Aihe: Voiko Putkivahvareihin modata Kaiutin-simuloidun korvakuulokeen?
1 2
blues guitar
27.06.2016 19:24:01 (muokattu 27.06.2016 19:28:25)

Laulava Kylätohtori: Sen verran pitää nyt nussia itsestään selvää pilkkua, että on kotisoittoa ja kotisoittoa. Mulla on ~50 wattinen Bluetone kotisoitossa ilman keinokuormia tai mitään, mutta kyse onkin omakotitalosoitosta. Eli omakotitalossa putkarit toimii siinä kuin Kemperitkin, mutta kerros- tai rivitalo on tietysti eri juttu.

Noin yleisesti mielestäni sanonta "putkivahvarit treenikselle ja mallintavat kotiin" on vain puolitotuus. Sehän riippuu pitkälti, millainen se koti on..

Juuri siksi minä puhuinkin desibeleistä.....:)
Ainakin itselläni toimii "putkivahvarit treeniksellä ja mallintava kotona" vaikka omakotitalossa asunkin. Kotona Kemperin kaverina nykyisin Genelecin 1031A monitorit joista lähtee tarvittaessa möykkää ihan riittävästi.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
27.06.2016 19:32:06
Laulava Kylätohtori: Sen verran pitää nyt nussia itsestään selvää pilkkua, että on kotisoittoa ja kotisoittoa. Mulla on ~50 wattinen Bluetone kotisoitossa ilman keinokuormia tai mitään, mutta kyse onkin omakotitalosoitosta. Eli omakotitalossa putkarit toimii siinä kuin Kemperitkin, mutta kerros- tai rivitalo on tietysti eri juttu.

Noin yleisesti mielestäni sanonta "putkivahvarit treenikselle ja mallintavat kotiin" on vain puolitotuus. Sehän riippuu pitkälti, millainen se koti on..

Juu olet tietenkin oikeassa ja itse soittelen aika kovilla äänenpaineilla himassakin, vaikka asun kerrostalossa (mutta en läheskään treenisvolumella kuitenkaan). Jokainen luo itselleen ne uskottavat soundit niillä välineillä kun hyväksi katsoo. Meinasin vaan, että nykyisin on keinoja siihen jo ihan hemmetisti. Halutessaan voi isonkin stäkin kesyttää makkariin ja taas tupakkiaskin kokoisella vempaimella pärjää vaikka stadionilla :-). Kaikki riippuu itsestä mitä tarvitsee, mitä haluaa ja mitä voi tehdä.

btw. suunnittelen juuri kesämökille pikkuista soittomökkiä jonne voisin sulkeutua kitarani ja djembeni kanssa meukkaamaan häiritsemättä muita. Siihen meinasin rkentaa semmoisen eristeen, että voi halutessa luukuttaa putkivahvariakin (kuulosuojaimethan siihen toki tarttee, mutta ..... ).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
harryk
27.06.2016 20:05:17

Tekniikka kehittyy monella rintamalla. Teimme yhden Bluetone AcDc II putkinupin, josta lähtee täydellä teholla n. 100 W tehoa vaikka stadionkäyttöön. Ko. vahvistin sisältää ppimv master volumen ja myös pääteputkien tehonpuolituksen, sekä variacin, eli putkien jännitteiden säätösysteemin. Kaikki em. säädöt minimissä mittasimme laitteesta päätetehoa n. 2 W. Tämä kertoo sen, että oikein suunniteltu vahvistin toimii kotioloista stadikalle ilman, että saundit muuttuvat radikaalisti.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
calluna
27.06.2016 21:00:07 (muokattu 27.06.2016 21:01:56)
klobasa: Tuli deja vu fiilis... Ihan kuin samat korvalappukerrostalokeinokuorma kysymykset ja vastaukset olis käyty jo moneen kertaan aikaisemminkin läpi aloittajan muissa samalaisissa ketjuissa.

Onhan tää aika uskomatonta tää. Miksi edes osallistun, mutta silti ;)
Oppiminen lienee elämänmittainen prosessi.

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … amp;t=229700&o=0&#p12645961
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
LaXu
27.06.2016 21:13:50
harryk: Tekniikka kehittyy monella rintamalla. Teimme yhden Bluetone AcDc II putkinupin, josta lähtee täydellä teholla n. 100 W tehoa vaikka stadionkäyttöön. Ko. vahvistin sisältää ppimv master volumen ja myös pääteputkien tehonpuolituksen, sekä variacin, eli putkien jännitteiden säätösysteemin. Kaikki em. säädöt minimissä mittasimme laitteesta päätetehoa n. 2 W. Tämä kertoo sen, että oikein suunniteltu vahvistin toimii kotioloista stadikalle ilman, että saundit muuttuvat radikaalisti.

Näin juuri. Putkivahvareista kotikäyttöön parhaimmat ovat minun kokemukseni mukaan olleet juurikin ne, joissa on hyvin toimiva master volume. Huippuluokan mallintavat ovat vieläkin parempia tuossa käytössä.

Valitettavasti nuokin tarvivat jonkun verran volaa että kuulostavat hyvältä, joten threadin aloittajan tilannetta tuokaan ei auta. Jos on oikeasti seinät pahvia, niin mallintava kuulokesoittoon on paras ratkaisu, sillä sen soundia saa muokattua yleensä huomattavasti enemmän kuin putkivahvarin yksinään ja se hoitaa niin kaappi- kuin tilamallinnukset, joilla taas saa enemmän eloa siihen kuulokesoundiin. Kuulokkeiden kanssa kun väistämättä jää kitaran mikkien ja kaiutinkaapin välinen interaktio pois.
Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 )
harryk
27.06.2016 21:27:40

LaXu: Näin juuri. Putkivahvareista kotikäyttöön parhaimmat ovat minun kokemukseni mukaan olleet juurikin ne, joissa on hyvin toimiva master volume. Huippuluokan mallintavat ovat vieläkin parempia tuossa käytössä.

Valitettavasti nuokin tarvivat jonkun verran volaa että kuulostavat hyvältä, joten threadin aloittajan tilannetta tuokaan ei auta. Jos on oikeasti seinät pahvia, niin mallintava kuulokesoittoon on paras ratkaisu, sillä sen soundia saa muokattua yleensä huomattavasti enemmän kuin putkivahvarin yksinään ja se hoitaa niin kaappi- kuin tilamallinnukset, joilla taas saa enemmän eloa siihen kuulokesoundiin. Kuulokkeiden kanssa kun väistämättä jää kitaran mikkien ja kaiutinkaapin välinen interaktio pois.

Olen tuosta samaa mieltä.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
blues guitar
28.06.2016 05:36:16 (muokattu 28.06.2016 05:37:47)

LaXu: Näin juuri. Putkivahvareista kotikäyttöön parhaimmat ovat minun kokemukseni mukaan olleet juurikin ne, joissa on hyvin toimiva master volume. Huippuluokan mallintavat ovat vieläkin parempia tuossa käytössä.

Olen täysin samaa mieltä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)