Aihe: Nuppi ilman kaappia+Keinokuoma kaappimallinnus.
1 2
hallu
05.05.2019 19:34:04
Perza: Joo siis kyllä se nuppi todennäköisesti on joka torpedon keilaan tulee. Ajatuksena pelkkä etunen kuitenki houkuttaa, mutta kyllä se todennäköisesti se nuppi on, kuhan sais päätettyä jotta mikä :)

Helppo homma... ostat sen parhaan :-D
Jos Mesa, Strato tai Pauli ei auta, tauti on tappava
Perza
05.05.2019 19:41:58
hallu: Helppo homma... ostat sen parhaan :-D

Juu, eiköhän se tässä ala pikkuhiljaa selkeytyyn. Peaveyn 6505 olis aika varma ratkasu, tosin siitä nykyään saatavana myös Mini versio joka kokonsa puolesta houkuttelis :)
kaikkonen975
05.05.2019 19:59:17 (muokattu 05.05.2019 20:11:22)
Perza: Juu, eiköhän se tässä ala pikkuhiljaa selkeytyyn. Peaveyn 6505 olis aika varma ratkasu, tosin siitä nykyään saatavana myös Mini versio joka kokonsa puolesta houkuttelis :)

Toi on hauska juttu toi Kemper, luulin etten koskaan luovu. No kolme vuotta sitten myin, olikin helppo myytävä, ostajia jonoksi asti.

Mulla on Oxin kanssa Friedman Runt 20 nuppi Friedmanin 1x12 kaapilla.
Onhan tolla paketilla jo hintaa, vaan, huh huh...

Sulla voisi toimia Runt 50 nuppi, jopa hyvät cleanit löytyy. Pienempi koko myös. Hinta edullisempi koska piirikorttimalli. Tsekkaa ihmeessä.

https://www.youtube.com/watch?v=sv_ … rD7eCEaM&start_radio=1&t=12
Perza
05.05.2019 20:12:02
kaikkonen975: Toi on hauska juttu toi Kemper, luulin etten koskaan luovu. No kolme vuotta sitten myin, olikin helppo myytävä, ostajia jonoksi asti.

Mulla on Oxin kanssa Friedman Runt 20 nuppi Friedmanin 1x12 kaapilla.
Onhan tolla paketilla jo hintaa, vaan, huh huh...

Sulla voisi toimia Runt 50 nuppi, jopa hyvät cleanit löytyy. Pienempi koko myös. Hinta edullisempi koska piirikorttimalli. Tsekkaa ihmeessä.

Joo mieki luulin että Kemper on ratkasu kaikkeen, mutta mitta tuli täyteen eilen, ku parin tunnin treeneistä huomasin käyttäneeni 1,5h uusien profiilien etsimiseen.

Toisaalta tarvekkin on muuttunut, nyt tarve vain yhelle hyvälle särösaundille jolla hoitaa kasari coverit ja se riittää. Friedman olis kyllä kova, mutta menee yli pudjetista.
kaikkonen975
05.05.2019 20:30:08
Perza: Joo mieki luulin että Kemper on ratkasu kaikkeen, mutta mitta tuli täyteen eilen, ku parin tunnin treeneistä huomasin käyttäneeni 1,5h uusien profiilien etsimiseen.

Toisaalta tarvekkin on muuttunut, nyt tarve vain yhelle hyvälle särösaundille jolla hoitaa kasari coverit ja se riittää. Friedman olis kyllä kova, mutta menee yli pudjetista.

Mulla oli n. 800 kpl presettejä Kemperissä parhaassa vaiheessa. Alkoi mennä homma oudoksi, eli ymmärrän täysin. Kempperi onkin varmaan alunperin tarkoitettu kurinalaisille sakemanneille joiden itsekuri hyväksyy viisi hyvää soundia.

No joo, harmi toi budjetti-ongelma, Hallukin totesi että ostat vaan parhaan. Tolla Friedmannilla vaan menisi kaikki koverit ongelmitta, hard-rockista Dannyyn ja Armiin :-)

Enkä ole mikään Friedman-lähettiläs, varmasti löytyy paljon muitakin hyviä valmistajia maailmalta. Mites noi Marshallin uutuudet Studio ja Original ?
Perza
05.05.2019 21:42:32
kaikkonen975: Mulla oli n. 800 kpl presettejä Kemperissä parhaassa vaiheessa. Alkoi mennä homma oudoksi, eli ymmärrän täysin. Kempperi onkin varmaan alunperin tarkoitettu kurinalaisille sakemanneille joiden itsekuri hyväksyy viisi hyvää soundia.

No joo, harmi toi budjetti-ongelma, Hallukin totesi että ostat vaan parhaan. Tolla Friedmannilla vaan menisi kaikki koverit ongelmitta, hard-rockista Dannyyn ja Armiin :-)

Enkä ole mikään Friedman-lähettiläs, varmasti löytyy paljon muitakin hyviä valmistajia maailmalta. Mites noi Marshallin uutuudet Studio ja Original ?

Aika huonosti liikkuu JCM800sta tällähetkellä, tuo studio on aika mielenkiintonen
harez
05.05.2019 22:45:11

Onko joku päässyt vertaamaan tuota Bluetonen load boxia ja Two noten Captoria? Näyttävät aikalailla samalle kamppeelle. Tuossa isommassa Bluetonessa olisi vain valinta, kuinka monta desibelia haluaa vaimentaa, kotimainen, eikä tarvi virtaa. Mutta onko itse bluetonen load boxin kaappimallinnus kuinka hyvä (1x12 ja 4x12), ettei tarvisi muuta purkkia väliin?
LaXu
06.05.2019 09:37:31
harryk: Keinokuormaa käytetään yleensä päätetehon hillintään ja päätesärön aikaansaamiseen kohtuullisilla äänenpaineilla. Jos etuaste kytketään suoraan digitaaliseen kaappisimulaattoriin, lopputulos voi olla aika eri kuin se, että putkipäätettä ajetaan keinokuorman kautta kaappisimulaattoriin. Teknisesti tuo edellä mainittu yhdistelmä varmaan toimii, mutta odotan mielenkiinnolla tuloksia.

Mä oon itseasiassa kokeillu juuri tuon etuaste + kaappimallinnus kombon ja kyllä sekin ihan käyttökelpoinen soundi on. Pääteastemallinnuksen lisääminen mukaan on kyllä selkeä parannus tuntumassa ja soundissa. Ignite Ampsin ilmainen TPA-1 päätesimu on hyvä plugari tuohon.
Myydään Fryette Power Station 2 keinokuorma/päätevahvari: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1444748
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)