Aihe: Kuka määrää?
1 2 3 4 5 6 7
Krice
23.09.2022 11:39:30

samiko: mutta onhan siitä nyt vielä piiiiiiiiiitkä matka johonkin entisaikojen auktoriteetteihin, esimerkiksi SRV:hen.

Miten sitten tuo auktoriteettiasema toimii, koska ei ne kitaristitkaan ole aina mitään kovin hyviä arvostelemaan kitarakamaa tai edes välitä soundeista erityisesti. En minä ainakaan anna automaattisesti auktoriteettia hyville kitaristeille. Aika monet niistä on firmojen kukkarossa mainostamassa milloin mitäkin tuotetta. Tärkeintä on määrätä itse siitä mistä pitää.
samiko
23.09.2022 11:45:02
Antti1: Siinäpä taas oikein vähättelyn mestari. On sillä sellaisiakin pitkäaikaisia projekteja kuin Tom Jones, Lionel Richie ja Nicole Scherzinger. Ihan kohtuullisen suuria nimiä, mut ei kai noi sit mitään merkkaa.

No se on mulle ihan se ja sama vaikka pitäisitte Peten soundeja maailman parhaina ja myyntimiehen leima ei haittaa.

Onhan hän kuitenkin ollut Tom Jonesin taustabändissä.
samiko
23.09.2022 11:54:26 (muokattu 23.09.2022 11:55:11)
Krice: Miten sitten tuo auktoriteettiasema toimii, koska ei ne kitaristitkaan ole aina mitään kovin hyviä arvostelemaan kitarakamaa tai edes välitä soundeista erityisesti. En minä ainakaan anna automaattisesti auktoriteettia hyville kitaristeille. Aika monet niistä on firmojen kukkarossa mainostamassa milloin mitäkin tuotetta. Tärkeintä on määrätä itse siitä mistä pitää.

Mitään automaattista ei tietenkään ole, mutta onhan SRV nyt joku auktoritetti jos haetaan vaikka srv-soundia. Siis äijän mukaan on joku soundikin. Vähän sama että miksi Jack Nicholson olisi joku auktoriteetti sanomaan näyttelemisestä vs. joku sinänsä ison produktion sivuroolin sivuroolissa näytellyt näyttelijä.

Ja aina voidaan saivarrella että mikä on se marsusoundi tai SRV. Ja uskon että SRV oikeasti tykkäsi Fendereistä ja tube screamereista, Peten mielipiteistä en ole niinkään varma.

Mutta se on ihan sama vaikka joku pitäisi jopa minua auktoriteettina.
Krice
23.09.2022 12:01:16

samiko: Mitään automaattista ei tietenkään ole, mutta onhan SRV nyt joku auktoritetti jos haetaan vaikka srv-soundia.

Tässä on minusta toinen iso ongelma eli "haetaan" jonkun toisen kitaristin soundia, soittotyyliä, kamoja tms. Mielestäni täysin väärä lähtökohta ja sen sijaan pitäisi hakea omaa soundia.
samiko
23.09.2022 12:04:59
Krice: Tässä on minusta toinen iso ongelma eli "haetaan" jonkun toisen kitaristin soundia, soittotyyliä, kamoja tms. Mielestäni täysin väärä lähtökohta ja sen sijaan pitäisi hakea omaa soundia.

Tää on sitten taas jo sivujuonne.

Mutta kyllä minä pidän, jos jotain pitää jonain soundin auktoriteettina pitää, ennemmin SRV:tä kuin Peteä, hupiukkoa... tai yleensäkään youtubetähtiä.
WanhaWetäjä
23.09.2022 12:16:33

samiko: Tää on sitten taas jo sivujuonne.

Mutta kyllä minä pidän, jos jotain pitää jonain soundin auktoriteettina pitää, ennemmin SRV:tä kuin Peteä, hupiukkoa... tai yleensäkään youtubetähtiä.

Mikä tää Pete on? Vaikuttaa ammattimuusikolta jos on noinkin kovissa ympyröissä soitellut. Mites sun urasi soittajana, taidat olla ihan pro tason kaveri vai lienetkö vain tyhjää puhuva hupiukko itsekkin?

Vanhojen legendojen jumalointi on sitten ihan oma lajinsa, ei jaksa. Mulla on/oli 1 SVR:n CD, jonkun huoltiksen halpalaarista ostettu, taisin kerran kuunnella autossa keikkamatkalla, en tykännyt.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
samiko
23.09.2022 12:17:30
WanhaWetäjä: Mikä tää Pete on? Vaikuttaa ammattimuusikolta jos on noinkin kovissa ympyröissä soitellut. Mites sun urasi soittajana, taidat olla ihan pro tason kaveri vai lienetkö vain tyhjää puhuva hupiukko itsekkin?

Vanhojen legendojen jumalointi on sitten ihan oma lajinsa, ei jaksa. Mulla on/oli 1 SVR:n CD, jonkun huoltiksen halpalaarista ostettu, taisin kerran kuunnella autossa keikkamatkalla, en tykännyt.

Noniin, ja klassikkokortti, vedä ite paremmin-kortti.

On tääkin keskusteluryhmä :D
Laulava Kylätohtori
23.09.2022 12:44:17
WanhaWetäjä: Vanhojen legendojen jumalointi on sitten ihan oma lajinsa, ei jaksa. Mulla on/oli 1 SVR:n CD, jonkun huoltiksen halpalaarista ostettu, taisin kerran kuunnella autossa keikkamatkalla, en tykännyt.

Tämähän ei tee SRV:stä yhtään vähemmän legendaarista kitaristia ja yleensäkin kitaran soiton vaikuttajaa. SRV:hän löi vielä läpi aikana, jolloin blues oli vähiten muodikasta musiikkia. Ja onhan hänen saavutuksensa kiistattomia siitä riippumatta, fanittaako häntä vai ei - ja kyllä, fanitan :)

Toki tähän voisi sanoa, että vedä itse paremmin. ;) (tämä on siis pelkkä vitsi vain, no hard feelings)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Makelele
23.09.2022 12:52:22
Muusikko josta tykkään = kovan luokan tekijä

Muusikko josta en tykkää = hupiukko
Pinewood
23.09.2022 12:52:38 (muokattu 23.09.2022 12:56:00)
Jos esimerkiksi eri kamojen demoja paljon tekevät nimet kuten Pete Thorn, JR Ronquillo, Peter Honoré, Rabea Massaad, Mike Hermans ja Andy Martin eivät soittajina riitä, niin mitä hittoa te oikein haluaisitte? Satunnaisemmin esittelyvideoita tekee tai niillä esiintyy mm. Adam Getgood, Greg Koch, Mike Zito...

Eikä noiden kamojen esittelyssä ole kyse pelkästään soittotaidosta vaan myös vehkeiden tuntemuksesta, halusta perehtyä niihin sekä innosta tehdä videoita.
samiko
23.09.2022 12:54:10
Makelele: Muusikko josta tykkään = kovan luokan tekijä

Muusikko josta en tykkää = hupiukko

Mistä päästään siihen että kukaan ei ole auktoriteetti ja kaikki on.
samiko
23.09.2022 12:58:53
Pinewood: Jos esimerkiksi eri kamojen demoja paljon tekevät nimet kuten Pete Thorn, JR Ronquillo, Peter Honoré, Rabea Massaad, Mike Hermans ja Andy Martin eivät soittajina riitä, niin mitä hittoa te oikein haluaisitte? Satunnaisemmin videoita tekee tai niillä esiintyy mm. Greg Koch, Mike Zito...

Eikä noiden kamojen esittelyssä ole kyse pelkästään soittotaidosta vaan myös vehkeiden tuntemuksesta, halusta perehtyä niihin sekä innosta tehdä videoita.

Oli pakko googlettaa että kuka on Andy Martin. Siis sehän on se kaveri pro guitar shopista joka saa kaiken kuulostamaan, yhtään edes liiottelematta, ihan kaamealta.

Mutta turha minun on muuta kuin ihmetellä mihin tää kitaramaailma on menossa. Andy Martin on joku auktoriteetti...
Laulava Kylätohtori
23.09.2022 13:01:26
Pinewood: Jos esimerkiksi eri kamojen demoja paljon tekevät nimet kuten Pete Thorn, JR Ronquillo, Peter Honoré, Rabea Massaad, Mike Hermans ja Andy Martin eivät soittajina riitä, niin mitä hittoa te oikein haluaisitte? Satunnaisemmin esittelyvideoita tekee tai niillä esiintyy mm. Adam Getgood, Greg Koch, Mike Zito...

Onhan nuo muutamat kovimmat kovan luokan soittajia. Jokaisella on oma tyylinsä ja hakevat aina tietyllä tavalla saman soundin niistä purkeista. Itse tykkään Brett Kingmanin tyylistä. Samoin Andy on kova ja tosi monipuolinen soittajana. Thorn ja Hermans taas ovat kovan luokan tekijöitä, mutta heidän tyylinsä ei puhuttele itseäni (laitedemojen suhteen) ihan yhtä paljon.

Tuo kyky kaivaa kaikista laitteista ne parhaat puolet esiin on kyllä vaikuttava.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
23.09.2022 13:03:37
samiko: Oli pakko googlettaa että kuka on Andy Martin. Siis sehän on se kaveri pro guitar shopista joka saa kaiken kuulostamaan, yhtään edes liiottelematta, ihan kaamealta.

Mutta turha minun on muuta kuin ihmetellä mihin tää kitaramaailma on menossa. Andy Martin on joku auktoriteetti...

Ei minusta auktoriteetti, vaan erinomainen laite-esittelijä. Toki jokaisella on oma tyylinsä, mikä ei tietenkään voi puhutella kaikkia, vaikka vetäisi kuinka hyvin. Sä et nyt vaan diggaa Andyn tyylistä ja katsot jonkun toisen demoja. Kaikki ei voi miellyttää kaikkia.
samiko
23.09.2022 13:05:27
Laulava Kylätohtori: Ei minusta auktoriteetti, vaan erinomainen laite-esittelijä. Toki jokaisella on oma tyylinsä, mikä ei tietenkään voi puhutella kaikkia, vaikka vetäisi kuinka hyvin. Sä et nyt vaan diggaa Andyn tyylistä ja katsot jonkun toisen demoja. Kaikki ei voi miellyttää kaikkia.

Totta kai kyse on mielipiteestä ja saakelin hyvä että onkin. En halua että joku tulisi minullekaan kertomaan että mistä pitää tykätä.

Mutta makuasioista on hyvä kiistellä.
samiko
23.09.2022 13:23:43 (muokattu 23.09.2022 13:25:34)
Tässä Marsu Andyn demottamana ja sitten nopeesti haettuna joku ihan nevöhööd mulle. Kummalla on parempi soundi?

https://www.youtube.com/watch?v=fR3 … Y2J3tQ5SY6ViKHUZmlU0F3&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=jgj51lPiPys

Toki voi Andysta ihan vapaasti tykätä, mutta itselle ei uppoa sitten yhtään.
msalama
23.09.2022 13:43:46

ja kyllä, fanitan :)

Samoin, aina fanittanut, SRV:n tasoisia soittajia kun ei kovin usein vastaan tule.

Niin ja muuten makuasioistahan nimenomaan saa, kannattaa ja täytyy kiistellä. Tai sitten voi tietenkin aina liittyä kuuanon-tyyppisiin porukoihin väittelemään esimerkiksi painovoiman olemassaolosta, mutta se vaatii kyllä jo täysin ylivertaista monialalahjattomuutta :D
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Pinewood
23.09.2022 13:54:49
Andyllä on oma plekuton tyylinsä soittaa.
https://youtu.be/sf24m4xF-Ro

Lisäksi hänellä on arvostettava tapa kaivaa aina uusia, pedaaleihin sopivia demobiisejä tekemilleen videoille.

Mutta kukin tykätköön omista suosikeistaan.
Pinewood
23.09.2022 13:58:58
samiko: Tässä Marsu Andyn demottamana ja sitten nopeesti haettuna joku ihan nevöhööd mulle. Kummalla on parempi soundi?

https://www.youtube.com/watch?v=fR3 … Y2J3tQ5SY6ViKHUZmlU0F3&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=jgj51lPiPys

Toki voi Andysta ihan vapaasti tykätä, mutta itselle ei uppoa sitten yhtään.

Tyylikästä, Andyn video 13 vuotta vanha, toinen vuoden.
samiko
23.09.2022 14:18:30 (muokattu 23.09.2022 14:19:41)
Pinewood: Tyylikästä, Andyn video 13 vuotta vanha, toinen vuoden.

Eli 2009 ja kaikki sitä ennen nauhoitetut ovat ihan sontaa? Jopa niin sontaa että auktoriteetit häviää jollekin nevöhöödeille. Asia selvä.

Vai tarkoitatko että Andy on itse jotenkin kehittynyt näiden 13 vuoden aikana dramaattisesti?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)