Aihe: Koch Twintone 2 vs Twintone 3 1 2 | |
---|---|
![]() 03.10.2016 16:51:41 | |
Stone: Minulla on erittäin vahva tunne, että olen itsekkin käynyt keskustelun jos toisenkin tämän samaisen avuliaan ja humoristisen mesa mielipiteenantajan kanssa...huipputyyppi ;) Mutta joo...tuo kuullostaa markilta, että sieltä saa etsittyä noita mainitsemiesi klassikkovahvareiden soundeja (jos vaan osaa) ja paljon muutakin. Itseäni V markissa kiinnostaisi etupäässä se "tweed" mode, mutta kallishan se on kuin pentele, joten tyydyn yhä mark III:een ja haaveilen vaikka salaa siitä V markista ;) Kyllähän se mark III kombon koppa on sellainen box soundinen pienestä koostaan johtuen ja käytänkin 2 x 12 kaappia kaverina, niin soundi isonee kyllä ihan omiin sfääreihinsä näin. Kuitenkin...esim. roots tyyppiseen musaan, tuollainen hieman boxmainen soundi istuu taas mielestäni varsin mukavasti. Niinpä :-) pieniä on muusikkopiirit ja luultavasti puhutaan samasta hepusta :-). Mulla se Mark 3 vois riittää haaveeksi ja vitosesta ehkä se pienempi 35w kombo olisi lähellä tarpeitani (tai ylittäisihän se ne kirkkaasti, mutta olisi lähempänä niitä). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 05.06.2018 06:45:57 (muokattu 05.06.2018 07:38:10) | |
Nostoa. Onko täällä ketään kuka soitellut tai vertaillut noita Twintone 2 ja 3 malleja keskenään? En ole kyllä itse kummallakaan soitellut, mutta kiinnostus aika-ajoin herää aina uudelleen. Se varmaan käytättää itseäni soundstoressa vielä tämän kesän aikana, että pääsee tyyppäämään ko. laitetta. Paljon hyvää olen kuullut twintonen puhtaasta kanavasta ja se säröpuoli muutettu lukemani mukaan tuossa III mallissa, joka luonnollisesti kiinnostaa myös. Noin muuten nuo twintone III specsit mustaa valkoisella vaikuttavat melko hyvältä. Siinäkö on cleanille oma eq puoli ja säröille omansa myös?? Arvostan tuollaisia yksinkertaisia (blues, rock) vahvistimia käyttöliittymältään, jotka siltikin suht' monipuolisia "työhevosia". "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 05.06.2018 10:56:53 (muokattu 05.06.2018 10:59:22) | |
Edittiä kun tajusin että olenkin pälissyt tän ketjun täyteen tätä samaa satuilua niin tyhmää enää toistaa itseäni, puhukoot seuraavat vuorostaan. Anteeksi häiriö :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 05.06.2018 11:42:33 (muokattu 05.06.2018 12:36:08) | |
hallu: Edittiä kun tajusin että olenkin pälissyt tän ketjun täyteen tätä samaa satuilua niin tyhmää enää toistaa itseäni, puhukoot seuraavat vuorostaan. Anteeksi häiriö :-D Ei se ollut häiriö, siinä oli paljon hyvää asiaa, mutta ongin parhaat palat sieltä täältä ja käyn artikkelisi kimppuun vielä kertaalleen (mikä on muuten hyvä). Se masterin puuttuuminen epäilytti Twintone II mallissa minuakin, mutta onhan se uskottava kirjoitusten perusteella, ettei se sitten tosiaankaan vaadi sitä. Nyt ittelläni on kylllä hyvä vox ac30/matchless dc30 tyylinen vahvistin alla, jonka kanssa tulee juttuun, mutta aina mukava tutkailla tarjontaa. Siinä on säröpuoli mielestäni aivan parasta ja modin jälkeen hyvät kliinitkin nyt (muttei lennosta vaihtaen ilman volume droppia). Kova peli tietysti täytyisi olla, jos vaihtoon nykyinen menisi, mutta avoimin mielin silti... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 05.06.2018 14:01:41 (muokattu 05.06.2018 14:12:15) | |
Stone: Ei se ollut häiriö, siinä oli paljon hyvää asiaa, mutta ongin parhaat palat sieltä täältä ja käyn artikkelisi kimppuun vielä kertaalleen (mikä on muuten hyvä). Se masterin puuttuuminen epäilytti Twintone II mallissa minuakin, mutta onhan se uskottava kirjoitusten perusteella, ettei se sitten tosiaankaan vaadi sitä. Nyt ittelläni on kylllä hyvä vox ac30/matchless dc30 tyylinen vahvistin alla, jonka kanssa tulee juttuun, mutta aina mukava tutkailla tarjontaa. Siinä on säröpuoli mielestäni aivan parasta ja modin jälkeen hyvät kliinitkin nyt (muttei lennosta vaihtaen ilman volume droppia). Kova peli tietysti täytyisi olla, jos vaihtoon nykyinen menisi, mutta avoimin mielin silti... Kiitos kauniista sanoistasi :-). Teki mieleni lisätä, että kanavabalanssin saa Kochissa kyllä kohdalleen aika helpostikin, mutta Voxahtavaa säröä siitä ei kyllä parhaalla tahdollakaan löydä. Jos jotain tutumpaa referenssiä hakisi (paremmin tietäjät korjatkoot), niin Kochin särökanava muistuttaa Marshall jcm......... huh pomo yllätti..... niin mihinkäs mä jäinkään.... 800 sarjan säröä ei niinkään plexiä. Niin ja tosiaan joistan Bognereista löytynee samoja sävyjä kertoman mukaan mutta itse en ole verrannut. Jos haluat mehevän kliinin ja voxisti rokkaavan trebleboost särön, niin ei ole kuin yksi vaihtoehto. Se on nimittäin Mesa Boogien TransAtlantic joka tarjoilee todella komeasti sekä ameriikan mannerta, että brittikanavaa. Siinä vahvistimessa se vihreän kanavan särö trebleboostin kanssa oli jokseenkin parhautta mitä olen tähän mennessä kuullut ja se mielestäni haastaa jopa markfemman lajissaan. Kliiniä se tarjoilee punaisen kanavan tweedmoodissa aika pitkälle mitä toivoa saattaa, mutta se ei yllä kylläkään Twintone n kliinin tasolle, mutta hyvä se on silti. Twintonen kliinille mun mielestä ei oiein ole vetänyt vertoja vain mark femman kliinin bolt moodi. Mutta siis makuasioitahan nää lopukltain on ta TA15 ei ole vehtvistimena helpoimmasta päästä kesytettäviä. Kirjoitein muuten siitäkin artikkelin. Omani ehdin jo myydä, mutta jos jossakin törmäät sellaiseen niin en voi muuta kuin suositella :-) Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 06.06.2018 06:13:01 (muokattu 06.06.2018 08:30:15) | |
hallu: Kiitos kauniista sanoistasi :-). Teki mieleni lisätä, että kanavabalanssin saa Kochissa kyllä kohdalleen aika helpostikin, mutta Voxahtavaa säröä siitä ei kyllä parhaalla tahdollakaan löydä. Jos jotain tutumpaa referenssiä hakisi (paremmin tietäjät korjatkoot), niin Kochin särökanava muistuttaa Marshall jcm......... huh pomo yllätti..... niin mihinkäs mä jäinkään.... 800 sarjan säröä ei niinkään plexiä. Niin ja tosiaan joistan Bognereista löytynee samoja sävyjä kertoman mukaan mutta itse en ole verrannut. Pomot ovat salakavalia ;) Hyvä kuulla, että mihin särömaailmaan twintone "vertautuu", kun itselleni se on tuntematon alue yhä. Onhan se käytävä testaamassa, ei auta pirukaan ja sillähän sen luonne selviää. Jos haluat mehevän kliinin ja voxisti rokkaavan trebleboost särön, niin ei ole kuin yksi vaihtoehto. Se on nimittäin Mesa Boogien TransAtlantic joka tarjoilee todella komeasti sekä ameriikan mannerta, että brittikanavaa. Siinä vahvistimessa se vihreän kanavan särö trebleboostin kanssa oli jokseenkin parhautta mitä olen tähän mennessä kuullut ja se mielestäni haastaa jopa markfemman lajissaan. Kliiniä se tarjoilee punaisen kanavan tweedmoodissa aika pitkälle mitä toivoa saattaa, mutta se ei yllä kylläkään Twintone n kliinin tasolle, mutta hyvä se on silti. Twintonen kliinille mun mielestä ei oiein ole vetänyt vertoja vain mark femman kliinin bolt moodi. Mutta siis makuasioitahan nää lopukltain on ta TA15 ei ole vehtvistimena helpoimmasta päästä kesytettäviä. Kirjoitein muuten siitäkin artikkelin. Omani ehdin jo myydä, mutta jos jossakin törmäät sellaiseen niin en voi muuta kuin suositella :-) Pidetään takaraivossa TransAtlantic, kiitokset. Olen ymmärtänytkin kirjoituksistasi, että kyseessä on varsin pätevä laite. Välillä olen vilkuillut mesan tarjontaa torilla puhtaasta mielenkiinnosta, jos joku tekee aivan hullun tarjouksen, mutta harvemminhan sellaisia. Itse luovuin mesa mark III:sta lähinnä kait eniten juuri siksi, että se lähes ostettiin käsistäni aivan hulluun hintaan ja olihan se melko hyökkäävä omaan tarpeeseeni, ennenkuin sain sen edes jotenkin kesytettyä. Parhaan tai toimivimman soundin markista sain, kun se oli säädetty sinne voxin suuntaan, jolloin käytin sitäkin 1 kanavaisena eli särö/ "dirty kliini" samasta lead-kanavasta omalla dynamiikalla. Tuo toimi bändisoitossa melko ok. Eilen vedin sellaisen 3 h soundcheckia treeniksellä omalla ac30 vivahteisella kloonillani. Kyllä sillä saa niin paksua säröä kuin haluaa...ainakin humppareilla, mutta jos lennossa kliinille tarve, niin se pitää hakea sellainen keskitie säädöille silloin, kun 2 kanavaa lennosta vaihtaen ilman volumedroppia ei pysty käyttämään, kun yhtenäinen master ja modi olisi melko monimutkainen toteuttaa tuohon. Nyt käytän 1. kanavaa (sekä kytkimen takana olevaa modia, jossa eniten headroomia), joka säädetty särön kynnykselle ja pakotan osittain soitinta lyömällä särön laitteesta, jolloin kliinin saa myös näin helpommin samasta kanavasta. Äänityssesioissa pystyy kyllä mainiosti hyödyntämään vahvistimen moilempia kanavia luonnollisesti kuitenkin. Viimeisin kuumotui ja kokeilun kautta hyväksi havaittu laite olisi Friedman Runt 20, mutta ei taivu kyllä siihen tällä hetkellä mitenkään... Onhan näitä herkkuja tarjolla nykyään kyllä, mutta twintone olkoot seuraava kokeilun kohde. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)