![]() 15.11.2023 06:48:52 (muokattu 15.11.2023 06:49:24) | |
---|---|
Mikko1978: Olen lentänyt viimeisen 25 aikana lukuisia kertoja kitara käsimatkatavaroissa. Aluksi mukana kulki akkari, sitten peruslankku ja muutamana viimeisimpänä vuotena lavaton lankku. Viimeisen 13 kuukauden aikana lentoja kitaran kanssa on ollut 9 - lyhyitä ja pitkiä. Koskaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia tai kustannuksia kitaran kanssa. Ainoa kerta kun kitara edes kiinnosti ketään oli Suomeen takaisin muuttaessani maarajalla Venäjän tullissa, kun joku leidi halusi tarkastaa sen, onko kitaralaukussa kitara vai aseita. Mihin perustuvat väitteet siitä, että nykyisin ei kitaran kuljettaminen onnistu tai se ainakin maksaisi muka paljon? p.s. Turvatarkastuksen uusien laitteiden näytöltä saa tosi hienon ja tarkan läpivalaisukuvan kitarasta. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009590376.html https://www.hs.fi/talous/art-2000009950374.html | |
![]() 15.11.2023 07:16:41 | |
Mikko1978: Olen lentänyt viimeisen 25 aikana lukuisia kertoja kitara käsimatkatavaroissa. Aluksi mukana kulki akkari, sitten peruslankku ja muutamana viimeisimpänä vuotena lavaton lankku. Viimeisen 13 kuukauden aikana lentoja kitaran kanssa on ollut 9 - lyhyitä ja pitkiä. Koskaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia tai kustannuksia kitaran kanssa. Ainoa kerta kun kitara edes kiinnosti ketään oli Suomeen takaisin muuttaessani maarajalla Venäjän tullissa, kun joku leidi halusi tarkastaa sen, onko kitaralaukussa kitara vai aseita. Mihin perustuvat väitteet siitä, että nykyisin ei kitaran kuljettaminen onnistu tai se ainakin maksaisi muka paljon? p.s. Turvatarkastuksen uusien laitteiden näytöltä saa tosi hienon ja tarkan läpivalaisukuvan kitarasta. En tiedä yhtään lentoyhtiötä missä käsimatkatavarakokoon mahtuu kitara. Saakelin ihanaa punnita omia kalsareita ettei rajat ylity, mahtuu koneen hattuhyllylle paremmin rokkitähtien keihäät. Mitä enemmän tämän aiheen juttuja lukee, niin sitä ihanampaa on että Finnair ilmoitti kyyläävänsä tarkemmin käsimatkatavaroita. | |
![]() 15.11.2023 07:34:48 | |
Ajat on muuttuneet. Nyt kun reittilentoja on vieläpä tiivistetty niin että koneet on varmasti viimeistä paikkaa myöten täysiä niin ei meinaa mahtua mukaan edes se reppu. Viimeinen kokemus parin kuukauden takaa kun molempiin suuntiin Amsterdamin lennolla kuulutettiin että älkää viekö edes kabiini kokoisia laukkuja koneeseen. Se on täysi, ei mahdu. Toiseen suuntaan vein sen pikkulaukun ja sain tungettua sen väkisin yhdelle hyllylle murjomalla jonkun toisen matkustajan kassin läjään ;) Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net | |
![]() 15.11.2023 07:37:36 | |
samiko: En tiedä yhtään lentoyhtiötä missä käsimatkatavarakokoon mahtuu kitara. Saakelin ihanaa punnita omia kalsareita ettei rajat ylity, mahtuu koneen hattuhyllylle paremmin rokkitähtien keihäät. Mitä enemmän tämän aiheen juttuja lukee, niin sitä ihanampaa on että Finnair ilmoitti kyyläävänsä tarkemmin käsimatkatavaroita. Milloin olet joutunut punnitsemaan käsimatkatavaroita? Itse en ole kertaakaan. Lentoemot tietää, miten ruumaan meneviä kamppeita käsitellään ja symppaa niitä, jotka joutuu kepakkoja kantamaan. Yksittäiset tapaukset ovat ihan ok lentoemoille, mutta kai siitäkin ongelman saa, jos jokainen noita kantelee. Olen myös tuonut turkkilaisen Sazin ihan käsimatkatavarana. On mulla ruumankin mennyt soitin, ei siinä. Samalla reissulla osa porukasta meni salkkuineen tiskille, jossa laitetaan ruumaat erikoispitkät romut. No siitä tuli erikoispitkä hintakin. Itse yritin ihan tavan tiskillä ja sitä kautta sujahti flightcase sisään sukkelasti. | |
![]() 15.11.2023 08:18:01 (muokattu 15.11.2023 08:23:25) | |
Tympee Huttunen: Milloin olet joutunut punnitsemaan käsimatkatavaroita? Itse en ole kertaakaan. Viittaus oli varmaan siihen 8 kilon painorajaan, mikä on ollut käytössä. gotthard: Ajat on muuttuneet. Nyt kun reittilentoja on vieläpä tiivistetty niin että koneet on varmasti viimeistä paikkaa myöten täysiä niin ei meinaa mahtua mukaan edes se reppu. Eikä lentoyhtiöt ole sitä mitenkään edes salailleet, että ylibuukkausta tehdään. Se riski on tietoisesti otettu, että lennolta jäädään pois ja joku on valmis vaihtoa vastaan luopumaan paikasta. Tympee Huttunen: Yksittäiset tapaukset ovat ihan ok lentoemoille, mutta kai siitäkin ongelman saa, jos jokainen noita kantelee. Silloinhan se kaaos syntyy, kun yhdelle joustetaan yhdestä syystä, toiselle toisesta syystä. Kokonaisuudessa on tietty muna vai kana -ongelma. "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" | |
![]() 15.11.2023 08:21:21 | |
https://www.finnair.com/fi-fi/matka … rin-lennoilla/k%C3%A4simatkatavarat Tuoltahan noita voi lukea. Minua on pyydetty nostamaan käsimatkatavara vaakalle check inissä. Olen myös ollut gatella jossa oli sellainen sallitun kokoinen reikä sapluuna jonka läpi tsekkaajat pyysi työntämään laukkunsa jos se näytti isommalta kuin sallitut mitat. Jos ei mahtunut niin ruumaan lähti. Kukin tietysti matkailee tyylillään, onhan siinä viihdettä muille kun seuraa kaikenlaisia yrittelijöitä. Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net | |
![]() 15.11.2023 08:28:23 | |
gotthard: https://www.finnair.com/fi-fi/matka … rin-lennoilla/k%C3%A4simatkatavarat Tuoltahan noita voi lukea. Minua on pyydetty nostamaan käsimatkatavara vaakalle check inissä. Olen myös ollut gatella jossa oli sellainen sallitun kokoinen reikä sapluuna jonka läpi tsekkaajat pyysi työntämään laukkunsa jos se näytti isommalta kuin sallitut mitat. Jos ei mahtunut niin ruumaan lähti. Kukin tietysti matkailee tyylillään, onhan siinä viihdettä muille kun seuraa kaikenlaisia yrittelijöitä. Näinhän tämä homma menee nykyään. Ja jos joku on joskus saanut tuoda soittimen käsitavaroissa, niin luultavasti se ei enää onnistu. Lisämaksun kannattaa varautua ja siihen, että menee ruumaan. | |
![]() 15.11.2023 09:52:05 (muokattu 15.11.2023 09:53:11) | |
Tympee Huttunen: Milloin olet joutunut punnitsemaan käsimatkatavaroita? Itse en ole kertaakaan. Lentoemot tietää, miten ruumaan meneviä kamppeita käsitellään ja symppaa niitä, jotka joutuu kepakkoja kantamaan. Yksittäiset tapaukset ovat ihan ok lentoemoille, mutta kai siitäkin ongelman saa, jos jokainen noita kantelee. Olen myös tuonut turkkilaisen Sazin ihan käsimatkatavarana. On mulla ruumankin mennyt soitin, ei siinä. Samalla reissulla osa porukasta meni salkkuineen tiskille, jossa laitetaan ruumaat erikoispitkät romut. No siitä tuli erikoispitkä hintakin. Itse yritin ihan tavan tiskillä ja sitä kautta sujahti flightcase sisään sukkelasti. - sinun lailla moni muukaan ei mieti painoja ja kokoja, sehän tässä se ongelma onkin. - ostaa Bonamassana kitaralle paikan, tai hommaa kunnon lentolaukun, tai ostaa halpislandolan paikan päältä, tai hommaa matkakitaran. Kyllä sitä itsekin tekisi mieli olla välillä yksittäistapaus. Kesän reissulla löysin ulkomailta ihanan kitaran minkä halusin mutta ku käsimatkatavaroilla liikun niin ei pystynyt. Ja yleensä ne kitarankantajat kantavat vielä sen kalsarisäkkinsäkin matkustamoon. - olet varmasti tuonut, ja niin on tuonut moni muukin ja toivonkin että se perseily loppuisi. - erikoisasioille on erikoishinnat. | |
![]() 15.11.2023 10:30:27 | |
Olen kerran ostanut maailmalta kitaran ja tuonut sen Suomeen koneen matkustamossa siten, että menen kentälle hyvissä ajoin ja pyydän, voisivatko ottaa kitaran henkilökunnan vaatekaappiin. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 15.11.2023 10:38:10 | |
darrell: Olen kerran ostanut maailmalta kitaran ja tuonut sen Suomeen koneen matkustamossa siten, että menen kentälle hyvissä ajoin ja pyydän, voisivatko ottaa kitaran henkilökunnan vaatekaappiin. Siihen kannattaa kuitenkin varautua nykyään, että lisähinnalla joutuu ruumaan sen soittimen laittamaan. | |
![]() 15.11.2023 10:42:26 | |
samiko: - sinun lailla moni muukaan ei mieti painoja ja kokoja, sehän tässä se ongelma onkin. Tottakai niitä mietitään. Kysyin vain, että onko koskaan sinulta punnittu käsimatkatavaraa. Minulta ei ole. Tosin nykyään liikun poikkeuksetta reppu selässä ja asetan sen aina jalkatiltaan. - ostaa Bonamassana kitaralle paikan, tai hommaa kunnon lentolaukun, tai ostaa halpislandolan paikan päältä, tai hommaa matkakitaran. Kyllä sitä itsekin tekisi mieli olla välillä yksittäistapaus. Kesän reissulla löysin ulkomailta ihanan kitaran minkä halusin mutta ku käsimatkatavaroilla liikun niin ei pystynyt. Ja yleensä ne kitarankantajat kantavat vielä sen kalsarisäkkinsäkin matkustamoon. - olet varmasti tuonut, ja niin on tuonut moni muukin ja toivonkin että se perseily loppuisi. - erikoisasioille on erikoishinnat. Kannattaa muistaa, että kyse on lentoyhtiöiden ohjeistuksesta, eikä mistään laista. Aika ajoin matkustamon puolelle ohjautuvat soittimet tai biljardimailat ovat satunnaisen vaihtelun sisällä, johon voidaan reagoida. Reagointi voi olla sen pakottamista ruumaan tai sitä, että se voidaan sijoittaa omaan paikkaansa. Tässä toki on se suden kuoppa vaikka akustista kitaraa tuovalla, että jos sitä ei voikaan ottaa matkustamoon, voi ruumaan laittaminen olla aika iso riski noin myöhäisessä vaiheessa - mutta se onkin sille asiakkaalle kulminoituva riski. Kyse on kuitenkin niin marginaalisesta ja satunnaisesta toiminnasta ettei se aiheuta vielä mitään erikoistoimia automaattisesti. Sen sijaan käsimatkatavaroiden koon kasvaminen ja useamman sellaisen kantaminen on kollektiivisena ilmiönä niin suuri, ettei se ole satunnaista vaihtelua vaan jatkuva ongelma. Voihan ihminen check inin jälkeen mennä ja ostaa monta kassia matkamuistoja taxfree-myymälästä. | |
![]() 15.11.2023 11:37:19 (muokattu 15.11.2023 11:38:20) | |
Tympee Huttunen: Tottakai niitä mietitään. Kysyin vain, että onko koskaan sinulta punnittu käsimatkatavaraa. Minulta ei ole. Tosin nykyään liikun poikkeuksetta reppu selässä ja asetan sen aina jalkatiltaan. Kannattaa muistaa, että kyse on lentoyhtiöiden ohjeistuksesta, eikä mistään laista. Aika ajoin matkustamon puolelle ohjautuvat soittimet tai biljardimailat ovat satunnaisen vaihtelun sisällä, johon voidaan reagoida. Reagointi voi olla sen pakottamista ruumaan tai sitä, että se voidaan sijoittaa omaan paikkaansa. Tässä toki on se suden kuoppa vaikka akustista kitaraa tuovalla, että jos sitä ei voikaan ottaa matkustamoon, voi ruumaan laittaminen olla aika iso riski noin myöhäisessä vaiheessa - mutta se onkin sille asiakkaalle kulminoituva riski. Kyse on kuitenkin niin marginaalisesta ja satunnaisesta toiminnasta ettei se aiheuta vielä mitään erikoistoimia automaattisesti. Sen sijaan käsimatkatavaroiden koon kasvaminen ja useamman sellaisen kantaminen on kollektiivisena ilmiönä niin suuri, ettei se ole satunnaista vaihtelua vaan jatkuva ongelma. Voihan ihminen check inin jälkeen mennä ja ostaa monta kassia matkamuistoja taxfree-myymälästä. - ei minun reppua ole punnittu, mutta se onkin ns. normi koulureppu ja näkee silmälläkin ettei ole mitään erikoispainavaa sisällä. Ja todellakin pidän huolen siitä että menee läpi painosta ja koosta, eli punnitsen sen kotona jo varmuuden vuoksi. - jos olisikin kyse vain muutamasta kitarasta mutta tuppaa olemaan tyyliin joka kolmannella liikaa kamaa ku lähtöportilla tiirailee. - sitä voi tsek inin jälkeen ostaa vaikka mitä mutta lähtöportilla se roinan määrä katotaan sitten viimeistään. Se on ihan sama oletko kantanut sen ylimääräisen roinan kotoasi vai ostanut kentältä. | |
![]() 15.11.2023 19:24:46 | |
Viime Sveitsin keikalla pulttasin kaulan irti ja pakkasin osat pieneen, kabiinikelpoiseen matkalaukkuun. Kaula sojotti ulkona mutta kulki helposti mennen ja tullen. Laukku pysyi ehjänä, samoin basso, toisin kuin edellisellä kerralla. | |
![]() 16.11.2023 01:54:39 (muokattu 16.11.2023 08:37:49) | |
samiko: En tiedä yhtään lentoyhtiötä missä käsimatkatavarakokoon mahtuu kitara. Saakelin ihanaa punnita omia kalsareita ettei rajat ylity, mahtuu koneen hattuhyllylle paremmin rokkitähtien keihäät. Mitä enemmän tämän aiheen juttuja lukee, niin sitä ihanampaa on että Finnair ilmoitti kyyläävänsä tarkemmin käsimatkatavaroita. Punnitse, mittaa ja stressaa munkin puolesta, kun minua ei kiinnosta tuhlata aikaani moiseen.Tuo sun avautuminen saa mut toivomaan sitä, että sattuisit joskus samalle lennolle pahoittamaan mielesi. Pahoittelut jo etukäteen ihanan kyylätsfiiliksesi droppaamisesta, mutta tässä yhteydessä on hyvä mainitä, että Finnairilla on 125 sentin sääntö. Ei Finnairia tai lukemattomia muitakaan lentoyhtiöitä ole normikokoisetkaan kitarat kiinnostaneet, mutta lavaton keppi menee mukavasti tuohon rajaan. https://www.finnair.com/fi-fi/usein … imen-mukaan-lentokoneeseen--1872028 | |
![]() 16.11.2023 06:38:17 (muokattu 16.11.2023 06:40:52) | |
Onhan se tietysti myös matkustamohenkilökunnan työturvallisuutta ajatellen kohtuullista, ettei ylälokeroissa ole 20-kiloisia alumiinisalkkuja jokaisella lumihiutaleella. Toki tällainen toisen huomioonottaminenhan ei nykyihmiselle kuulu. Minäminäminä. Nykyaikanahan jos asiallisesti jostain huomauttaa, napataan puhelin taskusta ja aletaan videoimaan, miten erityistarpeet jäivät taas toteutumatta. "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" | |
![]() 16.11.2023 08:58:33 | |
Alfons Åberg: Onhan se tietysti myös matkustamohenkilökunnan työturvallisuutta ajatellen kohtuullista, ettei ylälokeroissa ole 20-kiloisia alumiinisalkkuja jokaisella lumihiutaleella. Toki tällainen toisen huomioonottaminenhan ei nykyihmiselle kuulu. Minäminäminä. Nykyaikanahan jos asiallisesti jostain huomauttaa, napataan puhelin taskusta ja aletaan videoimaan, miten erityistarpeet jäivät taas toteutumatta. Oletko joskus nähnyt tuollaisia salkkuja vai onko kyseessä mahdollisesti vain olkiukko? Oma matkakitarani painaa 2,8 kiloa ja olen pohtinut, että pitäisi tehdä itse sellainen malli, joka olisi painoltaa lähellä Stranbergia. Tämä lumihiutale nimittäin itsekkäästi ajattelee niin, että kaksikiloista pussia on kivempi kannella kuin 20-kiloista alumiinisalkkua. | |
![]() 16.11.2023 09:18:43 (muokattu 16.11.2023 13:23:23) | |
Mikko1978: Punnitse, mittaa ja stressaa munkin puolesta, kun minua ei kiinnosta tuhlata aikaani moiseen.Tuo sun avautuminen saa mut toivomaan sitä, että sattuisit joskus samalle lennolle pahoittamaan mielesi. Pahoittelut jo etukäteen ihanan kyylätsfiiliksesi droppaamisesta, mutta tässä yhteydessä on hyvä mainitä, että Finnairilla on 125 sentin sääntö. Ei Finnairia tai lukemattomia muitakaan lentoyhtiöitä ole normikokoisetkaan kitarat kiinnostaneet, mutta lavaton keppi menee mukavasti tuohon rajaan. https://www.finnair.com/fi-fi/usein … imen-mukaan-lentokoneeseen--1872028 Punnitsen ja mittailen mutten stressaile. Se on kato kyylä ja stressaaja ja muutenkin paha ihminen se kuka koittaa edes vähän miettiä sääntöjä ja olla niinkuin muutkin. Hieno ihminen on se joka ei säännöistä piittaa, eihän sellaiseen ole edes aikaa. Hieno ihminen on lumihiutale jolle kuuluu erityisvapaudet. Koneessa on vähän tilaa kaikille mutta ei haittaa, lumihiutale ottaa vähän naapuriltakin. Se on ihan sama mitä toivot, minä voin kyyläillä mutten minä päätä mitä kukakin koneeseen tuo. Kieltämättä pari kertaa hihitelly partaani kun jonkun lumihiutaleen käsimatkatavarat lähtenytkin ruumaan. Toivottavasti ainakin Finnairilla lähtee vielä herkemmin tulevaisuudessa. Mutta jos tosiaan matkakitara tms menee mittojen ja painojen sisään niin mikäs siinä kuin hyvää matkaa vain. | |
![]() 16.11.2023 22:54:54 | |
samiko: Punnitsen ja mittailen mutten stressaile. Se on kato kyylä ja stressaaja ja muutenkin paha ihminen se kuka koittaa edes vähän miettiä sääntöjä ja olla niinkuin muutkin. Hieno ihminen on se joka ei säännöistä piittaa, eihän sellaiseen ole edes aikaa. Hieno ihminen on lumihiutale jolle kuuluu erityisvapaudet. Koneessa on vähän tilaa kaikille mutta ei haittaa, lumihiutale ottaa vähän naapuriltakin. Se on ihan sama mitä toivot, minä voin kyyläillä mutten minä päätä mitä kukakin koneeseen tuo. Kieltämättä pari kertaa hihitelly partaani kun jonkun lumihiutaleen käsimatkatavarat lähtenytkin ruumaan. Toivottavasti ainakin Finnairilla lähtee vielä herkemmin tulevaisuudessa. Mutta jos tosiaan matkakitara tms menee mittojen ja painojen sisään niin mikäs siinä kuin hyvää matkaa vain. Ja mikä ongelma lopulta olikaan? Sekö, että kovasti haluaisit pahoittaa mielesi, mutta sääntöuskovaisuutesi estää sinua, koska kaikki yllättäen meneekin sääntöjen mukaan? Yksikään lentoyhtiö ei ole muuten koskaan halunnut siirrellä käsimatkatavaroitani ruumaan. Mielensäpahoittajia voi suuresti harmittaa sekin, että monta kertaa lentoyhtiöt ovat päästäneet mut koneeseen ilman lisämaksua rajoja painavammista matkatavaroista huolimatta. Kerrankin oli 60 kiloa kamaa mukana sisältäen normaalikokoisen T-style lankun käsimatkatavaroissa. Säännöistä sekaisin olleet lähtöselvityksen leidit sallivat nuo kilot hyvityksenä siitä ajasta, jonka menetin, kun he soittelivat yli puoli tuntia selvittääksen sen, että voiko suomalaisen päästää Suomeen ilman huuhaarokotteita. Säännöt voivat sekoittaa ammattilaistenkin pään. Ei muuten Finnairiakaan tunnu ihan hirveästi painavan lentojensa rajoitukset. Keväällä kenkivät varastonsa tosi edulliseen hintaan samalla, kun lopettivat lentokoneisiinsa myynnin. Lensin tuohon saumaan ja ostin koneeseen 6 pulloa viiniä ja neljä pulloa konjakkia (3x350 ja 1x1000 ml.). Pelkästään noista kertyy noin tuplat käsimatkatavaroiden sallituista kiloista. Eipä sekään paljoa lentoyhtiötä hidastanut toimittamasta pulloja minull tai minua lentämästä ja mielensäpahoittajatkin saivat gramman tarkkuudella punnitut laukkunsa kyytiin. | |
![]() 17.11.2023 07:54:33 | |
Mikko1978: Ja mikä ongelma lopulta olikaan? Sekö, että kovasti haluaisit pahoittaa mielesi, mutta sääntöuskovaisuutesi estää sinua, koska kaikki yllättäen meneekin sääntöjen mukaan? Yksikään lentoyhtiö ei ole muuten koskaan halunnut siirrellä käsimatkatavaroitani ruumaan. Mielensäpahoittajia voi suuresti harmittaa sekin, että monta kertaa lentoyhtiöt ovat päästäneet mut koneeseen ilman lisämaksua rajoja painavammista matkatavaroista huolimatta. Kerrankin oli 60 kiloa kamaa mukana sisältäen normaalikokoisen T-style lankun käsimatkatavaroissa. Säännöistä sekaisin olleet lähtöselvityksen leidit sallivat nuo kilot hyvityksenä siitä ajasta, jonka menetin, kun he soittelivat yli puoli tuntia selvittääksen sen, että voiko suomalaisen päästää Suomeen ilman huuhaarokotteita. Säännöt voivat sekoittaa ammattilaistenkin pään. Ei muuten Finnairiakaan tunnu ihan hirveästi painavan lentojensa rajoitukset. Keväällä kenkivät varastonsa tosi edulliseen hintaan samalla, kun lopettivat lentokoneisiinsa myynnin. Lensin tuohon saumaan ja ostin koneeseen 6 pulloa viiniä ja neljä pulloa konjakkia (3x350 ja 1x1000 ml.). Pelkästään noista kertyy noin tuplat käsimatkatavaroiden sallituista kiloista. Eipä sekään paljoa lentoyhtiötä hidastanut toimittamasta pulloja minull tai minua lentämästä ja mielensäpahoittajatkin saivat gramman tarkkuudella punnitut laukkunsa kyytiin. Sullahan meni ihan tunteisiin, ota vähän happea. Ei tässä ole mitään ongelmaa. Kyllä minäkin olen sääntöuskovaisreppuni aina kyytiin saanut mahtumaan. Tuokaa vaikka Portnoyn rumpusetti matkustamoon mutta hittoako niitä mittoja kysellä täällä musapalstoilla kun ne käsimatkatavaroiden mitat ja koot löytyvät kyllä yhtiöiden sivuilta. Vähän sama kun kyselisi että paljon nuuskaa saa tuoda Ruotsista. Voi sieltä varmaan enemmänkin tuoda kuin sallitun ja silti selviää maksimissaan soosoolla jos edes kukaan rajalla pysäyttää, ei auta kuin mennä kokeilemaan. Mitä sitä "varmuuksia" hakemaan nettipalstoilla koska ainoa 100varma on sallitut määrät, kaikki muu on tuuria. | |
![]() 17.11.2023 08:05:01 | |
Munsta olisi oikein, että lennoista maksettaisiin lennätettävien kilojen mukaan; matkustajan, ja matkatavaroiden. Vaikka 5€/kg lento -henkisesti ja tuo mukana, mitä haluat Massahan se olennainen asia on, ei niinkään pääluku, kun lentoonlähtöpainoja ja polttoaineenkulutusta lasketaan. Vaa'at porteille. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)