sgt_teppo 15.07.2016 14:22:47 | |
---|
Ok. Kiitoksia tiedoista. Pitääpä jättää nuo bugerat laskuista poies ja keskittyä jet cityyn ja katsastaa ohessa tuo randall.. Kiitosta paljon tähän astisesta. Jos mieleen juolahteleepi asioita niin mielelläni kuuntelen vielä. Nyt täytyy alkaa kahlaamaan laitteita läpi ja miettä kumpa olisi parempi. |
Traditional 15.07.2016 14:39:47 | |
---|
Pieni Jet City löytyy nuppiversiona täälläkin. Alla on orangen PPC112 pikkuskobe. Tein peliliikkeen ja otan crunch-kanavasta komppisoundit ja distortion-kanavasta sit leadit. Tämä setuppi on toiminut hyvin varsinkin kun molemmille on omat masterit joten leadit saa kuulumaan. Cleanit olen ottanut ihan kitaran volapotikkaa säätämällä mikit puolittamalla. Mielestäni pikkuputkari joka hakkaa hintansa, toki aika treblepainotteinen vehjes. Tulehan tänne! Ojenna kätes! Ymmärräthän sie jotta tämä on vain mainoos! |
azlag 15.07.2016 14:49:14 | |
---|
Toki kannattaa myös toria selata ;) Metallihommiin ovat myös ENGLit jonkin asteen standardeja ja muutoinkin melko monipuolisia. Löytyy komboja ja nuppeja. Ehkä ensin kannattaa haarukoida se mieluinen särö, onko se sellainen ylikuuma, kihisevä, tiukka surina vaiko metallisen kolkko djent-kolina vaiko jotain siltä väliltä. Jos ei pääse kokeilemaan kaikkea niin netistä löytyy kyllä jonkinlaista apua tuon perus-tonen kanssa, kunhan vahtaa tuubista esmes sellaisia videoita joissa demoilu on tehty samoilla kamoilla, samassa tilassa ja suunnilleen samoilla asetuksilla. Se kannattaa kuitenniin muistaa JCA:sta, että jos sieltä haluaa oikein kunnon kassit korviin/"ooomph" -alapäätä niin kaikella todennäköisyydellä joutuu joko itse modailemaan tai viemään jollekulle osaajalle. Depth mod:ia monet pitävät välttämättömyytenä, mä en ole vielä tarvinnut. First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..." |
azlag 15.07.2016 14:59:35 | |
---|
Traditional: Pieni Jet City löytyy nuppiversiona täälläkin. Alla on orangen PPC112 pikkuskobe. Tein peliliikkeen ja otan crunch-kanavasta komppisoundit ja distortion-kanavasta sit leadit. Tämä setuppi on toiminut hyvin varsinkin kun molemmille on omat masterit joten leadit saa kuulumaan. Cleanit olen ottanut ihan kitaran volapotikkaa säätämällä mikit puolittamalla. Mielestäni pikkuputkari joka hakkaa hintansa, toki aika treblepainotteinen vehjes. Mulla sellainen kutina että tuo on oikeasti melko tarkka putkistaan? Tullessa oli päättäreissä kipua niin laitoin tummemmat EH:t sisään. Tai hitostakos mä tiedän että ovatko tummemmat kuin alkuperäiset kun eivät originaalit toimineet, mutta EH:ien pitäisi ainakin olla tummat. Ja joo, nyt on tummaa eikä ainakaan liikaa trebleä. Nyt on jo TOSI tummaa :) Ja mä olen yleisesti ollut sitä mieltä että päättärit eivät high gain -hommissa vaikuta oikein mihinkään kunnes päästään niille voimakkuuksille että pitää niitä korvatulppiakin alkaa kaivamaan. First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..." |
sgt_teppo 15.07.2016 15:35:53 | |
---|
Moro. Toria on pyöritelty tässä melko tuskassa :D Engleistä ei oo mitään koppia. Onko heittää mallia, josta vois lähteä haarukoimaan? |
Haltsi 15.07.2016 17:33:10 | |
---|
sgt_teppo: Moro. Toria on pyöritelty tässä melko tuskassa :D Engleistä ei oo mitään koppia. Onko heittää mallia, josta vois lähteä haarukoimaan? Itse olen katsollut tuota ENGL Gigmaster 15:sta, mikä vaikuttaa hyvältä. Kokemusta mulla ei tietenkään ole mistään. :) This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
illu45 15.07.2016 18:07:55 | |
---|
Engelin Rockmaster kiinnostaisi itseä ainakin mutta ei vielä tunnu liikkuvan täällä Eikun......... |
sgt_teppo 15.07.2016 19:30:16 | |
---|
Hetkisen mielijohteista (juutube vaikuttaa kummasti näihin mielijohteisiin) ja muutaman keskustelun jälkeen vanhemman sukupolven kanssa, niin laney ironheart tuleepi minun kotiini. Täytyypä alkaa etsimään jonkinmoista kaappia seuraavaksi tuon kaveriksi. Kiitos paljon avuista! Voipi olla, että kunhan aikaa taas kuluu, niin tulee testattua seuraavaa vempelettä. Vähän kyllä mielenkiinnosta haluaisin tilata jetcityn tohon kaveriksi, kun ei pääse oikein koittamaan missään.. Jahka kun lottovoitto tulee. |
hallu 15.07.2016 20:00:31 | |
---|
azlag: ................................................. Käytännössähän bugerat ovat Kiinassa toteutettuja näkemyksiä (suoraan kopioituja, halvemmat osat) suosituista vahvaimista, kuten varmaan tiedätkin. Bugera G5/G20 ymmärtääkseni sitten taas Blackstar HT5/HT20 -kopioita. Noilla Blackstareilla on muutenkin vähän sellainen "ihan ok" (yleisin väheksynnän aihe on että ovat persoonattomia - mutta ok vähän kaikessa) -maine niin tuskin kopiotkaan pääsevät tajuntaa räjäyttämään. Bugeralla on myös ollut ongelmia laaduntarkkailun kanssa, en tiedä ovatko jo päässeet niistä yli mutta ainakin parannusta on tapahtunut. Silti, vähäisten omien kokemusten mukaan, soundissa ei ole valittamista kunhan kestävät käytössä. .......................... Blackstar on myös tehty kiinassa ainakin HT mallit. Bläckstarin takana on käsittääkseni pari Marshallilta lähtenyttä vahvistinsuunnittelijaa ja isf eli ameriikka - britti potikka on se niiden juttu. Bugeraa minulla ei ole enkä osaa siitä sen kummempaa sanoa, mutta minusta on nettikirjoittelun perusteella Bugera saanut kohtuuttomasti kuraa niskaansa ottaen huomioon, että laatuongelmia on ollut vain yhden mallin yhdessä valmistuserässä jossa oli selkeä valmistusvirhe joka lienee korjattu jo seuraavaan erään. Toki se on kopio ja toki se on halpa ja toki se taitaa olla Behringerin kanssa samaa konsernia tai ainakin samanlaisella konseptilla toimii, mutta kylläminä olen nähnyt noita käytettävän siitä huolimatta että porukat niin heikoiksi moittii. Mutta kuten sanottu en minä tiedä, voihan se huono ollakin. Nettikirjoittelussa ei vain olla osoitettu kuin yksi vika ja kaikki muu on ollut sellaista mutumoitetta asioista joihin on syyllistyneet isommatkin merkit. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
JuSu 16.07.2016 12:42:41 (muokattu 16.07.2016 12:51:12) | |
---|
sgt_teppo: Hetkisen mielijohteista (juutube vaikuttaa kummasti näihin mielijohteisiin) ja muutaman keskustelun jälkeen vanhemman sukupolven kanssa, niin laney ironheart tuleepi minun kotiini. Juuri kun mun piti tulla tätä suosittelemaan... =) Mikä malli sulle on tulossa? Itselläni on ollut IRT60 sekä IRT Studio, ja mielestäni noissa on kovasti hyvin vastinetta rahalle. Hyvä puhdas, mainiot rosot hard rockista metalliin. Pahin puute on mitäänsanomattomat reunasäröt ja low gainit, jonka vuoksi vaihdoin pois. Mainioita vehkeitä. JuSu E: Jos budjetti on tiukalla, niin kaapiksi Harley Bentonin 1x12" tai 2x12" Celestion V30:llä, tarpeen mukaan. Kumpikin haukkuu hintansa hyvin. Pitopelejä jo vuodesta 1987. |
sgt_teppo 16.07.2016 14:37:53 | |
---|
JuSu: Juuri kun mun piti tulla tätä suosittelemaan... =) Mikä malli sulle on tulossa? Itselläni on ollut IRT60 sekä IRT Studio, ja mielestäni noissa on kovasti hyvin vastinetta rahalle. Hyvä puhdas, mainiot rosot hard rockista metalliin. Pahin puute on mitäänsanomattomat reunasäröt ja low gainit, jonka vuoksi vaihdoin pois. Mainioita vehkeitä. JuSu E: Jos budjetti on tiukalla, niin kaapiksi Harley Bentonin 1x12" tai 2x12" Celestion V30:llä, tarpeen mukaan. Kumpikin haukkuu hintansa hyvin. Moi. IRT60 on tulossa, kun käytettynä sattui silmään. Harley bentoneita on tossa mielessä käynyt ja käsittääkseni hyvin on menestyneet juuri hinta/laatu puolella. On tossa englin 112:sta mietinnän alla, jos sopuhintaan löytyy jostain... pitää katsoa vähän mitä eteen tuleepi. Mulle kun ei tarvi välttämättä kaikki olla tuliterää... sopii toimiva käytettykin :D |
Haltsi 16.07.2016 14:59:26 | |
---|
Lainaan taas tätä ketjua.. :) Olen arponut tässä vielä tuon ENGL Gigmaster combon ja Jet Cityn kombon välillä. Jätin sen Tubemeisterin nyt pois. JCA olisi mukavasti edullisempi, mutta vähän huolettaa se ettei ole mahdollisuutta pudottaa tehoja. Ja kanavan vaihto ilmeisesti pelkästään jalkakytkimellä, no se nyt ei ole iso ongelma. ENGL vaikuttaisi hyvältä, en äkkiseltään keksi puutteita mutta onhan se hinnakkaampi.. Pitää vielä miettiä. Ja tietysti yksi vaihtoehto olisi etsiä esim. ENGL nuppi jostain ja tilata tuommoinen HB 112 V30 kaappi. Kombo olisi näppärämpi käsitellä, mutta jos laittaisi nuo erikseen voisi nuppia vaihtaa tarvittaessa. Hmm. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
sgt_teppo 16.07.2016 15:21:51 | |
---|
Haltsi: Lainaan taas tätä ketjua.. :) Olen arponut tässä vielä tuon ENGL Gigmaster combon ja Jet Cityn kombon välillä. Jätin sen Tubemeisterin nyt pois. JCA olisi mukavasti edullisempi, mutta vähän huolettaa se ettei ole mahdollisuutta pudottaa tehoja. Ja kanavan vaihto ilmeisesti pelkästään jalkakytkimellä, no se nyt ei ole iso ongelma. ENGL vaikuttaisi hyvältä, en äkkiseltään keksi puutteita mutta onhan se hinnakkaampi.. Pitää vielä miettiä. Ja tietysti yksi vaihtoehto olisi etsiä esim. ENGL nuppi jostain ja tilata tuommoinen HB 112 V30 kaappi. Kombo olisi näppärämpi käsitellä, mutta jos laittaisi nuo erikseen voisi nuppia vaihtaa tarvittaessa. Hmm. Se on oikein lainata! Itekin pyörittelin asian niin, että combohan tosin on helpompi kuletella etc. ja tilaa jos on vähän niin parempi vaihtoehto kokonsa puolesta. Taas toisaalta tulevaisuutta kun ajattelin, niin on se nuppi tai kaappi kumman löytää hyvän ja itelle toimivan niin toista on helppo alkaa vaihtamaan. Jotenkaan en itse nähnyt ajatuksissani rahalle vastinetta, että kannan comboa mukana ja siihen sopivaa kaappia jos combon ääni ei miellytä sisällä olevan ämyrin kanssa. (tosin voihan niitäkin vaihtaa) Täytyy kyllä sanoa, että kun viestin laitoin tänne niin en ollu ajatellutkaan ostaa nuppi+kaappi yhdistelmää, mutta näin se mieli aina muuttuu.. makuasioita sano.... ja jotain.. |
Haltsi 16.07.2016 17:24:35 | |
---|
sgt_teppo: Se on oikein lainata! Itekin pyörittelin asian niin, että combohan tosin on helpompi kuletella etc. ja tilaa jos on vähän niin parempi vaihtoehto kokonsa puolesta. Taas toisaalta tulevaisuutta kun ajattelin, niin on se nuppi tai kaappi kumman löytää hyvän ja itelle toimivan niin toista on helppo alkaa vaihtamaan. Jotenkaan en itse nähnyt ajatuksissani rahalle vastinetta, että kannan comboa mukana ja siihen sopivaa kaappia jos combon ääni ei miellytä sisällä olevan ämyrin kanssa. (tosin voihan niitäkin vaihtaa) Jep, itsellä tulee ihan vain kotisoitteluun joten sinänsä ei ole väliä onko stack vai combo. Ei tarvitse roudata mihinkään. Lähinnä siivotessa helpompi siirtää comboa. Pitää vielä pohtia, voihan se olla tulevaisuudessa hyödyksi jos ovat erikseen. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
azlag 16.07.2016 21:38:14 | |
---|
Mahtavaa että valinta lyötiin lukkoon!!! :) Ja Hallulle, ymmärtääkseni Bugeroissa on ollut ongelmia kautta linjan. Mutta nämä vain kuulopuheita. Omani eivät ole koskaan temppuilleet ihmeemmin mutta enpä niitä ole pitänytkään kuin kotioloissa. Itse hankkisin monessakin tilanteessa Bugeraa originaalin sijaan, kuten nyt vaikka Triple Rectifierin jos sellaista tarvitsisin/haluaisin. Bugera ja Behringer ovat ainakin olleet sama pulju, eri nimellä. Yhdestä Behringerin bassokombosta sain savut pihalle ja muiden tuotteidensa kanssa ollut sitä sun tätä pientä (ylimääräistä hurinaa, surinaa, pärinää, irronneita namikoita yms) mutta silti omistan niitä useita. ENGL Gigmasterista, tuossa yksi esimerkki-thread jonka mukaan se ei mikään metallimonsteri olisi: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=167649 . Edelleen täytyy täsmentää että ENGLeistä ei itselläni kokemusta ole - ollenkaan. Pahoittelen kuitenkin että sattui näinkin vakava aivopieru ja unohdin täysin ne vahvaimet jotka itselläni olivat Jet Cityn kanssa viimeisinä maaliviivoilla. Tietysti Peaveyn ja EVHn minipäät! http://www.thomann.de/fi/peavey_6505_mini_head.htmhttp://www.thomann.de/fi/evh_5150_iii_15w_lbx_top.htm En ole kokeillut kumpaakaan, mutta käsittääkseni EVH tekee vain yhden homman ja tekee sen helevatan hyvin (Eddien "brown-sound" ja muut high gainit, vain 1 kanava). 6505MH puolestaan tekee vähän kaiken ja vähintään kelvollisesti. Noita ei vaan tahdo käytettyinä vielä liikkua ja hintaa alkaa uutena olemaan sen verran että kannattaako 20W vahvaimesta maksaa isommankin hintaa. Noh, jossain välissä nuo ovat toivottavasti itsellekin tulossa niin sitten osaan sanoa jotain konkreettisempaakin. First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..." |
Haltsi 17.07.2016 09:43:57 | |
---|
azlag: ENGL Gigmasterista, tuossa yksi esimerkki-thread jonka mukaan se ei mikään metallimonsteri olisi: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=167649 . Edelleen täytyy täsmentää että ENGLeistä ei itselläni kokemusta ole - ollenkaan. Uskoisin ja toivoisin kumminkin että Gigmasterista irtoaisi Metallica ym. thrashisoundeja, ja hevijuttuja Iron Maiden-King Diamond-Mercyful Fate osastolta, ainakin autenttisemmin kuin nykyisestä Rolandin Cube 40XL:stä. :) En minä mitään buzzsaw death metal-rypistelyä soittele (saati osaa soittaa). Hintansa puolesta toki tuo Jet City houkuttelee. Kuinka kauan sulla on azlag ollut se JCA, onko ollut mitään ongelmia? Luin että elektroniikan puolella komponentteja saattaa hajoilla paljonkin, tosin saattoi olla että kyseessä oli vanhempaa sarjaa oleva malli.. Paitsi onko tosiaan niin ettei JCA22H:n saa kiinni yhtä 8-ohmin kaappia (kuten tuo Bentonin 112 V30)? En minä nimittäin kahta kaappia uskalla / raaski kotisoittoon ainakaan alkuun ostaa. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
headhead 17.07.2016 10:38:54 | |
---|
Mulla on ollu tuo Jca22h puoltoista vuotta. Ei mitään ongelmia. Amerikan foorumeilla kehuivat noita hyvin valmistetuksi, itse en osaa sanoa kun en ole vahvistinekspertti. Putkien kannat ja potikat on tietty piirilevyllä, näkyy hinnassa. Ekoissa malleissa taisi olla laatuongelmia mutta ei uudemmissa. Saa kiinni 1x 8ohm tai 1x16ohm tai 2x8ohm kaapit. |
Haltsi 17.07.2016 11:10:25 (muokattu 17.07.2016 11:26:05) | |
---|
headhead: Mulla on ollu tuo Jca22h puoltoista vuotta. Ei mitään ongelmia. Amerikan foorumeilla kehuivat noita hyvin valmistetuksi, itse en osaa sanoa kun en ole vahvistinekspertti. Putkien kannat ja potikat on tietty piirilevyllä, näkyy hinnassa. Ekoissa malleissa taisi olla laatuongelmia mutta ei uudemmissa. Saa kiinni 1x 8ohm tai 1x16ohm tai 2x8ohm kaapit. Kiitos, hämäsivät nuo takapaneelin merkinnät hieman. Tuntuikin hieman oudolta ettei yhtä 8 ohmin vehjettä voisi käyttää. :) Kysytään vielä sinultakin, miten JCA toimii mielestäsi pienillä äänenvoimakkuuksilla? Tarkkana varmaan pitää olla master volumen kanssa. EDIT: JCA22H tuon HB 112 V30 kaapin kanssa olisi varmaan ihan OK kombinaatio kotisoittoon, vai? This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
headhead 17.07.2016 11:27:32 (muokattu 17.07.2016 11:39:32) | |
---|
Haltsi: Kiitos, hämäsivät nuo takapaneelin merkinnät hieman. Tuntuikin hieman oudolta ettei yhtä 8 ohmin vehjettä voisi käyttää. :) Kysytään vielä sinultakin, miten JCA toimii mielestäsi pienillä äänenvoimakkuuksilla? Tarkkana varmaan pitää olla master volumen kanssa. Soittelen lähes pelkästään bänditreeneissä sillä. Joskus olen soitellut hiljempaakin ja kyllä se taisi ihan hyvin toimia. Celestion v30:set on vaan aika äänekkäitä elementtejä ja 2x12" ei ole sopivin hiljaa soitteluun. Edit: kuinka hiljaa soittelet kotona? Onko kerros, rivi vai omakotitalo? Mäkin soittasin himassa jet cityllä jos ei olis naapureita( kerrostalo) :). Edit: tai oikeastaan ennen soittelin neljäwattisella voxin putkikombolla ac4tv mutta naapurit valitti mökästä. Voi olla että jet city toimisi jopa paremmin kuin vox mastervolumen ansiosta. |
Haltsi 17.07.2016 14:00:05 | |
---|
headhead: Soittelen lähes pelkästään bänditreeneissä sillä. Joskus olen soitellut hiljempaakin ja kyllä se taisi ihan hyvin toimia. Celestion v30:set on vaan aika äänekkäitä elementtejä ja 2x12" ei ole sopivin hiljaa soitteluun. Edit: kuinka hiljaa soittelet kotona? Onko kerros, rivi vai omakotitalo? Mäkin soittasin himassa jet cityllä jos ei olis naapureita( kerrostalo) :). Edit: tai oikeastaan ennen soittelin neljäwattisella voxin putkikombolla ac4tv mutta naapurit valitti mökästä. Voi olla että jet city toimisi jopa paremmin kuin vox mastervolumen ansiosta. 1x12" meinasin, 2x12" on varmaan mulle liikaa. Omakotitalo, mutta ei viitsi hirveästi häiritä pieniä lapsia ja vaimoa. Olen tuommoisessa pienehkössä työhuoneessa soitellut Rolandilla ja THR10:llä, suht maltillisilla voluumeilla mutta ovi on ollut auki. Saahan sen oven tietysti kiinni jos rupeaa häiritsemään. ;) This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |