![]() 31.12.2023 14:49:37 | |
---|---|
Älä hanki "alkaen" hintasta, merkistä riippumatta. Käytetty, säädetty ja ehkä upgreidattu yksilö, jota pääsee kokeilemaan, on turvallisin vaihtoehto. Jos osaa ja viitsii säätää/ korjata , saattaa saada asiallisen käyttiksen huomattavan halvalla. Ja vahva suositus CV skujuille. Yhtään huonoa en ole kokeillut. Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan. | |
![]() 31.12.2023 16:18:48 | |
phiit: Bentoneissa on tällä hetkellä eniten rahalle vastinetta Ihanko totta. En ole kuullut kenenkään puhuvan tuosta aikaisemmin. HB:ssa itseäni ärsyttää eniten se, että ei ole kovin vaikea käsittää missä oloissa ja millä palkalla niitä kitaroita tehdään hinnan perusteella. Häpeällistä että tuollainen onnistuu vielä nykyaikanakin, mutta Kiina ja muut vastaavat maat on karseita tuossa suhteessa ja muutenkin. | |
![]() 31.12.2023 18:50:36 | |
Tiedossa on kyllä että kiinassa valmistettujen kitaroiden tuotantoprosessit ovat aika karuja. Tuo käytetty squier kyllä voisi myös ollla hyvä mutta niitä näkyy olevn heikosti tarjolla tai sitten pyydetään uuden hintaa. | |
![]() 01.01.2024 00:57:07 (muokattu 01.01.2024 00:58:43) | |
Krice:...Häpeällistä että... ...hymistelemme täällä lännessä tilannetta - heilutamme somessa moraalinvartijain (punaista?) lippua - ja jatkamme kuitenkin niiden tahojen äänestämistä, jotka ovat liputtaneet teollisuutemme juurikin sinne Kiinaan orjatyövoiman paremman saatavuuden takia. Sometilimme täyttyvät kolme kertaa vuodessa vaihtamiemme kiinalaisten älyluurien avulla luonnovarojen tuhlausta vastustavista viesteistä, joiden lomassa valitamme sitä että tyttären pitäisi selvitä kouluvuodesta vain 40:llä kenkäparilla ja alle rekkalastillisella meikkejä. Suorastaan halveksimme köyhiä ja "tyhmiä" kiinalaisia. Niitä, jolla on kyky suunnitella tulevaisuutta pidemmälle kuin lännen keskiverto (korporaatiossa neljännesvuosi ja äänestäjässä neljännestunti) ja joiden haltuun on keskittynyt koko muun maailman huipputekniikka ja osaaminen. Sitä syvällä itse rakentamamme talouskuplan suossa. Maissa, joiden tyhjästä ilmasta takomalla leikkirahalla suurin osa voi ostaa vain halvinta kiinalaista paskaa, oikean omaisuuden keskittyessä aina vain harvemmille ja harvemmille. Ihmiset, noin suurina laumoina, ovat juurikin siellä, minne ovat antaneet itsensä vaeltaa. Ja kun ne tyhmät kiinalaiset viimein valloittavat tämän maailman niillä rahoilla, jotka ihan itse sinne ahneuksissamme lähetimme, seKIN aiheuttanee ulinaa. Tosin lähinnä eloonjääneiden omissa kotinurkissa. Uudella isännällä kun meni aika pohtiessa käytännön asioita ja se demokratian ja sananvapauden kehittäminen jäi projektiasteelle. Noin muuten hyvää uutta vuotta kaikille. Ja iloista seuraavan - kiinalaislasten arvokkaan panoksen ansiosta meidänkin rahapusseillemme sopivan - Joulun odotusta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.01.2024 01:02:56 | |
Krice: Ihanko totta. En ole kuullut kenenkään puhuvan tuosta aikaisemmin. HB:ssa itseäni ärsyttää eniten se, että ei ole kovin vaikea käsittää missä oloissa ja millä palkalla niitä kitaroita tehdään hinnan perusteella. Häpeällistä että tuollainen onnistuu vielä nykyaikanakin, mutta Kiina ja muut vastaavat maat on karseita tuossa suhteessa ja muutenkin. HB fusionit esim pyörii samoissa hinnoissa ku mainitsemasi contemporary squjut, ja on oikein hyviä vehkeitä kunnon spekseillä. Siitä on tultu aika kauas ku harley benton oli suurinpiirtein synonyymi paskaritsalle. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. | |
![]() 01.01.2024 09:19:22 | |
BugBadWolf: Sometilimme täyttyvät kolme kertaa vuodessa vaihtamiemme kiinalaisten älyluurien avulla Kaikkea ei voi muuttaa hetkessä paremmaksi, mutta ainakin pitäisi tiedostaa ongelmat ja niihin voi puuttua itsekin omilla valinnoillaan, siltä osin kuin se on mahdollista. | |
![]() 01.01.2024 11:31:08 | |
Alkaa mennä ohi aiheen, mutta jos ajatellaan että kiinalaisen halpissoittimen ostaminen on moraalitonta huomioiden työntekijöiden kehnot olot ja muut arveluttavat seikat , niin onko _käytetyn_ kiinan halpiksen ostaminen yhtä kyseenalainen toimenpide? En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 01.01.2024 13:03:01 | |
Krice: Ihanko totta. En ole kuullut kenenkään puhuvan tuosta aikaisemmin. HB:ssa itseäni ärsyttää eniten se, että ei ole kovin vaikea käsittää missä oloissa ja millä palkalla niitä kitaroita tehdään hinnan perusteella. Häpeällistä että tuollainen onnistuu vielä nykyaikanakin, mutta Kiina ja muut vastaavat maat on karseita tuossa suhteessa ja muutenkin. Tuo Harley bentonin halpa hinta johtuu varmasti hyvin pitkälti myös siitä että jälleenmyyjät puuttuvat välistä kokonaan ja tupte saadaan myytyä suoraan ilman välikäsiä. Toki laadunvalvontakin on varmaan ihan olematonta mutta ihan ok arvosteluja nuo ovat saaneet. | |
![]() 01.01.2024 14:03:36 | |
Kefiiri: Alkaa mennä ohi aiheen, mutta jos ajatellaan että kiinalaisen halpissoittimen ostaminen on moraalitonta huomioiden työntekijöiden kehnot olot ja muut arveluttavat seikat , niin onko _käytetyn_ kiinan halpiksen ostaminen yhtä kyseenalainen toimenpide? Jos sillä käytetyn ostolla säästetään yhden uuden kitaran rakentaminen ja estetään työntekijän riistäminen siltä osin niin sehän on sekä ympäristöteko että poliittinen valinta. Pienistä puroista jne. | |
![]() 01.01.2024 18:33:16 | |
Kefiiri:...huomioiden työntekijöiden kehnot olot ja muut arveluttavat seikat... Voisimme toki pohtia riisikilon hintaa Kiinassa ja verrata sitä riisikilon hintaan Suomessa. Lisäksi voimme pähkäillä elinkustannuksia muutenkin. Voihan olla, että kiinalaisella ei mene vuosiansio siihen, että lämmittää pörssisähköllä (hienoin keksintö ikinä, jos ajattelee tapoja tehdä rahaa silkasta ilmasta) luukkuaan ja kauppiaskin saa tukusta tilaamalleen tuotteelle autokyydin vuoleskelematta polttoainekulujen kattamiseksi munuaisia itsestään. En itse asiassa hämmästyisi yhtään, jos kävisi ilmi että keskiverto duunaritason kaupunkilaiskiinalainen olisi käytännössä keskivertoa suomalaista sitiurpannia someaddiktia rikkaampi monissa asioissa. Siksipä - samalla kun jaksamme tuomita ankaran paatoksellisesti Kiinan penseää suhtautumista yhteiskuntarauhaa horjuttavien yksilöiden toilauksiin - kannattaisi miettiä sitä, josko vapaus tehdä kaikkea ei olekaan joka asiassa hyvä juttu. Ja erityisen tarkkaan kannattaisi pohtia sitä, josko sitä sananvapautta voisi käyttää oikeasti hyödyllisempiinkin asioihin, kuin laulamaan ylistyslauluja juuri niille, jotka ovat onnistuneet nostamaan elinkustannukset pilviin pelailemalla omia pikku pelejään. Erityisesti soisin muusikon pyristelevän irti sisäisestä laumaeläimestään edes sen verran, että yrittäisi nähdä hienoja aatteita julistavien laumanjohtajiensa puheiden ja tekojen väliset ristiriidat. Vanhana, raihnaana ja läpeensä kaikkeen kyllästyneenä on kuitenkin pidätettävä itsellään oikeus olla pidättelemättä hengitystään siihen saakka että näin tapahtuisi. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 01.01.2024 20:57:44 (muokattu 01.01.2024 20:57:58) | |
No juu mutta ovathan ne tehdastyöläisen olot Kiinassa heikonlaiset. Ei siinä auta halpa riisikään kun kuuppa pehmiää lakan ruiskuttelemisesta ilman suojaimia ja iilimadot järsivät nilkkoja verstaan lattialla loiskuvan kuraveden seassa. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 01.01.2024 21:38:15 (muokattu 01.01.2024 21:39:19) | |
On tämä Kiina keskustelu aika älytöntä. Yleensä ne jotka eniten kritisoi niitä kiinan tehdasoloja, eivät kuitenkaan itse osta esim kotimaista käsityötä. Sitä ei osteta siksi, kun sen soittimen jälleenmyyntiarvo ei ole niin hyvä kuin jossain isommissa Amerikan merkeissä. Mutta ei niitä amerikan soittimia myöskään osteta, kun niissä on kuulemma merkkilisää ja joku oli nettiinkin tehnyt videon, missä Harley Benton hakkasi ja linkosi tämän jenkkituotteen. Eli kun ostaa Korealaisen kitaran niin sillä saa mielenrauhan ja kaikki ongelmat on selätetty... Oikeasti pidemmän päälle halvin ratkaisu ei ole ostaa sitä halvinta tai edes toiseksi halvinta vaihtoehtoa. Paras olisi kun säästäisi niin kauan, että saa oikeasti hyvän ja kunnollisen soittimen. Sitten vaan kovaa treeniä ja keskittymistä enemmän siihen itse soittamiseen. Tämä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty... | |
![]() 01.01.2024 23:15:34 | |
BugBadWolf: ...hymistelemme .....Joulun odotusta. Kyllä. Pamautin plussalla. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! | |
![]() 02.01.2024 02:32:19 (muokattu 02.01.2024 02:43:32) | |
Kefiiri: No juu mutta ovathan ne tehdastyöläisen olot Kiinassa heikonlaiset... Niin... Tässäpä mielenkiintoinen aihe. Kenen mittapuulla? Ihanko kaikkien olot? https://artiny.com/pages/about-us-1 Otin aiheekseni googletella (koska taas oli tylsää). Herää kysymyksiä. Että kenen olot? Kenen mittapuulla? Keneen verrattuna? Kyllä. Olen nähnyt median esiin nostamia hikipajoja. Tosin joissain tapauksissa on jouduttu kuvittamaan uutisia yli kymmenenkin vuoden ikäisillä otoksilla ja tietenkin hakemalla vain äärimmäisiä tapauksia. Nekin lähinnä ryysykaupassa. Olen kitissyt kiinalaisten elektroniikasta useinkin. Siitä, kuinka niiden "halpa"tuotanto on (herrasväen niin halutessa) huomattavasti euroopasta saatavaa laatua parempaa. Ja tässä ei valitettavasti ole kyse sosialismiksi huolimattomasti naamiodun diktatuurin ihailusta. Ihan totuushan se on. Kitinää on myös tuottanut kiinalaisten kulttuurin sellaiset ominaisuudet, joissa maa vetää lännen suhteen valovuosien mittaista kaulaa vaikkapa siinä, millainen suhde käytettävissä olevilla resursseilla ja osaamisella on siihen, kuinka sairaat ja vanhukset hoidetaan. Esimerkiksi syvimmät rimanalitukset hoitoalallamme ovat todellakin sitä luokkaa, että lattioilla kelluvasta liemestä puuttuvat vain iilimadot. Nekin siksi, että rajansa se on silläkin, missä paskassa iilimato kykenee elämään. Kiinalaisia on puolisentoista miljardia. Luku on melkoinen. Sen voi ymmärtää vaikka niin, että kerää ensin kaikki suomalaiset Hämeenlinnaan jonottamaan yömakkaroita. Sitten istuttaa jokaisen suomalaisen tilalle 300 kiinalaista. Vuorokausi ehtinee vaihtua, ennen tämän jonon viimeisenkin laskuhumalapalaa. Siksipä ei ole edes vaikeaa kaivella materiaalia shokkidokumenttien höysteeksi. Ihan varmasti siihen määrään mahtuu kaikenlaista isompaakin rosvoa. Kun tähän lisää, että maa oli muutama vuosikymmen sitten pääasiassa kivikaudella paria isoa kaupunkia lukuunottamatta, on selvää että joka nurkka ei vieläkään ole siinä kunnossa että rivikiinalaisen suurimmaksi huoleksi nousisi se, kuinka joku sanoi rumasti somessa. Kiina oli meille siirtomaa, jossa oli halpaa orjatyövoimaa. Talouden merkillisyyksiin perusteellisemmin kajoamatta (ne pitää oikeasti lukea itse, niin ymmärtää paljon paremmin sen, miksi me olemme suhteessa sitä rivikiinalaista köyhempiä) voin todeta, että kun tuijotamme vain kiinalaisparan pieneen palkkaan euromääräisenä, tuijotamme ihan väärää asiaa. Oman valuuttansa (ja parin muun pikkujutun) ansiosta Kiina on nostanut kaikkien elintasoa, vaikka toki on myönnettävä että sikäläinenkin poliitikko on korruptoitunut persesilmä ja varasti tietenkin osansa. Eivät siis ole ryssiä, jotka varastavat omat siemenperunansa ja kuolevat talvella nälkään sen takia. Kun tietää, millainen totalitaarinen systeemi siellä on, on syytä huolestua ihan muista asioista. Kuten vaikkapa siitä, että Kiina aivan oikeasti haluaa koko maailman (yksi sellainen kummallinen pakkomielle, joka pesii kaikissa autoritäärisissä systeemeissä. Että koko perkeleen maailma on aina valloitettava). Kiinalainen osaa meidän rahapelimme. Sillä on lännen talouden pallit kourassaan ja kaupan päälle tietenkin suurin osa kaikesta satojen viime vuosien aikana oppimastamme tieteen puolella. Se on kyennyt nostamaan elintasonsa kivikaudelta meidän tulevaisuuteemme niillä pennosilla, jotka eivät meidän talouskuplassamme riitä edes ajattelemaan aamun kaurapuuroannosta. ...jota muuten suosittelen kaikkien aamupalaan. Pitää vatsan kunnossa, vaikka enemmänkin stressaisi asioista. Ja me arvoiltamme "paremmat, oikeudenmukaisemmat ja valistuneemmat" olemme onnistuneet vain luomaan pyramiditalouden, joka muistuttaa ryssälää siinä mielessä, että vain äärimmäisen harva nauttii itselleen varastamista voitoista suurimman osan elintason laskiessa. Kun... Ei "jos", vaan kun. Kun kiinalainen on valloittanut maailman, luulenpa että meidän suurin huolemme on jotain ihan muuta kuin se, mitä joku ajattelee meidän kitarakaupoistamme. Jos se vaivautuu ylipäätään jättämään ihmettelijöitä jäljelle. Totalitarismissa kun ei tarvitse olla kiltti, ei edes poliittisesti korrekti, saadakseen asiat toimimaan. Kun johtajamme käskevät meitä katsomaan Kiinan (oletettuja) rikkomuksia, he oikeasti käskevät meitä katsomaan pois omista ongelmistamme. Niistä, jotka he lyhytnäköisellä ahneudellaan loivat. SiksiKIN tuntuu vähän hassulta, että tästä aiheesta puhutaan kitarafoorumilla. Tuskin täällä on yhtään 30 vuotta sitten yhteiskuntansa perustuksien nakertamisen aloittanutta politiikan pelleä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 02.01.2024 05:59:25 (muokattu 02.01.2024 06:52:03) | |
Erinomaisia huomioita, kuten nuo käsittämättömät hoitoalan rimanalitukset. Kyllä sitä tosiaan täälläkin osataan sohlata asiat vaikka resursseja luulisi olevan ihan eri tavalla kuin Kiinassa. Ja enemmän kuin vanhaan aikaan, jolloin avuttomimmatkin päkkyrät kuitenkin saateltiin hautaan asti ihmisarvoisissa olosuhteissa. Itse taisin aloittaa tämän sivujuonteen, täytyy vähän peruutella ettei mene ihan politiikkapalstaksi. Hyvä kirjoitus, pakko pätkäyttää plussa. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 02.01.2024 09:22:53 (muokattu 02.01.2024 09:23:17) | |
mpekkanen: Oikeasti pidemmän päälle halvin ratkaisu ei ole ostaa sitä halvinta tai edes toiseksi halvinta vaihtoehtoa. Paras olisi kun säästäisi niin kauan, että saa oikeasti hyvän ja kunnollisen soittimen. Sitten vaan kovaa treeniä ja keskittymistä enemmän siihen itse soittamiseen. Tämä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty... Tämä on kylllä nykyajan ilmiö että yhden tosi hyvän kitaran sijaan pitää olla viisi halpaa. Kuluttaminen on helpompaa kuin itsensä kehittäminen. Youtubessakin kitara-arvosteluvideot on 100x suositumpia kuin soitto-opetusvideot. | |
![]() 02.01.2024 09:48:02 (muokattu 02.01.2024 09:48:10) | |
Noinhan se on, kitaroiden haaliminen on vähemmän vaativaa kuin soittamisen opetteleminen. Eivät ne silti toisiaan poissulkevia ole... ja jotkut vaan tykkäävät halvoista ja huolettomista soittimista. Huonon kitaran viritteleminen hyvään soittoiskuun on ihan kehittävä harrastus sekin :) En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 02.01.2024 10:04:48 | |
Jos ihan viime aikoina Kiinasta kantautuneisiin uutisiin on luottamista, niin Kiinan maailmanvalloitus näyttäisi pikkasen yskähtelevän. Mutta itse asiaan. Ostin ekan Jettini (perustele JT-300) pari vuotta sitten keikkareissulla ihan heräteostoksena, kun siinä lauantaina päivällä aikaa tappaaksemme poikettiin poikien kanssa kouvolalaisessa musakaupassa. Ennen tätä kohtaamista en ollut kuullutkaan mistään Jet kitaramerkistä, mutta heti kun nappasin kitarankaulasta kiinni tajusin, että tämähän lähtee mukaan ja saman tien illalla keikalle. Sittemmin Jettejä on kertynyt viisi lisää ja tässä omat havaintoni tiivistettyä. Eka plussat: Lähdetään tärkeimmästä eli The Kaula, ainakin mun käteeni parasta mitä on yli 40 vuoteen käteen sattunut. Jo valmiiksi mukavasti pyöristetyt otelaudan reunat ja 9,5" radius sopii mulle paremmin kuin Harley Bentonien lättänämmät otelaudat. JT-350, JS-400, JS-500 sulava kaulaliitos, em. stratoissa 2-pisteen vibratalla. JT-350, JS-500 lukkovirittimet vakiona Sit miinukset: Perustelessä eli JT-300 paino, lähemmäs neljä kiloa on aivan liikaan telessä. Jet-leimatut perusvirittimet on kuraa. Mikit ei mitään ihmeitä esitä, mutta ajaa asiansa. Jos mä olisin nyt ostamassa stratoa niin kyttäisin käytettyä JS-400:sta ja siihen sitten päivittäisin mikit ja paremmat virittimet niin n. 300 euron budjetilla olisi kyllä vaikea parempaakaan stratoa laittaa. Tai sitten toi JT-300, jos modernimmalle kaulaliitokselle ja tallalle ei laske lisäarvoa. Ja vaikka lähtisi uudestakin virittelemään niin kokonaisbudjetti jää(nee) alle 400 euron. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 02.01.2024 12:23:06 | |
En tiä onko mainittu mutta JET todella kova hintasekseen!! | |
![]() 05.01.2024 11:06:12 (muokattu 05.01.2024 13:19:00) | |
joskus se hyvä budjettistrato voi sitten tulla vastaan yllättävästä suunnasta,viime vuoden puolella laitoin japsitelestäni vaihtoilmon torille otsikolla vaihtuu max samanhintaiseen stratoon/superstratoon niin tuli tarjous kotimaisesta käsityön taidon näytteestä ja laitoin myyjälle että en ole vaihtamassa kalliimpaan ja siihen vastaus oli että nää on samanhintaiset(600e),no nyt mulla on sitten tuonistrato kahdella humpparilla ja kiinteällä tallalla,täytyy näemmä olla varovainen että mitä toivoo,se voi käydä toteen(hiljaa mielessäni toivoin saavani straton jossa on kiinteä talla,ei vintagrvirittimiä,voimakas mutta erotteleva saundi sähköillä ja käteen sopiva kaula)ja kuka nyt laskee minkäkin budjettistratoksi,musta tää oli kotimaiseksi valmisteeksi budjettistrato ei se ikä vaan asenne | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)