![]() 09.05.2017 16:11:54 | |
---|---|
Elikkä nyt alkaa näyttää siltä että jos omia ir tiedostoja haluaa käyttää niin vaihtoehdot ovat torpedo live tai dummyload + joku purkki ir tiedostojen toistoon. Molemmissa apauksissa hinta tulee melko tyyriiksi. Ehkä jatkan noiden keinokuormien metsästämistä missä tulee mukana jokin kaappmallinnus. Onko niistä ihmisillä suosituksia, ihan halvimmat ei ole vielä kauheasti itseä vakuuttaneet. Elise Oy | |
![]() 09.05.2017 16:22:45 | |
northern: ... Ehkä jatkan noiden keinokuormien metsästämistä missä tulee mukana jokin kaappmallinnus. Onko niistä ihmisillä suosituksia, ihan halvimmat ei ole vielä kauheasti itseä vakuuttaneet. Mikäs sun budjetti on? Hyvää ei tässäkään tapauksessa saa halvalla ja ne kuormiin sisäänrakennetut "kaiutinemulaatiot" ovat 99% kuraa korville... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 09.05.2017 16:27:30 | |
TTV: Mikäs sun budjetti on? Hyvää ei tässäkään tapauksessa saa halvalla ja ne kuormiin sisäänrakennetut "kaiutinemulaatiot" ovat 99% kuraa korville... Näin se on, jos haluaa hyvää ja laadukasta niin ei muuta kun massia tiskiin. Ei se Torpedo Livekään ole sen kalliimpi kuin laadukas kaappi, eli vastinetta rahoille on enemmän kuin tarpeeksi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 09.05.2017 18:59:27 | |
Noita plugareita kun saa ilmatteeks koneelle ja ihan hyvä combo vahvistin jo löytyy niin tuo torpedo live tuntuu melkosen tyyriiltä. Ehkäpä ostan jonkun halvan ja huonosaundisen. Kotona saa sit plugareilla mallinnukset ja pitää tota keinokuorman kaiutinmallinnusta hätävarana jos joskus tarvii keikalla. Elise Oy | |
![]() 09.05.2017 20:07:26 | |
northern: Noita plugareita kun saa ilmatteeks koneelle ja ihan hyvä combo vahvistin jo löytyy niin tuo torpedo live tuntuu melkosen tyyriiltä. Ehkäpä ostan jonkun halvan ja huonosaundisen. Kotona saa sit plugareilla mallinnukset ja pitää tota keinokuorman kaiutinmallinnusta hätävarana jos joskus tarvii keikalla. Jos Torpedo Live ei pysty parempaan kuin koneelta ajettavat kaiutinsimulaatiot, niin sitten se saa kyllä meikäläiseltä jäädä, koska CabClone ja Koch Pedaltone futaa itselleni miellyttävämmin. Torpedo mua kyllä tuossa aika paljon vielä jokin aika sitten kuumotti, mutta olen koko ajan ollut varuillani kun tietokoneen kaappimallinnukset ei oikein meinaa napata mulle ja olen pelännyt jos se ei olekaan merkittävästi niitä parempi. Jos se on, niin sitten se saattaisi kuumottaa vieläkin. Pitäisi varmaan päästä jonnekin testaamaan sitä.... eikai tää kutina muuten helpota :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 09.05.2017 20:22:01 | |
hallu: Jos Torpedo Live ei pysty parempaan kuin koneelta ajettavat kaiutinsimulaatiot, niin sitten se saa kyllä meikäläiseltä jäädä, koska CabClone ja Koch Pedaltone futaa itselleni miellyttävämmin. Torpedo mua kyllä tuossa aika paljon vielä jokin aika sitten kuumotti, mutta olen koko ajan ollut varuillani kun tietokoneen kaappimallinnukset ei oikein meinaa napata mulle ja olen pelännyt jos se ei olekaan merkittävästi niitä parempi. Jos se on, niin sitten se saattaisi kuumottaa vieläkin. Pitäisi varmaan päästä jonnekin testaamaan sitä.... eikai tää kutina muuten helpota :-D Koneen kaappisimulaatiot ja missä tahansa pyörivät IR:t ovat vain osa totuutta. Kuten aiemmin kerroin, varsinaisen kuorman tyyppi vaikuttaa sen vahvistimen käyttäytymiseen, mikä puolestaan vaikuttaa signaliin, joka kaappimalliin menee. Tule kokeilemaan joskus, keitetään kahvit samalla :-) Voit ottaa vaikka oman vahvistimesi mukaan? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 09.05.2017 21:00:41 | |
TTV: Koneen kaappisimulaatiot ja missä tahansa pyörivät IR:t ovat vain osa totuutta. Kuten aiemmin kerroin, varsinaisen kuorman tyyppi vaikuttaa sen vahvistimen käyttäytymiseen, mikä puolestaan vaikuttaa signaliin, joka kaappimalliin menee. Tule kokeilemaan joskus, keitetään kahvit samalla :-) Voit ottaa vaikka oman vahvistimesi mukaan? Voihan vihtori, tulen mielelläni :-D olipa ystävällinen tarjous ja saan samalla vastauksen moneen kysymykseen..... tärkein niistä että olisiko Torpedo mulle sopiva laite. Mä pistän sulle jossakin välissä yksäriä, niin sovitaan asiasta tarkemmin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 09.05.2017 21:02:44 | |
hallu: Voihan vihtori, tulen mielelläni :-D olipa ystävällinen tarjous ja saan samalla vastauksen moneen kysymykseen..... tärkein niistä että olisiko Torpedo mulle sopiva laite. Mä pistän sulle jossakin välissä yksäriä, niin sovitaan asiasta tarkemmin. Tämä selkee, sunnuntait kaikkein helpoimmin sovitettavissa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 09.05.2017 23:34:37 | |
hallu: Jos Torpedo Live ei pysty parempaan kuin koneelta ajettavat kaiutinsimulaatiot, niin sitten se saa kyllä meikäläiseltä jäädä, koska CabClone ja Koch Pedaltone futaa itselleni miellyttävämmin Niin monta muuta asiaa pitää mennä oikein ennen kuin sitä kaiutinsimua pääsee edes virittelemään ja Torpedo tekee siitä helppoa. Silti jää vielä paljon hierottavaa ennen kuin ollaan maalissa. Ite en oo. | |
![]() 09.05.2017 23:42:23 | |
Muovinen: Niin monta muuta asiaa pitää mennä oikein ennen kuin sitä kaiutinsimua pääsee edes virittelemään ja Torpedo tekee siitä helppoa. Silti jää vielä paljon hierottavaa ennen kuin ollaan maalissa. Ite en oo. No siis minua kiinnostaa eniten kuulokkeet versus monitori kuuntelu siinä. Kuulokkeiden kanssa mulla on aina ollut helpompi saada kaappimallinnukset toimimaan luonnollisesti, mutta monitoreilla olen kerta toisensa jälkeen päätynyt käyttämään passiivisia simulaatioita siis CabClone tai Koch Pedaltone ilma mitään softaa vaan signaali raakana sisään. Jos Torpedo tarjoaa järjellisen tuloksen sekä kuulokkeisiin, että monitoriin niin bueno. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 10.05.2017 06:43:18 | |
hallu: Jos Torpedo tarjoaa järjellisen tuloksen sekä kuulokkeisiin, että monitoriin niin bueno. Jahka testaillaan, niin voit ottaa myös omat kuulokkeesi mukaan. Multa löytyy BD DT770M ja Genen 8020B monitorit, joten vertailua pääsee ainakin jollain tasolla tekemään... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 10.05.2017 07:39:11 | |
hallu: No siis minua kiinnostaa eniten kuulokkeet versus monitori kuuntelu siinä. Kuulokkeiden kanssa mulla on aina ollut helpompi saada kaappimallinnukset toimimaan luonnollisesti, mutta monitoreilla olen kerta toisensa jälkeen päätynyt käyttämään passiivisia simulaatioita siis CabClone tai Koch Pedaltone ilma mitään softaa vaan signaali raakana sisään. Jos Torpedo tarjoaa järjellisen tuloksen sekä kuulokkeisiin, että monitoriin niin bueno. Tuli mieleen sellainen, että jos kaappimallinnukset tuntuvat toimivan jotenkin epäluonnollisesti tms. niin voisikos se johtua siitä, että odotetaan mallinnuksen, tai IR:n, kuulostavan samalta kuin kaappi huoneessa, vaikka sen tarkoitus on kuulostaa samalta kuin mikitetty kaappi huoneessa. Tuossa on melkoinen ero. | |
![]() 10.05.2017 08:03:42 | |
jii.haanpaa: Tuli mieleen sellainen, että jos kaappimallinnukset tuntuvat toimivan jotenkin epäluonnollisesti tms. niin voisikos se johtua siitä, että odotetaan mallinnuksen, tai IR:n, kuulostavan samalta kuin kaappi huoneessa, vaikka sen tarkoitus on kuulostaa samalta kuin mikitetty kaappi huoneessa. Tuossa on melkoinen ero. Niinpä. Minusta tuo kuulostaa niin oudolta, että pitää hakea ihan erilaiset säädöt tai jopa laitteet kuulokkeet vs. monitorit. Ite toki lähestyn asiaa äänittämisen kannalta eli kuuntelen soundia ensin vain monitoreista ja kuulokkeista ehkä sitten, kun punainen valo palaa tai miksatessa tiettyjä juttuja kuunnellessa. Jos soundi toimii monareista niin kyllä se on useimmiten myös kuulokkeilla hyvä tai sitten pitää alkaa epäilemään omia kuunteluolosuhteita tai monitoreita. Mutta sepä se onkin kun me jokainen kuunnellaan niin erilaisista lähtökohdista jo tilan ja laitteiden puolesta, että suora vertailu näin näppiksien välityksellä on mahdotonta. | |
![]() 10.05.2017 08:31:47 | |
jii.haanpaa: Tuli mieleen sellainen, että jos kaappimallinnukset tuntuvat toimivan jotenkin epäluonnollisesti tms. niin voisikos se johtua siitä, että odotetaan mallinnuksen, tai IR:n, kuulostavan samalta kuin kaappi huoneessa, vaikka sen tarkoitus on kuulostaa samalta kuin mikitetty kaappi huoneessa. Tuossa on melkoinen ero. Joo tää voi olla se juttu, mutta sen ei pitäisi olla ylipääsemätön. Nimittäin jos sen virtuaalimikin laittaa ihan naamaan, niin se kyllä toimii ihan kohtuullisesti koska sitä virtuaalihuonetta on vähemmän. No kohtahan se nähdään kun tartun tuohon TTV:n erittäin ystävälliseen tarjoukseen. Minua kiinnostaa todella paljon myös tuo reaktiivisen kuorman mukanaan tuoma erilainen vahvistimen reagoiminen. Mulla on vähän kiireinen lomaviikko menossa etten ihan hetikohta kerkiä, mutta kerron heti fiilikset kun olen vierailulla käynyt. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 10.05.2017 09:11:43 | |
jii.haanpaa: Tuli mieleen sellainen, että jos kaappimallinnukset tuntuvat toimivan jotenkin epäluonnollisesti tms. niin voisikos se johtua siitä, että odotetaan mallinnuksen, tai IR:n, kuulostavan samalta kuin kaappi huoneessa, vaikka sen tarkoitus on kuulostaa samalta kuin mikitetty kaappi huoneessa. Tuossa on melkoinen ero. Itse olen säätänyt Torpedon presetit siten, että on erikseen nauhoitukseen sopivat ja sitten huonepresetit. Mallinsin Torpedoon soittohuoneeni akustiikkaa a/b-vertailulla ja samalla kaapilla/impulssilla. Sain mielestäni sen todella lähelle, paremmin kuin esim. Axe-Fx:llä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 10.05.2017 10:16:35 | |
Shredator: Itse olen säätänyt Torpedon presetit siten, että on erikseen nauhoitukseen sopivat ja sitten huonepresetit. Mallinsin Torpedoon soittohuoneeni akustiikkaa a/b-vertailulla ja samalla kaapilla/impulssilla. Sain mielestäni sen todella lähelle, paremmin kuin esim. Axe-Fx:llä. Jotakin tuollaista mäkin olen yrittänyt. Olen yrittänyt saada kuulokkeet ja/tai monitorit soimaan kuten kaappi "livenä", mutta tuntuu olevan paljon vaikeampaa kuin apinoida kaappia mikitettynä. Varmasti onnistuu, jos osaa, mutta mä en osaa :) Pitäisi varmaan ymmärtää enemmän ihan perusasioista, esim kaapin ja huoneen mikittämisestä, eri mikrofonien soundeista jne. Oletko muuten käyttänyt jotakin tiettyä mikkimallia huonepreseteissä? | |
![]() 10.05.2017 10:24:27 (muokattu 10.05.2017 10:25:23) | |
jii.haanpaa: Jotakin tuollaista mäkin olen yrittänyt. Olen yrittänyt saada kuulokkeet ja/tai monitorit soimaan kuten kaappi "livenä", mutta tuntuu olevan paljon vaikeampaa kuin apinoida kaappia mikitettynä. Varmasti onnistuu, jos osaa, mutta mä en osaa :) Pitäisi varmaan ymmärtää enemmän ihan perusasioista, esim kaapin ja huoneen mikittämisestä, eri mikrofonien soundeista jne. Oletko muuten käyttänyt jotakin tiettyä mikkimallia huonepreseteissä? Hmm, nyt en muista tarkkaan mikä oli, mutta muistaakseni konkkamikki. Myös 57:lla toimii. Se pitää vetää siinä graafisessa liittymässä huoneen puolelle ensin kauemmaksi kartiosta (missä seisoisit normaalisti soittaessasi) ja sitten vielä hieman kauemmaksi ja pikkasen sivuun ulospäin kartiosta. Room-reverbiä hieman mukaan ja eq:sta hienosäätö. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 10.05.2017 12:54:55 | |
Erityisesti kuulokekäyttöön hieroessa kaikua tarvitaan minusta ehdottomasti. Ihan testin vuoksi, kuuntele tuo kuulokkeet päässä, aluksi ilman kaikua tulee klaustrofobinen olo, eikä tuolla huvita soittaa, mutta nappaa kaiku sekaan ja tunteja vierähtää huomaamatta... https://soundcloud.com/aziz2/tottoroo On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 10.05.2017 13:25:24 | |
askomiko: Erityisesti kuulokekäyttöön hieroessa kaikua tarvitaan minusta ehdottomasti. Ihan testin vuoksi, kuuntele tuo kuulokkeet päässä, aluksi ilman kaikua tulee klaustrofobinen olo, eikä tuolla huvita soittaa, mutta nappaa kaiku sekaan ja tunteja vierähtää huomaamatta... https://soundcloud.com/aziz2/tottoroo No kaikella kunnioituksella mun mielestä molemmat oli hyviä. Kuulokesoittoon nuo huoneheijasteet sopii hyvin, mutta itse tykkään kaiuttomuudesta eikä tullut mitenkään ahtaanpaikan kammo. Monitorikuuntelussa en noita kaukuja haluaisi vaan mahdollisimman kuiva ja naamassa oleva kitara on hyvä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 10.05.2017 16:12:11 | |
Tulipa sellainen mieleen että voisikohan kaappimallinnuksen ja kaiun saada samaan ir tiedostoon? Vois olla kätevä tommosessa purkissa mihin saa omat tiedostot. Nappia painamalla vaihtuis sooloon eri saundi ja lisäks vielä kaikukin. Elise Oy | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)