tumppusormi 16.10.2016 14:22:40 | |
---|
En allekirjoita mitään |
heviäijä 16.10.2016 14:32:50 | |
---|
Vähäisistä eroista, huolimatta Positive Grid, Mesa, ja Kemper oli parhaat. Ottaisin kyllä minkä tahansa. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
sustain65 16.10.2016 14:37:55 | |
---|
Eroja noissa soundeissa on ja tulosvideon lopussa olevista mallintavien soundeista pidin ehkä eniten AX8:sta. Toisaalta eq:lla pystyy varmaan kaikissa säätämään hyvin noita eri taajuusalueiden suhteita enemmän oman maun mukaisiksi. Noiden pelkkien soundien kuuntelemisen perusteella minusta vaikuttaa siltä, että live-soiton kannalta on aivan sama minkä noista valitsee, kaikki ovat jo niin hyviä, siis ainakin tuollaisillä särösoundeilla. Soittotuntuma on sitten asia erikseen. |
Shredator 16.10.2016 14:43:04 | |
---|
Hah, vain Helixin arvasin oikein. Kemper kuulostaa kyllä todella paljon samalle. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
tumppusormi 16.10.2016 14:51:31 | |
---|
Nyt tarttis vielä saada vox ac30 vs mallintavat hyvään testiin. Ainakin halvat(kehnot) mallintavat pettävät Voxin kanssa. Jopa Voxin omat, tai varsinkin ne. En allekirjoita mitään |
audioAXS 16.10.2016 15:55:55 | |
---|
Ainoastaan Mesa oikein, muut meni ihan mettään. Hyvältähän noi kaikki kuulostaa, mutta jotenki siinä Mesassa on "laajempi taajuusalue" tms. minkä takia erottuu edukseen. :) "Voima korvaa vaseliinin" |
ÄrGee 16.10.2016 16:12:14 | |
---|
Tödennäköisesti Positive Gridin tuote tuntuu soittaessa aivan p****** kuten aina, vaikka kuulostaakin ihan siedettävältä. Semisti tunkkainen ja "sumuinen" muihin verrattuna. AX8:ssa oli taas se turha muhjuisuus läsnä, jonka saa varmasti ruuvattua pois niin kuin Helixin pienen ohuuden. Mesa ja Kemper vei munsta tämän. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
blues guitar 16.10.2016 18:36:08 (muokattu 16.10.2016 18:36:59) | |
---|
kekkuliheikki: Joopajoo. Ongelmana naissa on se, etta voi kuulostaa samalta. Soittotuntumaa ei voi Youtube-videoista testata. Ja se kusee kaikissa mallintavissa. Omien kokemuksieni pohjalta voisin sanoa että putkivahvistimienkin soittotuntumissa on eroja ja varsinkin siinä kuinka kovalla vahvistimia soitetaan. Mielestäni Kemperin (muista ei ole kokemuksia) soittotuntuma on parempi kuin aivan hiljaisella olevan putkivahvistimen, lähempänä lujaa soitettavaa putkivahvistinta. Tietenkin sillä edellytyksellä että käytetään hyviä profiileja. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
hallu 16.10.2016 19:27:35 | |
---|
TTV: Testin tulokset: https://www.youtube.com/watch?v=0deE5xaK4n0&feature=autoshare No nyt huomasin pieniä eroja minäkin. Jännä että siinä ekassa videossa en niitä huomannut tai kuuntelin ehkä huolimattomasti, mutta nyt erot oli kuultavissa. Munkin mielestä Positive Bias Amp oli lähimpänä lähinnä tarjosi botnekkaampaa mallinnusta alkuperäisen tavoin ja Kemper oli myös ihan jees, mutta oliko se teistä ehkä pikkuriikkisen sumuisempi kuin Bias Amp ja orkkis? Axe ja Helix tuntui muistuttavan toisiaan ja alakerta puuttui niistä ja ehkä siksi ne diskantit vähän hyppäsi korville. Tämä soundi ei kylläkään ole mulle muutenkaan mieleen enkä itse koskaan tuollaisella äänellä soita. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
ÄrGee 16.10.2016 19:32:33 | |
---|
hallu: No nyt huomasin pieniä eroja minäkin. Jännä että siinä ekassa videossa en niitä huomannut tai kuuntelin ehkä huolimattomasti, mutta nyt erot oli kuultavissa. Munkin mielestä Positive Bias Amp oli lähimpänä lähinnä tarjosi botnekkaampaa mallinnusta alkuperäisen tavoin ja Kemper oli myös ihan jees, mutta oliko se teistä ehkä pikkuriikkisen sumuisempi kuin Bias Amp ja orkkis? Axe ja Helix tuntui muistuttavan toisiaan ja alakerta puuttui niistä ja ehkä siksi ne diskantit vähän hyppäsi korville. Tämä soundi ei kylläkään ole mulle muutenkaan mieleen enkä itse koskaan tuollaisella äänellä soita. Axessa oli kaikkein eniten 100-200Hz mutaa, mikä joillekin tarkoittaa botnea. Ja Bias Ampissa sama sumu mikä löytyy plugareista. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
heviäijä 16.10.2016 20:05:02 | |
---|
Eka Kemper profiili oli ehkä hieman sumuinen, mutta en mainittu kun tuumin sen olevan turhaa korkinhaistelua. Ai että tuo toinen Kemper profiili, kyllä oli hyvän kuuloinen. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Torniojaws 16.10.2016 20:05:59 | |
---|
Kemper taas kuulosti kirkkaammalta kuin aito. |
TTV 16.10.2016 20:10:17 | |
---|
Kyllä noi omaan korvaan oli kaikki erittäin mieluisia. Ite taidan kallistua Helixiin, räkki vai lauta, kas siinäpä pulma :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Karhukoira74 16.10.2016 20:22:59 (muokattu 16.10.2016 20:55:27) | |
---|
Meni kaikki arvaukset persiilleen, ja mun korvaan parhaalta kuulosti Helix jonka oletin olevan Mesa. Yllätyin itse, kun Axe ja Kemper kuulostivat paskimmilta =D itse asiassa noi sirisi mun korvaan sillä tapaa että oletin näiden olevan Helix ja Bias. E: Bias osuikin kohalleen. -So many assholes, so few bullets- |
tumppusormi 16.10.2016 20:37:19 | |
---|
Karhukoira74: Meni kaikki arvaukset persiilleen, ja mun korvaan parhaalta kuulosti Helix jonka oletin olevan Mesa. Yllätyin itse, kun Axe ja Kemper kuulostivat paskimmilta =D itse asiassa noi sirisi mun korvaan sillä tapaa että oletin näiden olevan Helix ja Bias. Just samat fiilikset. No tosin Kemperissä ongelma saattoi olla tuossa profiloinnissa kun oli OD spedu samaan aikaan profiloidessa käytössä. Mutta nythän kävi niin että BIAS ja ax8 kuulostivat eniten siltä aidolta. Täytyy huomenissa ottaa noi uudet näytteet kriittisen tarkastelun alle jos niistä löytää jotain erottavia tekijöitä. Eipä tartte enää miettiä ostaako joskus jotain bulkki putkivahvaria. Boutique vehkeisiin sitten on voitu pistää jotain ihme omia kytkentöjään ja säätimiä että niille taitaa edelleen säilyä oma paikkansa ja ostajajoukkonsa. En allekirjoita mitään |
kihtaristi 17.10.2016 10:16:05 | |
---|
tumppusormi: Nyt tarttis vielä saada vox ac30 vs mallintavat hyvään testiin. Ainakin halvat(kehnot) mallintavat pettävät Voxin kanssa. Jopa Voxin omat, tai varsinkin ne. Amerikan foorumeilta löytyy Helix-klippiä, joka pääsee todella lähelle Voxia: http://www.thegearpage.net/board/in … s-10.1540066/page-379#post-22823414 Ja volalla ja soittotatsilla ilmeisesti särön määrää säädetty. |
antikristus 17.10.2016 10:48:15 | |
---|
TTV: Kyllä noi omaan korvaan oli kaikki erittäin mieluisia. Ite taidan kallistua Helixiin, räkki vai lauta, kas siinäpä pulma :-) Räkki tietysti! Jackson-mies |
Shredator 17.10.2016 17:43:32 | |
---|
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
pappasfin 17.10.2016 20:29:30 (muokattu 17.10.2016 20:29:40) | |
---|
Ihan sama mitä noista ostaa, hyvää noilla jokaisella saa aikaiseksi jos vaan osaa säätää ne soundit ja jokaisesta saa myöskin huonoa soundia jos ei osaa säätää niitä soundeja kohdilleen. Isoin homma on se soittaja ja se miten noita vehkeitä osaa säätää. Se on miehestä kiinni jos ei osaa vehkeitä käyttää ;D PappaSFin |
ÄrGee 17.10.2016 21:56:49 | |
---|
pappasfin: Ihan sama mitä noista ostaa, hyvää noilla jokaisella saa aikaiseksi jos vaan osaa säätää ne soundit ja jokaisesta saa myöskin huonoa soundia jos ei osaa säätää niitä soundeja kohdilleen. Isoin homma on se soittaja ja se miten noita vehkeitä osaa säätää. Se on miehestä kiinni jos ei osaa vehkeitä käyttää ;D Bi_ass on kaikista tunkkaisin ja epäaidoin, sekä todennäköisesti soittotuntumaltaan huonoin noista. Pitäisi päästä testaamaan, mutta mistähän sellainen mahdollisuus aukenisi. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |