Fortune 15.04.2003 13:07:21 | |
---|
40:llä teet sen kerran. 40:in viilalla teet sen 40 kertaa..... Sitäpaitsi tosi mies huolehtii itse kitarastaan, ja muittenkin... No joo, sama periaate kuin siinä, että kaikkien pitäisi korjata itse autonsa. Sitä vartenhan korjaamot ovat, voi keskittyä olennaiseen. Toki jos tykkää maata auton alla tai viilata kitaraa enemmän kuin ajaa tai soittaa, niin ok, "suits you sir, oh". Ei sovi minulle.
|
Knopfler79 15.04.2003 15:27:00 | |
---|
Nauhojen hionta on kyllä yksi niistä jutuista, joita en ihan heti itse lähtisi tekemään vaan veisin soittimen ennemin Kristian Oeschille ja hän saisi hoitaa homman. Missäspäin tämmöinen kyseinen heppu pitää pajaa? |
Dumb 15.04.2003 15:59:52 | |
---|
Missäspäin tämmöinen kyseinen heppu pitää pajaa? Helsingissä, Lapinlahdenkadulla (oliskohan numero 4?). Puh. nro. on 09-6857679. Neljä kitaraa olen miehellä käyttänyt ja aina on tullut erittäin hyvää jälkeä.
|
fovelinan 16.04.2003 23:14:56 | |
---|
Tekeekö hän myös nauhojen vaihtoja? |
Dumb 16.04.2003 23:30:15 | |
---|
Tekeekö hän myös nauhojen vaihtoja? Oletettavasti kyllä. Soita ja kysy. |
poppamies 17.04.2003 13:21:27 (muokattu 17.04.2003 15:56:40) | |
---|
No joo, sama periaate kuin siinä, että kaikkien pitäisi korjata itse autonsa. Sitä vartenhan korjaamot ovat, voi keskittyä olennaiseen. Toki jos tykkää maata auton alla tai viilata kitaraa enemmän kuin ajaa tai soittaa, niin ok, "suits you sir, oh". Ei sovi minulle. Olet oikeassa. Jos sinulla on Toyota Corolla tai Daihatsu Charade niin ei ku ajat ja sitten tarpeen tullen viet merkkiliikkeeseen huoltoon niin pojat vaihtaa sulle takajarruvalonpolttimon ja jäähdyttäjän nesteet. Jos taas satut omistamaan -65 mallisen Ford Mustang'in rättikatolla tai vaikkapa -67 mallisen Dodge Charger GT'n niin et vie sitä mihinkään, vaan jopa vaidat männänrenkaat itse. On vain kyse asenteesta.
"G-strings are for strippers" |
Lord of the strings 12.08.2004 15:15:13 | |
---|
Anteeksi notta nostain näin vanhan aiheen. Voiko nauhoja hioa kotikonstein esim. Hiomapaperilla? Minkälaista hiomapaperia pitäisi olla? "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Juzzu 12.08.2004 15:29:47 (muokattu 12.08.2004 15:30:02) | |
---|
Voiko nauhoja hioa kotikonstein esim. Hiomapaperilla? Minkälaista hiomapaperia pitäisi olla? Tavallista. 400:lla aloittaisin, hiomapaperi jonkun pitkän, _suoran_ palan päälle aseteltuna. Ja kaula pitää sitten olla ehdottomasti suorana kun tätä tehdään. Nauhat alkavat hiotessa saamaan tasomaisuutta päällensä. Viimeinen hionta vapaalla kädellä kunnolla painamalla, esim. sormella "pitkittäin", jolloin reunat pyöristyy. Hienompaa paperia sitten kannattaa käyttää miten parhaaksi näkee, ja kun nauhat on mallillaan kiillotus nahalla ja sopivilla aineilla. Kiinnitä huomiota myös nauhojen päiden kuntoon, pikkainen hionta niille voi tehdä terää. Ihan mahdoton tämmöistä on tässä neuvoa, mutta kyllä se noin periaatteessa on mahdollista. Tosin itse olen käyttänyt apuna kyllä kunnon isoa pitkää suoraa tasoviilaa ja nauhanpyöristysviilaa. Mutta siitä eteenpäin sitten edennyt noilla papereilla. Lopuksi sitten vielä todettakoon, että en suosittele että teet. Tai ainakaan minä en ota mitään vastuuta. Turha tulla sitten äpisemään, jos et onnistunut ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Kassu 12.08.2004 15:44:57 | |
---|
DJ Lattialuukkukoira oli kysyny fasulta tarjousta ja olivat sanoneet 20-30 euroa jos nauhat ei oo ihan kauheessa kunnossa. |
Kimmo72 12.08.2004 16:09:43 | |
---|
Sitäpaitsi tosi mies huolehtii itse kitarastaan... Tosimies antaa toisten tehdä työn ja keskittyy itse soittamiseen =/ Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Kassu 12.08.2004 16:33:50 | |
---|
Tosimies antaa toisten tehdä työn ja keskittyy itse soittamiseen =/ Niin ja edelliseen viestiin viitaten tosimies hallitsee yhdyssanat. |
Shaft 12.08.2004 17:26:06 | |
---|
Ei se nauhojen hiominen ole mikään mahdoton homma. Tietysti kannattaa perehtyä asiaan ennen aloittamista eikä harjoitella liian hienolla kitaralla. Aikaa myöten säästyy rahaa ja aikaa, kun kitaraa ei tarvitse seisottaa korjaajan huoltojonossa. |
päänahka 13.08.2004 06:57:48 | |
---|
Niin ja edelliseen viestiin viitaten tosimies hallitsee yhdyssanat. Ei kun se tarkoitti tietenkin adjektiivina sen tosi-sanan. Mies on tosi. Soolot on perseestä. |
Kassu 13.08.2004 09:44:24 | |
---|
Ei kun se tarkoitti tietenkin adjektiivina sen tosi-sanan. Mies on tosi. Jos nyt tälle linjalle lähdetään niin yhdyssanoja ei ole ollenkaan. |
Juzzu 13.08.2004 10:12:06 | |
---|
Jos nyt tälle linjalle lähdetään niin yhdyssanoja ei ole ollenkaan. Näinhän se näyttäisi olevankin, kun katselee nykynuorison kirjoituksia, näin kauniisti yleistäen. Silloin kun minä olin nuori, niin pojat oli rautaa, ei ollut interneettejä ja kännyköitä ja yhdyssanojakin oli olemassa.... ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
kulmahiomakone 13.08.2004 11:09:35 | |
---|
...ei ollut interneettejä ja kännyköitä ja yhdyssanojakin oli olemassa.... ;o) Ntäs hymiöitä? Oliko niitä silloin kun olit nuori? |
Juzzu 13.08.2004 11:42:36 | |
---|
Ntäs hymiöitä? Oliko niitä silloin kun olit nuori? Ei kai, mutta kaikkia ollaan opittu käyttämään.:o) :o) :o) :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |