Aihe: Telecasteriin leveämpää otelautaa vai kitaratyypin vaihto?
1 2
Bass One
07.05.2022 07:49:07
jamu: Mulla on hanskat kokoa 11-12. Kitaroista löytyy Warmothin Boatneck 42mm, Warmoth Standard thin 43mm ja Fenderin D???42mm.
Tuo Fender tuntuu huonoimmalta. Selkeästi ne "hartiat" jotenki haittaa.
Boatneck toimii blues/rock runttauksessa, jossa soitetaan koko kouralla.
Standard thin taasen heviin/hiplailuun.
Boatneckissä on vain satulassa viilattu kielet reilun millin kapeammalle, ko Fenderissä ja sen kyllä huomaa.

Toriltahan kannattaa yrittää metsästää sopivaa kaulaa. Molemmat Warmothit on sieltä hankittu.

Vaikuttaa samalta haasteelta kuin minulla ja varmaan just tää lähestymistapa on itsellänikin edessä jos telessä aikoo pysytellä - kuten nyt vahvasti siltä näyttää.

Ja onhan sitä haaveillut jo pidempään oman palikoista rakennetun kitaran tekemistä vaikkei se taloudellisesti olekaan kovin fiksua ainakaan uusien osien kanssa. Tosin saa just sitä mitä haluaakin, joka on tässä tapauksessa ainakin kaulan osalta iso plussa. Pitääkin alkaa noita käytettyjä palikoita seuraamaan ja jahtamaan.
"Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?"
Kumiankka
07.05.2022 08:45:48
Heräteostoksena nuoriso-osastolle tuli hommattua Harley Benton dc junior FAT versiona ja satulan leveys on 43 mm just mittasin ja isot nauhat on ja laadukkaan tuntuinen on, kaula ei ole mikään pesäpallomaila ja tuntumassa on jotenkin häivähdys f-osastoa

Yksi 44 millin warmoth on yli 30 vuotta ollut ja siinä pitää huomioida että valmista tai puolivalmista satula-aihiota ei löydy noin vaan kaupasta vaan pitää osata duunata tai teettää. Mulla strato versio compund radius ja on siten lättänämpi tuntuma tai erilainen vanhemman tyylisiin verraten. Paksu slab board otelauta ja kaularaudan säätö kaulan tyvessä kaula otettava irti mutta melko stabiili on ollut
Bass One
07.05.2022 11:36:00
Kumiankka: Heräteostoksena nuoriso-osastolle tuli hommattua Harley Benton dc junior FAT versiona ja satulan leveys on 43 mm just mittasin ja isot nauhat on ja laadukkaan tuntuinen on, kaula ei ole mikään pesäpallomaila ja tuntumassa on jotenkin häivähdys f-osastoa

Yksi 44 millin warmoth on yli 30 vuotta ollut ja siinä pitää huomioida että valmista tai puolivalmista satula-aihiota ei löydy noin vaan kaupasta vaan pitää osata duunata tai teettää. Mulla strato versio compund radius ja on siten lättänämpi tuntuma tai erilainen vanhemman tyylisiin verraten. Paksu slab board otelauta ja kaularaudan säätö kaulan tyvessä kaula otettava irti mutta melko stabiili on ollut

Toi Harley DC FAT onkin mielenkiintoinen löytö. Josko sen vaikka omalle pojalle hommaisi ja siinä sivussa pääsis itsekin soittamaan. Tiedä häntä josko vaikka eksyy Les Pauliin ja mun himoitsemiin P90iin.

Aamukahvin lomassa surffailin Warmothin sivuilla ja huomasin saman 44mm option. Ja kun vielä mielenkiinnosta laskimella laskin custom kaulan, niin paahdettunakin versiona ja perusoptiolla jäi alle 300 taalan. Toki alvit ja tullit päälle.

Hyvä pointti muuten satulasta. Pitääpä sekin huomioida jos alkaa tilaushommat kuumottelemaan.
"Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?"
73nd3r
08.05.2022 19:22:43
Kun sulla on bassotausta niin saattaa olla osaltaan tottumuskysymys.
Osaavat soittajat (osaavammat kuin minä siis) pelaa isoilla käsillä ihan mukavasti mandoliinillakin, ja siinä se satula vasta kapea onkin.
Treenimaniskan näyttää halvimmillaan saavan kuuteenkymppiin + posti tuolta tomppakaupasta, jos innostut treenimielessä kokkeilemaan. Ja jos saa kaverilta lainaan niin ei edes maksa mittään.
mpekkanen
08.05.2022 19:37:31
Muusinettiä parhaimmillaan, että ehdotetaan mandoliinin hankkimista kun alkujaan kysyttiin leveämpi kaulaista telecasteria :D
msalama
09.05.2022 17:51:38

No mitens olis leveekaulanen maniska?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)