Aihe: Gibson Les Paul Studio? 1 2 | |
---|---|
![]() 22.06.2006 20:55:05 | |
Mites se laukkuasia? Eikös Studio Lepakossa tule kuitenkin ihan kunnon keissi mukana? Tuleeko Tokaissa? Jeps, Gibsonissa tulee laukku mukaan. Voi myrkky. | |
![]() 22.06.2006 20:56:41 | |
Mitenkäs nuo Les Paul Studion mikit, ovatko hyvät Blues/Classic rock-ympäristössä? Ja lisää kommentteja kaivataan. Helpottakaa tuskaani ja perustelkaa hyvin että pitäisikö ostaa vai eikö pitäisi. Ei meitin perusteluilla pitäs olla mitään väliä. Jos se tuntuu susta hyvältä, soi hyvin(eli siten miten haluat sen soivan) ja muutenkin tekee mieli niin sä otat sen. Hittoako me siihen mitään sanotaan. Jos tuntuu että saat hesasta hitusen halvemmalla, ja haluat ottaa riskin niin mene katsastamaan tilanne. Jos ei löydy niin sillä välin joku voi viedä sun studios ja sit se on voi voi. Jos mä löydän sellasen kitaran mistä mä diggaan, soi siten kun haluan sen soivan, se tuntuu ja näyttää just siltä kuin pitääkin niin kyllä mä sen otan mikäli mulla vaan on fyrkkaa. En mä jaksa siinä vaiheessa miettiä että jos saan jostain vastaavan ehkä 50-100e halvemmalla. Se ei kuitenkaan voi olla just se sama mitä mä testasin. Näin kävi oman LP:n kanssa. Mä haluisin studion, oon aina halunnu. Pitäs saada duunia niin sais ostettua taas uusia kitaroita. | |
![]() 22.06.2006 21:12:05 | |
Jaa, tuossahan siitä Ishibashi-Tokai jupakasta onkin tarinaa, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.tokaiforum.com/viewtopic … id=226f3c2d29f7eb06754811016837ec9c | |
![]() 22.06.2006 21:46:45 | |
Itelläni oli tuollainen musta Studio 8 vuotta, mutta menin vaihtamaan pois. Vieläkin hatuttaa kun kattelen tota akustista minkä tilalle vaihdoin. Gibsoni oli vuosimallia -94, aivan "täydellinen" viimeistely, loistava soittotatsi, ja mikä parasta, sustaini oli hirmuinen. Pysty käymään syömässä välil ja aina se vaan soi. Ja toiseksi parasta oli vireenpito, pari kolme kuukautta pussissa eikä vire ollu muuttunu miksikään. Nykypäivän Studioista en tiedä, mutta tuo yksilö peittoaa laadussa mennentullen nykyisen kitara-arsenaalini. Kyllä vituttaa kun piti mennä pois antamaan. Eli jos löydät yksilön, niin osta pois, et varmaan kadu ostosta. | |
![]() 22.06.2006 23:38:52 (muokattu 22.06.2006 23:40:43) | |
Mitenkäs nuo Les Paul Studion mikit, ovatko hyvät Blues/Classic rock-ympäristössä? Ja lisää kommentteja kaivataan. Helpottakaa tuskaani ja perustelkaa hyvin että pitäisikö ostaa vai eikö pitäisi. No varmasti lähtee "classic rock" ja bluesi on enemmän näpeistä kiinni, ei niinkään kamoista. Jos nyt miettii mitä starbat soittelee les pauleilla niin aika rokkiahan se on, pääsääntöisesti. Ja nuo mikit on hyvät rokkiin ja bluussiin. Pari kysymystä jolla voit tarkastaa kitaran tarvetta: 1. Onko talous kunnossa? 2. Tarvitsetko OIKEASTI uutta kitaraa? 3. Miksi et ostaisi tuota? Sitten kun se oikea löytyy niin ei ole tarvetta uusille kitaroille... vähän niinkuin tyttöjen kanssa. Jos ostat käytettynä, niin silloin ei välttämättä tule rahallista tappiota jos keppi ei miellytäkkään. Ja let kokemusta rikkaampi. Osta nyt uus gibsoni niin se on neljänkymmenenvuoden päästä vintage kitara :) E: Tyttöjä saa tosin ostamattakin... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! | |
![]() 23.06.2006 12:51:02 | |
Itse olen Gibson LP Studion onnellinen omistaja. Kitara soi hyvin, eikä viimeistelyssä ole mitään vikaa. Kaikin puolin hyvä kitara. Tosin pari vuotta sitten meni yksi virittimistä paskaksi. Olinko sitten itse sitä kolhinut, vai oliko se valmistusvika, en tiedä. Ja niistä mikeistä. Itse en tykkää yhtään. Kaulamikki on tukkoinen ja tallamikki ohuehkoa honotusta. Vaihdoin kaulaan tilalle Duncanin '59:n, ja ero on huomattava. Muuten kitara on itselleni tarpeeksi hyvä, eikä ole hetkeäkään kaduttanut. Eli jos keppi sopii käteen, osta ihmeessä. | |
![]() 23.06.2006 13:34:08 | |
Nuo mikit on ainakin suht monipuoliset, käyttäähän Iso-G niitä kalleemmissakin malleissa... (Supreme esmes...) Mulla on vuoden '01 Studio, väriltään Blue Teal flip-flop, olen ollut tyytyväinen kaikin puolin, ainoastaan kitaran akustinen sointi ei ole täysin sitä, mitä Gibsonilta odotin... "This guitar plays forever määän!" Vai miten se siinä Spinal Tapissa meni? Hail to the King, Baby! | |
![]() 23.06.2006 14:41:55 | |
Nuo mikit on ainakin suht monipuoliset, käyttäähän Iso-G niitä kalleemmissakin malleissa... (Supreme esmes...) Mulla on vuoden '01 Studio, väriltään Blue Teal flip-flop, olen ollut tyytyväinen kaikin puolin, ainoastaan kitaran akustinen sointi ei ole täysin sitä, mitä Gibsonilta odotin... "This guitar plays forever määän!" Vai miten se siinä Spinal Tapissa meni? No mutta nuo Gibsonit nyt ovatkin vähän sellaisia jotta eivät akustisesti soikaan mitenkään erityisesti. Vasta sähköistettyinä ne herää henkiin. Telet ja stratot soi aivan erilailla akustisesti. | |
![]() 23.06.2006 16:12:12 | |
No mutta nuo Gibsonit nyt ovatkin vähän sellaisia jotta eivät akustisesti soikaan mitenkään erityisesti. Vasta sähköistettyinä ne herää henkiin. Telet ja stratot soi aivan erilailla akustisesti. Totta... Mutta mulla oli vaan sellainen mielikuva, että soisivat vähän erilailla... Kun taas tuo mun ri 52 tele soi kuin akustinen... Hail to the King, Baby! | |
![]() 23.06.2006 16:52:14 | |
Oma lespa soi ihan kohtuullisesti akustisena. Tosin enpä ole sitä kalliisiin peleihin vertaillut. Straton kanssa verratessa tosin huomaa, että LP soi paljon hiljaisemmin. Voipi johtua straton pitemmästä skaalasta? | |
![]() 23.06.2006 17:20:18 | |
Ei mitään valittamista omassa teinissä, 16v palvellu niinkuin pitääkin, vm1987. Soi akustisesti niinkuin pitääkin, mahonki on vaan tummempiääninen puu, joten tuo soundiero ilman vahvaria tulee todennäköisesti siitä. Studio on LP siinä missä muutkin. Suosittelen! -alppu | |
![]() 23.06.2006 17:37:34 | |
Studio on LP siinä missä muutkin. Suosittelen! -alppu Näijjusts! Silmäkarkki vähemmällä, mutta mitäpäs sillä. 8) Juhannusta tännekin!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 25.06.2006 15:45:40 | |
Oliskos kellään mitään sanottavaa tosta Studio Premium Plus Lespasta? Yhden näin brittiläisessä nettikaupassa, oli vielä transparent amber värityksellä, tosi hieno kitara tosin metalli osat vois olla kromatut niin olisi parempi. Paljonko maksaa tommoset uutena Suomessa? | |
![]() 25.06.2006 16:47:48 | |
Aikoinani tuli testattua Tokaita, Epiä ja muita kopioita. Soundi, luultavimmin erilaisista mikeistä johtuen, oli kopioissa paljon G:tä kirkkaampi. Päädyin sitten vuoden 95 studioon. Painaa helvetisti, soi koko päivän... | |
![]() 25.06.2006 19:12:53 | |
Oliskos kellään mitään sanottavaa tosta Studio Premium Plus Lespasta? Yhden näin brittiläisessä nettikaupassa, oli vielä transparent amber värityksellä, tosi hieno kitara tosin metalli osat vois olla kromatut niin olisi parempi. Paljonko maksaa tommoset uutena Suomessa? Itse en ole ikinä sellaista pääkaupunkiseudulla nähnyt. Kumma juttu. Varmaan voi DLX:n kautta tilata, mutta se ei taida olla se halvin vaihtoehto. | |
![]() 25.06.2006 19:20:37 | |
Itse en ole ikinä sellaista pääkaupunkiseudulla nähnyt. Kumma juttu. Varmaan voi DLX:n kautta tilata, mutta se ei taida olla se halvin vaihtoehto. Niin, pelkään vähän että Suomessa maksaa aika paljon kun USA:laisissa nettikaupoissa oli 1599$. Eli loppujen lopuks Les Paul Standard ei ole paljoakaan kalliimpi? | |
![]() 25.06.2006 19:37:56 | |
Niin, pelkään vähän että Suomessa maksaa aika paljon kun USA:laisissa nettikaupoissa oli 1599$. Eli loppujen lopuks Les Paul Standard ei ole paljoakaan kalliimpi? Jos siitä jenkeissä niin paljon pitää maksaa, voi olla järkevämpää sijoittaa Standardiin. Mistä muuten johtuu, että uusien stankkujen hinta vaihtelee niin paljon jopa samassa kaupassa? Kitarapajalla näytti olevan samaa kitaraa eri kaulalla ja muutaman sadan euron hintaerolla. Ei kai se eri kaula voi niin paljoa maksaa? | |
![]() 25.06.2006 19:46:30 | |
Mistä muuten johtuu, että uusien stankkujen hinta vaihtelee niin paljon jopa samassa kaupassa? Kitarapajalla näytti olevan samaa kitaraa eri kaulalla ja muutaman sadan euron hintaerolla. Ei kai se eri kaula voi niin paljoa maksaa? Epäilen että syynä on raju hintojen nousu huhtikuussa, osa kitaroista on varmaan vanhaa erää. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 25.06.2006 22:32:23 | |
Mulla on vuoden 95 studio. Soi hyvin ja helposti. Pitää vireen tosi hyvin. Ainoat asiat mitä olen miettinyt on se ulkonäkö..... se on aika karu. Toinen on että se painaa aika perhanasti, mut yks parhaista kepeistä mitä oon soittanu. | |
![]() 26.06.2006 00:44:04 (muokattu 26.06.2006 00:46:18) | |
Jos siitä jenkeissä niin paljon pitää maksaa, voi olla järkevämpää sijoittaa Standardiin. Mistä muuten johtuu, että uusien stankkujen hinta vaihtelee niin paljon jopa samassa kaupassa? Kitarapajalla näytti olevan samaa kitaraa eri kaulalla ja muutaman sadan euron hintaerolla. Ei kai se eri kaula voi niin paljoa maksaa? No näyttää siltä että joku 500$ on eroa hinnassa Stankun ja Studio premium plussan välillä, joten miksei sitten saman tien osta sitä Standardia. Toisaalta onko se Standardi sitten niin paljon parempi että siitä sen noin 500 dollaria maksaa lisä hintaa? Stankussa olisi kyllä listat ja vähän paremman näköinen se olisi mutta kun Les Paulin kuitenkin tulevaisuudessa ostan (en kyllä heti kun Straton juuri hankin ja sitten pitää vielä uus vahvistin ostaa) niin miksen ostaisi Tokaita? Noin tonnilla saisi LS85Q:n jota olen unelmoinut, mikit vain vaihtaisi mustiin avo humppareihin. Väri olisi kai tuo Violin Finish tai Lemon Drop, kumpi noista sitten enemmän Gibsonin Trans Amber väriä vastaa. Siinä olisi oikeastaan unelma Les Paulini, tai sitten jos on liikaa rahaa niin Gibsonin Standard tai Standard Premium Plus Trans Amber värityksellä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)