2randpo Maanantaina 13:25:48 | |
---|
Ei ne kaikki kasari-keihäät ihan huonoja olleet. Mulla oli kasarin alussa Ibanezin jatsari, ihan soitettava peli. Toki body oli mitä oli, mutta ei siinä muuten mitään varsinaista vikaa ollut, ei edes virityskoneistossa. Tuon Ibanezin sain vaihdossa ensimmäiseen bassooni Guyatoneen, joka oli lyhytskaalainen presarikopio ei-splitatulla humpparilla. Sekin oli ihan ok., samoin kuin broidin Maya-jatsari, jolla aloittelin basson soittoa. Samoihin aikoihin eli '70-luvun lopulla mulla oli Cimarin SG-kopio, josta ei pystynyt lainkaan säätämään intonaatiota. Se oli varmaan huonoin soitin, mitä itsellä on ollut, ei kuitenkaan mikään jousipyssy sekään. Sellaisiakin tuli kyllä nähtyä. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
Kivijalka Maanantaina 14:31:46 | |
---|
Alkaa tämä keskustelu lipsahtaa halpiksista mielenkiintoiseen suuntaan: "Testasin mäkin kerran 80-luvun Gibsonin Heritage Standard 80 Eliteä eikä se täysin paska ollut." "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
2randpo Maanantaina 15:11:55 | |
---|
Kivijalka: Alkaa tämä keskustelu lipsahtaa halpiksista mielenkiintoiseen suuntaan: "Testasin mäkin kerran 80-luvun Gibsonin Heritage Standard 80 Eliteä eikä se täysin paska ollut." Tuota Gibsonin mallia kritisoitiin varmaan suhteessa aiempiin malleihin, joista se ymmärtääkseni poikkesi aika paljon. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
BigPapa Maanantaina 15:51:21 | |
---|
Tätähän ei muualla ollut kuin tällä sivulla. mitä selasin kommentteja läpi. "Testasin mäkin kerran 80-luvun Gibsonin Heritage Standard 80 Eliteä eikä se täysin paska ollut." |
2randpo Maanantaina 15:57:03 | |
---|
BigPapa: Tätähän ei muualla ollut kuin tällä sivulla. mitä selasin kommentteja läpi. "Testasin mäkin kerran 80-luvun Gibsonin Heritage Standard 80 Eliteä eikä se täysin paska ollut." Juu, miks lie sitten sitaateissa? Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
msalama Maanantaina 16:55:06 | |
---|
"Mäkin jätin sen testaamatta koska se on soittamatta paska." Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Kivijalka Eilen 10:40:51 | |
---|
msalama: "Mäkin jätin sen testaamatta koska se on soittamatta paska." "Omistan 80-luvun kitaran ja kaikki on paskaa." "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
hallu Eilen 11:02:16 | |
---|
Kivijalka: "Omistan 80-luvun kitaran ja kaikki on paskaa." Mulla on Ibanez AR300 vuodelta -81 ja Fender Stratocaster vuodelta -79? ja ne ei kylläkään olleet halppiksia omanakaan aikana, mutta muutama huomio....... Fender oli tietenkin mun unelmakitara koska Hendrix ja Blackmore, mutta tuo strato ei tehtaalta lähtiessään ollut kylläkään mikään huipputuote ja aika paljon siihen on pitänyt tehdä ja teettää, että siitä on tullut soiva peli eikä esimerkiksi nauhat, satula, tremolo....... eikä sähköt ole enää alkuperäisiä :-D . Alkuperäistä siinä on puuosat, virittimet, lakat ja maalit pleksin kiinnitysruuvit ja kaulan kiinnitysruuvit ja kaulan kiinnityslevy. Tämä siis kommenttina siihen kuinka paljon se voi vaatia että soitin pysyy hengissä. Sitten Ibanez AR300, siinä on kaikki alkuperäistä enkä ole varma onko edes nauhoja ikinä hiottu. Kaikesta näkee, että se on tehtaalta lähtiessä ollut ihan viimeisen päälle laadukas laite. Kun ottaa huomioon kaikki nuo vipstaakit "trisoundkytkimet" sun muut, niin on mielestäni suoranainen ihme, että yhä neljänkymmenen vuoden jälkeen se toimii täysin ongelmitta. Tämä siis kommenttina siihen kuinka vähän se voi vaatia, että soitin pysyy hengissä :-D. Mutta nämä ei tietenkään ole halppiksia edes olleet ja sikäli menee reippaasti ohi aiheen ja nämä on edelleen mulla käytössä enkä myy niitä..... luultavasti koskaan. |
fox Eilen 12:52:17 | |
---|
No hei, kyllähän noi Artistit ynnä muutkin tuon Jaapanin "mahtiajan" tuotokset on varsin hyviä. Lukeehan tuossa sun kitaran takapleksissä että "Build by proud craftsmen of Ibanez" tjsp.. ;) Ja olihan ne aikoinaan sen verran hinnakkaita, että pikkusen söi menekkiä, 2622 Artist (myöhemmin AR 500) makso enemmän kuin LP Deluxe yheltä toiselta valmistajalta. |
msalama Eilen 18:08:07 | |
---|
Kivijalka aforismoi: "Omistan 80-luvun kitaran ja kaikki on paskaa." ...paitsi kusi. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
masoni Tänään 08:39:35 | |
---|
Tänä päivänä kun aloittaa soittoharrastuksen helposti löytää jopa satkulla tai parilla ihan kelpo kitaran millä opetella,ainakin käytettynä.Näin ei tosiaan ollut kasarilla kun itse ekan sähikäisen ostin .Ja puhumattakaan vahvistimista!Miten halvalla saa kiinalaisen putkicombon tänäpäivänä!Saundillisesti käsittämättömän hyvän kuuloisia vehkeitä hintaan nähden.Tai joku boss katana esim.Ei käytettynä varsinkaan oo hinnan kiroissa. Kaverin isällä oli 60 luvulta eko Manta jota usein kokeilin.Siitä lähti innostus sähkökitaroihin.Se ei liene ollut aikalaisistaan ihan halvista halvin,koska soittimena ihan jees.Kaula oli suora ja sähköt toimi.kevyt soittoinen ja piti vireen jotenkuten.Saundista en osaa sanoa,kun en mitään sen päälle ymmärtänyt tuohon aikaan...Jonkun mielestä en vieläkään(lol).Mut Kyllä siinä semmosta telemäistä twängiä oli.Matalatehoiset singlecoil mikit. |
18is9 Tänään 09:44:00 (muokattu tänään 09:51:29) | |
---|
Tasan ei käyneet onnen lahjat kun kaverin kanssa ostettiin ekat kitarat. Itse sain haltuuni jostain oululaisesta huutokaupasta Aria Pro II lespa-kopion, ja kaveri sitten osti stratokopion samaan hintaan kaupasta. Se meikän peli oli jälkeenpäin ajatellen ihan oikea instrumentti, mutta se kaverin strato oli kyllä hirveintä kuraa ikinä. Muistaakseni se oli kyllä puuta, mutta kaikki metalliosat olivat tinaa ja eihän se pysynyt vireessä vaikkei kampea edes yrittänyt käyttää. Kielet katkeilivat tallan päästä vähän väliä ja soitto oli pelkkää jumalatonta kiertoa. Joku osa siitä antautui tallasta ja kaveri sitten osti oikean kitaran. Vahvistinosastolla sentään oltiin tasavertaisia, minulla oli joku pienin mahdollinen Fenkun combo ja kaverilla Marshall. Niihin pistettiin jotekun pedaalit eteen ja ihan hirveäähän se oli. Itellä oli Ibanez ClassicMetal joka löytyy vieläkin, kaverin pedaali on vaipunut unholaan. Ihan mielenkiinnosta, onko jollain tullut minun vanha kitara vastaan? Speksit: Aria Pro II, näyttää les paulilta, musta paksu muovin oloinen maali pinnassa, ei bindauksia, painaa aika hitokseen, pulttikaula, jonkinsortin aktiivielektroniikka. Myydessä oli millin kerros töhnää otelaudassa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
msalama Tänään 09:56:55 | |
---|
18is9 speksasi: Aria Pro II No ei varmasti ollut sun vanha, mutta mä joskus kölvinä soittelin tuollaista, ja ihan OK kitarahan se mun senaikaisilla vähäisillä taidoilla arvioiden oli. Kaula oli suora ja keppi kevytsoittoinen, ja taisi olla 2 x humbuckeritkin joten homman sai vielä murisemaankin! Tosin painoa taisi olla aika lailla, mutta mitäpä se nyt nuorta miestä haittaa... Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Kivijalka Tänään 10:07:23 | |
---|
msalama: ...paitsi kusi. Se tuli vasta ysärillä. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
msalama Tänään 10:57:35 | |
---|
Kivijalka virkkoi huolestuneesti: Se tuli vasta ysärillä. Kusi tuli vasta ysärillä? Eturauhastarkastukseen välittömästi, tuo kuulostaa jo huolestuttavalta. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
fox Tänään 12:06:02 | |
---|
18is9: ....Ihan mielenkiinnosta, onko jollain tullut minun vanha kitara vastaan? Speksit: Aria Pro II, näyttää les paulilta, musta paksu muovin oloinen maali pinnassa, ei bindauksia, painaa aika hitokseen, pulttikaula, jonkinsortin aktiivielektroniikka. Myydessä oli millin kerros töhnää otelaudassa. Piti katsoa Matsumokun sivustolta, kas kun noita "Uncle Mat'in" LP-kopioita ja versioita oli aika monia.Sivusto vaan oli kadonna.. Alkaen useammastakin pulttikaulasta ja sitten oli noita liimakaulasiakin lukuisia. Joskus tuollasta kuvaukseen sopivaa Aria Pro II:sta olen laitellut, Tampereella. Ja onhan noita ollut, ja on vielä yks liimakaulainen. Harmittaa, kun tuli joskus kaupattua sellanen Aria Pro II LeoPard, vallan hyvä LP Standard-johdannainen. Tosiaan, lavassa ei lukenut Les Paul vaan suurinpiirtein samalla fontilla LeoPard.. ;) |