Aihe: podxt ja peavey 5150-212 combo
1 2
tulus
08.04.2003 17:08:35
Korjatkaa jos olen väärässä.
LaXu
08.04.2003 17:40:36
ylä-äänet ovat vähän turhan surisevat vaikka
kuinka laittaisi midit ja treblet nollaan.

Tuota, kannattaisi ehkä ennemminkin kääntää niitä middleja toiseen suuntaan. Totta kai siitä tulee surinasaha jos ne nollaan pistät.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
skinkarde
08.04.2003 18:22:57
Tuota, kannattaisi ehkä ennemminkin kääntää niitä middleja toiseen suuntaan. Totta kai siitä tulee surinasaha jos ne nollaan pistät.

ei middlet sentään nollilla ole. säätöohjeita oon katellu
osotteesta:
http://www.vhvault.com/~mr5150/5150_Settings.html

eipä noista mikään toimi sooloissa tarpeeksi hyvin.
toivon vaan että podxt:n recto-mallinnus pelittää.
-skag!-
BlackD
08.04.2003 18:34:55
eipä noista mikään toimi sooloissa tarpeeksi hyvin.
toivon vaan että podxt:n recto-mallinnus pelittää.

Heh, mun mielestä PodXT:n surkein mallinnus on juuri se recto, sillä ei tee mitään, se vaan surisee koko ajan :P Ei tietoakaan mistään toimivasta soundista. Wanhassa Pod 2:ssa rectifierit on tosi hyviä. Onneksi siinä Podxt:ssä on muitakin mallinnuksia.. kuten Soldano ja muita joita en muista. Oli yhen illan kaupasta lainassa vaan.
skinkarde
08.04.2003 22:58:44
voisiko joku kertoa jotain niistä JJ-putkista kun
olen menossa huomenna ouluun ja voisin harkita
sitä putkien vaihtoa. eli siis mitähän ne maksavat
ja minkälaiset ne kannattaa olla? ja täytyykö ne kaikki
putket pistää uusiksi? jotenkin järki sanoo niin että
jos kerran laitan etuvahvistimen efektilenkkiin niin
ei tarvi uusia vahvarin etuasteputkia, vai?
pääteputket kyllä vissiinkin ovat huomattavasti kalliimpia.
-skag!-
Fortune
08.04.2003 23:50:52
eli siis mitähän ne maksavat
ja minkälaiset ne kannattaa olla?

No tyyppi mielellään sama kuin jo paikallaan olevissa.

ja täytyykö ne kaikki
putket pistää uusiksi?

Jos pääteputkista puhutaan, niin kyllä.

jotenkin järki sanoo niin että
jos kerran laitan etuvahvistimen efektilenkkiin niin
ei tarvi uusia vahvarin etuasteputkia, vai?

No et, mutta en kyllä sinun tapauksessani vielä hätiköisi pääteputkia vaihtamaan, kun tuo sirinäsoundi on IMHO varmasti kiinni enemmän sen etuasteen putkista. Eli kokeile sitä Podia sen päätteen läpi ensin, niin näet, mistä se sirinäkarakteristiikka siihen soundiin tulee.

pääteputket kyllä vissiinkin ovat huomattavasti kalliimpia.

No, riippuu tyypistä, vaikkapa EL84:set ovat halvempia kuin monet etuasteputket.

Ota huomioon, että pääteputkia vaihtaessa vahvistin on biasoitava uusille putkille, jollet osta tismalleen samantyyppistä, sovitettua satsia kuin vahvistimessa on aiemmin ollut.

Etuasteen kihinäsoundista voit päästä eroon EHKÄ vaihtamalla osan tai kaikki etuasteputket vähempigainisiin 12ax7-putkiin. Katso vaikka tältä palstalta tuo putkien soundista jauhava thread, ehkä sieltä jotakin irtoaa ja tenttaa myyjää putkien ominaisuuksista.
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
booster
09.04.2003 09:32:53
Etuasteen kihinäsoundista voit päästä eroon EHKÄ vaihtamalla osan tai kaikki etuasteputket vähempigainisiin 12ax7-putkiin. Katso vaikka tältä palstalta tuo putkien soundista jauhava thread, ehkä sieltä jotakin irtoaa ja tenttaa myyjää putkien ominaisuuksista.

Ei kaikkia varmaan. Itse joskus JCM800:n kanssa yritin vaihtaa kaikkia AT7:ksi tai AU7:ksi, eihän sieltä vahvarista enää kuulunut mitään kun oli niin vähän gainia.. :)
Mutta muutaman vaihtoa kyllä voi kokeilla, ja vaihdella niitä low-gain putken paikkoja.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
Fortune
09.04.2003 09:43:12

Ei kaikkia varmaan. Itse joskus JCM800:n kanssa yritin vaihtaa kaikkia AT7:ksi tai AU7:ksi, eihän sieltä vahvarista enää kuulunut mitään kun oli niin vähän gainia.. :)
Mutta muutaman vaihtoa kyllä voi kokeilla, ja vaihdella niitä low-gain putken paikkoja.

Puhuinkin vähempigainisista 12ax7-putkista tarkoittaen nimenomaan tuon mallimerkinnän eri säröytymisasteita, menemättä 12at7- tai 12au7-putkiin. 12ax7-putkiakin on erilaisilla gain-asteilla saatavana, ainakin JJ:t ovat vähän hillitymmin surinaksi vetäviä kuin esim. minulla nyt olevat EH:t (paska ostos olivat).
Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
booster
09.04.2003 10:50:59
Puhuinkin vähempigainisista 12ax7-putkista tarkoittaen nimenomaan tuon mallimerkinnän eri säröytymisasteita, menemättä 12at7- tai 12au7-putkiin. 12ax7-putkiakin on erilaisilla gain-asteilla saatavana, ainakin JJ:t ovat vähän hillitymmin surinaksi vetäviä kuin esim. minulla nyt olevat EH:t (paska ostos olivat).

Niin joo tietty. Puhuin taas kerran läpiä päähäni.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)