Aihe: Efektiloopin lisäys?
1 2
Shredator
13.11.2018 10:03:38

Guitarfreak:
Kuten edellä mainittiin nii kaikkea ei kannata yrittää laittaa looppiin :) ja en ehkä laittais trainwreck klooneihin looppia ollenkaan johtuen vahvarin ideasta mut kukin tyylillään. Myös orange on ehkä tän kastin vaffareita joissa kyykätään myös päätettä nii ei ehkä aina toimi looppi.

Se on vähän että millasella soundilla soittaa ja mitä tyyliä hakee. Kaikki efektit toimivat kyllä vahvarin edessä pieneen crunchiin asti mutta sen jälkeen törmätään ongelmiin, erityisesti delay, kaiku ja pitch-efektien kanssa. Mulla on kaikissa hi gain -koneissa aina looppi käytössä ja siellä räkkiefektit, mutta mulla on myös samaan aikaan näidenkin vahvareiden edessä laudassa myös mm. delay-, pitch- ja modulaatioefektejä. Tämä sen takia että ne efektit tuottaa aika erilaisen mausteen/lopputuloksen ollessaan vahvistimen edessä vs. looppi.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
steelduck
13.11.2018 12:48:18 (muokattu 13.11.2018 12:50:11)

Sheradotorin kanssa samaan tapaan, mulla on Dual Rectifierin loopissa Flanger, Phaser,, Chorus, Digital Delay ja Reverb, jotka on itseasiassa omassa pikkulaudassa Nupin päällä. Nuo on siis pedaaleja jotka eivät tunnu toimivan särön edessä, jonka takia ovat tuolla loopissa.

Sitten edessä on mun varkiolauta, jota käytän pääsääntöisesti lowgain vahvistinten kanssa ilman looppi, mutta myös recton kanssa a ja siinä Säröt, Fuzzit, Vibe, Analog Delay ja Reverb.
s8na
13.11.2018 16:04:00

Tossa kun kattelin noita vahvareitten putkituksia niin AD30:ssä on sama juttu kun Dual terrorissa. Molemmille kanaville on oma vaiheenkääntöputkensa. Tuo varmaan asettaa haasteita sen loopin modaamiselle sinne.

Vahvareissa joissa looppi on, singnaalitiet on kanavilla aika paljon samalla reitillä. Noissa edellämainituissa signaali on erillään päättäriputkille asti.

Toosa vaihtoon vaan sellaseen jossa on looppi sanoisin.
Jucciz
13.11.2018 16:22:41
steelduck: Sheradotorin kanssa

Kuulostaa joltain dinosaurukselta! :D
Shredator
13.11.2018 16:25:53

Jucciz: Kuulostaa joltain dinosaurukselta! :D

Vanha peto mää jo olenkin.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
13.11.2018 16:37:54
Shredator: Vanha peto mää jo olenkin.

+65 miljoonaa vuotta ja vielä soi duikki
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
13.11.2018 16:40:41
Shredator: Se on vähän että millasella soundilla soittaa ja mitä tyyliä hakee. Kaikki efektit toimivat kyllä vahvarin edessä pieneen crunchiin asti mutta sen jälkeen törmätään ongelmiin, erityisesti delay, kaiku ja pitch-efektien kanssa. Mulla on kaikissa hi gain -koneissa aina looppi käytössä ja siellä räkkiefektit, mutta mulla on myös samaan aikaan näidenkin vahvareiden edessä laudassa myös mm. delay-, pitch- ja modulaatioefektejä. Tämä sen takia että ne efektit tuottaa aika erilaisen mausteen/lopputuloksen ollessaan vahvistimen edessä vs. looppi.

Näinpä. Välillä ois kiva saada särön eteen myös delay tekemään jotain todella häiriintynyttä ;) phaser ja univibe mulla on aina vahvarin edessä koska ne kuulostaa loopissa matkapahoinvoinnille. ;D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Laulava Kylätohtori
13.11.2018 21:04:44
Guitarfreak: Näinpä. Välillä ois kiva saada särön eteen myös delay tekemään jotain todella häiriintynyttä ;) phaser ja univibe mulla on aina vahvarin edessä koska ne kuulostaa loopissa matkapahoinvoinnille. ;D

Kokeilin joskus Micro Vibeä loopissa ja se kuulosti mielestäni aika kauhealta. Ei sitä vissiin ole looppiin tarkoitettukaan, vaikka toki sielläkin, jos soundi omaa korvaa miellyttää..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
basisti1971
14.11.2018 08:11:46
Moi.

s8na: Tossa kun kattelin noita vahvareitten putkituksia niin AD30:ssä on sama juttu kun Dual terrorissa. Molemmille kanaville on oma vaiheenkääntöputkensa. Tuo varmaan asettaa haasteita sen loopin modaamiselle sinne.

Vaikkei toki yhtä suoraviivainen homma ole kuin RCA (Bassman) -topologialla värkätyissä, tuo Orangen rakenne tuo kyllä helpotusta ja valinnanvaraakin ihan toisella tapaa kuin "perinteisissä".

Koska EQ:t ovat selvien liitospisteiden kautta johdotettu pääpiirilevyyn, voi efektiloopin/loopit kytkeä suoraan piuhojen väliin.
Tai modata liittimille.
Hyvin yksinkertaisesti voi myös vaikkapa kytkimellä valita haluaako loopin pre- vai post-eq.
Koska laitteessa on jo releohjaus, samalla ohjaussignaalilla voi näppärästi (kun osaa) ohjata myös loopin sen kanavan signaalitielle joka kulloinkin on käytössä.
Jos ei halua kumpaankin kanavaan erillistä looppia.

Mun silmään tuo kyseisen Orangen rakenne ja layout pikemminkin kannustaa modaamaan efektiloop(e)ille kuin aiheuttaa epätoivon tunteen ;).

Jos kaikkein monimutkaisimman vaihtoehdon putkibufferein ja releohjauksin valitsee, kustannukset noussevat verraten suuriksi, mutta satavarmasti putkipajoilta joilta tarjouspyyntöjä kyselee löytyy mielipide ja hinta heidän parhaana ja käyttökelpoisimpana pitämälleen vaihtoehdolle.

T:Samuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)