Aihe: Fractal audio FM3
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
TTV
25.04.2019 20:12:16
aslak: Kahden vahvarin yhteiskäyttö big miinus mutta ymmärrettävää koska söisi Axe III myyntiä.

Tämä kahden vahvarin yhteiskäyttö on itselleni AX8:n suurin saundillinen puute ja sitä tuo FM3 ei valitettavasti korjaa :-/
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lepinkäinen
25.04.2019 20:32:50 (muokattu 25.04.2019 20:33:27)
Minkälaisissa patcheissä käytätte kahta vahvaria yhtä aikaa?

Itsellä siis Axe2 ja se Tyler Grundin Srv presetti on kyllä hyvä esimerkki miten homma toimii, mutta mitäs muita hyviä yhdistelmiä löytyy?
aslak
25.04.2019 20:46:43
Lepinkäinen: Minkälaisissa patcheissä käytätte kahta vahvaria yhtä aikaa?

Itsellä siis Axe2 ja se Tyler Grundin Srv presetti on kyllä hyvä esimerkki miten homma toimii, mutta mitäs muita hyviä yhdistelmiä löytyy?

Minä käytän kaikissa (Bias) koska todennut että jos tismalleen samat vahvarit L ja R niin tulee ärsyttävä efekti, ikäänkuin pienimuotoinen vaihevirhe kokoajan päällä.
Tuota pystyy eliminoimaan muutaman ms viiveellä mutta paras on kaksi eri vahvaria vaikkapa marsu ja mesa.
Shredator
25.04.2019 21:31:32

Haeroe: ja tämä on huono asia, koska...?

Mun mielestä ei kannata lähteä matkimaan Helix-tyylin designia vaan olisi parempi luoda omaa. Soundeihin en ota kantaa kun täällä joku vetää siitä raivarit kuitenkin :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Haeroe
25.04.2019 22:34:34

Shredator: Mun mielestä ei kannata lähteä matkimaan Helix-tyylin designia vaan olisi parempi luoda omaa. Soundeihin en ota kantaa kun täällä joku vetää siitä raivarit kuitenkin :)

Saundit on tietty mitä on. Jotenkin mun silmä on Helixiin tottunut siinä määrin, että Fraktaali näytti aika valikkohelvetiltä Helixiin verrattuna. Toivottavasti olen väärässä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
LaXu
25.04.2019 23:44:45
Shredator: Mun mielestä ei kannata lähteä matkimaan Helix-tyylin designia vaan olisi parempi luoda omaa. Soundeihin en ota kantaa kun täällä joku vetää siitä raivarit kuitenkin :)

Mun mielestä nimenomaan Helixista kannattaa ottaa mallia. Mikään markkinoilla oleva multiefekti/vahvistinmallintaja ei ole yhtä helppo ja selkeä käyttää.

Fractalilla on pitkään ollut kovin insinöörimäinen asenne käyttöliittymissään, ts. kaikki mahdollinen esillä ja pitkät listat valintoja scrollattavana yhdistettynä kehnohkoon näppäinasetteluun ja 1980-luvun räkkiefekteistä tuttuihin value wheeleihin yms. Sillä välin kilpailijat ovat ottaneet soundeissa jossain määrin kiinni ja parantaneet käyttöliittymäpuolta roimasti.

Fractalin softaeditorit ovat kuitenkin silkkaa rautaa ja pelastavat homman, mutta olisi kiva jos laitteiden operointi ilmankin olisi iloa.
Myydään Fryette Power Station 2 keinokuorma/päätevahvari: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1444748
Shredator
26.04.2019 06:38:20

Kai minussa on sitten insinöörin vikaa :) ja kasari on parasta.

Meinasin siis myös visuaalista puolta. Tutusta Fractalin mustan ja alieninvihreän yhdistelmästä on siirrytty kovasti Helixiä muistuttavaa visuaalista designia ja värimaailmaa kohti.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
antikristus
26.04.2019 10:02:25

Shredator: Kai minussa on sitten insinöörin vikaa :) ja kasari on parasta.

Meinasin siis myös visuaalista puolta. Tutusta Fractalin mustan ja alieninvihreän yhdistelmästä on siirrytty kovasti Helixiä muistuttavaa visuaalista designia ja värimaailmaa kohti.

Minustakii se vihree näyttö lavan nurkassa on ollu vähan Axe-Fx trademark :D editointia varten on sit se editori.
Jackson-mies
High
28.04.2019 02:40:12
Tuntuu, että Fractalin oli pakko vastata kilpailuun Line6 Hx Stompia vastaan. Stompin omistajana mielenkiinnolla odotan kokemuksia Fractalin vastineesta!
sustain65
28.04.2019 09:40:14
Täytyyhän tuohon toki perehtyä, mutta äkkiseltään vaikuttaa siltä että minun olisi vain hölmöä vaihtaa AX8:sta tuohon.
kosmonausea
28.04.2019 11:28:38
Itseäni kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen tuo nyt käytännössä on. Just tällä hetkellä tekisi mieli vaihtaa AX8 HX Stompiin, koska senkin ominaisuudet riittäisi, ja voisin tehdä sillä tosi minilaudan (kaveriksi siis pari pientä pedaalia). Tosin edelleen ehkä piirun verran asetan Axen/AX8:n soundit mulle sopivammiksi, mitä nyt kaverin Helixiä testailin pari kolme päivää.

Näkisin, että HX Stompin juttu on tuo about ison pedaalin koko (en ole sitäkään kyllä livenä vielä kohdannut), ja jos tuo on FM3 on liian paljon sitä isompi (ts. ei mahdu johonkin Pedaltrain Nanoon tai "pedaalilaudan yhdelle riville"), menee sen käyttötarkoitus liian paljon ainakin itseltäni ohi, että vaihtaisin AX8:n tuohon FM3:een :)
Minä oon Hautamäjen Anssi.
askomiko
28.04.2019 20:26:47
Mulla oli vähän aikaa Amplifire: mukavan kokoinen mutta soundit oli sen verran kurjuutta että ei voinut Axesta vaihtaa. Tämä mahtuisi kitaralaukkuun ja soundit on taattua. Harkintaan!
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
LaXu
28.04.2019 22:37:04
kosmonausea: Itseäni kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen tuo nyt käytännössä on.

Tää nyt ei ole mitenkään tieteellinen, mutta antaa jotain osviittaa:
https://www.thegearpage.net/board/i … -zoom-headrush-fractal-etc.1981777/
Myydään Fryette Power Station 2 keinokuorma/päätevahvari: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1444748
TTV
29.04.2019 18:12:44
Leon Toddin kokeilua:

https://youtu.be/WGc2pNHjXZA
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
viltsu-79
30.04.2019 22:10:15
Laitoin itseni jonoon. Tulee kun tulee. AX8 löytyy entuudestaan.
Kruunalla kotiin, klaavalla Esson baarille...
TTV
01.05.2019 14:54:16
viltsu-79: Laitoin itseni jonoon. Tulee kun tulee. AX8 löytyy entuudestaan.

Mihin jonoon, G66 vai ?
viltsu-79
01.05.2019 15:01:39
TTV: Mihin jonoon, G66 vai ?

Sinnepä hyvinkin. Puljusta pelkkää hyvää sanottavaa. Monenmoisten sattumusten takia mulla on nyt kolmas AX8 menossa ja homma on ollut sujuvaa G66:n kanssa.
Kruunalla kotiin, klaavalla Esson baarille...
TTV
01.05.2019 15:06:10
viltsu-79: Sinnepä hyvinkin. Puljusta pelkkää hyvää sanottavaa. Monenmoisten sattumusten takia mulla on nyt kolmas AX8 menossa ja homma on ollut sujuvaa G66:n kanssa.

Jaa, pitääpäs tehdä sama temppu listan suhteen. Mulla vasta eka AX8 menossa ja positiiviset kokemukset G66:sta vuosien saatossa.
Kontiak
01.05.2019 20:15:28
Fractal FM3 first test at AXE Fest Bost - with a special viewer

https://youtu.be/VjjKi_6DMcw
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
BulletFace
10.05.2019 22:23:06
Ai hemmetti, tämä kyllä kiinnostelisi ja lujaa. Hetken tuota Line 6 stomppia harkinnut mutta kyllä vaan Fractal soundaa edelleen paremmalta. Ajattelin että tämä olisi tarkoitettu stompin kilpailijaksi mutta hintaa on ainakin tuplat enemmän

Itse en tarvitse hevi hommissa kuin kolme soundia, rytmi, leadi, ja cleani choruksella/flangerilla joten tämä kylllä varmasti riittäisi omiin tarpeisiin.
Get the best and fuck the rest.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)