Aihe: Aloitteleva kitaristi kysyy 1 2 | |
---|---|
![]() 23.07.2020 19:08:00 | |
Kefiiri: Uuden kitaran soitettavuus on enemmän kiinni myyjäliikkeen viitseliäisyydestä kuin soittimen merkistä. Olen käpistellyt vallan mukavasoittoisia halvimpia Epiphoneja ja Squiereita suoraan kaupan hyllystä. Voi silti olla, että esimerkiksi Yamahalla jo tehdassäädöt on huolellisesti tehty, en tiedä. Okei, voihan se olla. Eipä se merkki tosiaankaan mitään meinaa ja nää on ihan mielikuvia vaan. So Nyeo Shi Dae | |
![]() 23.07.2020 19:34:34 | |
Muutama päivä sitten kokeilin liikkeessä edullista turkoosin väristä tasakantista Epiphone Les Paulia. Pulttikaukainen ja kaksi yksikelaista mikkiä, jotka oli perinteisen yksikelaisen kokoisia. Vaikka yli 35 vuoden soittoharrastuksen aikana on tullut monenlaista eteen, niin tässä oli kyllä ihan poikkeuksellisen paksu kaula, kun kyseessä kuitenkin todella halpa kitara ja varmaan jonkinlainen kohderyhmä on musaharrastuksen alkupäässä olevat. Minusta Behringer V-amp tai Line6 POD ovat hyviä jos kotona soittaa kuulokkeilla. Molempia saa parilla kympillä ja on efektiä ja erilaista soundia enemmän kuin tarpeeksi. Niihin ei tarvitse kuin kuulokkeet ja yhden kitarapiuhan. Soitin kannattaa ostaa sellainen, mistä tykkää. Toki voi ottaa selvää eri malleista ja merkeistä, mutta jos tykkää ja haluaa Les Paulin(esim.), niin silloin kannattaa hommata sellainen. | |
![]() 23.07.2020 22:24:50 | |
Heroin: Roland Microcube vahvariks. Kitaraan testaamista ennen ostoa, mutta mun mielestä halvalla osastolla Epiphonet ja Squireit on aika kamalia ilman lisätyötä. Esp LTD, Yamaha ja ehkä Ibanez tekee soittokelpoisia halvempia - käytettynä samaan rahaan parempi. Toistakymmentä vuotta oon omistanut Microcuben ja on kyllä rehellisesti sanottuna aika hirveä surinapurkki. Ostaisin ennemmin vaikka tän jos pitäis pienellä budjetilla päästä alkuun: https://m.thomann.de/fi/boss_katana … mDOP7ECNxayVuCBSGqxkqMaAhf_EALw_wcB Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | |
![]() 23.07.2020 23:39:54 (muokattu 23.07.2020 23:41:36) | |
mpekkanen: Muutama päivä sitten kokeilin liikkeessä edullista turkoosin väristä tasakantista Epiphone Les Paulia. Pulttikaukainen ja kaksi yksikelaista mikkiä, jotka oli perinteisen yksikelaisen kokoisia. Vaikka yli 35 vuoden soittoharrastuksen aikana on tullut monenlaista eteen, niin tässä oli kyllä ihan poikkeuksellisen paksu kaula, kun kyseessä kuitenkin todella halpa kitara ja varmaan jonkinlainen kohderyhmä on musaharrastuksen alkupäässä olevat. Juu eikös nuo ole niitä oikein halpoja missä on valkoinen turhan iso pleksi ja muistuttavat hieman Melody Makeria? Paksu kaula kuulostaa hyvältä, mutta olikos soitin painava? Epin Les Paul Special II -kitarat saisivat olla kevyempiäkin, mutta käyttävät tietysti painavan vanerin niiden runkoihin. Liekö sama tilanne noissa värikkäissä peleissä, vaikka näyttävät köykäisiltä? En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 24.07.2020 08:22:48 (muokattu 24.07.2020 09:19:36) | |
Kefiiri: Juu eikös nuo ole niitä oikein halpoja missä on valkoinen turhan iso pleksi ja muistuttavat hieman Melody Makeria? Paksu kaula kuulostaa hyvältä, mutta olikos soitin painava? Epin Les Paul Special II -kitarat saisivat olla kevyempiäkin, mutta käyttävät tietysti painavan vanerin niiden runkoihin. Liekö sama tilanne noissa värikkäissä peleissä, vaikka näyttävät köykäisiltä? Iso valkoinen pleksi siinä oli ja ei mitenkään kauhean kevyt, vaikka Les Paul mallisia kitaroita löytyy kyllä painavampiakin. Body poppelia ja kaula mahonkia, näyttäisi Epiphone sivuilta löytyvän tiedon mukaan.Tarkempi malli on Epiphone Les Paul SL ja hinnat näyttää pyörivän 130 euron kieppeillä. E: Thomann myy mustaa 99 eurolla, jos tällainen kitara kiinnostaa. Omissa käpälissä ei turkoosi kovin kauan viihtynyt... | |
![]() 24.07.2020 11:01:13 | |
hallu: Oukei, jos haluat ton mun iRig pulikan, niin laita yksärillä osoitteesi niin lähetän sen sulle. Tällaisesta tulee kovin hyvä mieli. Iso plussa. Minäkin jossain vaiheessa kävin läpi miljoonalaatikoita ja sieltä löytynyttä, itselle tarpeettomaa (mutta kuitenkin laadukasta) pikkusälää jakelin torilla ilmaiseksi. Jollekin lähti original Floyd rosen kampi ja toiselle kerran keikkailtu hakkuri yms. Laitetaan hyvä kiertämään. | |
![]() 24.07.2020 15:11:03 | |
terolt: Tällaisesta tulee kovin hyvä mieli. Iso plussa. Minäkin jossain vaiheessa kävin läpi miljoonalaatikoita ja sieltä löytynyttä, itselle tarpeettomaa (mutta kuitenkin laadukasta) pikkusälää jakelin torilla ilmaiseksi. Jollekin lähti original Floyd rosen kampi ja toiselle kerran keikkailtu hakkuri yms. Laitetaan hyvä kiertämään. Kiitoksia vaan :-) pulikka lähti eteenpäin, mutta ei tässä liikaa pidä hehkuttaa se oli mulle tarpeeton ja jos siitä on iloa jollekin, niin ei se nyt niin maailman arvokas juttu ole :-). Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että hyvää kannattaisi kierrättää ja jos joskus jollekin itselle tarpeettomalle löytyy tarvitsija, niin ei muuta kuin jeesataan kaveria aina kun voidaan :-) Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 24.07.2020 21:04:55 (muokattu 24.07.2020 21:07:40) | |
Kyllä se vahvistimen merkitys on yllättävänkin suuri. Huonoimmilla laitteilla (mitä useimmat tuollaiset pakettivahvistimet on) ei pysty edes soittamaan tiettyjä musiikkigenrejä, ihan oikeasti :D Yritäppä soitella jotain SRV:n munakasta Texas Shufflea 5wattisella mistä ei irtoa mitään bluesroson tapaistakaan. Itse tein sen virheen että soittelin kotona pitkään pelkällä pikkulaitteella joka tappoi soittoinnon kun homma kuulosti kertakaikkisen surkealta. Heti kun hankin äänikortin ja softalta mallinnus niin soittomukavuus, soundi ja into nousi +1000% | |
![]() 24.07.2020 21:51:02 | |
hallu: PS: tuo mun iRig on itseasiassa ihan joutava joten jos sulla on älypuhelin tai tabletti, niin voin antaa sen sulle ihan ilmaiseksi ettei jää homma siitä kiinni. Myöhemmin voit sitten laittaa parempia vehkeitä kun pääset hommasta jyvälle. Oikea meininki! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)