Åboensis 16.01.2017 20:15:43 | |
---|
Ai saagura. Mä jo ehdin ostamaan uuden kitaran ja vahvistimen... Ja tilaamaan Monocasen ;D. Mutta toisaalta olen ajatellut, että nämä olivat nyt tässä, näillä mennään. Eli voisin jopa ottaakin osaa otsakkeella "Älä osta mitään (enää) -vuosi" ;D. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille |
LaMotta 16.01.2017 20:16:39 (muokattu 16.01.2017 20:42:55) | |
---|
Åboensis: Eli voisin jopa ottaakin osaa otsakkeella "Älä osta mitään (enää) -vuosi" ;D. "Älä osta mitään minkä päälle et ole nukkunut vähintään kahta yötä tai jotain-vuosi." Tämä on itse asiassa toimiva teknologia. Monta intuitiivista - ja jälkeen päin onneksi tarpeettomaksi havaittua - ostosta on jäänyt tekemättä kun nukkuu asian päälle yön tai pari. Mutta tietysti jos 'kiima' iskee niin sitten on menoa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Bosambo 16.01.2017 20:46:22 | |
---|
Tämähän onnistuu helposti, kun tilaa pari keihästä Auroralta. Menee 2018 vielä samaan meteliin odotellessa. Juu, piti tosiaan olla investointivapaa vuosi tämä. Pari viikkoa lusittu ja yksi Tokain japsilessu kotiutettu ja toinen tulossa. Vähän oon noihin heikkona. |
mpekkanen 16.01.2017 21:10:56 (muokattu 16.01.2017 21:11:10) | |
---|
LaMottan juttu on kyllä ihan toimiva. Jos tulee aivan ylivoimainen äkillinen luulo, että tarvitsee jotain uutta tai käytettyä kitaraa tms. Nukkuu tosiaan yön tai kaksi ja miettii sitten koko asian uudestaan. Siinä voi jopa tapahtua seuraavanlaisia asioita. 1. Tulee jotenkin tolkkuihin ja huomaa, ettei todellista tarvetta esim. sellaiselle kitaralla ole. 2. Vaikka se olisikin todella halpa, niin hyvässä lykyssä sen on jo joku muu ehtinyt ostaa. Turhahan se voi siltikin olla, vaikka olisi edullinen tai puoli-ilmainen tai todella hieno & harvinainen jne.. 3. Harvoin on torilla kuitenkaan sellaisia diilejä, että ne olisi ihan käyttöön tulevia ja se hinta olisi tosiaankin sellainen että se on aivan välttämätön tai järkevä hankinta muutenkaan. Eli jos sellaisen soittimen tms. tarvitsee-->luultavasti niitä tai vastaavia kyllä löytyy myöhemminkin jos on vielä oikeaa tarvetta. 4. Ei tule tehtyä ainakaan sellaista kauppaa, jota myöhemmin katuu. Useasti kun monetkin soittimet jne. tavarat näyttävät todellisen toimivuutensa vasta kun niitä on hieman pidempään soittanut. Liikkeessä tai jossain treenikämpällä äkkiä kauppoja tehtäessa, ei saa kitarasta tai muustakaan tätä puolta selville. 5. Ei tule ainakaan huijatuksi. Joskus voi oikein hyvät diilit sumentaa tuon pään ja typeriä päätöksiä on hanakampi tekemään. Silloinkin kun itse kokeilee soitinta tai jotain muuta vempainta. Hosumalla ei kannata... |
BugBadWolf 16.01.2017 21:22:42 | |
---|
Haiskahtaa sabotaasilta. Jos aloittaisitte sen vuoden vasta sitten, kun minulla on myydään-lista tyhjänä? Nyt ei ole hyvä aika tarjoilla tuollaisia ideoita ihmisille ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
arppah8 16.01.2017 21:54:11 | |
---|
Voisin osallistua tähän, enhän mä mitään enää oikeasti tarvitse. Hyvällä tuurilla tuo viime vuoden lopulla hankittu läjä kieliä riittää ainakin melko pitkälle tätä vuotta jossei nyt ihan loppuun asti. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
Laulava Kylätohtori 16.01.2017 22:14:42 | |
---|
Höpsis, nulikat. Tämä on niinkuin laihdutuskin. Ihmedieetit ja kärvistelyt eivät vaan toimi. Pitää tehdä kokonaisvaltainen elämäntapamuutos. Eli ostetaan vain oikeaan tarpeeseen. Nytkin mä tarttisin ehdottomasti uuden straton, mutta vain, jos vien nykyisen treenikselle. Eli ei hosuta, vaan ostetaan harkitusti... tarpeeseen... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
LaXu 16.01.2017 22:40:33 | |
---|
Sitähän ei lasketa, jos tilasi jo viime vuoden puolella, eihän? ;) Onnistuin varmaan pari vuotta menemään hommaamatta ainuttakaan soitinta tai laitetta, kunnes vastaan asteli ensin 7-kielinen multiscale, sitten sikahieno Carvin ja nyt on vielä 8-kielinen Skervesen tilauksessa ja houkuttaisi hommata yksi LP-tyylinen skebakin. Selkeästi käy niin, että kun kerran ratkeaa, niin sitten ratkeaa kunnolla. Odotan kauhulla sitä päivää, kun joku kymppitonnin vintagerepro-Gibson alkaa tuntua fiksulta "sijoitukselta". |
Krice 16.01.2017 22:53:42 | |
---|
Kitarakamoja ei varmaan tänä vuonna tule ostettua kovin paljon jos lainkaan. Jos saan myytyä turhia keppejä pois niin ehkä yhden puoliakustisen voisi ostaa, täytyyhän sellainen olla aikuisella miehellä. |
Laulava Kylätohtori 16.01.2017 22:55:53 | |
---|
Krice: Kitarakamoja ei varmaan tänä vuonna tule ostettua kovin paljon jos lainkaan. Jos saan myytyä turhia keppejä pois niin ehkä yhden puoliakustisen voisi ostaa, täytyyhän sellainen olla aikuisella miehellä. Tele on paras Essi, osta sellainen... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Kylyma 16.01.2017 23:19:36 | |
---|
Viime vuosi oli kallis. Varmaan 3 tonnia poltin rahaa kitaroihin. Olen mukana tässä hulluudessa! Vaikka jo tällä hetkellä haaveilen schecter e-7 skebasta! Ja vaikka mistä muusta. Kieliä ostan mutta mitään isompaa en. Edes pedaalia! |
rosberg 17.01.2017 10:20:43 | |
---|
Jucciz: Tuonne otsiikkoon tahtoisin kovasti yhden viivan, tuommoisenaan sattuu silmiin. :( Vaan vaan, vuonna 2015 en ostanut yhtään kitaraa enkä vahvistinta... sen sijaan kyllä ostin yhden omakotitalon, rummut, monta symbaalia, kymmenkunta äänitysmikkiä ja ainakin viisi mikkietuastetta, joten vihkoonhan se sekin vuosi meni, simpura. Mä pidin pitkään taukoa tänne keskusteluihin, mutta onneksi Jucciz on pitänyt linjansa. Ihanaa. Pitääkö mainita, että mäkin ostin 190 Les Paul Standardin hinnalla (thomann) asunnon. Vinnie Moore is more. |
steelduck 17.01.2017 10:45:02 | |
---|
Miksi? Eihän se ole kivaa... Kamakarusellin pitää pyöriä! |
Exhausted 17.01.2017 11:30:18 | |
---|
Viimeisin kamaostos tehty huhtikuussa, eiköhän tässä vielä kolme kuukautta tule sinniteltyä. |
Jucciz 17.01.2017 12:24:44 | |
---|
rosberg: Mä pidin pitkään taukoa tänne keskusteluihin, mutta onneksi Jucciz on pitänyt linjansa. Ihanaa. Pitääkö mainita, että mäkin ostin 190 Les Paul Standardin hinnalla (thomann) asunnon. Mainitse toki. Mitäs muuten Stankku nykyisin Thomannilla maksaakaan? |
Haeroe 17.01.2017 13:11:29 | |
---|
Lasketaanko mut vielä kamppanjaan mukaan, jos olen tehnyt vain yhden vaihtokaupan päikseen tämän vuoden puolella? En kyllä hetkeäkään usko, etteikö jotain kauppaa tänäkin vuonna tulisi tehtyä ihan rahalla, mutta itsensä huijaaminen on aina hauskaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
hallu 17.01.2017 13:17:24 | |
---|
Ah ja juuri kun pääsin sanomasta, niin tuli mieleen, että tarvitsisin stratolle Fenderin keissin ja voisin teettää siihen toisen pleksin eri mikeillä ja kytkennöillä :-) . Äh tulee kova vuosi tätä menoa :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
rosberg 17.01.2017 14:00:33 | |
---|
@jucciz sen 2300€ Vinnie Moore is more. |
Laulava Kylätohtori 17.01.2017 14:33:45 | |
---|
hallu: Ah ja juuri kun pääsin sanomasta, niin tuli mieleen, että tarvitsisin stratolle Fenderin keissin ja voisin teettää siihen toisen pleksin eri mikeillä ja kytkennöillä :-) . Äh tulee kova vuosi tätä menoa :-D No, mä en kyllä ymmärrä, että strato kierii roudatessa paljaana takakopassa romun keskellä vuoden, ettei mene älä osta mitään -vuosi pilalle. Onko siinäkään sitten mitään järkeä. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Metalkallo 17.01.2017 15:06:18 (muokattu 17.01.2017 15:07:02) | |
---|
Mulla ainakin on tällä hetkellä auvoinen olo musavehkeiden suhteen, en tartte mitään niiden kohdalla enää kun kaikki halutut ja tarvitut on. Ei edes tee mieli ostaa uutta vaan nyt tekee mieli soittaa ennemminkin. :) Kieliä nyt pitää tietenkin ostaa jossain vaiheessa taas. Vähemmän on nykyään enemmän |