Aihe: Aloittelijan / autiosaaren pedaalilauta
1 2
Manyxe
12.02.2019 18:28:38
Hei, kiitos tosi paljon kommenteista!

Genre tosiaan pääasiassa blues, jonkinverran rock, metalliin päin en kallistu. Piti vielä mainita, että paljon tulee soitettua keskenään kotona niin vinkkiä kaipaisi erityisesti pedaaleista, joilla saa makkarivolyymeillä eloa irti laitteista.That Pedal Show mainitsi Blues Junior -jaksossaan ainakin boosterin ja kompressorin; boosteriksi olin miettinyt Tone Cityn All Sparkia lähinnä hintansa vuoksi. Tosin kysyisin, mitä eroa on boosteilla, jos ei nyt ihan Behringerin muovipurkeista puhuta? Ja järkevää kompuraa saa ehdotta.

Delaytä olin myös harkinnut, ja täällä Flashback 2 juurikin iski silmään hinta-/ominaisuussuhteennns vuoksi; ykköstäkin harkitsisin, mutta ne ovat käytettynä lähes uuden kakkosen hintaisia.
vale
17.02.2019 21:01:04 (muokattu 17.02.2019 21:02:46)
Xotic sp-compressor tai joku muu jossa blend potikka. Itsellä tuo SP hoitaa kyl kaikki kompuran tarpeet ja on lähes koko ajan päällä.
arijuki
17.02.2019 21:05:44
En ehkä ensiksi lähtisi kompressorilla hommaamaan, jos puhutaan bluesista. Pistin oman just torille kun ei ollut käyttöä.

Soittelen lähinnä juuri blues-rockia ja kotivolyymeilla. Mutta makuasioita, mulle ei ollut käyttöä.
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
rosabelle
27.02.2019 10:36:48
Mitä autiolla saarella tekee pedaalilaudalla? Eihän siellä ole edes sähköä.
Tomtom
27.02.2019 14:43:25
Mä ostin aikanaan juurikin samanlaiseen tarkoitukseen Line6 Modulation modellerin jossa aikamoinen määrä eri muljuttimia ja vätkyttimiä, joita voi säätää oman maun mukkaan, mm choruksia, tremoloita, phasereita jne. Mulla tarkoitus oli että tuon avulla pääsee testailemaan mitä kaikkea oikeasti tarttisi pikkupurnukoiden muodossa. Mulla on ollut tuo laudassa jo useamman vuoden, käytän treeneissä ja keikoilla tremoloa, chorusta, phaseria ja jotain "random vätkytystä" jotka ei korvaa hyvälaatuista kunnon yksittäispedaalia mutta isommassa kokonaisuudessa ajaa asiansa. Noita ja vastaavia saanee torilta suht edukkaasti, jollain tuollaisella multivätkyttimellä pääsee ainakin tutustumaan mitä kaittea on tarjolla. Tuon miinus on se että delaytä ei ole.

Niinkus joku sanoikin jo, se testityö on melkein jokaisen tehtävä itse jotta pääsee selville mistä tykkää..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
noon
28.02.2019 09:10:11

Minä kulutin aikaa aika paljon youtubessa ja katselin erilaisia pedaalilautademoja ja niistä keräsin oppia (mitä pedaaleja ja missä järjestyksessä). Hyvälaatuisista videoista saattaa jopa kuulla soundierojakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)