Aihe: kombot
1 2
RaskasMielinen
02.08.2017 01:19:05

J.Nikkanen: Mitenkäs tuommonen Katana poikkeaa sitten muista digihimmeleistä? Eipä ole kokemuksia oikein muista kuin Fenkun Mustang komboista sekä Line6 härveleistä, no niin no, pieni Blackstar löytyy kotoa tälläkin hetkellä mutta se on semmoinen pieni sievä stereohärpätin. Noissa on mun mielestä ollut semmoinen melko lytätty saundi, mutta että siis tuossa Katanassa on ihan ok saundi ja headroomiakin? Hintahan ei ole paha jos on toimiva ja toimittava laite.

Jos mahdollista, niin käy jossakin noita myyvässä kivijalkaliikkeessä kokeilemassa itse.
Viime viikonloppuna istuin jo hämärtyvää iltaa omalla terassillani viinipönikän, kitaran ja Katanan kanssa. Tyttäreni tuli siihen katselemaan mitä isä hommaa. Laitoin tytölle kännykän käteen ja pyysin kuvaamaan yhden säkeistön verran, kun isä soittaa jotakin muuta kuin synkintä metallia.

No melankoliaahan sentään tämäkin on:
https://www.youtube.com/watch?v=4o8wd_txAjY&feature=youtu.be

Soitin niin hiljaa, että kielten kalkatus kuuluu selvästi. Cubasessa editoidessani nostin volumea kopioimalla raitaa riittävän moneen kertaan. Sitten vielä kompressoin aivan aavistuksen verran ja tein eq:lla pienet täsmäleikkaukset kohtiin 200 hz ja 500 hz.

Muuten tuo on aivan autenttista soundia, jonka olen tehnyt juurikin fiilistelläkseni wanhaa suomalaista melankoliaa. Olen nysvännyt soundin kasaan Katanan omilla säätimillä, siis kytkemättä laitetta tietokoneeseen ladattavaan Boss Tone Studioon (jolla tosin myös olen tehnyt soundeja ja jossa on tolkuton määrä mahdollisuuksia, muun muassa kaikki tärkeimmät Bossin efektipurkit monipuolisina softaversioina).
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)