III ON nimenomaan hyvä pleku, koska se soveltuu komppaukseenkin. Stubby taas ei ole kovin hyvä komppipleku. Ketkäköhän tuota Stubbyä oikein edes käyttää? Varmaan jotkut komppaustaidottomat tiluttajat.

Ehkä ois pitänyt tarkentaa käyttämäni pleku big stubbyyn. Noh oon todennu sen hyväks moipuoliseks plekuks omaan soittotyyliini ja siinä pysyn. Oli muut mitämieltä tahansa.
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Aki
25.04.2003 03:09:11

Kokeilkaapa huviksenne soundieroa akustisella, Stubby tai Jazz III vs Dunlop Gator 1.14 (oma suosikki).

Homot soittaa jotain akustista!

Soittakoot, mutta kyllä sillä plekulla se sähkiksenkin soundi lähtee. Akustisella vaan helpompi huomata.

Mä ottaisin autiolle saarelle pussillisen noita ryssänsinisiä Gatoreja... Ja ehkä jonkun kitaran jos jaksaa kantaa. ;o)

-Aki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)