fox 06.06.2016 15:52:27 | |
---|
ÄrGee: Treenikämpällä ei varmasti riitä. Keksin montakin syytä miksi en olisi tyytyväinen trankkucomboon, mutta en ala niitä listaamaan tähän. Tässä ketjussa haetaan nyt valitettavasti soundin huonontamista. Se on vähäsen kyseenalainen juttu tuo "haetaan soundin huonontamista" , kylläpä trankkukoneista löytyy hyväsoundisiakin. =) ja jos oletetaan, että ne trankut on pääsääntöisesti "soundin paskojia", voitaneen reippaasti kysyä, onko siellä PA-puolella ollut enää vuosikymmeniin noita putkilla toteutettuja vahvistinyksiköitä. Eli siis, keikkakäytössä mikitetty putkivahvistin muuttuu trankku-PA:n jäljiltä "huonosoundiseksi", sitäkös meinasit.. |
ÄrGee 06.06.2016 16:03:24 | |
---|
fox: Se on vähäsen kyseenalainen juttu tuo "haetaan soundin huonontamista" , kylläpä trankkukoneista löytyy hyväsoundisiakin. =) ja jos oletetaan, että ne trankut on pääsääntöisesti "soundin paskojia", voitaneen reippaasti kysyä, onko siellä PA-puolella ollut enää vuosikymmeniin noita putkilla toteutettuja vahvistinyksiköitä. Eli siis, keikkakäytössä mikitetty putkivahvistin muuttuu trankku-PA:n jäljiltä "huonosoundiseksi", sitäkös meinasit.. Löytyy, mutta ei välttämättä aloittajan musiikillisiin tarpesiin. Comboissa on se vika, että runkoa on paha mennä muuttamaan ja kaiuttimien kanssa arpominen on typerää puuhaa. Sen voi tehdä helpommin vaihtamalla kaappia. Ei olekaan... itsekin soitan trankkupäätteellä, vaikka putkia tekisi mieli vähintään sille puolelle kun etuaste on mallintava. En siis usko siihen että se on automaattinen soundinpaskoja, vaan siihen että mikään ei vastaa aloittajan todellisia tarpeita. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Metalkallo 06.06.2016 16:27:20 | |
---|
Kyllä minäkin sitä mieltä, että putki kantsii hankkii, on se soundi niissä yleensä vaan mukavampi, varsinkin sitten kovemmilla äänillä. Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. |
petrip 06.06.2016 16:55:33 | |
---|
Mesa RK 2x12 painaa n. 44,5 Kg (98 Lbs.). Ei tartte punttisalilla käydä erikseen. aristoteles666: mesan roadking combona tai hughes&kettnerin triamp mark I combona, kumpikin noin 70 kiloa. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
hallu 06.06.2016 17:03:39 | |
---|
Voi perkeleen putkiuskovaiset :-D. Mun tekisi mieleni väittää vastaan, mutta enpä taida jaksaa nähdä vaivaa. Jokainen löytäkäöön tässäkin asiassa oman totuutensa ja tulkoon uskossaan autuaaksi :-). Itse soitan ja olen soittanut sekä putkivahvistimilla, että transistorivahvistimilla. Sekä nuppi+kaappiyhdistelmällä, että komboilla. Kaikissa ratkaisuissa on hyviä ja vähemmän hyviä tai sopivia laitteita. Kaikki putkivahvistimet eivät kuulosta hyviltä eikä toimi joka kohdassa eikä kaikki trankkukoneet kuulosta huonoilta. Transistoreista ja ptukista olen omalla kohdallani sitä mieltä, että ihan sama mitä siellä on jos soundi toimii niin se toimii ei haittaa onko trankku tai putki. Vahvistimen raknteissa olen vahvasti kääntynyt kombojen kannalle olen aina tykännyt niistä ja se ei näytä muuttuvan kohdallani. Stakit on mun silmissä isoja ja kömpelöitä, mutta ymmärrän kyllä että soundi stakissa on isompi ja auktoriteettia enempi. Sitä paitsi iso vahvistin on ihan järkevää pilkkoa moduuleiksi eli stakki on järkevämpi kuin saman kokoinen viiskyt - satakiloinen järjetön kombo jos kerta pitää olla iso. Jos pieni riittää niin ilman muuta kombo. Sitä mieltä minä olen,mutta en kyllä jaksa vaatia ketään muuta olemaan kanssani samaa mieltä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Antti1 06.06.2016 17:03:50 (muokattu 06.06.2016 17:05:49) | |
---|
Kannattaa nyt ainakin ehkä kokeilla toi uusi Blackstar ID: CORE 150, maksaa alle 400€ uutena. Ei aavistustakaan miltä soundaa, mutta onhan noita aiempia malleja ainakin kehuttu. E: Siis 2x75W tossahan on tehoa, koska on stereovätkätin. 12,5kg on aika ihana roudata: https://www.blackstaramps.com/products/idcore-stereo-150 |
Andi 06.06.2016 17:19:44 | |
---|
Juu, putkivermeiden kannattaja minäkin olen, punnitsen nyt vaihtoehtoja. Huomasin vaan lauantaina usean bändin iltamissa että pienillä ahtailla mestoilla vaihdot kävi mallikkaammin combolla kun ei tarttenut takapiuhoja vaihdella jne. Muutenkin roudausystävällsempää ja mökää lähti. Nyt oli vaan tähän tilaisuuteen testimielessä lainakamat, ja alkoi sitten kiinnostamaan että jos kokonaan vaihtaisi niihin. Käyttäähän monet "vanhan liiton " bändit Kempereitä jne.keikoilla. On putkimarsut jäänyt pois.... Ite en käytä korvamonitorointia joten en suoraan linjaan viitsi laittaa esmes Kemperiä. Kelasin sitäkin.... |
aristoteles666 06.06.2016 18:05:35 | |
---|
petrip: Mesa RK 2x12 painaa n. 44,5 Kg (98 Lbs.). Ei tartte punttisalilla käydä erikseen. jep, satiiri on vaikea laji. pointti tietenkin oli että combona kaikki on vittumaisempia kantaa kuin kaappina ja nuppina- jo se että saa jaettua sen 70 kiloa kummallekin kädelle eikä yhdelle tekee siitä jo helpompaa. tietenkin voi myös kantaa yksitellen. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
calluna 07.06.2016 12:43:40 | |
---|
aristoteles666: jep, satiiri on vaikea laji. Sarkasmi on vielä vaikeampaa? "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
MikaHekkanen 07.06.2016 23:34:20 | |
---|
calluna: Sarkasmi on vielä vaikeampaa? Ei se kyllä ole. |
iekku84 08.06.2016 09:20:53 | |
---|
Peavey valveking 112 50w putki. Halpa ja hyvä kone. Mitään vikaa ole ollut ja vuosia tykitetty. Saa ihan kivasti meteliä aikaan. Ja ihan siedettävää. Mut eihän se pärjää moderneille hienouksille! Pessimisti ei pety. |
Tami 08.06.2016 21:44:31 | |
---|
iekku84: Peavey valveking 112 50w putki. Halpa ja hyvä kone. Mitään vikaa ole ollut ja vuosia tykitetty. Saa ihan kivasti meteliä aikaan. Ja ihan siedettävää. Mut eihän se pärjää moderneille hienouksille! Ääh, mä soitan keikat myös tuommoisella... Kalliimmat vehkeet myyrään hiljalleen pois. Tuossa on riittävän kiva puhdas soundin johon sitten polkimilla loput... Ja vahvarin hinta on säröpedaalin hinta... :-O En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Andi 09.06.2016 02:43:25 | |
---|
Yep, kiitos kaikille palautteista. Putkisoundin ystävänä löysin edullisesti putkivermeen jolla sitten jatkossa voi sitten heittää keikkaa varmasti. Ja jos sitten välillä stägilläkin =). Kiitos kaikille, mielipiteistä oli apua. |
hallu 09.06.2016 06:30:57 | |
---|
Andi: Yep, kiitos kaikille palautteista. Putkisoundin ystävänä löysin edullisesti putkivermeen jolla sitten jatkossa voi sitten heittää keikkaa varmasti. Ja jos sitten välillä stägilläkin =). Kiitos kaikille, mielipiteistä oli apua. Mihinkä ratkaisuun päädyit? putkikombo? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Andi 09.06.2016 16:10:42 | |
---|
Kyllä, putkicombo tuli hommattua. Ei vaan ilman putken hönkää voi olla =) |
Metalkallo 09.06.2016 16:32:08 | |
---|
Andi: Kyllä, putkicombo tuli hommattua. Ei vaan ilman putken hönkää voi olla =) Mut minkä putkicombon hankit? :) Ja joo, putkissa on sitä juuri sitä. Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. |
hallu 09.06.2016 16:43:56 | |
---|
Metalkallo: Mut minkä putkicombon hankit? :) Ja joo, putkissa on sitä juuri sitä. Putkilla menee putkeen :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |