Kefiiri 19.09.2016 13:19:23 | |
---|
Metalkallo: Ja sillä vahvistimen ulkonäöllä ei nyt sinänsä mun mielestä pitäisi olla niin merkitystä koska se on vaan ulkopuolista, jos vaan on hyvä vahvistin.. Rumilla kamoilla soittamisesta ei tuu kuin paha mieli :/ En ole musiikin asiantuntija. |
tuskiz 19.09.2016 14:30:45 | |
---|
MrLure: Code 25:lla ei Topsoundissa ollut hintaa kuin 225e, mutta vähän lueskelin, niin se ei oikein onnistu noissa mallinnuksissaan. Taidan kallistua tuon Blackstarin suuntaan. Sellainen kun voi ehkä löytyä jopa paikallisesta kivijalasta. Sehän näissä tietenkin on, että aina kun laittaa sen muutaman kympin enemmän niin saa jo jotain parempaa ja isompaa, mutta ei oikein ole tarvetta millekään 100w pelille (ainakaan näin alkuun) Luulisi, että Marshall osaisi varsinkin tuohon hintaan tehdä omista vahvareistaan kelvolliset mallinnukset, voi olla tosin että ämyri iskee eniten vastaan eli jos vaikka tollasen Code 50:n ostasit ja siihen iskisit V30:n tai Greenbackin niin alkais kuulostamaan enemmän siltä miltä pitäis. Yleisesti ottaen halvoissa trankuissa saattaa ne muut toteutukset olla ihan kohillaan, mutta kajari sen verran kiinalaatuinen että kuulostaa lähinnä puurolta. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
lapio 19.09.2016 14:36:21 | |
---|
tuskiz: Luulisi, että Marshall osaisi varsinkin tuohon hintaan tehdä omista vahvareistaan kelvolliset mallinnukset, voi olla tosin että ämyri iskee eniten vastaan eli jos vaikka tollasen Code 50:n ostasit ja siihen iskisit V30:n tai Greenbackin niin alkais kuulostamaan enemmän siltä miltä pitäis. Yleisesti ottaen halvoissa trankuissa saattaa ne muut toteutukset olla ihan kohillaan, mutta kajari sen verran kiinalaatuinen että kuulostaa lähinnä puurolta. Kyllähän nuo silleen esikuviltaan jokseenkin kuulostavat niiltä osin mitä olen aitoja asioita testaillut. Ihan käyttökelpoisia soundeja kotivolumella olen saanut tuosta 50W mallista. Ja mallintaa kaappejakin. En ole kauhean kovaa tuolla tykitellyt, mutta en nyt puuroksi sanoisi. Ajaa asiansa kotivaffarina eikä varmaan pahasti hävettäisi roudata tuota pienelle keikallekaan minne ei putkimarsun kanssa mahdu. |
tuskiz 19.09.2016 14:43:10 | |
---|
lapio: Kyllähän nuo silleen esikuviltaan jokseenkin kuulostavat niiltä osin mitä olen aitoja asioita testaillut. Ihan käyttökelpoisia soundeja kotivolumella olen saanut tuosta 50W mallista. Ja mallintaa kaappejakin. En ole kauhean kovaa tuolla tykitellyt, mutta en nyt puuroksi sanoisi. Ajaa asiansa kotivaffarina eikä varmaan pahasti hävettäisi roudata tuota pienelle keikallekaan minne ei putkimarsun kanssa mahdu. Ootko tota elementtiä yrittänyt vaihtaa siitä josko sillä sais parannusta asiaan? Mitä nyt oon äkkiseltään noista netistä lukenutt niin joo, kuulostaa sinnepäin mutta voi olla ylikorostunutta bassoa sekä vähän ohkasta soundia, V30:ssa kun on se jääpiikki niin ehkä vois toimia ihan hyvin, vois kiinostaa hankkia tollanen juuri Marshall soundeille kun Mustangi on jo Fenderille. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
calluna 19.09.2016 14:54:22 (muokattu 19.09.2016 14:56:01) | |
---|
tuskiz: Ootko tota elementtiä yrittänyt vaihtaa siitä josko sillä sais parannusta asiaan? Mitä nyt oon äkkiseltään noista netistä lukenutt niin joo, kuulostaa sinnepäin mutta voi olla ylikorostunutta bassoa sekä vähän ohkasta soundia, V30:ssa kun on se jääpiikki niin ehkä vois toimia ihan hyvin, vois kiinostaa hankkia tollanen juuri Marshall soundeille kun Mustangi on jo Fenderille. Elementeissä on toki eroja, mutta vähän jäitä hattuun: nyt oltiin hankkimassa kotisoitteluun ensimmäistä komboa. Soundin muuttumisen mittaluokka kaiuttimien vaihtelulla on melko vaatimaton tuollaisessa käytössä. Kuten aiemmin kävi ilmi, hyviä ehdotuksia olikin ekaksi vahvistimeksi jo paljon. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
MrLure 19.09.2016 15:10:22 | |
---|
Ehdotuksia tosiaan kertynyt ja elämähän olisi helppoa jos vaihtoehtoja olisi vain pari :D Blackstarilla ilmeisesti nuo pelkät ID:t jo poistuneet markkinoilta (nykyisin Core tai TVP) ja tuo TVP menee kyllä jo yli budjetin. Coren valikoimissa 20 ja 40w ja ne on pienillä tuplakajareilla. TVP:ssä taas yksi 12" ja tehoina nuo aiemmin suositellut 30 ja 60w Kuvia Alexi Style ESP -projektista - https://flic.kr/s/aHskkhrBa3/ |
tuskiz 19.09.2016 15:16:21 | |
---|
calluna: Elementeissä on toki eroja, mutta vähän jäitä hattuun: nyt oltiin hankkimassa kotisoitteluun ensimmäistä komboa. Soundin muuttumisen mittaluokka kaiuttimien vaihtelulla on melko vaatimaton tuollaisessa käytössä. Kuten aiemmin kävi ilmi, hyviä ehdotuksia olikin ekaksi vahvistimeksi jo paljon. Omaan käyttöönhän mä tota vaan mietinkin, tietysti amatöörin ei tarvitse päätään tommosilla vaivata, ja koska offtopic on niin reilusti sallittu tällä saitilla niin mikäs tässä höpistessä ristiin. MrLure: Ehdotuksia tosiaan kertynyt ja elämähän olisi helppoa jos vaihtoehtoja olisi vain pari :D Blackstarilla ilmeisesti nuo pelkät ID:t jo poistuneet markkinoilta (nykyisin Core tai TVP) ja tuo TVP menee kyllä jo yli budjetin. Coren valikoimissa 20 ja 40w ja ne on pienillä tuplakajareilla. TVP:ssä taas yksi 12" ja tehoina nuo aiemmin suositellut 30 ja 60w Katseleppa toria josko olis käytettynä, saattaa lähteä hyvään hintaan ja lopuilla rahoilla voit ostaa sitten vaikka laadukkaan piuhan kaveriksi. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Metalkallo 19.09.2016 17:09:34 (muokattu 19.09.2016 17:17:12) | |
---|
Tuo TVP on ID. Itse ottaisin ID:n coren sijaan koska ID mallintaa noita putkia, kun taas coressa ei ole sitä. Core on kuin riisuttu halvempi malli ID:stä, mikä ei tietenkään tarkoita välttämättä huonoa mutta se ei tee sitä mitä ID. Jos kerran heviä soittelet, niin silloin itse ainakin ottaisin vähintään 30w koneen jossa 12' tuuman kajari. Vaikka olisikin trankku kone, niin 12' tuuman kajari on siinäkin ihan hyvä, ja trankussakin kaiutin meinaa suht paljon soundiin. V30 on hyvä heviin aika monessa laitteessa, varsinkin Blackstarissa. Kaiuttimen vaihto on yleensä ihan helppoa. Itse/kin kannatan katsomaan täältä torilta käytettyjä, vaikka juuri ID sarjaa. Tuossa olisi ID30 käytetty torilla: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1185390Vähemmän on enemmän |
Kimmo72 19.09.2016 18:12:53 | |
---|
No miksei jamahan THR vahvaria olla vielä mainittu? Mainitsen: Yamaha THR10X. Pieni on vahvari ja pienet on ämyrit, mutta soundi on yllättävän suuri Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
steelduck 19.09.2016 19:00:18 | |
---|
MrLure: Ehdotuksia tosiaan kertynyt ja elämähän olisi helppoa jos vaihtoehtoja olisi vain pari :D Blackstarilla ilmeisesti nuo pelkät ID:t jo poistuneet markkinoilta (nykyisin Core tai TVP) ja tuo TVP menee kyllä jo yli budjetin. Coren valikoimissa 20 ja 40w ja ne on pienillä tuplakajareilla. TVP:ssä taas yksi 12" ja tehoina nuo aiemmin suositellut 30 ja 60w Tuolla torilla oli yksi käytetty ID30 |
RaskasMielinen 20.09.2016 08:08:55 | |
---|
steelduck: Tuolla torilla oli yksi käytetty ID30 En ole ID30-konetta testannut, mutta täällä lausuttujen suositusten ja googlettamisen perusteella uskaltaisin ostaa - ja ehdottomasti käytettynä. On nimittäin niin, että vahvistin menee kuitenkin jossakin kohtaa vaihtoon (jos ei muuten niin vaihtelun vuoksi) ja silloin on varsin mukavaa saada kutakuinkin omansa takaisin. Tämä pätee myös (etenkin) kitaroihin ja kaikkeen muuhunkin musakamaan sekä ylipäätän kaikkeen harrastekamaan hanurista perämoottoriin. Siinä kohtaa auttaa asiassa jos värkki on myös ulkoisesti priimakuntoinen. Jack of all trades - master of none |
Shredder96 20.09.2016 08:47:35 | |
---|
Itsellä on ollut käytössä Roland Cube 30X, arviolta 7 vuotta nyt. Monipuolinen vahvistin joka kelpaa moniin eri musiikkityyleihin. Nyttemmin hieman muuttunut soundimaku joten ostin säröpedaalin, ja taas pärjää pitkän aikaa. Omasta mielestä nuo Rolandin vahvistimet on suht. helppokäyttöisiä vehkeitä. Muista merkeistä nyt ei pahemmin olekkaan kokemusta, Fender Mustangia kerran koetin mutta se ei tuntunut omalta vahvistimelta. Once more into the fray,
Into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day,
Live and die on this day. |
lapio 20.09.2016 09:09:26 | |
---|
tuskiz: Ootko tota elementtiä yrittänyt vaihtaa siitä josko sillä sais parannusta asiaan? Mitä nyt oon äkkiseltään noista netistä lukenutt niin joo, kuulostaa sinnepäin mutta voi olla ylikorostunutta bassoa sekä vähän ohkasta soundia, V30:ssa kun on se jääpiikki niin ehkä vois toimia ihan hyvin, vois kiinostaa hankkia tollanen juuri Marshall soundeille kun Mustangi on jo Fenderille. Ei tuo ole ollut minulla vasta kuin pari viikkoa, niin en ole ehtinyt sen sielunelämään ihan perusteellisesti perehtyä. Tuohan siis simuloi myös V30 elementin kaappia. Tuo itse kaappisimulaatio tuntuu vaikuttavan noihin soundeihin yllättävänkin paljon tuossa ja jotkut ovat tuhnumpia kuin toiset. Tuskin tosiaan 300e kotivahvariin lähden elementtiä vaihtelemaan vaikka treeniksellä V30 elementillinen kaappi onkin. Liikaa kötöstelyä minun makuuni. Eri asia jos tuossa olisi kaiutinulostulo päätteestä niin voisi koittaa, mutta kun ei harmillisesti ole. |
metlica 20.09.2016 10:48:28 | |
---|
ENGL Gigmaster, on hjuva. 15/5/1 w eli riittää tarvittaessa bändihommiin. Jos pelkkää himavahvaria ni Blackstar HT:t on kovia What's yours?! |
pulisong 20.09.2016 11:34:48 | |
---|
Kuuloke liitäntä, tuo parisuhteen pelastaja :) , varmista jotta löytyy.Jos puuttuu, hanki myös kuuloke vahvari. Muut ominaisuudet omista korvista kiinni. Ja pikku putkarikin (1/4w- 5w) on harkinnan arvonen. Opettaa soittamaan huolellisemmin koska on dynaamisempi. Kokeilemalla ite löytänet parhaan sulle sopivan. Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan. |
s8na 20.09.2016 12:53:05 | |
---|
Kimmo72: No miksei jamahan THR vahvaria olla vielä mainittu? Mainitsen: Yamaha THR10X. Pieni on vahvari ja pienet on ämyrit, mutta soundi on yllättävän suuri Juu kun budjetti olikin suurempi niin suosittelen tätä tietokoneen oheen kitaravehkeeksi. Monipuolinen värkki. Itellä normimalli ollu jo pitkään kotisoitteluita varten. |
MrLure 20.09.2016 22:56:50 | |
---|
Jannuthan nostelee budjettia meikäläisen puolesta ;D Alunperin ajattelin jotain hintaluokassa 200e, mutta nuo ID:t menevät jo raakasti yli (käytettynäkin). Täytynee varmaan ruveta säästökuurille ja ostaa vaikka pleikkarille Rocksmith niin saa kitaran johonkin kiinni ja samalla ruveta tihrustamaan Torin tarjontaa. Kuvia Alexi Style ESP -projektista - https://flic.kr/s/aHskkhrBa3/ |
velipekka 20.09.2016 23:07:52 | |
---|
Torilla on myynnissä yksi Blackstar metal 5 w vahvistin. Ilmoituksesta ei tosin käy ilmi onko combo vai pelkkä nuppi. Riittää ihan hyvin kotisoittoon, saa silläkin vaimon vihaiseksi. |
RaskasMielinen 20.09.2016 23:13:07 (muokattu 20.09.2016 23:14:17) | |
---|
velipekka: Torilla on myynnissä yksi Blackstar metal 5 w vahvistin. Ilmoituksesta ei tosin käy ilmi onko combo vai pelkkä nuppi. Riittää ihan hyvin kotisoittoon, saa silläkin vaimon vihaiseksi. Mulla on mökkivahvistimena käytettynä ostamani Blackstar HT-1R combo. Noita liikkuu noin hintaan 150 € ja saattaa saada halvemmallakin (tosin menevät nopeasti, niin kuin kaikki halpa ja hyvä). Ehdottomasti suosittelen tuota R-mallia eli reverbillä. Varsin hyvät soundit etenkin metallimusaan ja kuulokeliitäntäkin menettelee. Jack of all trades - master of none |
jaripat 21.09.2016 14:40:28 | |
---|
Eka vahvari ekalle kitaralle, kotikäyttöön ja pienellä budjetilla? Näkisin ja kokisin, että kuulokeliitäntä ehdottomasti. Pieni koko on plussaa tottakai. Ja hyvät (tai monipuoliset) "efektit", koska pedaaleja ei kuitenkaan tässä vaiheessa hankita (?) ja yhteen soundiin kyllästyy pian. Toimivuus myös pattereilla mahdollistaa soiton myöskin autossa, leirintäalueella jne. Kyllähän se microcube tietysti täyttää nämä kriteerit. Lisäksi plussana vielä se, että näitä on jatkuvasti tyrkyllä hintaan 50- 100eur ja ostajiakin riittää, että helppo hankkia ja päästä eroon. |