Myrkky Nuoli 26.07.2016 00:01:53 (muokattu 26.07.2016 00:02:41) | |
---|
Semmoista putkivahvistinta ei olekaan, jonka kanssa ei tarvitse kuulosuojausta. 1W tärvelee jo kuulon jos sitä pitää korvien korkeudella täysillä. Ja jos ei tärvele ni rumpalin crashi hoitaa kyllä sen. Kuulo suojattuna ei tartte murehtia ear bleedistä. Alle 20W en lähtis ees kokeilemaan ja 20W on useimmiten hyvin rajoilla jos tarttet cleanejä kova rokki hommissa ilman mikitystä. Kattelisin jotain 30-50W luokassa. 30W on aika hyvä teholuokka yleensä, mutta riippuu toki koneesta, saundi-ihanteista ja kajarista paljonko mögää tulee. Harvalle esim. AC30 ei riitä. Nyt kun sanoin ääneen ni VOX AC30 ois muuten sulle helvetin hyvä vahvistin. Jokseenkin samanlaista musaa soitan kuin mainitsemasi ja mulla on '61 Blonde Bassman 2x12 kaapilla. En osaa kuvitella mikä vois olla parempi. Tähänkin on tosin master volume modattu ja sitä useimmiten myös käytetään. More Nintendo, less Marshall. |
blues guitar 26.07.2016 09:07:50 | |
---|
Itse olen pärjännyt aina 20-30w vahvistimilla. Eikä niitäkään ole tarvinnut täysillä huudattaa. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
LaMotta 26.07.2016 09:47:20 (muokattu 26.07.2016 09:54:59) | |
---|
Jos enemmän on tarkoitus on keikkailla niin jossain vaiheessa sitä tarvetta alkaa miettiä myös roudauksen kannalta. Alkuillasta ne kamat suorastaan lentää lavalle. Mutta sitten alkuyöstä kun niitä keräillään ja kannetaan pois väsyneenä ja jäsenet jäykkinä niin mieluummin kantaa mahdollisimman kevyttä tavaraa, vaikka olisi kuinka salilla käynyt ja niin edelleen. E: Mutta j o s keikkaillaan vain ns backline-meiningillä ilman mitään PA-kamoja, niin kyllä minäkin varmaan sellaiseen käyttöön hankkisin kaiken varalta vähintään 30w combon (mutta en VOX AC-30, koska 38kg). Korvamonitoroituihin pa-keikkoihin riittää 1-5w kevyesti. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Sarko 26.07.2016 12:56:57 | |
---|
Hommaa riittävän tehokas vahvistin. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
nabaloo 26.07.2016 17:25:29 | |
---|
Kiitos paljon kaikille avuliaille vastauksista. Jahka tästä lähiaikoina vahvistinkaupoille päädytään, niin ehkäpä joku tuollainen 20-40W härpäke saattaisi olla itselle soveltuva. Täytyy sitten pohtia olisiko kombo vai nuppi esim. 2x12 kaapilla parempi ratkaisu. Molemmissa varmasti hyvät ja huonot puolensa. |
J.Nikkanen 26.07.2016 17:57:33 | |
---|
Mutta kyllähän tommosella Valvestatella pistelee menemään vallan mainiosti. Mikä malli kyseessä? -Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies |
nabaloo 26.07.2016 20:57:50 | |
---|
J.Nikkanen: Mutta kyllähän tommosella Valvestatella pistelee menemään vallan mainiosti. Mikä malli kyseessä? Eihän siinä varsinaisesti mitään vikaa olekaan, mutta tuo Valvestate kun on sen treenikämpän omaisuutta jossa ollaan käyty, eli lainapeli. Ei tässä mikään kiire ole, mutta joskus tulevaisuudessa olisi mukava ihan omakin vahvistin hankkia. Malliltaan muistaakseni VS100 Combo. |
Antti1 26.07.2016 21:16:25 | |
---|
Monet puhuvat liian suuritehoisesta vahvarista, mulla ei ole ikinä ollut yhtäkään sellaista. Pakkoko se on sitä hanikkaa tappiin asti kääntää? Kuulostaakin paskalta lähes poikkeuksetta, koko ihanainen päätesärö on väsynyt myytti imo. |
tender.insanity 26.07.2016 21:33:12 | |
---|
|
Kaihua 27.07.2016 02:02:47 | |
---|
Antti1: Monet puhuvat liian suuritehoisesta vahvarista, mulla ei ole ikinä ollut yhtäkään sellaista. Pakkoko se on sitä hanikkaa tappiin asti kääntää? Kuulostaakin paskalta lähes poikkeuksetta, koko ihanainen päätesärö on väsynyt myytti imo. Ei varmaan ihan tappiin saakka aina tarvikaan mutta kyllä joitakin styrkkareita pitää saada vähän avata että soundaa kivalle. Tällaisen ilmiön huomasin tuon deluxe reverbin kanssa kun kannoin sen liikkeestä kotiin käpisteltäväksi. Eihän siitä voinut volaa niin paljoa avata että se olisi omalta hyvältä itseltään kuulostanut. No treenikämpällä kun styrkkaa voi vähän enempi avata, on tilanne hyvinkin toisenlainen ja hymy on herkässä. Nyt toki puhutaan puhtaista soundeista. Ja jottei jää epäselväksi... Deluxe reverb on siis oikein soppeli tehoiltaan rokkibänditouhuihin, näin ainakin omassa käytössä. En sitten tiedä miten joku twin reverb pelittäisi hurjien tehojensa kanssa. Olen kokemusta vailla siltä osin. Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen |
Antti1 27.07.2016 02:35:05 (muokattu 27.07.2016 02:35:30) | |
---|
Kaihua: Ei varmaan ihan tappiin saakka aina tarvikaan mutta kyllä joitakin styrkkareita pitää saada vähän avata että soundaa kivalle. Bändisoitostahan tässä oli kyse. Mulla ei ole ikinä ollut, tai en ole edes kokeillut vahvistinta, joka ei kuulostaisi mun bändien äänenvoimakkuuksilla about niin hyvältä kuin ne ikinä tulevatkaan kuulostamaan. Mä vieläpä inhoan ylimääräistä meteliä, joten ei ole kyse edes mistään urku auki luukuttamisesta. |
Kaihua 27.07.2016 03:04:02 | |
---|
Bändisoitosta juu. Sitä vain tuumittelin että voi olla mahdollista että kaikki styrkkarit eivät anna parastaan juuri sillä tietyllä ja toivotulla äänenvoimakkuudella. Joku aiemmin taisi mainita vetelevänsä tyytyväisenä princetonilla bändin kanssa. Luulen että heidän poppoonsa mölytaso onkin siis huomattavasti matalampi kuin vaikkapa meidän. No meistä on moneksi ja varmasti styrkkari-tarpeetkin ovat monenlaiset. Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen |
Metalkallo 27.07.2016 20:56:00 | |
---|
Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
Rämppy 28.07.2016 10:50:21 (muokattu 28.07.2016 10:57:09) | |
---|
Kaihua: Nyt toki puhutaan puhtaista soundeista. Ja jottei jää epäselväksi... Deluxe reverb on siis oikein soppeli tehoiltaan rokkibänditouhuihin, näin ainakin omassa käytössä. En sitten tiedä miten joku twin reverb pelittäisi hurjien tehojensa kanssa. Olen kokemusta vailla siltä osin. Mulla on nuo molemmat käytössä blackface-versioina. Twin Reverb toimii "hurjista tehoistaan" huolimatta mainiosti myös hiljaisella volyymilla ja toimii Deluxe reverbin tapaan hyvin erilaisten säröpedaalien kanssa. Mutta kyllähän Twinissä on sellaista voimaa ja muskelia, mistä on hyötyä kun tarvitaan ääntä vähän reilummin annosteltuna. Twinin soundi pysyy hyvin kasassa ja ryhdissä volumenupin asennosta riippumatta. Deluxe Reverbin soundiin kuuluu tietty kompressoituminen ja säröytyminen isommilla volyymeilla. Twinissä on dioditasasuuntaaja (Deluxessa putki-), mikä osaltaan kiinteyttää soundia. Twinin soundi on hieman kirkkaampi kuin deluxen vastaava. Tietysti kaiuttimilla on todella iso vaikutus soundiin ja niillä voi muokata kummankin combon soundimaailmaa huomattavasti. Molemmat ovat erinomaisia vahvistimia, joden soundi on samaa sukua hieman eri vivahtein. In Finland we have this thing called "diu diu". |
hollstro 28.07.2016 10:54:50 | |
---|
Mun makuun Vibrolux Reverb on paras noista Fenderin komboista. Just sopivasti tehoa ja kaiutinpintaa jotta ei räimi liikaa muttei mene turhan paljon ruttuun. Mukavampi roudatakin kun ne isommat. Harmittaa vaan kun on tullut hävitettyä. Nykyisin on BF Pro Reverb joka on sekin ihan hyvä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 28.07.2016 11:05:50 | |
---|
heh joo...Twin Reverbin huonoin puoli on paino, luokkaa 30 kg. Mutta kyllä tuotakin kanniskelee, kun ottaa combon niskaperse-otteella syliin eikä yritäkään retuuttaa kahvasta. Pitemmätkin rappuset menee tuolla tyylillä perusterveeltä mieheltä ihan ok sekä ylös että alas. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Guitarfreak 28.07.2016 13:10:57 | |
---|
Rämppy: heh joo...Twin Reverbin huonoin puoli on paino, luokkaa 30 kg. Mutta kyllä tuotakin kanniskelee, kun ottaa combon niskaperse-otteella syliin eikä yritäkään retuuttaa kahvasta. Pitemmätkin rappuset menee tuolla tyylillä perusterveeltä mieheltä ihan ok sekä ylös että alas. Se ainoa syy miksi en hommannut Mesan Roadster tai Road King -komboa ;) kunnon kahvat siinäkin päissä mut sais urheilla ihan huolella kamoja autoon ja takas... Mut kuten sanottu topikkiin palatakseni niin tehoja tarvitaan niin paljon että riittää omaan käyttöön. Jotkut keikat tarvii 0,1w ja jotkut sen 10w, lopulta kuitenkin se headroomin tarve sit sanelee kuinka paljon tarvii reserviä :) Mesan Mark III on ihan kelpo peli moneen lähtöön, eikä siinäkään mökä loppunut kesken - välillä vaan headroom oli kortilla 1x12 thielekaapilla kun kaappi oli törkeän suuntaava. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Kaihua 28.07.2016 23:50:24 | |
---|
Rämppy: Mulla on nuo molemmat käytössä blackface-versioina. Twin Reverb toimii "hurjista tehoistaan" huolimatta mainiosti myös hiljaisella volyymilla ja toimii Deluxe reverbin tapaan hyvin erilaisten säröpedaalien kanssa.... Tässä tulikin paljon hyvää infoa aiheesta. Mieleni perukoilla jo vähän haaveilinkin deluxelle kaveriksi saman sarjan (68 custom) twiniä tai vibroluxia. Eikä deluxessa todellakaan mitään vikaa - erittäin makea peli - mutta kaksin aina kaunihimpi... :) Alkoi jo ajatuksissa vaakakuppi kääntyä vibroluxin puoleen nuiden tehojen vuoksi mutta täytyy varmaan vielä vähän lisää tutkiskella. Harmillisen vähän vain on tarjolla testattavaksi näitä styrkkaireita täällä pohjoisessa. Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen |
Rämppy 29.07.2016 11:15:34 | |
---|
Kaihua: Tässä tulikin paljon hyvää infoa aiheesta. Mieleni perukoilla jo vähän haaveilinkin deluxelle kaveriksi saman sarjan (68 custom) twiniä tai vibroluxia. Eikä deluxessa todellakaan mitään vikaa - erittäin makea peli - mutta kaksin aina kaunihimpi... :) Alkoi jo ajatuksissa vaakakuppi kääntyä vibroluxin puoleen nuiden tehojen vuoksi mutta täytyy varmaan vielä vähän lisää tutkiskella. Harmillisen vähän vain on tarjolla testattavaksi näitä styrkkaireita täällä pohjoisessa. Vibrolux on hieno vehje myöskin. Näissä Fendereissä on huomattava soundiero kun vertaa '68 Customia Blackface-versioon (reissue tai originaali) tai originaali Silverfaceeen. Twin Reverbin tärkeä ominaisuus on, että se ei mene koskaan kyykkyyn. Voit boostata comboa vaikka miten paljon clean boostilla, ja saat aina boostattua puhdasta soundia. Mutta säröpedaaleilla saa sitten niitä säröjä ja kompressorilla kompressoitumista. Nykytuotantomalleista kannattaa verrata 68 customia 65 reissueen, ovat hieman erilaisia soundimaailmaltaan. In Finland we have this thing called "diu diu". |
hevuorenmaa 30.07.2016 15:09:15 | |
---|
Ihan miltä haluat kuulostaa. Voit ostaa vaikka sen AC30, Mesan, JCM 900 on ihan hyvä vehje. Tai osta vaikka samanlainen kun mulla. Diezelit on hyviä. JCM 2000.. Bluesmiesten hienouksista en silleen tiedä, kyl mulla bluussit lähtee. Osta parempi marsu? |