Aihe: Mesa Boogie studio.22
1 2
Keppi
04.04.2003 19:28:39
Puhutaankohan me nyt samasta vahvistimesta? Tuntuu kyllä aika omituiselle, ett joku ois tolla pystynyt soittamaan edes puolella volumella...vaikka ois kuka rummuissa.
No enpähän tiedä...
Juuup!
askomiko
04.04.2003 19:36:18 (muokattu 04.04.2003 19:40:08)
http://koti.mbnet.fi/~fisq/Seka/studio22/Studio22hernari.jpg

?

Ei tuo maailmaa kaada äänimäärällään, vaan kuulostaa makealta.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Tompsi
04.04.2003 19:40:41
http://koti.mbnet.fi/~fisq/Seka/studio22/Studio22hernari.jpg

?

Ei tuo maailmaa kaada äänimäärällään, vaan kuulostaa makealta.

Mjoo, minulla ei ollut graafista equa eikä noin montaa switchiä tuossa oikeassa laidassa.. muuten sama peli.
askomiko
04.04.2003 19:43:01
OT: Hei muuten, hieno pedaalilauta.

Mitä oot mieltä noista Bosseista, ilmeisesti tarpeeksi erilaisia kun kaikki kolme keltaisesta sarjasta olet hankkinut.
Keppi
04.04.2003 19:46:18
Mjoo, minulla ei ollut graafista equa eikä noin montaa switchiä tuossa oikeassa laidassa.. muuten sama peli.

Sulla on sitt ollu sama peli, ku mulla! Voiskohan olla siinä ratkaisu?!=)
Juuup!
Tompsi
04.04.2003 20:11:09 (muokattu 04.04.2003 21:01:09)
OT: Hei muuten, hieno pedaalilauta.

Mitä oot mieltä noista Bosseista, ilmeisesti tarpeeksi erilaisia kun kaikki kolme keltaisesta sarjasta olet hankkinut.

No mielestäni tuo DS-1 on aivan oiva hard rock/hevipedaali, viimeistään kun sen yhdistää equpedaaliin ja säätelee arvot mieleisekseen. Lähiaikoina sitä on kuitenkin ehkä yritettävä parannella (Ainahan parantamisen varaa on!) parilla germanium diodilla jotta saisi aikaan sen Japanissa tehdyn DS-1:n soundin.

SD-1 taas on siinä mielessä älytön että se kuulostaa minun korvaani 98% TS-9 Tubescreamerilta jolla kuitenkin on hintaa melkein kolmen Bossin verran. Piirun verran middlempi tuo Tubescreamer kuitenkin on.

Tuo OD-3 on ehdottomasti lempparini, SD-1:een verrattuna siinä hieman enemmän rouheutta ja säröä, sekä tummempi, hieman 'munakkaampi' soundi.

Loistopedaaleita jokainen.
Fortune
04.04.2003 20:12:39

SD-1 taas on siinä mielessä älytön että se kuulostaa minun korvaani 98% TS-9 Tubescreamerilta jolla kuitenkin on hintaa melkein kolmen Bossin verran. Piirun verran middlempi tuo Tubescreamer kuitenkin on.

Hmm, hyvä tietää vastaisen varalle, jos vaikka en raatsi mihinkään TS-9:iin tai Baby Blue:een investoida..
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia!
Keppi
05.04.2003 11:39:42
Tuo OD-3 on ehdottomasti lempparini, SD-1:een verrattuna siinä hieman enemmän rouheutta ja säröä, sekä tummempi, hieman 'munakkaampi' soundi.

Samoin Blues Driver oli mun mielestä rouheempi, ku toi SD-1. Siinä oli muuten varsin mainio pedaali, vaikka en sellasta omistakkaan enää.

Kyllähän noista varmaan monenlaista säröä saa.=) Mitä muuten tykkäät tosta TS-7:sta verrattuna TS-9:n, ku sulla näyttäs noi molemmat olevan?
Juuup!
Tompsi
05.04.2003 16:07:51

Mitä muuten tykkäät tosta TS-7:sta verrattuna TS-9:n, ku sulla näyttäs noi molemmat olevan?

Kyllä ne mielestäni ovat soundeiltaan erilaisia, vaikka tiettyä sukulaisuutta onkin välillään, tuon TS-7:n ääni ei mielestäni ole aivan yhtä 'smooth' kuten TS-9:ssä, muutenkin tuntuu että jotain jää puuttumaan verratessa noita kahta toisiinsa... Mutta silti oiva pedaali hintaansa nähden on tuo TS-7.
Kossu
05.04.2003 16:35:15
Anteeksi, mutta onko todella niin että teidän mielestänne vahvistin on sitä parempi, mitä kovempi ääni siitä lähtee?

Tuota, meilläpäin on äänenlaadullakin ollut oma tietty vaikutuksensa.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Tompsi
05.04.2003 16:39:17
Anteeksi, mutta onko todella niin että teidän mielestänne vahvistin on sitä parempi, mitä kovempi ääni siitä lähtee?

No eikai tässä kukaan sellaista ole mennytkään väittämään? Lähinnä vain ihmetytti miten toisen 'megatykkimölymasiina' voi olla toisen 'maailman hiljaisin matolaatikko'. Pahoittelen jos olen tuollaista tyhmyyksissäni antanut ymmärtää.
Keppi
05.04.2003 16:59:57 (muokattu 05.04.2003 17:04:04)

Väärin käsitit. Se voi olla jopa päinvastoin. Kun putkivahvistinta pystyy luukuttamaan mahdollisimman kovalla, niin soundikin on yleensä tuolloin parempi. Itselläni on nykyään tollanen 40 wattinen putkipeli ja sekin vois olla vähän tehottomampi. Kun oon joskus kokeillu sitä kovilla volumeilla, niin vahvistin on tuolloin "heränny", mutt eipä sitä voi niin kovalla pitää bändin kanssa.
Mä en oo ikinä oikein ymmärtäny noita 100 wattisia nuppikaappihommia, kun vehkeet kuiteskin mikitetään sillon, ku mennään isommille lavoille. Tokihan niitä saa keinokuormilla "hiljaisemmiksi".
Juuup!
askomiko
05.04.2003 17:34:02 (muokattu 05.04.2003 17:42:35)

No, oma asiasi tietysti on, jos haluat sen kuvan tästä keskustelusta saada. (Tällöinhän paras vahvistin olisi Lab.Gruppen LAB 4000 4000 watillaan.) Siitä lienee turha mussuttaa, että _minä_ haluan omalta koneeltani enemmän ääntä kuin Studio22 tarjoaa.
Keppi
05.04.2003 17:43:17
Mitä mussuttamista teillä on siihen että minä haluan koneeltani enemmän ääntä kuin Studio22 tarjoaa.

Ei ole mitään mussuttamista! Ihmettelin vaan, miten joku voi soittaa sellaisella täysillä, ku ite en soittanu edes kolmosella ja silti tuli kuittia, ett te soitatte ihan liian kovaa. Onko sulla sitt ollu joku eri versio...joku tehon puolitus päällä tai jotain?
No mutta ei vaivata itseämme tällä asialla...
Juuup!
booster
05.04.2003 19:04:01
Mä en oo ikinä oikein ymmärtäny noita 100 wattisia nuppikaappihommia, kun vehkeet kuiteskin mikitetään sillon, ku mennään isommille lavoille. Tokihan niitä saa keinokuormilla "hiljaisemmiksi".

Niin no, ei se 100W ole juurikaan sen äänekkäämpi kuin 40W:kään. Mulla on 50W nuppi, bändikaverilla satanen, ja ei sitä missään huomaa.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
Keppi
05.04.2003 20:58:38
Niin no, ei se 100W ole juurikaan sen äänekkäämpi kuin 40W:kään. Mulla on 50W nuppi, bändikaverilla satanen, ja ei sitä missään huomaa.

Eipähän se olekkaan, kun se 2 vai 3 dbtä(?). Tarkoitankin noita nuppi/kaappi hirviöitä.
Juuup!
askomiko
05.04.2003 21:41:36

Ei ole mitään mussuttamista! Ihmettelin vaan, miten joku voi soittaa sellaisella täysillä, ku ite en soittanu edes kolmosella ja silti tuli kuittia, ett te soitatte ihan liian kovaa. Onko sulla sitt ollu joku eri versio...joku tehon puolitus päällä tai jotain?
No mutta ei vaivata itseämme tällä asialla...

Niinno lähinnä Kossulle avauduin
Keppi
06.04.2003 00:36:43
Niinno lähinnä Kossulle avauduin

Aijaa?!
Juuup!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)