Aihe: Neuvoa kelluvatallaisen Strat-tyylisen kitaran valitsemisessa?
1 2
mpekkanen
25.05.2025 23:10:58
Billsner: Nyt pitää taas vähän suhteuttaa. Jos nyt vaikka puhutaan tuosta Ibanezin edge-zero II budjetti floikasta, niin aika vähällä olen päässyt, jos yhdesti olen kolmentoista käyttövuoden aikana joutunut vaihtaan yhdet ruuvit.

Tästä ketjun aloittaja ei edes maininnut, että aikooko hän käyttää floikkaa paljon vai vähän.

Tämä on mielipide eikä fakta.

Joku toinen voi joutua nopeammin korjaamaan sitä floikkaa kuin sinä. Se on pitkälti siitä kiinni paljonko sitä floikkaa käyttää ja toki sekin vaikuttaa, miten usein kieliä vaihtaa. Kuinka nopeasti ne ruuvit mulkkautuu...

Jos soittotyyli on semmoinen, ettei vibraa käytä kovinkaan paljon tai voimakkaasti, niin silloin varsinkin kannattaa miettiä perinteisempiä ratkaisuja tai olla kokonaan ilman. Se vibra kun aika monesti syö vielä kitarasta alapäätä ja sustainia.

Ja kyllä huono tai keskinkertainen vibrankäyttö kuulostaa huonolta siinä missä huono soitto muutenkin. Ei se ole pelkästään mielipide asia, jos ei osaa kunnolla soittaa. Se vibra ei tee huonosta soittotaidosta yhtään paremman kuuloista. Päinvastoin.
Little Savage
25.05.2025 23:21:41
En minäkään ostaisi Tokai TST- 50 tai kulahtanutta Richie Sambora Floydrose stratoa.

Hankkisin ennemmin akustisen kitaran josta tallan liimaukset irronneet ja vemputtaisin sillä menemään. Niitä saa käytettynä neljällä kympillä. Akustisia kitaroita muutenkin suositellaan aloittajille. Tallan voisi muuttaa kiinteäksi tarvittaessa.
Älä koske mun ratukasteriin.
The Jack
25.05.2025 23:52:34 (muokattu 25.05.2025 23:53:09)
Little Savage: Hankkisin ennemmin akustisen kitaran josta tallan liimaukset irronneet ja vemputtaisin sillä menemään. Niitä saa käytettynä neljällä kympillä. Akustisia kitaroita muutenkin suositellaan aloittajille. Tallan voisi muuttaa kiinteäksi tarvittaessa.

Emme voi olettaa Konstaa aloittelijaksi. Ehkä on jo ansainnut kannuksensa ja tarjoilee telellä tai lespalla hirvittävää tilua. Haluaa ainoastaan laajentaa ilmaisuaan floikkien puolella ja et antanut siihen yhtään varteenotettavaa vinkkiä.
dajackal
26.05.2025 02:55:04
Täältä ääni käytetylle kepille, jossa on joko:

-Floyd Rose 1000/1500/2000/olikoniitämuita (kunhan ei ole Special)
-Edge/Edge Pro/Lo-Pro Edge

Charvelia, Krameria, Jackson Pro-sarjaa tai Ibanezia saa käytettynä kyllä 600e paikkeille, satkun jos venyttää budjettia niin löytynee valinnan varaakin jo. Tsekkaile torin tarjontaa.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
Billsner
26.05.2025 07:03:56
mpekkanen: Joku toinen voi joutua nopeammin korjaamaan sitä floikkaa kuin sinä. Se on pitkälti siitä kiinni paljonko sitä floikkaa käyttää ja toki sekin vaikuttaa, miten usein kieliä vaihtaa. Kuinka nopeasti ne ruuvit mulkkautuu...

Vähän epäilen, että tuollaisen pikkuruuvit mitkä joutuu 1,5mm kuusiokoloavaimella ruuveilemaan saattaa pyöristyä tallasta ku tallasta ajan kanssa.

Jos soittotyyli on semmoinen, ettei vibraa käytä kovinkaan paljon tai voimakkaasti, niin silloin varsinkin kannattaa miettiä perinteisempiä ratkaisuja tai olla kokonaan ilman. Se vibra kun aika monesti syö vielä kitarasta alapäätä ja sustainia.

Olen osittain samaa mieltä, mutta yhä edelleen aloittaja kysyi floikallisista kitaroista.

Ja kyllä huono tai keskinkertainen vibrankäyttö kuulostaa huonolta siinä missä huono soitto muutenkin. Ei se ole pelkästään mielipide asia, jos ei osaa kunnolla soittaa. Se vibra ei tee huonosta soittotaidosta yhtään paremman kuuloista. Päinvastoin.

Huono soitto kuulostaa huonolta oli siinä vibraa tai ei. Tämä on mun mielipide ja jonku toisen korvaan mun määrittelemä huono soitto voi kuulostaa hyvältä.

Hankala se on mitään floikkakikkoja edes yrittää opetella, jos sinulla ei ole floikallista kitaraa.
Supreme General Of Evil
eLuuri 7
30.05.2025 11:03:36
Pysyviin kirjoituksiin tämä:

Osta käytettynä paremmanluokan keppi.

Niin ei tarvii kirjoittaa joka triidiin.

Kiitos.
A. Tenkanen
zedder
30.05.2025 12:38:13
Ne ruuvit niissä "floikissa" on aika pikkujuttu, niitä saa aina uusia. Eikä ne kovin paljoa maksa.
Mitä kävi sabotaarille? Avaimet olivat jääneet virtapesään, ja dieselissä haisi bensiini. -Helsingin Sanomat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)