Jeszse 09.10.2020 12:57:29 | |
---|
Dr. Muff: Min mielestä se on performanssitaidetta kun joku kesken biisin fiksaa vireen niin ettei soitto keskeydy missään kohtaa. Tavallaan sekin olisi jos biisien välissä vetäis haparoiden kieli kerrallaan ihan vaan piruillakseen. Noi klipon molot on muuten rumimpia ikinä. Mitä seuraavaks, lapaan kiinnitettävä nuottiteline? Juomapidin? Puhelinteline? Hylly kynttilöille? Jos osaa virittää koko orkesterin vireeseen ni miksei. Mun entinen bändikaveri viritteli vaan biisien välissä omaa kitaraansa korvakuulolta tietämättä yhtään onko se lähelläkään sitä missä minä ja basisti oltiin viritysmittarin kans. |
Pinewood 09.10.2020 14:59:04 | |
---|
Dr. Muff: Min mielestä se on performanssitaidetta kun joku kesken biisin fiksaa vireen niin ettei soitto keskeydy missään kohtaa. Tavallaan sekin olisi jos biisien välissä vetäis haparoiden kieli kerrallaan ihan vaan piruillakseen. Noi klipon molot on muuten rumimpia ikinä. Mitä seuraavaks, lapaan kiinnitettävä nuottiteline? Juomapidin? Puhelinteline? Hylly kynttilöille? Ekasta kappaleesta samaa mieltä. No ainakin lapoihin on jo kiinnitetty videokameroita, joten se on jo vanha juttu. Menneinä aikoina röökiteline olisi ollut tarpeellinen, ei olisi lakat tummuneet. Ehkä joku kännykkään hälyttävä laite, joka reagoi, jos joku menee koskemaan telineessä olevaa kitaraa tauon aikana? |
aslak 09.10.2020 15:31:43 | |
---|
Pinewood: Ekasta kappaleesta samaa mieltä. No ainakin lapoihin on jo kiinnitetty videokameroita, joten se on jo vanha juttu. Menneinä aikoina röökiteline olisi ollut tarpeellinen, ei olisi lakat tummuneet. Ehkä joku kännykkään hälyttävä laite, joka reagoi, jos joku menee koskemaan telineessä olevaa kitaraa tauon aikana? Joo tai kunnon sähköisku jos keppiin kosketaan. Kerran laivalla kun mentiin stagelle niin eikös siellä istunut turbaanipäinen hindu jalat ristissä rääkäten telecasteria. Ei helvetti. |
abassimo 09.10.2020 15:38:08 | |
---|
aslak: Joo tai kunnon sähköisku jos keppiin kosketaan. Kerran laivalla kun mentiin stagelle niin eikös siellä istunut turbaanipäinen hindu jalat ristissä rääkäten telecasteria. Ei helvetti. Mitä helvettiä :D eiks tälläst tapahdu kun jossain unissa? |
aslak 09.10.2020 16:30:10 (muokattu 09.10.2020 17:04:15) | |
---|
abassimo: Mitä helvettiä :D eiks tälläst tapahdu kun jossain unissa? Niinpä, porukalla funtsittiin et mitä vittua. Ei tulis mieleenikään mennä kenenkään työmaalle raassaamaan laitteita. Tatu Vanhanen sen aikanaan 'tutki', mitä alemmaksi mennään sen tyhmemmäksi tullaan. |
Durty 10.10.2020 16:00:03 | |
---|
Pinewood: Minulla on tapana pitää klippiviritintä jokaisessa kitaralaukussa, sekä akkareillä että sähkiksillä. Kahdessa on Polytune, joka on joka suhteessa erinomainen, mutta hienosti olen pärjännyt myös Snarkin eri versiolla, joita taitaa minulla olla nyt yhteensä kuusi kappaletta. Tarkkuus on omaan korvaan hyvä, mutta mekaaninen rakenne edellyttää maltillista käsittelyä - silloin kestävät kyllä nekin. Polytuneja on tulossa Thomannille. Polytunehan on nykyään Behringer. |
Pinewood 11.10.2020 00:33:05 | |
---|
Pinewood: Minulla on tapana pitää klippiviritintä jokaisessa kitaralaukussa, sekä akkareillä että sähkiksillä. Kahdessa on Polytune, joka on joka suhteessa erinomainen, mutta hienosti olen pärjännyt myös Snarkin eri versiolla, joita taitaa minulla olla nyt yhteensä kuusi kappaletta. Tarkkuus on omaan korvaan hyvä, mutta mekaaninen rakenne edellyttää maltillista käsittelyä - silloin kestävät kyllä nekin. Polytuneja on tulossa Thomannille. Tarkennetaan, että tuo aiemmin kirjoittamani mekaanista rakennetta koskeva kohta koski Snarkkeja. Yhdestä murtui varren kiinnityskohta. Sain sen kyllä korjattua toimivaksi liimalla ja nippusiteellä. Polytune tosiaan taitaa olla Behringerin omistuksessa nykyään. |
Pelimonni 19.10.2020 02:11:12 | |
---|
charvette: Löytyykö markkinoilta kunnollista clip-on tyyppistä viritysmittaria joka tunnistaa kunnolla sähkökitaran eri kielet (normaaliviritys)? Itseltäni löytyy pari halpisviritintä joiden kanssa on aina vaikeuksia saada tunnistamaan esim. ala-E:tä etc. Mulla tämä Kiinalainen Boss TU-10. hyvin pärjää. celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito. |