Aihe: Herkästi soittodynamiikkaan reagoivaa säröä
1 2
nobel
15.10.2025 09:21:54
Tympee Huttunen: Simble tulee ensimmäisenä mieleen. Toisena erikoisempana Mid-Fi electronicsin Magick "i", joka on todella dynaaminen mutta melko harvinainen ja erikoinen.

Minusta Simble ei ole lopulta erikoisen dynaamisen tuntuinen.

Greer Lightspeed olisi minun suositus hyvin reagoivan pedaalin tonttia hoitamaan.
hallu
15.10.2025 11:24:47
Minulla on ollut kaksi särötyslaitetta, jotka olivat dynamiikassa ihan omaa luokkaansa. Ensimmäisenä on mainittava Koch Pedaltone, joka on putkilaite ja oikeastaan enemmänkin täysiverinen etuvahvistin kuin säröpedaali. Mutta sitä pidetään lattialla ja poljetaan niin kai se pedaalistakin käy. Siinä on myös päätesärö, joka "lämmittää" soundia enemmänkin. Myin sen ja kadun, että myin.

Toinen on ehx:n english muff, joka myös oli täysiverinen putkilaite eli Kochin tapaan putkia vaihtelemalla pystyi säätämään myös pedaalin soundia ja reagoivuutta. Ei ihan Kochin veroinen monipuolisuudessaan, vaan enemmän pedaali kuin etuvahvistin, mutta tosi hauska ja monipuolinen masiina. Myin senkin ja kadun myös sitä.

Jos nuo mainitsemani masiinat löydät, niin ei tarvitse miettiä enää dynamiikkakysymyksiä ja jos vielä kytket siihen eteen dynaamisen kitaran, niin aika ihme akkari saa olla, että dynamiikassa vastaavaan yltäisi.
sirdickyj
15.10.2025 11:31:32
Entäs Voodoo Labin Sparkle Drive, jossa puhtaan ja särösoundin suhdetta saa säädeltyä blend-potikalla?

Tällöin alkuoeräinen soundi ei katoa mihinkään, mutta sen päällä/rinnalle ajetaan säröä. Olen tykännyt.

Miinuksena, että se pelkkä särö ei ole kovin hyvä itsessään. Mutta sekoituksena toimii.
lapio
15.10.2025 12:45:24

Eikös tässä pitäis just nyt olla se Klon Centaur, tai ennemminkin kopio aiheesta, koska orkkista tuskin kukaan saa käsiinsä.
eth0
15.10.2025 13:08:44
lapio: Eikös tässä pitäis just nyt olla se Klon Centaur, tai ennemminkin kopio aiheesta, koska orkkista tuskin kukaan saa käsiinsä.

Kyllä. Olen odottanut reilun viikon, että ne mainitaan. Halpa TC Electronicin Zeus Drive reagoi soittodynamiikkaan herkästi, mutta enemmän vai vähemmän kuin joku hienompi?
https://www.facebook.com/kolmesointua
McLeach
15.10.2025 15:15:44
lapio: Eikös tässä pitäis just nyt olla se Klon Centaur, tai ennemminkin kopio aiheesta, koska orkkista tuskin kukaan saa käsiinsä.

No nimenomaan! Wamplerin näkemys oli ainakin omiin tarkoituksiin liian herkkä ja vihainen.
lashii
15.10.2025 18:46:19 (muokattu 15.10.2025 18:47:26)
Maxon OD-820 ja VOP-9 on kans hyviä ja gain-säätö on mallia blend. Reagoi kivasti ainakin putkivahvarin kanssa. Aina tietysti vähän riippuu mikä vahvari, et mikä pedaali toimii parhaiten. Ihan perus SD-1 ja TS-9 on usein hyviä vaihtoehtoja myös.
Kefiiri
16.10.2025 12:01:08 (muokattu 16.10.2025 12:02:34)
Tuntuu tietysti amatöörimäiseltä suositella jotain Tubescreameria, mutta sillähän justiin saa ääneen sopivasti rutinaa ilman että alaäänet muhjuuntuvat. No edellisessä viestissäkin näemmä mainittiin TS-9. Kertaus on opintojen äiti.
En ole musiikin asiantuntija.
Lilli
Tiistaina 08:44:31
sirdickyj: Entäs Voodoo Labin Sparkle Drive, jossa puhtaan ja särösoundin suhdetta saa säädeltyä blend-potikalla?

Tällöin alkuoeräinen soundi ei katoa mihinkään, mutta sen päällä/rinnalle ajetaan säröä. Olen tykännyt.

Miinuksena, että se pelkkä särö ei ole kovin hyvä itsessään. Mutta sekoituksena toimii.

Joskus minulla oli laudassa Sparkle Drive ja Bad Monkey. Monkey voitti. Eikös sellaisia aina silloin tällöin ole edullisesti tarjolla?
'Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt.' - Gabriel Garcia Marquez
Kefiiri
Tiistaina 12:18:16 (muokattu tiistaina 12:18:58)
Lilli: Monkey. Eikös sellaisia aina silloin tällöin ole edullisesti tarjolla?

Olikos tämä sitä huumoria ;)

Bad Monkeyn hintahan nousi omituisen hypevitsin seurauksena eikä oikein ole laskeutunut asialliselle tasolle vieläkään.
En ole musiikin asiantuntija.
s151669
Tiistaina 15:06:39

Bossin BD-2 voisi muuten ehkä olla hyvinkin se mitä haetaan. Ei ole vissiin vielä tässä ketjussa tyrkytetty...
Antikitarasankari. Siis basisti.
lashii
Tiistaina 15:35:14
s151669: Bossin BD-2 voisi muuten ehkä olla hyvinkin se mitä haetaan. Ei ole vissiin vielä tässä ketjussa tyrkytetty...

BD-2 on hyvä tosiaan. Pakko mainita vielä Boss OD-3, koska on aika lähellä edellä mainittua, hieman eri sävy vaan soundissa :)
BigPapa
Tiistaina 16:29:13 (muokattu tiistaina 16:32:36)

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)