Aihe: Gibson Les Paulien hinnat
1 2
Genitalripper
31.08.2016 16:20:36
iec: Juu on hinta kohdallaan ja on myös hieno :D

-iec

Pitäisikin kopioida tämä puolueeton asiantuntija-arvio ulkonäöstä tuohon myynti-ilmoitukseenkin.
iec
31.08.2016 17:14:58

Genitalripper: Pitäisikin kopioida tämä puolueeton asiantuntija-arvio ulkonäöstä tuohon myynti-ilmoitukseenkin.

Sillä onkin hirveä painoarvo: "Jäsen iec on pohjoispohjanmaalta asti todennut kitaran edulliseksi ja hienoksi..." :D

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Johnny99
31.08.2016 23:10:11
Gibson pitää lukea lavassa, siitä lähdetään... :)

Mikäs niissä robovirittimissä sitten tökkii? Vai vaan se ettei 50-luvullakaan sellaisia ollut? Hakua koitin käyttää, mutta kaikki tuntuivat olevan vaan niitä vastaan ilman mitään perusteluita.

Kaulan leveydestä on paha sanoa kokeilematta mitään. Pitää varmaan odotella, että tuollainen 2015 hylkiö tulee torille myyntiin :D
tuskiz
31.08.2016 23:16:41
Johnny99: Gibson pitää lukea lavassa, siitä lähdetään... :)

Mikäs niissä robovirittimissä sitten tökkii? Vai vaan se ettei 50-luvullakaan sellaisia ollut? Hakua koitin käyttää, mutta kaikki tuntuivat olevan vaan niitä vastaan ilman mitään perusteluita.

Kaulan leveydestä on paha sanoa kokeilematta mitään. Pitää varmaan odotella, että tuollainen 2015 hylkiö tulee torille myyntiin :D

Se on lähinnä just toi että ne on sieluttomat sen lisäksi että ne tuo turhaa lisähintaa kitaraan ihmisille jotka ei niitä halua, onhan ne muuten varmasti keikkakäyttöä varten aika ylivoimaset tavallisiin virittimiin. 2015 kepit oli kuitenkin kokonaisuutensa vuoksi epätykättyjä eikä vain virittimien osalta.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Johnny99
31.08.2016 23:46:14
tuskiz: 2015 kepit oli kuitenkin kokonaisuutensa vuoksi epätykättyjä eikä vain virittimien osalta.

Oliko kaulan leveyden lisäksi vielä muuta? Ottaen huomioon, että tuon satulankin on saanut takuusta kunnollisen.
Gary Enfield
31.08.2016 23:52:28
Ei siitä tronicalista kannata maksaa jos ei ole aikeissa käyttää eri virityksiä. Silloinkin ne on kompromisseja, mitä isompi muutos sitä enemmän intonaatiossa tulee heittoa, valmisasetuksena olevat viritykset vaatii rukkausta skeban mukaan. Laitetta voi kyllä koulia - oppiva algoritmi - ja hienosäätää, että tuloksen saa, jos ei hyväksi niin käyttökelpoiseksi kutenkin. Se vaatii työtä, mutta kun sen on saanut kohilleen niin se on siinä. Muuten se on vaan laiskan miehen vehes, mukava käyttää, mutta aika kova hinta pelkästään siitä.
Johnny99
31.08.2016 23:58:18 (muokattu 01.09.2016 00:01:15)
Kyse oli nyt siitä, että robovirittimillä olevat LPt ovat uutena halvempia kuin täällä torilla käytetyt.

Edit: Laitetaas linkkikin:

https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_standard_tsc_2015.htm
Gary Enfield
01.09.2016 00:02:40
Ei se viritin sitä kitaraa huononna, käyttömukava peli, sen kun ostaa vaan jos muut muutokset käy.
basisti1971
01.09.2016 08:10:38 (muokattu 01.09.2016 08:11:02)
Moi.

fox: Hyvähän nuo on mainita, jos Gibsonin LP-mallien hinnat on "tekstin aiheena". Perinteikkääseen tapaan. ;)

:D

Voihan hitsin pimpula kun mikään ei koskaan ikinä kelpaa.
Kun ui vastavirtaan, on outo kalkkis, kun yrittää sopeutua ja toimia normien mukaan, tulee sanominen siitäkin.

"Kaikki on vastaan, ainoastaan saha puoltaa"

;)

Johnny99: Mikäs niissä robovirittimissä sitten tökkii?

Alunalkaen (1Gen.) olivat kalliita ja umpisurkeita pitämään vireen ja/tai pärähtivät paskaksi, eikä varaosia ollut kai olemassakaan, ja maine jäi vaikka sukupolvia/revisioita taitaa olla jo useampikin takana.

Tuo siitäkin huolimatta että traditionaalisten virittimien asennus on/oli halpa ja helppo rasti jos ihan mahdottomasti alkaa robot näppyjä aiheuttamaan.
T-Kaupan tuotesivullakin läväyttää ainakin mulla perinteiset virittimet heti "Liittyvät tuotteet" listan kärkeen :D.

Johnny99: Pitää varmaan odotella, että tuollainen 2015 hylkiö tulee torille myyntiin :D

Vaikken itse millään muotoa kohderyhmään kuulukaan, arvelisin ettei ainakaan ihan hetikohta moista ihmettä merkittävästi alle T-Kaupan hinnan tule tapahtumaan.
Ainakaan niin kauan kunnes -15 varasto on saatu myytyä.

Muisteloiden puolelle mennään, jälleen, mutta jotenkin on mielessä 6800 ITSENÄISEN SUOMEN rahayksikköä vuoden -88 tai sinnepäin mustasta ihkauudesta standardista joka bändikaverin kanssa Ympyrätalon musiikista käytiin hänelle hakemassa kun päätti kerralla ostaa kunnon skitan.
Tuohonkin verrattuna "ale" on merkittävä vaikka kuinka laskeskelisi elinkustannusindeksejä yms.

Jos olisin kitaraa vailla, voisi itsekin harkita, vaikka sian säkissä ostaminen ei koskaan olekaan ollut arvoinstrumenttien tiimoilla tapana.

T:Samuli
tuskiz
01.09.2016 08:30:19 (muokattu 01.09.2016 08:30:40)
Johnny99: Kyse oli nyt siitä, että robovirittimillä olevat LPt ovat uutena halvempia kuin täällä torilla käytetyt.

Edit: Laitetaas linkkikin:

https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_standard_tsc_2015.htm

Onhan ne halvempia juu kun noilla 2015 malleilla on niin huono maine ettei kukaan tahdo niitä, että jos joskus kyllästyt tohon kitaraan niin et välttämättä saa sitä myytyä tai et ainakaan omiasi takaisin. Näin muuten jossei välitä typeristä hologrammeista ja allekirjotuksista, robottivirittimistä ja high tech satulasta sekä pystyy elämään sen kaulan kanssa niin on se 15 Lespakin varmaan ihan kelpo kitara. Itse hakisin mielummin jonkun ei 2015 Traditionalin käytettynä tai sitten Tokain.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 09:07:18
Ymmärsin jostain, että huolimatta 2015 mallin leveämmästä kaulasta, string spaceing on sama. Onko näin? Jos on niin, mitä järkeä tuossa on. Sittenhän siinä olisi sentään jotain ideaa, jos kieliäkin olisi levitetty, mutta pelkkä lisätila reunoilla tuntuu kyllä melko turhalta...
They pass too much electricity. -SRV
Iskariot
01.09.2016 09:15:23
Laulava Kylätohtori: Ymmärsin jostain, että huolimatta 2015 mallin leveämmästä kaulasta, string spaceing on sama. Onko näin? Jos on niin, mitä järkeä tuossa on. Sittenhän siinä olisi sentään jotain ideaa, jos kieliäkin olisi levitetty, mutta pelkkä lisätila reunoilla tuntuu kyllä melko turhalta...

Näinhän se on. Gibson taisi perustella tuota sillä että raivokkaammatkin bendaajat pysyvät otelaudalla kun lääniä on enemmän... Itseäpä tuo ei ole häirinnyt vaan pitkäsormisena tuo leveä lauta tuntuu täysin luontelvalta käpälään.

Ainakin oma 2015 on loistava kitara joten harmi jos joku jättää ko. vuosimallin laitteet väliin vain sen takia että intterwepin tietäjät tietää sen olevan sutta ja sekundaa. Toki tuo kaula pitää olla käteen sopiva.
No niin... No ei!
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 09:19:00
Iskariot: Näinhän se on. Gibson taisi perustella tuota sillä että raivokkaammatkin bendaajat pysyvät otelaudalla kun lääniä on enemmän... Itseäpä tuo ei ole häirinnyt vaan pitkäsormisena tuo leveä lauta tuntuu täysin luontelvalta käpälään.

Ainakin oma 2015 on loistava kitara joten harmi jos joku jättää ko. vuosimallin laitteet väliin vain sen takia että intterwepin tietäjät tietää sen olevan sutta ja sekundaa. Toki tuo kaula pitää olla käteen sopiva.

No se on kyllä totta, että nettiulinat kannattaa aina jättää nettiin ja mennä kokeilemaan. Itseänikin kiinnostaisi joskus testata, mutta ei ole jaksanut, kun Les Paul ei ole itselle muutenkaan "se juttu".

Toki olen tainnut itsekin jo skeptisillä kyselyilläni aiheuttaa turhaa negatiivista värinää näiden 2015 mallien ympärille. Siispä vaikenen kunnes olen itse testannut. :)
They pass too much electricity. -SRV
tumppusormi
01.09.2016 09:31:26
Laulava Kylätohtori: No se on kyllä totta, että nettiulinat kannattaa aina jättää nettiin ja mennä kokeilemaan. Itseänikin kiinnostaisi joskus testata, mutta ei ole jaksanut, kun Les Paul ei ole itselle muutenkaan "se juttu".

Toki olen tainnut itsekin jo skeptisillä kyselyilläni aiheuttaa turhaa negatiivista värinää näiden 2015 mallien ympärille. Siispä vaikenen kunnes olen itse testannut. :)

Itse joskus testailin vuoden 2014 gibbonia ja vain sointuja vaihdellessani avoimeen D-sointuun lähti tuo ohuin e-kieli pois otenauhan päältä. Oli vissiin jotain vikaa mallissa, kun muilla Gibbon lespoilla ei tätä tapahtunut. Mutta just tuon bendauksen takia minusta tuo leveämpi otelauta olisi hyvä. Ja jos taas haluaa isommat välit kieliin niin siihen auttaa satulan vaihto. Eli kyllä mulle kelpaa vuoden 2015 mallit mieluummin kuin perinteiset. Laukkukin on musta hienon näköinen ja tulee mukana. 2016 malleihin laukusta täytyy vissiin maksaa lisähintaa.

Itsekin kyllä kritisoin Gibbonia kun muuttivat lähes kaikki kitaransa tuohon leveämmälle kaulalle vuodelle 2015. Oli itselle päivänselvää että on monta perinteidenkannattajaa jotka nyrpistäisi nenäänsä. Tämä emämunaus tuli korjattua vuoden 2016 malleihin ja kaulavaihtoehtoina on leveä tai perinteinen. Ja tuo leveä ei ole niin leveä kuin vuoden 2015 mallien leveät kaulat, eli voi sopia perinnevaalijan räpyläänkin.
En allekirjoita mitään
lapio
01.09.2016 09:33:39

Kannattaa kyllä testata tuo 2015 kaula ennen ostoa. Omaan käteeni ei vaan istunut, kun aika lyhyet sormet on. Omassa lespassa on kyllä 50-lukulainen kaula, mutta toi 2015 leveys oli vaan liikaa. Kai siihenkin tottuisi.
LaXu
01.09.2016 11:35:56
Tuo 2015 Gibsonien 46mm leveys kuulostaa aika paljolta, sehän on vain pari milliä kapeampi kuin mun 7-kielisen kaula. Lieneeköhän kielten välinen etäisyyskin sitten hieman normaalia isompi?
sustain65
01.09.2016 19:59:06
Paljon on ollut lätinää siitä kuinka 2015 malleissa on ihan mahdoton kaula soitettavaksi, muttei vieläkään ole selvillä kuinka etäällä kielet ovat toisistaan? :D Luulisi että nopealla nettihaulla olisi valaistus löytynyt.

Se lisätila on siellä reunoilla. Tai no, ei minulla ole toista gibbonia vertailukohdaksi, mutta sama n. 36mm on 2015 Les Paulissa kuin esim. Gordon-Smithissäni E-kielestä toiseen.

Edelleen pitopeli.
Aakoo
01.09.2016 20:05:19
Googlella 1. Hakutulos:

http://www.gibson.com/Products/Elec … itars/2015/USA/Les-Paul-Studio.aspx

Wider neck and fingerboard: Increased playing area with same string spacing

Suomeksi: leveämpi kaula, sama kielten väli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)