Moi. Sepposilja: En siis tyhmänä talkkarina tiedä noiden kauempaa tulleiden taiteilijoiden liksoja mutta ei fyrkat oo riittäneet ainakaan kitaran hihnaan.... tanhuorkesterin kitaristi jupisee vähän kun pitää etsiä joka välissä roikotusapuvälinettä sieltä täältä... :) Voi olla tuossa tapauksessa kitarapajan hintataso kovahko... Vaikka Suomalaista kivijalkaa pitäisi toki suosia, klassinen musakamojen hankintapaikka Tukholma voisi olla varteenotettavampi vaihtoehto. Tuon nurkan musaliikkeiden nykytilanteesta olen kyllä vieläkin enemmän pihalla kuin Hesan, yli 2 vuosikymmentä on viimekertaisesta visiitistä. Jollain RuÅttalaisella henkilökunnan jäsenellä luulisi olevan tietoa noista.
Re. Soitin-Huttunen: Presidentti: Silloin kun tämä eräällä lisänimelläkin tunnettu liike vielä Caloniuksenkadun kivijalassa oli olemassa, tuo oli mitä mainioin paikka bongata kaikenlaista obskuuria 60-80-lukujen soitinta. Tuolla tuli nuoruusvuosina 80- ja 90 luvullakin aina piipahdettua Hesassa käydessä kuolaamassa, mutta vaikka hintataso olikin muihin viereisellä Mechelininkadulla sijainneisiin liikkeisiin verrattuna ainakin näin jälkikäteen muistellen enemmän kuin kohdallaan, ostoksia en muista kuin yhden. Kyytiin jäi -ja on vieläkin tiukasti mukana- jäsen Kiven Lunatunes tekstein koristeltu Monster putkinuppi. Huollon tosin kaipaisi, kipeästi... Nupin kaverina olleen 218 Monster-kaapin ostamattajättäminen on korvennut rankasti. T:Samuli |
hollstro: Tukholmassa on käytettyjä myynnissä erittäin hyvin ja paljon. Mikähän näillä Helsingin kaupoilla on kun niin vähän ottavat vaihdossa. Minua ainakin kiinnostaa vain käytetyt. Uuden soittimen musaliikkeestä olen itselleni ostanut viimeiksi 23 vuotta sitte MS Audiotronilta. Ehkä se on enemminkin niin, ettei jengi myy käytettyjä liikkeisiin kun siinä tulee yleensä vain persnettoa kun taas MNet torilta ja Facebookryhmistä saa jokseenkin "omansa" takaisin. Liikkeiden kanssa tilanne on yleensä sellainen Pawn Stars-meininki että ostavat sisään 300e arvoisen soittimen sulta satasella jota sitten myyvät neljällä sadalla. Ainiin, ja Millbrookissa on kanssa käytettyjä jonninverran mikäli ei oltu jo mainittu. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen. |