Aihe: Onko Fender Mustang -Keppiin olemas jotain Klassikko-Mikkejä?
1 2
Luuviulu
15.06.2016 00:33:05
Ei tästä edes osaa sanoa, että mikä tän (tarkempi) malli on, kuin että Fender Mustang Japan. Viritinkoneiston vieres lukee kyl hyvin pienel: (Offset Custom Body), mut eihän toi nimitys nyt millään voi olla tän malli-nimi :D -Tän hankinta kaduttaa mua enemmän kuin minkään kepin hankinta ja olen ihan valmis myymään pois tän, jos ei kukaan osaa sanoa mitään parempia mikkejä tähän vaikka Dunccanilt, tai DiMarziolt, tai ihan keneltä tahansa ja tosiaan takuuta on n.10kk Soitin Laineelle.

-Oletin Mustangin olevan tosiaan todella hyväkin keppi 60-70-Luvun ääni-maailmaan sijoittuen ja luulin Mustangil olevan tehty vaikka mitä klassikko-rautalanka-biisejä, mut olin kyl todella vääräs luulos. Kaitpa mua sit hämäs Cobainin tykästyminen Mustangiin. -Sen saatan kyl tehdä laitatan tähän sit Hot Rail:ssin, taikka myyn koko kepin jollekkin, joka arvostaa tätä. -Arvostaisin, jos täs ois sit edes Kurtin mikitys-systeemi, kun ei taida sit muita (nimi-miehiä) löytyä Mustangin käyttäjäl lopultansa mutta tällä nykyisellä soundilla, niin ei kyl sit yhtään innosta..... :( -Kaula täs on kyl mukavantuntuinen, mutta kun kitaran tarkoitus ois ensisijaisesti olla mukavankuuloinen ja muut asiat tulee sen jälkeen sit kysymykseen..... :/
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
juici
15.06.2016 08:46:00

Mustang on ihan ok all-around kitara mutta surfiin kyllä kuuluu ennemmin Jaguar, Jazzmaster tai Stratocaster.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
kihtaristi
15.06.2016 10:05:59
Luuviulu: Ei tästä edes osaa sanoa, että mikä tän (tarkempi) malli on, kuin että Fender Mustang Japan. Viritinkoneiston vieres lukee kyl hyvin pienel: (Offset Custom Body), mut eihän toi nimitys nyt millään voi olla tän malli-nimi :D -Tän hankinta kaduttaa mua enemmän kuin minkään kepin hankinta ja olen ihan valmis myymään pois tän, jos ei kukaan osaa sanoa mitään parempia mikkejä tähän vaikka Dunccanilt, tai DiMarziolt, tai ihan keneltä tahansa ja tosiaan takuuta on n.10kk Soitin Laineelle.

-Oletin Mustangin olevan tosiaan todella hyväkin keppi 60-70-Luvun ääni-maailmaan sijoittuen ja luulin Mustangil olevan tehty vaikka mitä klassikko-rautalanka-biisejä, mut olin kyl todella vääräs luulos. Kaitpa mua sit hämäs Cobainin tykästyminen Mustangiin. -Sen saatan kyl tehdä laitatan tähän sit Hot Rail:ssin, taikka myyn koko kepin jollekkin, joka arvostaa tätä. -Arvostaisin, jos täs ois sit edes Kurtin mikitys-systeemi, kun ei taida sit muita (nimi-miehiä) löytyä Mustangin käyttäjäl lopultansa mutta tällä nykyisellä soundilla, niin ei kyl sit yhtään innosta..... :( -Kaula täs on kyl mukavantuntuinen, mutta kun kitaran tarkoitus ois ensisijaisesti olla mukavankuuloinen ja muut asiat tulee sen jälkeen sit kysymykseen..... :/

Koitas nyt vähän koskea sinne vahvistimen puolelle ja koittaa säätää vielä kerran ennen kuin myyt kitaran, jos se käteen kerran istuu.. Itse en käytä Mustangissa noita mikkejä yksinään ollenkaan vaan pelaan ainoastaan noilla vastavaiheessa/samassa vaiheessa asetuksilla käyttäen niitä vaihtoehtoina kirkkaamalle (ajatuksena tallamikki) ja tummemmalle soundille (ajatuksena kaulamikki). Sullakin oli iso kliini vahvari, niin pitäis ainakin kliinit olla kohdallaan ja siihen sitä reverbiä sitte surffiin asti.
rrroope
15.06.2016 10:14:46
jos haluat jaguarin, hanki jaguar. mustang oli alunperin fenderin halpis-opiskelijamallistoa. ei sen kuulukaan mitään ihmeitä tehdä.
mpekkanen
17.06.2016 18:50:40
Joskus kun lukee näitä erilaisia soundi/mikkijuttuja...ja kaikenlaisia sounditoiveita...

Miltäköhän kitaristit kuulostaisi, jos kaupasta ei saisi kun vain yhden soundisia sähkökitaroita ja mitään efektejä ei olisi? Vahvariakin olisi vain yhtä mallia...?

Tämä voisi tehdä sen, että soittajat ehkä soittaisivat enemmän niillä soittimilla ja ei etsittäisi jatkuvasti syytä siitä soittimesta tai muutoin vaihdeltaisi parempiin laitteisiin. Ei sillä, että minua mitenkään haittaa muiden ihmisten tekemät soitin valinnat. Jokainen voi edelleen ostaa ja tehdä sellaista musaa kuin haluaa ja ihan niillä kamoilla kuin itse tykkää.

Kuitenkin olipa kitara mikä tahansa, niin tokihan sen nauhoituskin vaikuttaa. Ei ne kitarat kuulosta koskaan täysin samalta jollain levyllä kuin kotona. Ei ainakaan yleensä, mutta toki monenlaisissa kitaroissa on niiden oma tunnistettava soundimaailma ja se on joko hyvä tai sitten ei. Minusta on hyvä, että sähkökitaroita on todella monenlaisia soundiltaan ja myös muutenkin. On ainakin mistä valita mieleinen.
Mustang oli aikoinaan ilmeisesti aika edullisen pään soitin ja ei se siitä tee yhtään huonoa, jos sellaisella tykkää muutoin soittaa.
Jaguar taas oli ilmestyessään Fenderin jonkinlainen lippulaiva, mutta ei sekään soitin Jazzmasterin ohella kyllä ihan kaikille sovi.

Tuo äskeinen oli sitten ihan yleistä pohdintaa, eikä tarkoitettu kenellekkään erikseen tai mitenkään kuittina.

Jos kuitenkin kitara on kaulaltaan hyvä ja sillä on muutoin mukava soittaa...Niin ainakin minusta joku mikkien vaihtaminen ei ole iso asia jos on kyseessä kuitenkin muutoin itseä miellyttävä kitara. Helpompi ne mikit on vaihtaa kuin löytää muutoin itselle hyvä kitara, jonka kaulasta ja fiiliksestä tykkää.
Jos haluaa enemmän sellaista surf soundia, niin siihen on varmaan parempia Jaguar, Jazzmaster tai ihan Stratocaster. Jos siis puhutaan näistä Fenderin tekemistä kitaroista. Surf ja rautalankamusaa on kyllä soitettu monella muunkin merkkisillä soittimilla, ettei se Fender ole ainoa ja oikea.
Kuitenkin jos kaikki Fenderit soundaisivat samalle mallista ja mikeistä riippumatta...niin tuskin olisi sekään hyvä asia. Tai ehkä se olisi vain hyvä juttu, niin soittajat voisivat keskittyä siihen soittamiseen. Eikä siis siihen kuka kuuluisuus soittaa milläkin ja miten saisin "parhaimman" soundin tai jonkun toisen käyttämän. Mielipiteitä kun on monia ja toiselle hyvä soundi voi olla jollekkin toisella aivan kelvoton. Silloinkin kun kaksi täysin erilaista kitaristia ovat molemmat todella hyviä soittajia omalla sarallaan.

Minusta tässä kannattaisi miettiä, millaisia kitaroita jo on soundiltaan itsellä ja tehdä tästä Mustang kitarasta aivan toisenlainen kuin mistään muusta kitarasta jonka jo omistaa. Näin saisi itselle enemmän erilaisia kitaroita soundiltaan ja niillä voisi sitten tehdä myös erilaisia juttujakin :)
Jos siihen täytyy mikit vaihtaa, niin valikoimaa on Duncanin ja Dimarzion lisäksi vaikka kuinka paljon...
Jytäurpo
17.06.2016 21:02:40
Fenderin mielestä pitäis Mustangilla surfit lähteä.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0 … 02/files/fender-bikini-ad.jpg?48347
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Luuviulu
18.06.2016 21:43:47
Jaaniijjoo, se oli just noit mainoksia, joita Soundi-Lehdest oli jäänyt mieleen, että Mustang ois nimenomaan Surf-Keppi ja hyvät Surf-Kepit on yleensä hyviä Rautalanka-Keppejä sit samalla.

...eli voihan nyt sit vittu vaan, kun oon suoraan sanottuna mainoksen uhri, kun tosta ja muista vastaavista se oli päähän jäänyt kytemään, että Mustang on loistava Surf / Rautsikka-Keppi......... :/

Ei tää nyt kyl ihan täysin surkea ole, kun sitä n.30min soittelin ja jos en ois nähnyt tota laadukasta Youtube-Videota, jossa verrataan Jazzmasteria / Jaguaria / Mustangia kaikkia kolmea keskenään, ni jos en paremmasta tietäis kyseiseen genreen soveltuen, ni saattaisin jopa soittaa tota sähkis-sovituskohtiin, mutta nyt kun paremmasta tiedän, ni eipä enää innosta Mustang...

Kyl se nyt taitaa olla niin, että tää Mustang menee Torille kuitin kera myyntiin ja halutessa saa viel uudenveroisen kovan kotelonkin pienel lisähinnal ja ostan Jaguarin. -Tästä opimme / (tai ainakin minä oppisin), että kannattaa testata ensin mitä ostaa, eikä vaan luottaa hämäriin muistikuviin. Muistikuviin, joista ei edes muista, mistä asian muistais, heh..... :D :D
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)