Aihe: Boss IR-2 Amp & Cabinet 1 2 | |
---|---|
![]() 24.09.2024 18:03:15 (muokattu 24.09.2024 18:06:14) | |
No nyt on Antsan Boss testattu. Hyvin pelittää! Kyllä tää vie Humboldtia kaikin tuomariäänin. Toimii vieläpä mainiosti miun fuzzien kera. Kiitos vielä näin julkisestikin! :) Pitää vielä antaa chileläiselle askille mahdollisuus siltä varalta, etten ole sössinyt jotain säätöjen ja kytkentöjen kanssa. Lähetin kyllä firmalle yhteydenottopyynnön miten ja millä säädöillä tuo tulisi kytkeä kitarapäätteeseen, jotta laitteesta saisi parhaan mahdollisen irti, mutta eivät ole vastanneet viiden päivän jälkeenkään. Tal vez mañana. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 24.09.2024 20:48:19 | |
Terry Pantheras: No nyt on Antsan Boss testattu. Hyvin pelittää! Kyllä tää vie Humboldtia kaikin tuomariäänin. Toimii vieläpä mainiosti miun fuzzien kera. Kiitos vielä näin julkisestikin! :) Pitää vielä antaa chileläiselle askille mahdollisuus siltä varalta, etten ole sössinyt jotain säätöjen ja kytkentöjen kanssa. Lähetin kyllä firmalle yhteydenottopyynnön miten ja millä säädöillä tuo tulisi kytkeä kitarapäätteeseen, jotta laitteesta saisi parhaan mahdollisen irti, mutta eivät ole vastanneet viiden päivän jälkeenkään. Tal vez mañana. Bossi houkuttelee itteäni myös kovasti superkompaktiksi backupiksi kera ladattavien paristojen. Kesällä kävin Tampereen reissulla kaikki kivijalat läpi, että olisi päässyt testailemaan, mutta kiven alla oli silloin. Hyvä kuulla, että pelittää asiallisesti, niin ehkä sitä arvaa laittaa sokkona tilauksen vetämään Thomannilta. | |
![]() 25.09.2024 10:03:41 (muokattu 25.09.2024 10:04:02) | |
L.H: Mun korvaan se Soldano mallinnus ei kuulosta kovin hyvältä, tosin en ole sitä ihan kauheasti ruuvannut, kun Modded oli heti aluksi omaan korvaan niin selkeästi edellä muita high gain vaihtoehtoja. Toki ei ole oikeasta Soldanosta kokemusta, niin voihan se olla, että se ei muutenkaan ole oma juttu. Tällainen purkki kaipaisi jotain presettien tallennusmahdollisuutta edes sovellukseen/tietokoneelle, että monipuolisuutta saisi hyödynnettyä paremmin, kun yksillä napeilla tehtävä säätö ei ole kovin kätevä, jos haluaisi muutakin kuin ruuvata kaksi soundia ja pysyä niissä. Oma pedaalien käyttö on särökanavan buustaamista overdriveilla ja hyvin toimii. Samoin kuin delayt/kaiut/modulaatiot loopissa. Pitäisi vielä saada aikaiseksi hankkia sopiva piuha, että saisi stereoloopin käyttöön. Keikka/bändikäytöstä ei ole kokemuksia. Jos lähtee IR rumbaan, niin Bogrenin IR:t tuntuu yllättäen toimivan tän kanssa hienosti, kun taas Captor X:llä en tykännyt niistä yhtään. Toi Soldano oli kyllä tosi härskin kuuloinen suoraan kuulokkeilla testatessa. Kun ohitin IR:n ja vedin suoraan Duncanin päätteeseen ja edelleen kitarakaappiin, niin kuulostaa hyvältä. Veikkaan, että IR:n oletus V30:t tekee tepposet, SLO kun on tosi kirkassoundinen vahvistin ja V30:t vielä korostaa sitä. Omien kokemuksien mukaan SLO toimii parhaiten greenbacktyylisten (Heritage, G12-80) ämyrien kanssa, tai vaikka G12-65:lla. Mike Soldano on varmaan tuhonnut kuulonsa ylätaajuuksien osalta. :D Mulla tosiaan pääkäyttötarkoitus toimia varalautana, ja jonka saa lentokoneeseen mukaan. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 25.09.2024 10:09:34 (muokattu 25.09.2024 10:10:07) | |
Jaketsu: Bossi houkuttelee itteäni myös kovasti superkompaktiksi backupiksi kera ladattavien paristojen. Kesällä kävin Tampereen reissulla kaikki kivijalat läpi, että olisi päässyt testailemaan, mutta kiven alla oli silloin. Hyvä kuulla, että pelittää asiallisesti, niin ehkä sitä arvaa laittaa sokkona tilauksen vetämään Thomannilta. Mulla on tilaus vetämässä Verkkokaupassa. Thomannilta näemmä saatavilla parissa viikossa. Tossa noi kaikki vahvistimet kuulostaa omalla tavallaan hyvältä. Ihme jos ei löydä suurin piirtein makuunsa sopivaa soundia. Eihän se tietenkään sama ole kuin oikea vahvistin, mutta tarpeeksi lähellä ainakin mun tarpeisiin. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 25.09.2024 11:34:20 | |
Kyllähän tässä vielä kuplii alla IK ToneX one. Jos hommais vaikka kaksi (kun ovat niin pieniä ja halpoja), joista toiseen capturoisi oman SLO:n cleanit/crunchit ja leadit, ja toiseen pari omaa fuzzia. Ois aika pirun kompakti setti. Noissa IK:n tuotteissa on vissiin vaan ärsyttävyytenä huono softa (?) ja se, että kaikki pitää rekisteröidä käyttäjätilien kautta (?). Kuulostaa ja haiskahtaa sikäli perseeltä. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 26.09.2024 19:26:13 | |
Testasin Humboldtin uudemman kerran. Nyt se toimi hemmetin hyvin. En tajua mitä kötöstelin eka kerran... :D Ihan törkeen kova laite ja imee fuzzeja hienosti. Sama analoginen (tai jtn) imakkuus, kuin SansAmpissa. Jää taloon. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 26.09.2024 21:32:47 (muokattu 26.09.2024 21:33:53) | |
Terry Pantheras: Testasin Humboldtin uudemman kerran. Nyt se toimi hemmetin hyvin. En tajua mitä kötöstelin eka kerran... :D Ihan törkeen kova laite ja imee fuzzeja hienosti. Sama analoginen (tai jtn) imakkuus, kuin SansAmpissa. Jää taloon. Mikä nyt on mielipide Humboldt vs Bossista? Mulla oli joskus Iridium, mutta ei se sitten kuitenkaan iskenyt, vaikka hyvä omalla tavalla olikin. Tuo multiHumbolt vaikuttaa turhan monimutkaiselta, mutta se vanhempi yksinkertainen versio on ihan kiinnostava. Toisaalta ekat spedut oli Bossia, joten ehkä siitä syystä olen aina digannut Bossista ja IR-2 kiinnostaisi. Ja onhan Bossit hyviä vehkeitä. E. Komppaan Ertyn kommenttia Iridiumista tuolta edelliseltä sivulta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 27.09.2024 12:07:00 (muokattu 27.09.2024 12:26:28) | |
Laulava Kylätohtori: Mikä nyt on mielipide Humboldt vs Bossista? Mulla oli joskus Iridium, mutta ei se sitten kuitenkaan iskenyt, vaikka hyvä omalla tavalla olikin. Tuo multiHumbolt vaikuttaa turhan monimutkaiselta, mutta se vanhempi yksinkertainen versio on ihan kiinnostava. Toisaalta ekat spedut oli Bossia, joten ehkä siitä syystä olen aina digannut Bossista ja IR-2 kiinnostaisi. Ja onhan Bossit hyviä vehkeitä. E. Komppaan Ertyn kommenttia Iridiumista tuolta edelliseltä sivulta. Kyllä tää Humboldt vie voiton soundissa ja fiiliksessä. Ei se ero kuitenkaan iso ole. Jotenkin "kuumempi" ja soittotuntumaltaan luomumpi kuin Boss - ja se Humboldtin klipattu päätemurina (power drive) on silkkaa mahtavuutta. Boss toki monipuolisempi niin soundeiltaan kuin lisäominaisuuksiltaan, mutta tartten kuitenkin vaan hyvän kliinin ja leadin. Ihan kummalla tahansa kuitenkin pärjäisi ja voipi jopa olla, että tulee Boss hommattua joka tapauksessa ihan jo koon takia. Riippuu nyt minkälaisen matkalaukkukoon minilaudan saan kyhättyä. E: Humboldt toimii myös mun fuzzien kanssa paremmin ja ne on aika isossa roolissa meäin stonerdoomissa. Toimivat samoilla asetuksilla kuin Soldanon kanssa. Bossin kanssa piti vähän ruuvailla. Lusikka nenään niinku olis jo! | |
![]() 26.03.2025 09:17:43 | |
Kertokaas sellainen, että voiko tuota Boss IR-2:sta käyttää niin että liittää sen vahvariin esim clean kanavalle niin eikös silloin soundi ole juuri sellainen mitä pedaalista tulee? Eli jos haluaa jammailla jonkun luona jolla vahvari niin liittää tuon siihen ja antaa menemään? Vai onko ainoa ratkaisu FRFR cab? | |
![]() 26.03.2025 09:38:16 (muokattu 26.03.2025 09:38:44) | |
aga75: Kertokaas sellainen, että voiko tuota Boss IR-2:sta käyttää niin että liittää sen vahvariin esim clean kanavalle niin eikös silloin soundi ole juuri sellainen mitä pedaalista tulee? Eli jos haluaa jammailla jonkun luona jolla vahvari niin liittää tuon siihen ja antaa menemään? Vai onko ainoa ratkaisu FRFR cab? Voi, valmistajan manuaalin mukaan siinä on jokunen optimoitu asetus eri setupeille (defaulttina LINE). Luonnollisesti voipi ruuvata myös itse, laittaa IR:n pois jne. . Sivulta 9. eteenpäin: https://static.roland.com/assets/media/pdf/IR-2_FI.pdf | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)